Mass Effect 3 - tråden

Permalänk
Medlem

Klart besviken på pc porten av mass effect 3. Så nerbantat, ingen röststyrning och ingen support för gamepad, som alla andra nya spel har.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Klart besviken på pc porten av mass effect 3. Så nerbantat, ingen röststyrning och ingen support för gamepad, som alla andra nya spel har.

Enda anledning dom har röststyrning för 360 kinect, är för att Kinect sköter all mjuk och hårdvara för själva röststyrningen. Bioware behövde bara lägga typ flaggor i program koden som säger åt kinect att lyssna efter specefika ord.

Att göra samma för typ PC eller PS3 är ingen lätt sak då man i så fall måste göra sin egen röststyrnings mjukvara för att kunna implementera detta.
Å ena sidan så kunde dom använt Windows egna röststyrnings mjukvara iofs...

Men jag tycker det känns snabbare att trycka på en knapp som tar några millisekunder.. över att säga typ Bionic Charge hela tiden..
Från videos jag sett av kinect styrningen så känns fördröjningen mellan man säger något kommando, tills den gör något, allt för segt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Spelat konstant sen jag aktivera det via VPN kl 04:00 Tisdag morgon. AWSOME måste jag säga o lär väll bli ett par dagar nötande till för här ska utforskas ALLT.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tänker köpa det och bilda min egen uppfattning.

Men just nu så gör betyget på metacritic mig lite orolig...
http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-3

Är mest bara fattiga snor ungar som gnäller över Day one DLCn... så trött på idioter som tjatar över det..

EDIT: Sen tror jag flesta är lite för upptagna med att spela spelet än att gå skriva en recension på Metacritic
Säger en del av hur patetiska dom som skrivit de negativa recensionerna är.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Betyget på metacritic har Alla tecken på en 4chan raid. Löjliga klagomål, trolland spoilers i kommentarerna samt bara 1 post från i princip alla som betygsatt.

Permalänk
Avstängd

Ja, märkte det.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120307/mass-effect-3-blir...

Dykt upp lite artiklar om det nu

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Är det tillåtet att disskutera proxys här?

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Är inget olagligt med att använda proxys. Så borde inte bryta någon regel precis..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har köpt Digital Deluxe Edition från Greenmangaming? Undrar om "From Ashes" följer med?
Man får 20% rabatt från dem

Edit: Hittade detta på Fz's sida

Citat:

"– Hej allihopa! Vi är glada över att kunna bekräfta att Mass Effect 3: From Ashes-DLC:t kommer finnas tillgängligt vid släpp till alla plattformar. För de av er som köpt N7 Collector's Edition (inklusive PC Digital Deluxe Edition), får ni det gratis utan extra kostnad. Vi har mycket mer detaljer för er senare under veckan! Håll hårt i hatten!, säger Michael Gamble på officiella forumet."

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120222/bekraftat-mass-eff...

Då borde det vara lugnt att avboka CC edition från webhallen och köra på Greenman gamings erbjudande då den erbjuder precis samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Snälla du, varför skulle det INTE vara tillåtet?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Kul att man väntat på spelet som ett litet barn på julafton och sedan så fuckar importen av game saves från ME2...!!! Fan vilket jävla antiklimax...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Snälla du, varför skulle det INTE vara tillåtet?

Ingenting förvånar mig längre.. aja råkade sommna några timmar så nu behöver man ändå inte den

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Ingenting förvånar mig längre.. aja råkade sommna några timmar så nu behöver man ändå inte den

Har du en custom Shepard kommer du stöta på patrull...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Har du en custom Shepard kommer du stöta på patrull...

Custom Shepard? Om du menar importera så fungerade det flawless för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Custom Shepard? Om du menar importera så fungerade det flawless för mig.

Ja, en med custom utseende som du har haft sedan ME1.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Ja, en med custom utseende som du har haft sedan ME1.

Jaha.. hmm vad är det då som ska krångla? Testade nu ca 3m och då märkte jag inget konstigt.. Såg tom bra ut i surround =D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Jaha.. hmm vad är det då som ska krångla? Testade nu ca 3m och då märkte jag inget konstigt.. Såg tom bra ut i surround =D

Utseendet följer inte med, du verkar ha tur då. Jag kan inte spela pga det

It's all over the internet iaf.

Visa signatur

Permalänk

Finns det möjlighet att det kommer att kunna spelas med handkontroll i framtiden?
Jag spelar nämligen på min PC kopplad till tv sitter oerhört dåligt för mus och tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelat hela natten, bestämde mig för att göra en ny Me3 game istället för att ladda in en save. Men då är Wrex död by default, inte ett skit man kan göra åt det. Vad fan tänkte bioware med där?

