Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

är det bara jag som fått blåskärm med nya 7.1.1 som släppts idag?? kommer efter 3,5 min in i varje match...

Har inte märk något dåligt av denna patchen, fick lite bättre FPS och -MYCKET- snabbare laddningstider

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

hur får man modsen att funka med updaten? jag har lagt massa skit i mod-mappen men det räcker inte uppenbarligen..

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Tycker inte att franska tanksen har vart OP på något sätt, bara jäkligt störande ibland
Lider dom inte lite av ammobrist? Jag har sett det 1-2 ggr, då har dom glidit runt och scoutat eller rammat mot slutet av matcherna.

Folk tycker dom är OP för att dom kan göra saker andra tanks inte kan och att det ofta resulterar i kills. De folk glömmer är att den möjligheten kommer till priset av andra saker, tex superlång reload och att i princip alla skott som träffar penetrerar. Detta är dock saker som folk lätt glömmer efter att ha rusat fram ensamma mot en fransk tank med fullt magasin.

Och de lider av ammobrist, AMX 13 75 tar tex bara 36 skott, vilket man snabbt bränner av om man inte passar sig.

Permalänk

Hej på Er.

Problemet är att dom franska tanksen är för kraftfulla och snabba. Visst dom kan hamna i trubbel pga lång reload men det händer ytterst sällan. Jag kör själv en 13 90 och har inga direkta problem med min reload. Bara att dra sig undan för att låta mina lagkamrater dra på sig lite eld en stund för att sedan fyra av 6 skott i snabbt följd som slår igenom det mesta.

Sitter du i en "vanlig" tank är 6 penetrerande skott på 12 sekunder förödande... Själv hinner du skjuta ett skott innan dom drar sig undan och du är antingen död eller sitter med 10% HP kvar och massa crucials.

Bat. Chat:en är ju bara löjlig enligt min mening. Den är ju lika snabb framåt som bakåt och har en kanon som är livsfarlig. Alltid den tank jag fokuserar på i en match men det hjälper oftast inte. Blev nyligen, i en match, nästa utskjuten av en Bat Chat i min IS-7:a.

Den dök upp i ryggen och sköt 5 skott. 3 stycken innan jag ens hunnit snurra mitt torn. Ammo rack, view port och motor förstörda, satt ett skott i honom men sedan var han borta.

Hade inte en chans kändes det som.

Ingen annan Tier-9 medium har samma möjlighet att skjuta ut en Tier-8/9 enligt min mening. Jag kör en T-54 men den känns ju inte som om den lirar i samma division ens.

Visst att dom har kasst pansar men det väger knappast upp dom fördelar dom har.

Visa signatur

Asus P8Z77-V, Intel® Core™ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, ASUS 780Ti, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU, 2 x Micron 256GB SSD, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2713 2550x1440, Ducky G2 Pro, Logitech G500

Permalänk
Medlem

Nu lirar man visserligen endast upp till tier 6 men franska tanks har jag inte upplevt som speciellt OP, inte ens när det kommer till high tier. Annorlunda, nytt tänkt, men inte OP. Kan fortfarande snurra runt en bat.shit eller en 13 75 med min T-50-2 och leka indian. Kan dock förstå att heavies har problem, är det något man grinar illa åt så är det fem skott i baken som ovan exempel. Men misslyckas mediums att skydda sina heavies från andra mediums så är det inte så mycket att göra åt saken än att ragea hårt å't.
Att franska tanks samtidigt är något spinkigare tackar jag som middle tier medium för. För att inte tala om hur kul man kan ha om man får chans att utöva prickskytte på håll med i stort sett valfri tank.

Skrivet av pecill:

hur får man modsen att funka med updaten? jag har lagt massa skit i mod-mappen men det räcker inte uppenbarligen..

