Samsung Galaxy S2/ Iphone 4S 16GB Frågor

Permalänk
Inaktiv

Tänk om LG och samsung och fler kunde komma på nåt eget istället för att använda Android, De är lika dumt som en Samsung skulle köra IOS

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Fel!

Samsung gjorde ''3GS designen'' före Apple

Sök innan du bajsar ut skitsnack min vän

Apple började INTE Touch-marknaden!

Varför tjatar ni om att man ska vara först? Det är ju inte jätte relevant att vara först om man inte slår igenom.
Sedan så måste man inte vara först för att lyckats, det är snarare tvärtom, för om någon misslyckar med en bra ide‘ så kanske någon annan gör det till något som blir bra.
Jag bryr mig inte om Apple var först eller sist med att komma på touch, smartphone, siri eller vad ni nu tjaffsar om.
Jag vet att Apple var de första som lyckades göra bra smartphones som marknaden ville ha.

Permalänk
Avstängd

Har jag inte sagt att du har sagt heller.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

1. Villken tycker ni är bäst?, Varför?
2. Finns det jailbreak till Iphone 4S än?
3. Om båda kostar lika mycket villken skulle ni valt?
4.Räcker 16GB på iphonen?
5. På iphone 4S kan man ställe in om man vill filma i 720p/1080p o så?

HJÄLP MIG!

Jag köpte en Galaxy S2 vid releasen och jag nappade på samma erbjudande som dig och valde en 4S. Ångrar verkligen att jag gjorde det då jag kunde tagit en S2 och sålt min gammla. Det känns som en jävla nedgradering att använda ihponen. Skärmen är mycket mycket mindre och har tråkiga färger! Saknar mina widgets! =(((((

Och eftersom det är en Iphone var jag ju självklart tvungen att ta deras extraförsäkring som täcker om den går sönder etc eftersom Iphone är det sköraste i världen.

Nej.. Kommer ringa tre och be dom skicka ett nytt SIM (eftersom giriga Apple har egna mått) i vanlig storlek så att jag kan använda min droid igen! =(

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Tänk om LG och samsung och fler kunde komma på nåt eget istället för att använda Android, De är lika dumt som en Samsung skulle köra IOS

Ehm? :S Med den idiotiska logiken skulle man ju kunna trasha samtliga datortillverkare för att dom använder Windows.

Jag tycker det är jättebra att flera tillverkare samsas över en och samma platform. Då har man korkurnans som gör mobilerna bättre.

Iphone har ett snyggt skal och det räcker för att många ska köpa den......... fattar inte.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Haha, inget illa menat men det här börjar fan bli komiskt. Vet inte hur många gånger jag sagt det nu här på Sweclockers. Det som står på den där bilden stämmer inte. Googla på "F700 iphone" och läs första träffen.

Permalänk
Medlem

F700 Visades inte alls på Cebit 2006, utan den visades på Cebit 2007. http://www.slashgear.com/slashgear-at-cebit-samsung-f700-hand...
Läs t.ex. denna artikel som tydligt nämner F700 som samsungs svar på iPhone http://www.iphonebuzz.com/samsungs-answer-to-the-iphone-07344...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Tänk om LG och samsung och fler kunde komma på nåt eget istället för att använda HDMI, De är lika dumt som en Samsung skulle köra SVHS

FYP, Vad tycker du om det uttalandet för det är precis lika logiskt som ditt, dvs inte alls.

Och till alla som säger att Galaxy S2 känns billig att hålla i ni kan verkligen aldrig ha hållt i den.
Har gott om vänner med iPhone som tycker att Galaxy S2 känns precis lika solid. Och försök hitta en S2 ägare som har fått sin skärm spräckt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

1. 4S. Snabbare, mer framtidssäker (både hårdvara och mjukvara), bra support. Känns lyxig i handen medans S2 känns plastig och billig.

S2 MED flash är snabbare än 4S utan. Samtliga program som finns till båda systemen är snabbare på S2.

Nästan alla tillverkare av telefoner har en androidlur som var snabbare än 4S när den släpptes. Bara LG med sin sketna Optimus 2X som låg efter med sitt sketna tegra 2.

