Se Microsofts presentation av Windows 8

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som reagerar på att han helt kopierar steve jobs rakt av rent retoriskt?! XD iaf inledningsvis första 2:30. Men generellt sett samma ton.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Finns mycket som verkar lovande i Windows 8. Så länge man kan slå av Metro-gränssnittet permanent så blir det nog att köra Windows 8. Jag tycker att de borde ha en inställning som gör att Metro inte används över hela skärmen utan kanske som en "toolbar" på sidan av skärmen där man kan ha Appar, Spel och Inställningar etc. Att man kanske trycker på en pil så kommer man till en flik där alla ens spel är, sen klickar man igen så kommer man till en flik där diverse program är osv. Hade kanske varit rätt sjyst.

Helt ärligt. Vem vill ha ikoner över hela sin 24" skärm? Det är ju just så det blir med Metro isf...?

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Sjukt att det finns så många bakåtsträvare, tillochmed i ett forum som detta. Detta skifte var mer eller mindre oundvikligt, skulle MS inte gjort detta nu hade de hamnat så långt efter Google och Apple att det skulle vara svårt att komma igen. Skulle inte alls förvåna mig om skrivbordet är mer eller mindre borta till W9, anledningen att de har kvar det nu är för bakåtkompatibilitet och för att folk ska kunna vänja sig långsamt.

Finns en del jag inte gillar med W8 och som kan bli bättre, men inget är perfekt i början. Blev dock lite upphetsad när de demade Windows-to-go och hopparning via NFC

Kul med alla som tror att de ska "stanna" på windows 7. Hur länge då? Det roliga är att det spelar ingen roll vad ni tycker om metro idag, alla kommer gå över förr eller senare, om inte annat för att support och bakåtkompatibilitet saknas. Alla vill kunna göra de nya sakerna, spela de nyaste spelen osv. För övrigt kommer alla nya datorer levereras med W8 när det är färdigt.

Så man är bakåtsträvande bara för man inte tycker om fyrkanter? Vad är nästa W9 cirklar? Är man bakåtsträvande då om man tycker om fyrkanter och inte cirklar?

Ser ingen som helst mening med nya Win8, vad har de förbättrat på Desktops? (Copy, och startup/sleep) vad mer? Metro ser jag ingen användning av på skrivbordet. Inte heller tablets, personligen tycker jag om att ha stilrent skrivbord och allt tomt för att beskåda bakgrunden och en snabb launcher som startar alla program jag använde då jag stände av datorn tidigare.

Metro känns inget än Nokia 3230 med rutnät eller Samsung Galaxy (stock UI) eller Iphone innan mappar kom där allt är bara nersprutat på skärmen och man får swipa flertal gånger för att hitta det man söker efter.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Det ser intressant ut men kommer nog inte prova det förrän det är färdigt. Det är dock trevligt med nytänkande och man kommer ju få spendera lite tid med det för verkligen ha ren relevant åsikt huruvida de lyckats väl eller inte. Windows 7 finns ju kvar om man inte gillar 8:an så det finns ju absolut inte mycket anledning att gnälla. Bara för att jag har en Macbook Pro hemma och efter en tid märkt att jag inte tycker OS X är speciellt välgjort för mina behov så sitter jag ju inte och grinar för det utan väljer det alternativ som faktiskt fungerar som jag vill. De som inte törs riskera att bli besvikna och inte kan låta bli att grina över det borde ju stanna kvar vid det som de gillar och inte testa något nytt öht.

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

så det blev ingen blåskärm?

Det blev inget Vista för mig om det var det du menade, hoppade över till w7 med ett diskret svart/rött tema så jag slipper blåskärm 99,999% av tiden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

"Try repeating a circle with a mouse, it's pretty hard" ...hur svårt kan det vara, fruntimmer.

Prova själv? Har du inte sett det här testet dem gjorde?

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Prova själv? Har du inte sett det här testet dem gjorde?

Provade direkt. Det är ju hur lätt som helst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Efter att ha sett hela klippet så förstår jag verkligen så bra det är, så jag förstår dig nu!
Har inte hunnit testa det riktigt än, men det verkar ju vara riktigt smidigt!Och det jag gillar mest, snabbarbetat! Älskar att jobba fort o snabbt och om man bara lär sig grunderna i 8:an så kan 7:an gå o lägga sig!