Har du testat lägga in modsen under 0.7.1.1-mappen? Den mappen motsvarar res-mappen, så att du lägger alltså in allt där precis som det ser ut under res.
Samt, om vissa mods krånglar och man tvunget vill ha dem innan någon fix har kommit, så kan man testa göra som Saber och lägga in allt på sin rätta plats i pkg-filerna. Backup rekommenderas starkt.
Kan även vara annat, så som att spelet inte kan lägga ihop ett och ett och man måste klippa och klistra lite extra. Exempelvis så fick jag inte ljudfiler att fungera förrän jag hade kopierat över de ljudfiler som fattades från originalmappen till modmappen, alltså att jag ville endast ändra vehicles men var tvungen att lägga in original-ingame_voice och allt annat för att voice och allt annat skulle fungera. Var märkligt att köra en match med bara ljudet från själva motorn och larverna.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Vad tro vi?
http://i.imgur.com/SnJgh.jpg
Är ute efter en riktig Tysk heavy som kan ta stryk med bra kanon!
Spelade PzKpfw IV back in Betan och tyckte den var okej så kör nog på den vägen om någon inte har något annat tips.

Provade även det Amerikanska trädet i betan ner till M6 och kommer ihåg hur löjligt dålig den var fast T1 och T29 är najs.
Ska man köra så långt ner man kan där istället innan dom ändrar om?
Lite som en challenge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vad tro vi?
http://i.imgur.com/SnJgh.jpg
Är ute efter en riktig Tysk heavy som kan ta stryk med bra kanon!
Spelade PzKpfw IV back in Betan och tyckte den var okej så kör nog på den vägen om någon inte har något annat tips.

Provade även det Amerikanska trädet i betan ner till M6 och kommer ihåg hur löjligt dålig den var fast T1 och T29 är najs.
Ska man köra så långt ner man kan där istället innan dom ändrar om?
Lite som en challenge

Jag ska gå vägen via VK31P och en Tiger P, för den öppnar ändå upp till Tigern, och i slutändan 2 heavy grenar. VK36 är väl enligt alla en bättre tank än VK31P, men jag ska härda ut.
Väl inne på Tiger P är det 25k XP som behövs för att låsa upp Tigern.

M6 är helt ok när man får 90mm kanonen och ganska smidig när man har motorerna med.
Är det plan att haka på US heavy trädet nu för T34 premium så är du nog ute i senaste laget.
Det kan gå eftersom vi inte vet hur länge dom kör testet, men det är ganska mycket XP.
Och än så länge så imponerar inte M103 eller T110 på test servern.
Det enda bra är T34 som premium tank, drog in över 100k i en match tidigare idag.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vad tro vi?
http://i.imgur.com/SnJgh.jpg
Är ute efter en riktig Tysk heavy som kan ta stryk med bra kanon!
Spelade PzKpfw IV back in Betan och tyckte den var okej så kör nog på den vägen om någon inte har något annat tips.

Provade även det Amerikanska trädet i betan ner till M6 och kommer ihåg hur löjligt dålig den var fast T1 och T29 är najs.
Ska man köra så långt ner man kan där istället innan dom ändrar om?
Lite som en challenge

Personligen tyckte jag inte PZ 4 var bra. Dock körde jag den stock till VK. PZ 3/4 känns mer lockande (topphastigheten är ju på 60Km/h), fast jag är ju van vid den fina hastigheten ryska tanks har.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Jag ska gå vägen via VK31P och en Tiger P, för den öppnar ändå upp till Tigern, och i slutändan 2 heavy grenar. VK36 är väl enligt alla en bättre tank än VK31P, men jag ska härda ut.
Väl inne på Tiger P är det 25k XP som behövs för att låsa upp Tigern.

hehe lycka till

Skrivet av Broken-arrow:

Personligen tyckte jag inte PZ 4 var bra. Dock körde jag den stock till VK. PZ 3/4 känns mer lockande (topphastigheten är ju på 60Km/h), fast jag är ju van vid den fina hastigheten ryska tanks har.