Rent designmässigt var iPhone 4 och 4s katastrofalt dålig. Hög PPI men dålig skärm i jämförelse med Samsungs AMOLED. Skärmen klarar av repor men spricker direkt när den hamnar på högkant.

Mitt tips är vänta på iPhone 5 om du nu ska skaffa en iPhone. Man måste vara en blind idiot eller apple fanboy om man köper sig en iPhone 4 eller 4S.
Tycker för övrigt inte att du ska skaffa dig en Samsung Galaxy S2 för den delen heller. Snart kommer S3 som lär vara ett nytt flaggskepp som sätter en ny standard precis som S2an gjorde.

Skrivet av Emil_98197:

Tänk om apple kunde komma på något eget istället för använda en färgskärm. Det är lika dumt som att alla bilar har runda hjul.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soy_CD:

Och försök hitta en S2 ägare som har fått sin skärm spräckt.

Varsågod, en tråd från en vecka sen: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1094047-sp...

Alla telefoner med glasskärm kan gå sönder om man har otur. iPhone 4/S:s design gör att den är mer utsatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

S2 MED flash är snabbare än 4S utan. Samtliga program som finns till båda systemen är snabbare på S2.

Nästan alla tillverkare av telefoner har en androidlur som var snabbare än 4S när den släpptes. Bara LG med sin sketna Optimus 2X som låg efter med sitt sketna tegra 2.

Nej, GPUn i 4S är klart kraftfullare än de som finns i dagens Androidmobiler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Hmm synd bara att när apple gjorde sin Iphone 3GS så börja typ alla att göra Touch telefoner efter de så känns ju som apple startade den marknaden

Hört talas om Neonode

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nej, GPUn i 4S är klart snabbare än de som finns i dagens Androidmobiler.

GPun är snabbare för det är en nyare variant av PowerVR. Men tror inte någon är dum nog att spela spel på mobilen när man kan göra det på en PS Vita som är rejält mycket snabbare än så. Spel till mobiltelefoner är ändå värsta dyngan i jämförelse med vad vi haft senaste 20 åren.

Allt annat som dom flesta gör som Internet, mail, video och andra nyttoapplikationer är S2an snabbare på.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Tack för alla era svar blir nog en Iphone 4S 32gb för jag ska till USA och vill ta mycket bilder , Finns det någon slags GPS?, Blir det extra kostnader när man använder den i USA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Hmm synd bara att när apple gjorde sin Iphone 3GS så börja typ alla att göra Touch telefoner efter de så känns ju som apple startade den marknaden

Skrivet av S_Z:

Varsågod, en tråd från en vecka sen: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1094047-sp...

Alla telefoner med glasskärm kan gå sönder om man har otur. iPhone 4/S:s design gör att den är mer utsatt.

Jag spräckt min SG2 två ställen

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

GPun är snabbare för det är en nyare variant av PowerVR. Men tror inte någon är dum nog att spela spel på mobilen när man kan göra det på en PS Vita som är rejält mycket snabbare än så. Spel till mobiltelefoner är ändå värsta dyngan i jämförelse med vad vi haft senaste 20 åren.

Allt annat som dom flesta gör som Internet, mail, video och andra nyttoapplikationer är S2an snabbare på.

Det är en högst personlig åsikt. Själv spelar jag massor på min iPhone/iPad, precis kört igenom Mass Effect 3 Infiltrator. Skulle aldrig få för mig att köpa en Vita.

Vita har förövrigt samma typ av GPU som iPhone 4S och iPad 2 fast med fyra kärnor istället för två. Alltså samma modell som kommer sitta i iPad (3).

Ser fram emot Infinity Blade: Dungeons här näst:

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Pimpim666:

Rent designmässigt var iPhone 4 och 4s katastrofalt dålig. Hög PPI men dålig skärm i jämförelse med Samsungs AMOLED. Skärmen klarar av repor men spricker direkt när den hamnar på högkant.

Mitt tips är vänta på iPhone 5 om du nu ska skaffa en iPhone. Man måste vara en blind idiot eller apple fanboy om man köper sig en iPhone 4 eller 4S.
Tycker för övrigt inte att du ska skaffa dig en Samsung Galaxy S2 för den delen heller. Snart kommer S3 som lär vara ett nytt flaggskepp som sätter en ny standard precis som S2an gjorde.