Det kommer att bli exakt som XP ---> Win7 detta

Alla bara vill sitta kvar i det längsta, tills dom fattar

Verkar helt ärligt riktigt grymt!

Alla som inte har sett hela filmen är riktigt negativt inställda, precis som jag var innan. Då tänkte jag "Grön jävla metro" på min desktop... neeeeeee

Men efter filmen har jag helt ändrat uppfattning, det verkar grymt! Dom har verkligen lyckats få det riktigt smooth (Fluid, som dom kallar det).
Win8 för min del!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Provade direkt. Det är ju hur lätt som helst.

Okej, för det dom gjorde var att dom satte upp en hemsida, där det var en cirkel, sen ritade en person av cirkeln, och personen som kom in på sidan efter denna, ritade av personen som var där innan cirkel, osv. Efter ca 20 personer var "cirkeln" ett sträck. Sen gjorde dom exakt samma sak på tablets och då höll cirkeln mycket längre.

Men du kanske sitter hemma hela dagarna och ritar cirklar, vem vet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Så man är bakåtsträvande bara för man inte tycker om fyrkanter? Vad är nästa W9 cirklar? Är man bakåtsträvande då om man tycker om fyrkanter och inte cirklar?

Ser ingen som helst mening med nya Win8, vad har de förbättrat på Desktops? (Copy, och startup/sleep) vad mer? Metro ser jag ingen användning av på skrivbordet. Inte heller tablets, personligen tycker jag om att ha stilrent skrivbord och allt tomt för att beskåda bakgrunden och en snabb launcher som startar alla program jag använde då jag stände av datorn tidigare.

Metro känns inget än Nokia 3230 med rutnät eller Samsung Galaxy (stock UI) eller Iphone innan mappar kom där allt är bara nersprutat på skärmen och man får swipa flertal gånger för att hitta det man söker efter.

Det märks tydligt att du inte velat testa eller ens läsa om Metro innan du klagar. Start Screenen visar alla ikoner som du har pinnat fast, nya saker läggs dit automatiskt, men bara att ta bort, om du vill kan du säkert köra helt tomt. Vill man åt något man inte pinnat fast så högerklickar man och väljer att visa alla program, eller så söker man, på det sättet är Metro mera stilrent än gamla start menyn. Om du vill ha ett stilrent skrivbord så finns det fortfarande kvar, och enbart apps körs genom Metro, alla andra gamla program körs som vanligt i fönster på skrivbordet. Med andra ord, du behöver enbart använda Metro lika mycket som du använder start menyn i W7 och tidigare, förutom att man sveper på höger sida för att låsa/söva/stänga av/starta om datorn.

För alla med förskräcklig fobi för fyrkanter så får ni ta upp det med era psykiatriker.

Permalänk
Medlem

Det som jag blir mest intresserad av att veta när jag ser den här presentationen är vilken typ av person som faktiskt förespråkar metro på en vanlig desktop. Hur använder denne sin dator idag?

"Mer lättarbetat", "snabbare navigering" etc etc.. VAD FAN hände med alt+tab och aktivitetsfältet? Det var ju så svårarbetat och jobbigt... Nu är vi berikade med "windows-apps" och behovet av att flänga helsida dit och helsida dit..

Varenda j***a app i helfönster? Vädret i helsfönster. Tur att vi slipper se det i webläsaren eller i ex.vis samurai eller rainmeter. Kanske tom en liten widget? (hemska tanke, hurr hurr) Miniräknaren i helfönster. Ja men det är ju bara att flänga upp musen i övre vänstra hörnet så kan man ju bläddra bakåt till de eventuella helfööööönster som innehöll infon man ville använda miniräknaren till. Förr i tiden fick vi ju dras med att kunna se både webläsare och miniräknare i ett och samma fönster. Ja kanske tom fler applikationer på samma skärmyta. (Tappa inte hakan nu barn)

Jag undrar hur ni som är metrofrälsta använda era datorer innan vi berikades med W8 CP?

