Samsung Galaxy S2/ Iphone 4S 16GB Frågor

Permalänk

Samsung Galaxy S2/ Iphone 4S 16GB Frågor

1. Villken tycker ni är bäst?, Varför?
2. Finns det jailbreak till Iphone 4S än?
3. Om båda kostar lika mycket villken skulle ni valt?
4.Räcker 16GB på iphonen?
5. På iphone 4S kan man ställe in om man vill filma i 720p/1080p o så?

HJÄLP MIG!

Permalänk
Medlem

http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/Samsung/Samsung-Galax... gillar jag bäst om du som jag spanat in dessa gällande priskrig vad gäller abonemang. Det är en upphottad version av s2 med stöd för nya LTE (4G) Större skärm osv. Ja det står väl där allt som dem piffat upp

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Ska köpa abbonemang med tre och det finns det bara dom två jag är intresserad av.

Permalänk
Medlem

1. Jag har inte haft eller använt någon Android-telefon, bara iPhone, så jag kan inte jämföra dom. Men om du tänker köpa en iPhone 4S och jailbreaka den, tycker jag absolut att du ska göra det! Iphone designen är väldigt snygg, och jag tror att många köper en Android-mobil för att kunna modifiera den. Men om du jailbreakar kan du ju göra vad som helst med din iPhone, så gör det!

2. Det går att jailbreaka iPhone 4S utan problem. Dock inte till den senaste uppdateringen av iOS (5.1). Jag gjorde misstaget igår att uppdatera min iPhone utan att ha sparat någon SHSH... FML.

3. Som jag sagt tidigare tror jag den enda (i alla fall den största) anledningen till att köpa antingen en iPhone eller en Android är priset. Jag skulle i alla fall valt iPhone 4S (igen).

4. Jag har 16GB och det räcker ju om du inte ska ladda ner allt du ser och spara det även fast du inte använder det. Men jag ångrar mig ändå lite att jag inte köpte minst 32GB. Man ska ju ändå ha telefonen ett tag.

5. Jag tror att man kan filma i 720p i alla fall. Jag filmar inte så mycket själv så jag är inte så insatt på just det.

Hoppas det hjälpte. Alla svar är baserade på mina erfarenheter.

//Martin

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Inaktiv

Har själv en Iphone 4S och den funkar riktigt bra, Sen om man tänker på utseende så är ju Samsung riktigt bra på att kopiera apple se bara på galaxy s2 Men de är inge fel på den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pullarn:

1. Jag har inte haft eller använt någon Android-telefon, bara iPhone, så jag kan inte jämföra dom. Men om du tänker köpa en iPhone 4S och jailbreaka den, tycker jag absolut att du ska göra det! Iphone designen är väldigt snygg, och jag tror att många köper en Android-mobil för att kunna modifiera den. Men om du jailbreakar kan du ju göra vad som helst med din iPhone, så gör det!

2. Det går att jailbreaka iPhone 4S utan problem. Dock inte till den senaste uppdateringen av iOS (5.1). Jag gjorde misstaget igår att uppdatera min iPhone utan att ha sparat någon SHSH... FML.

3. Som jag sagt tidigare tror jag den enda (i alla fall den största) anledningen till att köpa antingen en iPhone eller en Android är priset. Jag skulle i alla fall valt iPhone 4S (igen).

4. Jag har 16GB och det räcker ju om du inte ska ladda ner allt du ser och spara det även fast du inte använder det. Men jag ångrar mig ändå lite att jag inte köpte minst 32GB. Man ska ju ändå ha telefonen ett tag.

5. Jag tror att man kan filma i 720p i alla fall. Jag filmar inte så mycket själv så jag är inte så insatt på just det.

Hoppas det hjälpte. Alla svar är baserade på mina erfarenheter.

//Martin

Dock tappar du garantin om du jailbreakar en iphone.

Skrivet av Emil_98197:

Har själv en Iphone 4S och den funkar riktigt bra, Sen om man tänker på utseende så är ju Samsung riktigt bra på att kopiera apple se bara på galaxy s2 Men de är inge fel på den

Medan Apple kopierar från andra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ska du inte vänta på S3:an som släpps April/Mars? Det är min nästa telefon. Jag tycker S2 < 4S < S3

Visa signatur

AMD 7800X3D | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16GB | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB 6000MHz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Galaxy S2 är verkligen inte lik 4s eller nån annan apple heller för den delen, jag har en S2 och skulle aldrig byta den mot en iPhone och andra har rakt motsatt uppfattning så enda sättet att avgöra vilken som passar dig bäst är arr känna på dom ochleka runt lite för att avgöra.