Tänk om apple kunde komma på något eget istället för använda en färgskärm. Det är lika dumt som att alla bilar har runda hjul.

Om vi bortser från GPUn (som de facto är mycket snabbare i 4S än i S2) så flyter 4S otroligt mycket bättre. Android verkar präglas av smålagg, även om klockfrekvensen är högre. Detta återges även i andra tester än bara GPU-relaterade diton (browsermark etc.). Huruvida man föredrar svärta eller pixeltäthet är kanske en smaksak, men för mig är hög PPI (=> schysst text) viktigare, i alla fall när alternativet är sämre upplösning på en betydligt större skärm.

Ditt påstående om att i princip alla Androidtillverkare hade snabbare lurar än 4S när 4S släpptes är inte sant, och det är väldigt enkelt att kolla upp själv.

Om man har valet mellan 4S och S2 för samma pris när den föregående är en nyare och bättre produkt (och dessutom dyrare), får man antingen vara bra trångsynt eller principiellt emot den slutna användarupplevelsen om man väljer S2.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Buzz996:

haha, men SE:s nya ser lite ut som HTC:s, asså jag syftar lite på den "nedre" delen av mobilerna, SE mobil om man kollar på det dära strecket där nere på mobilen så ser det ut som en HTC XD dom har ju också såna "streck"

Va ?

Visa gärna vilken HTC du snackar om nu.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av S_Z:

Min 3GS hade jag i 2 år och den funkar än och har aldrig spräckt glasset på den. Har en 4S nu och har tappat den ett antal gånger med den är hel än, Men har några polare som har förstört sin iPhone men även några med s2 men det är fler iPhone så de håller jag med dig om

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Tack för alla era svar blir nog en Iphone 4S 32gb för jag ska till USA och vill ta mycket bilder , Finns det någon slags GPS?, Blir det extra kostnader när man använder den i USA?

Att använda GPS:en i sig kostar inte pengar men om du använder den tillsammans med kartor och sånt så kostar ju datatrafiken för det pengar så var försiktig

Slår du av all datatrafik så skall fortfarande en bilds GPS-koordinater kunnas sparas ner om det var det du tänkt göra?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pimpim666:

Apple har väll gjort IOS som sägs vara mycket stabilare än Android?

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Pimpim666:

Det tröttsamma med det här forumet är att nördfaktorn medför att det är så starkt polariserat mot Applehat att konsumenter som ber om råd blir överösta med sådana här osanningar i ungefär varenda tråd.

http://www.anandtech.com/show/4971/apple-iphone-4s-review-att...

Lower is better:

Higher is better:

För att se hur löjligt stor GPU-prestandan är mellan enheterna är det bara att klicka sig in på den första länken.

Permalänk
Medlem

Otippat att det skulle bryta ut bajskastning i den här tråden...

Gå och kläm på telefonerna i butik eller låna av några kompisar, ingen här inne kan säga vilken som kommer passa dig bäst. Med tanke på dina frågor känns det spontant som om att iPhone vore något för dig men vad bet jag?

Gör som dom andra säger och invänta nästa version från Samsung innan du köper en ny nalle.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av furuliden:

Varför tjatar ni om att man ska vara först? Det är ju inte jätte relevant att vara först om man inte slår igenom.
Sedan så måste man inte vara först för att lyckats, det är snarare tvärtom, för om någon misslyckar med en bra ide‘ så kanske någon annan gör det till något som blir bra.
Jag bryr mig inte om Apple var först eller sist med att komma på touch, smartphone, siri eller vad ni nu tjaffsar om.
Jag vet att Apple var de första som lyckades göra bra smartphones som marknaden ville ha.

De är de jag försöker säga Att Apple gjorde en BRA smartphone som folk ville ha och inte en dålig samsung med mjuk skit touch

Permalänk
Skrivet av AlexTheGamer:

Kan någon svara mig , tack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Ja GPS i sig kostar inga pengar men skall du använda kartor så tankar mobilen hem dessa från nätet och det kan bli fruktansvärt dyrt utomlands. Dom flesta operatörer brukar idag ha någon slags surfabonemang man kan köpa extra för utlandsresor men man måste kolla med respektive operatör för är inte så insatt på detta.