Personligen så får jag än mer avsmak när jag ser hur de försöker rättfärdiga gränssnittet på en vanlig PC. "Hej, vi vill ta marknadsandelar på mobila marknaden och det skulle vara förbannat praktiskt ifall ni kunde använda samma typ av gränssnitt på PC så vi slapp utveckla för olika plattformar. Metro är väl inte så pangbra på PC men om vi snackar tillräckligt mycket skit om det så köper ni det i tillräckligt stor utsträckning"

Permalänk
Medlem

När id för länge sedan slog världen med häpnad genom att införa krökta former i spel trodde iallafall jag att fyrkanter var borta för överskådlig framtid, så fel.
Förövrigt de eller dem;
http://www.teacherondemand.se/video/471/de-eller-dem-det-ar-f...

Visa signatur

LianLiPC-V2130-Corsair-750W-MSI-MAG-X870E-W11-Ryzen9™7900
LianLiPC-V355-bequiet!-480W-MSI-MAG-B650M-L.Mint22-Ryzen7™7700
Fractal Design Core 1100-Nox-650W-MSI-MORTAR-B350M-W10-Ryzen7™2700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Varenda j***a app i helfönster? Vädret i helsfönster. Tur att vi slipper se det i webläsaren eller i ex.vis samurai eller rainmeter. Kanske tom en liten widget? (hemska tanke, hurr hurr) Miniräknaren i helfönster. Ja men det är ju bara att flänga upp musen i övre vänstra hörnet så kan man ju bläddra bakåt till de eventuella helfööööönster som innehöll infon man ville använda miniräknaren till. Förr i tiden fick vi ju dras med att kunna se både webläsare och miniräknare i ett och samma fönster. Ja kanske tom fler applikationer på samma skärmyta. (Tappa inte hakan nu barn)

Nu är man ju inte tvungen att använda apps, vädret har en live tile och enbart om du vill ha detaljerad information klickar du på den för fullskärm och miniräknaren är ingen app, det är ett program. Innan man dumförklarar något så är det en fördel att kolla upp egen fakta så att man vet vad man snackar om, annars finns det stor chans att du riktar den mot dig själv.

Angående din fråga hur vi använde W7 innan jag hade W8, så kan jag säga att jag använder W8 exakt likadant som W7 fast med lite trevliga apps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Nu är man ju inte tvungen att använda apps, vädret har en live tile och enbart om du vill ha detaljerad information klickar du på den för fullskärm och miniräknaren är ingen app, det är ett program. Innan man dumförklarar något så är det en fördel att kolla upp egen fakta så att man vet vad man snackar om, annars finns det stor chans att du riktar den mot dig själv.

Angående din fråga hur vi använde W7 innan jag hade W8, så kan jag säga att jag använder W8 exakt likadant som W7 fast med lite trevliga apps.

NÄR vill man av praktiska skäl använda en app med tanke på att den ska använda hela din skärm? "Inte tvungen att använda apps" - Okej, inte än, men vad säger att vi har valet att använda vettiga program i större utsträckning om låt säga två år?

Jag förstår fortfarande inte heller det smidiga med att flänga musen från hörn till hörn när man vill få saker gjorda? Som att växla mellan apps i något sorts "vad jag använde tidigare"-alternativ eller få upp en lista jag ska välja programmet i? Vad är det för fel på alt+tab?
Samma sak med startmenyn, jag finner det faktiskt inte nödvändigt att flänga upp en meny som tar upp HELA min skärm. Vaför? För att de mobila enheterna inte ska känna sig illa behandlade? Varför kan man inte bara ha ett alternativ där du ex.vis högerklickar på skrivbordet eller trycker på din windowsknapp så får du upp en smidig vertikal lista du kan välja att starta program genom, typ fluxboxstyle?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

NÄR vill man av praktiska skäl använda en app med tanke på att den ska använda hela din skärm? "Inte tvungen att använda apps" - Okej, inte än, men vad säger att vi har valet att använda vettiga program i större utsträckning om låt säga två år?