Permalänk
Medlem

http://www.anandtech.com/bench/Product/489?vs=448

Det beror ju lite på vad du e ute efter, har själv en S2 o farsan har en 4S, han har funderat många gånger på o byta in sin iPhone. Ja tycker också den en skönare, dock en sak jag finner intressant som du ser i benchen, S2 är på pappret snabbare, men det enda som är bättre i den benchen är tal tiden.
Så det beror ju på vad som är viktigt för dig!

Skulle dock göra som föregående talare o vänta på S3...

Det enda problemet jag har med min S2 är när man spelar typ 45 min så blir den grymt varm, inte så man bränner sig men de är nog fan nära ^^
Dock så ligger den oftast ner då, om du håller i den eller lägger den på en kall yta, så kyls den snabbt

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
VR-fantast

1. 4S. Snabbare, mer framtidssäker (både hårdvara och mjukvara), bra support. Känns lyxig i handen medans S2 känns plastig och billig.
2. Finns untethered jailbreak om du har iOS 5.0.1 eller 5 på den. Inte iOS 5.1 (den som släpptes i dagarna) än dock.
3. 4S.
4. Beror på vad du ska ha den till, men eftersom det finns molntjänster som iCloud och Dropbox samt streamtjänster som Spotify så är minnet egentligen inget problem.
5. Tror den filmar 1080p by default och sen skalar ner till 720p om du till exempel ska ladda upp till YouTube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

apple kopierar från vem? HTC har ju sitt eget, nokia med, och sony ericsson ser ju nästan ut som HTC...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Buzz996:

apple kopierar från vem? HTC har ju sitt eget, nokia med, och sony ericsson ser ju nästan ut som HTC...

Sony kopierar design från HTC, du borde nog uppsöka närmsta optiker

Varken 2010, 2011 eller 2012 SE telefonerna liknar HTC's Unibody design som de kört med ett bra tag, snacka om att HTC kör på "säkra kort".

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Soy_CD:

Galaxy S2 är verkligen inte lik 4s eller nån annan apple heller för den delen, jag har en S2 och skulle aldrig byta den mot en iPhone och andra har rakt motsatt uppfattning så enda sättet att avgöra vilken som passar dig bäst är arr känna på dom ochleka runt lite för att avgöra.

Jag tycker den är lik Iphone http://www.google.se/imgres?um=1&hl=sv&sa=N&biw=1920&bih=985&...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Hmm synd bara att när apple gjorde sin Iphone 3GS så börja typ alla att göra Touch telefoner efter de så känns ju som apple startade den marknaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Sony kopierar design från HTC, du borde nog uppsöka närmsta optiker

Varken 2010, 2011 eller 2012 SE telefonerna liknar HTC's Unibody design som de kört med ett bra tag, snacka om att HTC kör på "säkra kort".

haha, men SE:s nya ser lite ut som HTC:s, asså jag syftar lite på den "nedre" delen av mobilerna, SE mobil om man kollar på det dära strecket där nere på mobilen så ser det ut som en HTC XD dom har ju också såna "streck"

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Har själv varit Iphone ägare länge men bytte nyligen till en Samsung Galaxy S2 och är extremt nöjd med mitt val.
Tyckte det vart lite tråkigt att gå från Iphone till Iphone då allting ser exakt likadant ut bara att tekniken uppgraderats, och jag var ute efter att få testa något nytt. Så efter läst på lite om de olika modellerna så fastnade jag för S2an. Och då resten av familjen använder 4/4s så anser jag att jag har bra erfarenhet av Iphone 4s också.
De jag kommit fram till är att med en Iphone är man mer låst till vad Apple anser att man ska få göra på sin telefon. Detta innebär ju dock inte bara nackdelar utan även fördelar då man vet att nästan allt fungerar som det ska.
Dock tycker jag personligen att Galaxy S2 uppfattas som en rappare och kvickare telefon med sitt Android. Och även om prestandan anses vara jämn mellan dessa modeller så tycker jag att surfning, spelande och även användandet av S2an känns mycket mer följsamt och bättre. När det gäller kameran så är 4S snabbare på att ta bilder men kvalitén är likvärdig. Vid filmning dock tycker jag att 4s kamera inte alls hänger med. Min S2a ger mjukare filmning på högsta kvalitén än vad 4s gör utan snack vid mina egna tester.
Vad det beror på låter jag vara osagt!
Kort och gott föredrar jag just nu Galaxy S2, har än så länge testat en hel del appar och 3D spel. Och jag tycker allting flyter på enormt bra på den. Föredrar även storleken på skärmen på Galaxy s2 vilket i sig vart en av anledningarna att jag köpte den.
Tog inte alls lång tid att komma in i Android heller, känns mer flexibelt än IOS faktiskt och påminner mer om ett data operativsystem än IOS.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC 16GB | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon142735:

