Asus uppgraderar Zenbook med 1080p IPS

Permalänk
Melding Plague

Asus uppgraderar Zenbook med 1080p IPS

Nästa generation Ultrabook från Asus uppgraderas inte bara med Intel Ivy Bridge. Högupplösta skärmar med höga betraktningsvinklar och god färgåtergivning är med i planeringen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt, det behövs verkligen bättre skärmar på laptops.

Permalänk

Stor vill-ha-faktor där. Synd att pekplattan ser ut som en kantig röv bara.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Underbart!, så jag har väntat på nästa generation Zenbook!

Permalänk

ips <3

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Inaktiv

Kommer bli instantköp! Äntligen lite mer IPS!!

Permalänk
Medlem

oooh naaaajs!
Har sneglat på zenbook ett tag nu.
Kul lyft!

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna något! Snacka om att MBA ligger i backspegeln när dom här godingarna når marknaden, iaf på den hårda biten

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt nice. blev genast sugen :o.

Permalänk

Zenbook+externt grafikkort kanske hade vart något?

Permalänk
Medlem

Släpps i april eller var det då som själva processorn släpptes? Förvirrande. Behöver en Ultrabook eller ny Air nu!

Permalänk

blir garanterat köp när den släpps, sitter på fingrarna för att inte köpa en zenbook idag så denna nyhet gör det lite lättare att vänta

Permalänk
Medlem

Gött! Blir en 13" Zenbook om inte Samsung släpper likvärdig i 9-serien.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

YESSSSS! Äntligen... Om nu bara skärmkanterna kunde göras tunnare bara. Så att man kan få in 14,1" skärm i 13,3"-chassi. Då blir det garanterat köp.

Musplattan får dem fixa också så den inte laggar som på förra zenbooken. Det lär dem iofs redan ha fixat till denna modell.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk

Sååå... 1920x1080 på en 11"-skärm? Vete tusan om jag ens vill sitta med det i windows på en 15" (som jag har nu på jobbet)

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Sååå... 1920x1080 på en 11"-skärm? Vete tusan om jag ens vill sitta med det i windows på en 15" (som jag har nu på jobbet)

Går att ändra storleken i Windows..

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Sååå... 1920x1080 på en 11"-skärm? Vete tusan om jag ens vill sitta med det i windows på en 15" (som jag har nu på jobbet)

Indeedar. Jag har en 11,6" med upplösning 1366 x 768, och det är en väldigt bekväm upplösning för den skärmen. Tror Full HD kommer bli tok för smått.

Annars såg Zenbooken trevlig ut. Skönt att det börja komma mer och mer kraftfulla bärbara datorer för en human prislapp. Kommer grafiken vara desamma? HD Graphics 3000 eller var det heter?

Permalänk
Medlem

Underbart!

Med en vettig touchpad, linux-stöd, och en prisnivå som ligger under en ev motsvarande macbook air verkar detta vara perfekt för mig.

Permalänk
Medlem

Att folk 2012 fortfarande lever med uppfattning att högre upplösning skulle göra saker mindre... Hört talas om dpi?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Hedersmedlem

Inte helt fel, som folk påpekat tidigare i tråden hade inte jag heller sagt nej till liite större skärm, de kunde gärna för min del gjort själv datorn större också, men tjockleken kunde fått vara densamma.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det ju lika något! En vettig lösning med externt grafikkort lagom till släpp skulle ju inte förminska ha-begäret direkt heller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dajms:

Indeedar. Jag har en 11,6" med upplösning 1366 x 768, och det är en väldigt bekväm upplösning för den skärmen. Tror Full HD kommer bli tok för smått.

Annars såg Zenbooken trevlig ut. Skönt att det börja komma mer och mer kraftfulla bärbara datorer för en human prislapp. Kommer grafiken vara desamma? HD Graphics 3000 eller var det heter?

Är väl HD4000 på de nya processorerna?

Blir fan att råna sparkontot när dessa släpps...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ipad 3 har ju mycket högre upplösning än 1080 pixlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Ipad 3 har ju mycket högre upplösning än 1080 pixlar.

Och Zenbook har mycket högre upplösning än MBA.

Anledningen till att man inte vill köra med allt för hög upplösning är för att dator mjukvara hanterar inte höga DPI situationer bra.

11'' med 1080p bör redan resultera i väldigt små och svårlästa fönster.

Elller ännu bättre. Det är Retina eftersom skärmen används längre ifrån än en iPad.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SmOOthy:

Nu börjar det likna något! Snacka om att MBA ligger i backspegeln när dom här godingarna når marknaden, iaf på den hårda biten

De kommer väl dock ha något år på nacken när det händer; risken är väl att apple, som också verkar vara på hugget med höga upplösningar, också uppgraderar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Ipad 3 har ju mycket högre upplösning än 1080 pixlar.

Säg inte såna saker, det kommer bara leda till pajkastning.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Nu börjar det likna något! Snacka om att MBA ligger i backspegeln när dom här godingarna når marknaden, iaf på den hårda biten

Apple lär ju komma med uppdaterade Air modeller nu i juni.

Permalänk
Skrivet av SmOOthy:

Nu börjar det likna något! Snacka om att MBA ligger i backspegeln när dom här godingarna når marknaden, iaf på den hårda biten

Ja, på datorfronten måste apple skärpa sig. Den fördelen dom har är magsafe, touchpad och design. OS X Lion och Snow Lion är marginellt bättre än Windows 8. Snow Leopard slår dock allting med hästlängder!

Skrivet av landahl:

Ipad 3 har ju mycket högre upplösning än 1080 pixlar.

Det är fortfarande ett steg framåt. Ett stort sådant.

1.6
Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av frozrr:

Säg inte såna saker, det kommer bara leda till pajkastning.

Fast det skulle ju kunna vara relevant om man tror att förekomsten av nya och häftiga paneler kommer leda till att även datorer utrustas med sådana.

Permalänk

där kom den

får lägga en beställning snart då

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900