Jag förstår fortfarande inte heller det smidiga med att flänga musen från hörn till hörn när man vill få saker gjorda? Som att växla mellan apps i något sorts "vad jag använde tidigare"-alternativ eller få upp en lista jag ska välja programmet i? Vad är det för fel på alt+tab?
Samma sak med startmenyn, jag finner det faktiskt inte nödvändigt att flänga upp en meny som tar upp HELA min skärm. Vaför? För att de mobila enheterna inte ska känna sig illa behandlade? Varför kan man inte bara ha ett alternativ där du ex.vis högerklickar på skrivbordet eller trycker på din windowsknapp så får du upp en smidig vertikal lista du kan välja att starta program genom, typ fluxboxstyle?

Tror du stänger in dig själv lite i det där tänket. Hur ofta behöver du egentligen titta på mer än två saker samtidigt? Att flytta musen till vänster och få upp alla öppna apps fungerar ju som att använda flikar i din webläsare. Bara för att de tar upp hela skärmen så är det inte så svårt att byta mellan. Och hur är det fel att kunna använda musen istället för att behöva knappa på tangentbordet? Inte så att alt + TAB har blivit borttaget som ett kommando. Själv tycker jag det är jättesmidigt att inte behöva använda tangentboret för att tabba mellan saker, kan nog gissa att de flesta folk håller mestadels i deras mus och inte sitter med fingrarna på Alt+TAB. Vanliga taskbar kan man fortfarande pinna program i eller skapa en mapp och lägg dina genvägar i som du sätter fast i taskbaren.

Permalänk
Avstängd

Det är så tröttsamt med alla negativa surkart. Ni kanske inte skall hänga på ett teknikforum om ni inte gillar att lära er nya saker. Ni som inte ens har nyfikenheten att se hela videon innan ni spyr galla över förändringarna kommer nog ha svårt att hänga med tekniken framöver, ni får gå över till någon hobby som inte innebär så mycket nyheter och förändringar. Drejning med lera har inte utvecklats särskilt mycket de senaste 50 åren har jag hört.

Roligare att fundera över möjligheterna, kommer nästa Xbox ha en ARM-processor där OS:et körs med bakgrundsprocesser som downloads, voice etc?

Jag tycker desktoppen är helt outnyttjad och har varit så sedan den kom ca 1983. Dags för något nytt, tycker metro verkar perfekt. Min enda oro är att Microsoft fortfarande inte klarar att göra OS:et helt oberoende av upplösning. Redan nu nämns fasta upplösningar som gränsen för olika funktioner. Hoppas på superhöga skärmupplösningar utan att behöva få välja mellan pytteikoner, mellanikoner eller stora ikoner. Skalning please.

Tillbaka till ARM, möjligheterna är ju enorma om man kan lyckas köra OS:et på två helt olika processorer. Messaging på ARM, råstyrka på x86. När man släpper in ARM borde man droppa 32-bitarsstödet för att få eld i baken på de som ännu inte erbjuder sina program i 64-bitarsversion.

Permalänk
Skrivet av TraxMate:

I Developer Preview behövde man bara ändra ett register så inaktiverades Metro. Går säkert göra likadant i Consumer Preview. Jag hoppas dock det kommer att gå att ändra i typ kontroll panelen i retail!

Jag med. Jag fattar att det är bra med samma os på både telefoner och datorer osv, men om de ändå gör 2st olika gränssnitt, ett för touch och ett för desktop, så fattar jag inte varför man ska jehöva använda båda...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Ingen här som fortfarande använder WinXp och envisas med att det är bäst? Eller Win98SE, varför inte isåfall om det var så överlägset?
Samma diskussion varje gång, sen sitter majoriteten likt förbannat med åttan ändå.

Win 8 är en uppföljare till Win7, men MÖJLIGHETEN till ett nytt gränssnitt om man så önskar.
Gå tillbaks till ett gammalt OS, typ WinXp nu så märker man vilken skit det egentligen var och hur bra senare OS är.

edit: har inte testat åttan själv än, det får bli i helgen, så kommer kanske tillbaks och äter upp mina ord...^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag med. Jag fattar att det är bra med samma os på både telefoner och datorer osv, men om de ändå gör 2st olika gränssnitt, ett för touch och ett för desktop, så fattar jag inte varför man ska jehöva använda båda...