Hastigheten har jag aldrig egentligen brytt mig om på dom ryska tanksen.
Egentligen har den bara gjort att jag kommit för långt från mitt lag och dött 1min in

Går nog den du föreslår dock, PZ 3/4 är jävligt mycket bättre än PZ 4 overall

Permalänk
Medlem

Jag har 9 kills med min PzIV, den äger. Även i högre tiers. En av de bästa Tier 5.

Permalänk
Medlem

Panzer IV är ett monster med pyramid-tornet och dess tillhörande kanon.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag klicka aldrig med Pzr.IV. Fick en Top Gun i min absolut sista match med den, men sålde den utan att tveka.
Men jag har sett folk som är groteskt duktiga med den, och den har potential med Darth Vader tornet och 7.5cm/L70

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Vilken kanon är det som inte kan penetrera den i fronten?
40mm är inte mycket till pansar, det blir ju lite mer i effektiv pansar med lutningen på fronten.
Och sen så är ju spelet som det är med, konstiga studsar och skott som går i omloppsbana runt månen, eller plötsligt stört-dyker rätt ner i marken 4m framför tanken man skjuter på.

Tycker inte att franska tanksen har vart OP på något sätt, bara jäkligt störande ibland
Lider dom inte lite av ammobrist? Jag har sett det 1-2 ggr, då har dom glidit runt och scoutat eller rammat mot slutet av matcherna.

Jo då dem lider av ammobrist mot slutet av rundorna har de flesta batchats och lorraines slut på ammo.

Skrivet av NeoBlood78:

Hej på Er.

Problemet är att dom franska tanksen är för kraftfulla och snabba. Visst dom kan hamna i trubbel pga lång reload men det händer ytterst sällan. Jag kör själv en 13 90 och har inga direkta problem med min reload. Bara att dra sig undan för att låta mina lagkamrater dra på sig lite eld en stund för att sedan fyra av 6 skott i snabbt följd som slår igenom det mesta.

Sitter du i en "vanlig" tank är 6 penetrerande skott på 12 sekunder förödande... Själv hinner du skjuta ett skott innan dom drar sig undan och du är antingen död eller sitter med 10% HP kvar och massa crucials.

Bat. Chat:en är ju bara löjlig enligt min mening. Den är ju lika snabb framåt som bakåt och har en kanon som är livsfarlig. Alltid den tank jag fokuserar på i en match men det hjälper oftast inte. Blev nyligen, i en match, nästa utskjuten av en Bat Chat i min IS-7:a.

Den dök upp i ryggen och sköt 5 skott. 3 stycken innan jag ens hunnit snurra mitt torn. Ammo rack, view port och motor förstörda, satt ett skott i honom men sedan var han borta.

Hade inte en chans kändes det som.

Ingen annan Tier-9 medium har samma möjlighet att skjuta ut en Tier-8/9 enligt min mening. Jag kör en T-54 men den känns ju inte som om den lirar i samma division ens.

Visst att dom har kasst pansar men det väger knappast upp dom fördelar dom har.

Då är du en av dom som är glad nu när dem sitter på 50+ sec reload och 4 - 5 sec mellan skotten?
Folk kan inte spela mot franska tanks alls... I min is-7a har jag inga problem med batchats eller liknande.
Is-7an är allmänt op och en annars underbar tank, Nu med size changen blir det svårare att träffa weakspots och liknande.

T-54an är awsum helt jävla underbar spelar man den rätt tar man allt!
Min e-50 tar is-7or utan problem.

En sak jag märkt när jag kör 50b är att om folk åker iväg och vill lonewolfa så är dem lätta byten för mig.
Folk som lämnar gruppen är det som franska tanks lever på.

Och just nu är det ingen tank som skjuter 6 skott på 12 sec på live.
13/90 har 2.5 ~ 15sec~ och 45 sec reload~
50b som har 4 skott skjuter 4 på 10 - 12sec~ 28~ sec relload
Batchat har 2.7~ mellan varje runt 16sec~ 38~ sec reload
Sen på test är franska tanks ganska hemska att köra nästan som en vanlig med löjlig reload efter 4 skott.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Panzer IV är ett monster med pyramid-tornet och dess tillhörande kanon.