Nu måste man starta om med en me2 save.

Permalänk
Medlem

Verkar som det kan finnas någon form av "lösning" och att det kan komma en officiell sådan:
http://social.bioware.com/forum/1/topic/323/index/9661093

Vet inte om något här kanske kan vara hjälpsamt också:
http://powet.tv/powetblog/2012/03/06/mass-effect-3-custom-she...

Startade bara i morse och upptäckte så inte själv hunnit testa något av det.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 32GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung SSD 870 QVO 1TB | Windows 11 | Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Spelat hela natten, bestämde mig för att göra en ny Me3 game istället för att ladda in en save. Men då är Wrex död by default, inte ett skit man kan göra åt det. Vad fan tänkte bioware med där?

Nu måste man starta om med en me2 save.

Det är ju precis som i 2:an, att de släpper denna serieflashback först efter man har spelat den första sekvensen i spelet, bättre om man får välja en ny gubbe, och sedan förklara vad som har hänt i 1:an och 2:an i en serie... Det vore mycket bättre

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Jag har knappt spelat halva 1an (längesedan) och inget av 2an. Borde jag köra igenom dem båda först och sedan köpa 3an?

Testade demot (3an) och de verkade ok.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har knappt spelat halva 1an (längesedan) och inget av 2an. Borde jag köra igenom dem båda först och sedan köpa 3an?

Testade demot (3an) och de verkade ok.

Vill du hänga med fullt ut så borde du helt klart spelat ut både ettan och tvåan innan du ger dig på trean.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Det är ju precis som i 2:an, att de släpper denna serieflashback först efter man har spelat den första sekvensen i spelet, bättre om man får välja en ny gubbe, och sedan förklara vad som har hänt i 1:an och 2:an i en serie... Det vore mycket bättre

Mmm borde inte varit svårt att ha en Wrex dead or alive val ibörjan.

Skrivet av karlsan:

Verkar som det kan finnas någon form av "lösning" och att det kan komma en officiell sådan:
http://social.bioware.com/forum/1/topic/323/index/9661093

Vet inte om något här kanske kan vara hjälpsamt också:
http://powet.tv/powetblog/2012/03/06/mass-effect-3-custom-she...

Startade bara i morse och upptäckte så inte själv hunnit testa något av det.

Gillar hur de rekommenderar fan tools som hjälp, många andra developers/publishers hade säkert inte gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Mmm borde inte varit svårt att ha en Wrex dead or alive val ibörjan.

Gillar hur de rekommenderar fan tools som hjälp, många andra developers/publishers hade säkert inte gjort det.

Nu vet jag varför, det kommer som DLC precis som till 2:an

Visa signatur

Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90

Permalänk
Medlem

Kom precis hem och installerade det efter att ha köpt spelet. Nu vill origin kontrollera släppdatum, och det låter jag den göra. Men spelet startar ändå inte. Vadfalls?! Har loggat ut/in på origin... utan framgång. Någon?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Kom precis hem och installerade det efter att ha köpt spelet. Nu vill origin kontrollera släppdatum, och det låter jag den göra. Men spelet startar ändå inte. Vadfalls?! Har loggat ut/in på origin... utan framgång. Någon?!

Pröva gör en reparation i Origin, högerklicka på ikonen i Origin och ta "repair install".

Permalänk
Medlem

Spelade nyss klart 3an.

Fan va besviken man blir på slutet. Av allt dom kunde välja i sin arsenal så valde dom detta bajs-ending?

Nå väl....det är ju Biocunts och EAids vi snackar om.

Allt annat än slutet var perfekt.

Permalänk
Medlem

Fråga angående save import med liten spoiler

Hade en save från mass effect 2 där endast 2 överlever, Mordin och asari tjejen som har kraftig biotics. Har sen använt en save manager och ändrat lite så att fler överlevde, dock inget jag märkte om jag startade den saven i me2. Nu har jag imporeterat savet till me3 och då stod det att två överlevde men nu mötte jag precis Garrus. Är det så att den fattat att jag ändrat med manager så att han lever eller har de bara failet här och låter han överleva även fast han dog? Stod ju ändå att bara två överlevde.

Dold text
Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte fattar hur man importerar en save från 2:an?
Har mina savefiles i my documents\Bioware\mass effect 2, men MS3 fattar inte var jag har lagt mina save files och jag kan därmed inte importera mina gubbar...

Visa signatur