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver inte använda båda. Det är jättelätt att inte köpa Windows 8. Speciellt nu eftersom att det inte finns att köpa än.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Tror du stänger in dig själv lite i det där tänket. Hur ofta behöver du egentligen titta på mer än två saker samtidigt? Att flytta musen till vänster och få upp alla öppna apps fungerar ju som att använda flikar i din webläsare. Bara för att de tar upp hela skärmen så är det inte så svårt att byta mellan. Och hur är det fel att kunna använda musen istället för att behöva knappa på tangentbordet? Inte så att alt + TAB har blivit borttaget som ett kommando. Själv tycker jag det är jättesmidigt att inte behöva använda tangentboret för att tabba mellan saker, kan nog gissa att de flesta folk håller mestadels i deras mus och inte sitter med fingrarna på Alt+TAB. Vanliga taskbar kan man fortfarande pinna program i eller skapa en mapp och lägg dina genvägar i som du sätter fast i taskbaren.

Använde du precis argumentet "Hur ofta behöver du egentligen titta på mer än två saker samtidigt?"? När fan ska MS bestämma hur många saker jag vill kunna se samtidigt på min skärm? VAD är nytänket med att BARA kunna se EN sak åt gången på HELA skärmen?! Jag personligen har skrivbordet upplagt så att jag har skyperutor och pidgin i en egen spalt på högersidan av skärmen och ex.vis webläsaren som tar upp resterande yta. Då kan jag se vad som skrivs samtidigt som jag använder webläsaren. Så VAD är det för tänk jag stänger ute?

Är det verkligen så jobbigt att behöva använda tangentbordet helt plötsligt iom lansering utav W8? Det är ju nästan så man blir mörkrädd..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Ingen här som fortfarande använder WinXp och envisas med att det är bäst? Eller Win98SE, varför inte isåfall om det var så överlägset?
Samma diskussion varje gång, sen sitter majoriteten likt förbannat med åttan ändå.

Win 8 är en uppföljare till Win7, men MÖJLIGHETEN till ett nytt gränssnitt om man så önskar.
Gå tillbaks till ett gammalt OS, typ WinXp nu så märker man vilken skit det egentligen var och hur bra senare OS är.

edit: har inte testat åttan själv än, det får bli i helgen, så kommer kanske tillbaks och äter upp mina ord...^^

Då kan jag ju avslöja att ordet "möjlighet" INTE har en plats i ditt inlägg....

Permalänk

Meningslöst gränssnitt. Windows 7 i "classic"-läge, allt lull-lull avstängt och TotalCommander som filhanterare är det bästa Windows-OS man kan köra just nu, och granterat i flera år framöver.

Att som vissa här i tråden säga att det är bakåtsträvande att använda tangentbord är för mig helt obegripligt. För en tekniskt okunnig kan det vara så - se på Apples gränssnittstänk. Men här på sweclockers, ett forum för entusiaster och, får man anta, nördar? Är ribbons också framsteg eller?

Däremot ser jag en del förbättringar i W8 som ISO-mount out-of-the-box (Jättebra om man inte orkar installera D-Tools eller dylikt) och Hyper-V med mera. Gränssnittet är dock helt bedrövligt för en avancerad användare.

Permalänk
Medlem

Sen när vart lådor en dålig idé? ("-Nä, sprid nu ut ALLA pennor, apparater, skor, papper, mm på bordet, PERFEKT!").

Skrivet av FribBe:

Nästan varje mening innehåller ordet "app". Sorgligt

Ju fortare det matar ihjäl sig själv ju bättre..

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Sjukt att det finns så många bakåtsträvare, tillochmed i ett forum som detta. Detta skifte var mer eller mindre oundvikligt, skulle MS inte gjort detta nu hade de hamnat så långt efter Google och Apple att det skulle vara svårt att komma igen. Skulle inte alls förvåna mig om skrivbordet är mer eller mindre borta till W9, anledningen att de har kvar det nu är för bakåtkompatibilitet och för att folk ska kunna vänja sig långsamt.