Jo det klart men kommer nog inte vilja behålla den mot dom tanksen jag har atm.
Har nog med Tier 5 tanks redan.

Snart blir det IS4 men vill inte lägga ut 38kr freexp av 80k, blir att få ner det till 30k imorgon och köpa IS4 äntligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Jo då dem lider av ammobrist mot slutet av rundorna har de flesta batchats och lorraines slut på ammo.

Då är du en av dom som är glad nu när dem sitter på 50+ sec reload och 4 - 5 sec mellan skotten?
Folk kan inte spela mot franska tanks alls... I min is-7a har jag inga problem med batchats eller liknande.
Is-7an är allmänt op och en annars underbar tank, Nu med size changen blir det svårare att träffa weakspots och liknande.

T-54an är awsum helt jävla underbar spelar man den rätt tar man allt!
Min e-50 tar is-7or utan problem.

En sak jag märkt när jag kör 50b är att om folk åker iväg och vill lonewolfa så är dem lätta byten för mig.
Folk som lämnar gruppen är det som franska tanks lever på.

Och just nu är det ingen tank som skjuter 6 skott på 12 sec på live.
13/90 har 2.5 ~ 15sec~ och 45 sec reload~
50b som har 4 skott skjuter 4 på 10 - 12sec~ 28~ sec relload
Batchat har 2.7~ mellan varje runt 16sec~ 38~ sec reload
Sen på test är franska tanks ganska hemska att köra nästan som en vanlig med löjlig reload efter 4 skott.

Finns inte en chans att jag kommer röra mina franska tanks igen efter den patchen. Totalt jävla värdelös nerf som tar bort allt som franska tanks har att leva på. Nu är de bara papplådor med i princip samma kanoner som alla andra. Man tröttnar lite på spelet när dom gör sånt här.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

En sak jag märkt när jag kör 50b är att om folk åker iväg och vill lonewolfa så är dem lätta byten för mig.
Folk som lämnar gruppen är det som franska tanks lever på.

Word.

Det och som någon nämnt innan, flanka flanka flanka.
Nu kör jag och polarn förvisso bara 13 75, men satan vad dom glänser på stadsbanorna. Vi väntar ALLTID på att striderna ska börja och folk låser fast sig på dom vanliga ställena. Då är light-amx:arna helt gudomliga på att köra runt/flanka och äta upp.

Jag tycker inte att franska tanks är OP. Jag har jävligt mycket respekt för amx 13 xx, Loraine, batchat, samt amx 50/100. Men det är precis som jag har respekt för arty.
Det innebär också att dom måste fokuseras, hårt och snabbt. Visar dom sig måste man byta mål och skjuta på dom. Dom dör jävligt snabbt och många tror att bara för dom kör en heavy så är dom front-line tanks.

Tycker franska tanksen verkligen gav en kul dimension i spelet, men jag tycker också att dom är jävligt lätta att döda om man samarbeta, då är dom lättare att döda än något annat. Vilka kan man garanterat penetrera i tornet och göra en jävla skada förutom dom?

Lägg till att folk nästan alltid kör franska tanks alldeles för aggresivt, det är ju gratis pengar och xp till dig

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem

Ja har elitat min AMX 13 90 och nästan låst upp AMX50b, men medvetet väntat med att köpa nästa. Just på grund av allt whine som folk har lagt emot franska. I väntan på se en nerf, och om det är så som ni säger att dom gjort på testservern så kommer ja inte damma av dem igen och köra vidare upp i trädet.

Klart folk blir sura när det kommer upp en fransk som dömmer av hela maget och kryplar en, men samma personer verkar inte kunna se att du mer eller mindre kan kasta en snöboll som penetrerar fronten på dem. Eller den skitlånga reloaden på tanksen. Utan tror att dom skjuter med den farten konstant. Samma om man får ammorack dmg, +50% reload time direkt. Eller en crewmember dör, direkt sjukt mkt längre tid att ladda om. Tråkigt att folk inte kan väga in alla för och nackdelar innan det whinas.

