Webspell (.css) | Hjälp uppskattas!

Permalänk

Webspell (.css) | Hjälp uppskattas!

Hallå!

Efter att ha ägnat hela gårdagen åt hemsidan så körde jag ner i diket sent på kvällen och har fortfarande inte kommit därifrån. Vänder mig alltså till er med hopp om raka puckar!

Först och främst, jag har sökt runt kors och tvärs på olika sidor där man påstår att jag ska gå in i _Stylesheet.css och ändra färgen via "h2" stycket.

Den röda texten är en Rubrik till en artikel som postas på startsidan. Jag vill alltså ändra färgen på den.

Sedan kom det upp ett grymt fult rött sträck som sticker ut för mycket på för många ställen för att man ska låta den vara.

Det fetaste ligger även på andra sidor såsom "Medlemsroostern" och avskiljer Rubrik med punkter.

Tacksam för all hjälp!

EDIT:

Ursäkta oklarhet. Jag vill såklart veta VART man hittar och göra dessa inställningar.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Fick hjälp utav @Sephinator på IRC . Allt jag behövde vara var att redigera dir/template/ HTML filen och inte .CSS

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14