Finns en del jag inte gillar med W8 och som kan bli bättre, men inget är perfekt i början. Blev dock lite upphetsad när de demade Windows-to-go och hopparning via NFC

Kul med alla som tror att de ska "stanna" på windows 7. Hur länge då? Det roliga är att det spelar ingen roll vad ni tycker om metro idag, alla kommer gå över förr eller senare, om inte annat för att support och bakåtkompatibilitet saknas. Alla vill kunna göra de nya sakerna, spela de nyaste spelen osv. För övrigt kommer alla nya datorer levereras med W8 när det är färdigt.

Och varför i hela jävla helvete skulle jag släppa min desktop, finns inte desktop till win 9 så stannar jag på windows 7 alternativt byter till nån linux dist.

Permalänk
Medlem

fascinerande hur många klagar och säger att kommer att floppa, och det baserat på vad? ett ui som går att stänga av?

personligen kommer jag nog stänga av metro, inte för att kanske är dåligt, men för att jag tror att den traditionella startmenyn fungerar bättre på en vanlig dator utan touch.

Sen är ju win8 fylld med nyheter, nyheter som kanske inte alla som sitter hemma och pillar sig i naveln använder, men fortfarande grymma nyheter för dom som använder det.

Direct Access kommer bli en dröm att sätta upp i jämförelse med 2008r2 + win7.
Remote Desktop Services kommer bli grymt med server8 + win8.
Hyper-V på en klient, hur jävla underbart är inte det, slippa vmware.
hantering av vhd samt iso.
Äntligen får även windows bättre filhantering/filkopiering i explorer, något som saknats länge.
En ny grym taskmanager som visar så jävla mycket mer info.
Storage spaces på klient, har testat, den är inte perfekt än men kommer nog bli mycket bättre.

Windows 8 kommer bli grymt, men kanske inte för den vanliga hemanvändaren, men att klaga och gnälla och skrika att win8 är dåligt är bara bevis på inkompetens.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Det är ett väldans tjat om Metro eller inte Metro, men för mig är det minst lika viktigt vad som är nytt under ytan och vilka nya funktioner som finns. Det är ju inte de minimala skillnaderna i GUI och funktionalitet som gör att de flesta anser att Vista är dåligt och Win7 är bra. issue nämner några nya funktioner, är det någon mer som har koll på fler nyheter som inte rör just GUI:t?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem

Provade nyss Consumer preview på VirtualBox. Fan vad metro UI är kass :S

Nuvarande startmenyn är mycket smidigare att hålla koll. Metro är inget jag kommer att ha aktiverat. För utom det så är ribbon nice

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jappse:

Provade nyss Consumer preview på VirtualBox. Fan vad metro UI är kass :S

Nuvarande startmenyn är mycket smidigare att hålla koll. Metro är inget jag kommer att ha aktiverat. För utom det så är ribbon nice

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/02/29/running-the-con...

"Many of you asked about running on a virtual machine. Our recommendation for the Consumer Preview is to run it natively on hardware if you intend to run Windows 8 on hardware when the product is final. Some of you will run virtualized environments for enterprise workloads or specialized purposes, but we strongly recommend that you experience Windows 8 on hardware, as it was designed to run for the majority of consumer experiences. The most important reason is access to the rich experience powered by accelerated graphics, and the fast and fluid operation that you’ll experience when running this way. If you do run in a VM, which is supported as expected, please be sure your screen size meets the minimum requirements."

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2011/09/16/running-windows...

"You may be wondering why virtualization products that work today with Windows 7 do not work with the Windows 8 Developer Preview. We take compatibility very seriously. However, there are categories of software that run “very close to the metal,” and deliberately take dependencies on internal data structures and intricacies of the Windows kernel. These dependencies are not typically publicly supported or exported APIs, and thus must change as Windows changes. We go to great lengths to avoid these changes, but sometimes they are necessary to enable innovation. As a result, some software will require updates when we make significant improvements to Windows. Other common categories include antimalware and security products. In this case, to improve boot performance and enable new CPU architectures, we took a new approach to high-resolution timers. Some virtualization products emulate older hardware timers that significantly compromise performance and will require updates before they can support Windows 8."

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Benkaboy:

Då kan jag ju avslöja att ordet "möjlighet" INTE har en plats i ditt inlägg....

Är man tvingad till att ha igång metro hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

ok?

Även om det inte ger "fluid" gränssnitt på virtualBox så saknar man överblicken man är van vid med Metro UI.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?