Hmm synd bara att när apple gjorde sin Iphone 3GS så börja typ alla att göra Touch telefoner efter de så känns ju som apple startade den marknaden

Iphone 3GS var inte ens i närheten av den första mobilen med touchscreen. Utan den första touchscreen mobilen gjordes av IBM redan 1992 och hade namnet IBM Simon.

Skrivet av Buzz996:

"Good artists copy, great artists steal. And we have always been shameless about stealing great ideas.” (c) Steve Jobs.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Iphone 3GS var inte ens i närheten av den första mobilen med touchscreen. Utan den första touchscreen mobilen gjordes av IBM redan 1992 och hade namnet IBM Simon.

Ja men nu tänkte jag på en BRA telefon De var när 3GS slog igenom de va då marknaden startade!

"Good artists copy, great artists steal. And we have always been shameless about stealing great ideas.” (c) Steve Jobs.

a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Jo, men om du behöver lämna in den p.g.a. något fel är det bara att återställa telefonen. Om du ändå inte kunde använda telefonen är det ju såklart att du återställer den innan du lämnar in den för att se om det fungerar.

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

Jo, men om du behöver lämna in den p.g.a. något fel är det bara att återställa telefonen. Om du ändå inte kunde använda telefonen är det ju såklart att du återställer den innan du lämnar in den för att se om det fungerar.

Men om det är såpass stort fel på hårdvaran att det inte går att återställa så är man körd.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Då får du skaffa glasögon. När du ser en 4,3", plast, mobil liknar en 3,5" + glas inramning liknar varandra.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pullarn:

Blir det dock ett hårdvarufel på mobilen så är du körd.

Skrivet av Emil_98197:

Brorsan har en Iphone 4 och jag har en Samsung SII.. det enda som är lika på båda är 1. Kameran sitter bak 2. Båda har en knapp på framsidan och 3. båda är svarta. Annars är de knappast lika på något sätt. Iphone 4 är tyngre, tjockare och har en något mindre skärm.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon142735:

Fel!

Samsung gjorde ''3GS designen'' före Apple

Sök innan du bajsar ut skitsnack min vän

Apple började INTE Touch-marknaden!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SideWinder86:

Fel!

Samsung gjorde ''3GS designen'' före Apple

Sök innan du bajsar ut skitsnack min vän

Kan man få en länk eller nåt till de min vän

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon142735:

Apple var INTE först varken med "smartphones" eller Touchscreen.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon142735:

Här är en som gjordes före Iphone..

http://en.wikipedia.org/wiki/LG_Prada_%28KE850%29

Samsung ''3GS'' som Apple stal http://www.gsmarena.com/samsung_f700-1849.php

Lite stuff som Apple har stulit från Android..

http://www.simonblog.com/2011/10/22/did-apple-ios-5-steal-ide...

Visa signatur

AMD

Permalänk
Inaktiv

[QUOTE="Tumnus;12050134"]Apple var INTE först varken med "smartphones" eller Touchscreen.[/

Nej det var dom inte har inte sagt de heller.. Men deras touch ägde ut alla när 3GS kom helt klart!

Permalänk
Inaktiv

Vadå stulit från Android?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon142735:

Vadå stulit från Android?

Kolla listan jag länkade till så får du se vem som har stulit vad...Iphone är inte ''bäst och överlägsen'' Så som många okunniga media-tidningar säger att den är...

Visa signatur

AMD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SideWinder86:

Kolla listan jag länkade till så får du se vem som har stulit vad...Iphone är inte ''bäst och överlägsen'' Så som många okunniga media-tidningar säger att den är...

Har inte sagt att Iphone är "bäst"