Vet inte exakt vad data brukar kosta utomlands men brukar väl ligga allt från 10kr/mb till 100kr/mb beroende på land och operatör.

Skall du använda GPS så skall du köpa Nokia med deras Nokia maps som är en gratistjänst till alla Nokias modeller idag i princip. Bland annat Lumia 800 har det, då kan man tanka hem kartorna i förväg när man är hemma och spara dessa på telefonen och slippa datatrafiken för att få hem dom.

Pratar du om att GPS märka bilder så du senare kan se vart bilden är tagen så tror jag inte detta kostar något rätta mig om jag har fel? För då sparar väl bara telefonen kordinater från GPS för att sedan kunna föra över dessa till kartor som du kan vänta med tills du kommer hem eller har WiFi anslutning.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Jag gjorde ju det, se några poster upp Men club01 svar är mer ingående.

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S2 är utan tvekan bäst. Den är snabbare och har bättre batteritid och framförallt större skärm, vilket gör en enorm skillnad i upplevelse när man surfar och använder telefonen till allt möjligt.

Vissa tycker iphone har snyggare design, men dom både telefonerna ser bra ut så valet är enkelt. Galaxyn är billigare och har obegränsat med möjligheter. iphone kan t.ex inte skicka en fil över blåtand för att Apple inte vill det. Du tvingas också använda itunes som är horribelt. Jag har haft iphone4 innan och köpte sedan Galaxy S2 och från och sedan dess tror jag Apple inte kommer hänga med Samsung's Android telefoner. Jag kör också 4.0.3 resurrection 9.6 ROM vilket ger telefonen senaste Android med alla funktioner fungerande för dom som inte orkar vara kvar på 2.3.5 och invänta 4.x.x officiellt från Samsung.

Android kan både bara busenkelt och mer avancerat, medans Apple är instängt och samma tråkiga OS sedan det kom. Väldigt begränsat med information/inställningar i IOS.

Kör på Galaxy S2 eller invänta Galaxy S3 som garanterat kommer köra över iphone 5.

Halldin Det är syntetiska tester. Jag har själv jämfört 4S med Galaxy S2 över samma WIFI nät flera gånger och den ÄR snabbare. Tänk också på att Samsungen laddar sidan med FLASH och ändå är snabbare, vilket iphone inte klarar av. Som grädde på moset är Galaxyn nu ännu snabbare med Android 4.0.x

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Samsung Galaxy S2 är utan tvekan bäst. Den är snabbare och har bättre batteritid och framförallt större skärm, vilket gör en enorm skillnad i upplevelse när man surfar och använder telefonen till allt möjligt.

Vissa tycker iphone har snyggare design, men dom både telefonerna ser bra ut så valet är enkelt. Galaxyn är billigare och har obegränsat med möjligheter. iphone kan t.ex inte skicka en fil över blåtand för att Apple inte vill det. Du tvingas också använda itunes som är horribelt. Jag har haft iphone4 innan och köpte sedan Galaxy S2 och från och sedan dess tror jag Apple inte kommer hänga med Samsung's Android telefoner. Jag kör också 4.0.3 resurrection 9.6 ROM vilket ger telefonen senaste Android med alla funktioner fungerande för dom som inte orkar vara kvar på 2.3.5 och invänta 4.x.x officiellt från Samsung.

Android kan både bara busenkelt och mer avancerat, medans Apple är instängt och samma tråkiga OS sedan det kom. Väldigt begränsat med information/inställningar i IOS.

Kör på Galaxy S2 eller invänta Galaxy S3 som garanterat kommer köra över iphone 5.

Halldin Det är syntetiska tester. Jag har själv jämfört 4S med Galaxy S2 över samma WIFI nät flera gånger och den ÄR snabbare. Tänk också på att Samsungen laddar sidan med FLASH och ändå är snabbare, vilket iphone inte klarar av. Som grädde på moset är Galaxyn nu ännu snabbare med Android 4.0.x

Finns inget som är "bäst". Att säga så är bara löjligt, de har båda sina för och nackdelar. Allt beror på vad man själv prioriterar.

Vad gäller iTunes så använder jag mig aldrig av det nu för tiden, går fint utan.

Permalänk

Okej tack men har sätt att det finns TomTom GPS i appstore för runt 500-600kr är det gratis att använda en sån?