Hoppas iaf att patchen kommer snart så ja får T34 som premiumtank nu och övriga ändringar. Behöver nytt fräsht nu känner jag.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Haha hoppas dom drar ner verkligen alla tanks i Frankska trädet nu ^^

Permalänk
Medlem

Dom kommer nerfa det franska trädet för hårt och för tidigt är jag rädd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Dom kommer nerfa det franska trädet för hårt och för tidigt är jag rädd

Det är just så dem jobbar och även dem tanks som inte är "op" får sig en smäll.
Som min amx 50b.

Skrivet av Mimematis:

Haha hoppas dom drar ner verkligen alla tanks i Frankska trädet nu ^^
http://i.imgur.com/gHKSE.png

Jo men folket i wot är idioter till motsatsen blivit bevisad.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Jo men folket i wot är idioter till motsatsen blivit bevisad.

Spelarna eller Wargaming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Spelarna eller Wargaming?

Båda två...

WG lyssnar på QQ endast.
Spelarna QQar om allt.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Båda två...

WG lyssnar på QQ endast.
Spelarna QQar om allt.

Dom franska tanksen på top tier tar ju alla andra tanks på sitt tier utan problem 1o1 så något behöver dom ändra med dom.
Få se hur mycket dom dra ner när det når live bara..

Fattar inte varför det tar dom så lång tid att ändra KV...den har ju aldrig någonsin varit balanserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Dom franska tanksen på top tier tar ju alla andra tanks på sitt tier utan problem 1o1 så något behöver dom ändra med dom.
Få se hur mycket dom dra ner när det når live bara..

Kanske dem borde skrota autoloaders och köra vanligt på alla.
Och om man tänker efter vilka har franska high tiers först?
Folk med stor plånbok och folk som är oftast ganska bra spelare.

Fast har inte sett detta på ett tag nu.
"OP ARTY!" Går ju bra att köra 261 nu utan klagomål.

Franska tanks har ganska hårda straff om du missar dock.
Visst en bat chat tar en annan t9 med i 1 burst men om du missar 1 skott är du död.
Och sen 1 on 1...
FRANSKA TANKS LETAR LONE WOLFANDE IDIOTER! Det är det dem lever på.
2 tanks och den franska tanken dör.
Fast om vi tar 4 low hp tanks så är den franska tanken en massmördare.

När jag lonewolfar med min e-50 och is-7 och t-54 har jag inga stora problem med franska tanks...
Bat chats dingar dom 1 skott på min t-54 eller e-50 då vinner jag träffar jag min ram på batchaten med e-50n då har han förlorat 600hp~

Batchat wolfpacks är som alla andra wolfpacks det kan man inte klaga på.

Fast vi har ju fortfarande våra op ryska tanks. :3
KV-2 IS-7 IS-4 etc. Så man kan ju inte klaga om man kör ryskt.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Dom franska tanksen på top tier tar ju alla andra tanks på sitt tier utan problem 1o1 så något behöver dom ändra med dom.
Få se hur mycket dom dra ner när det når live bara..

Fattar inte varför det tar dom så lång tid att ändra KV...den har ju aldrig någonsin varit balanserad.

KV, KV3 och IS4 är ju ryska tanks

Allt annat nerfas hårt och snabbt av WG.

Btw, är testet nere nu? Hoppas dom buffar M103 och T110 och återställer franska tanksen.
Kommer ge upp franska linjen vid ARL-44/AMX M4 annars.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

KV, KV3 och IS4 är ju ryska tanks

Allt annat nerfas hårt och snabbt av WG.

Btw, är testet nere nu? Hoppas dom buffar M103 och T110 och återställer franska tanksen.
Kommer ge upp franska linjen vid ARL-44/AMX M4 annars.

Varför buffa en bra tank?
M103 ska ju få tornet fixat annars är den ganska fin.
T110 med 100% crew vent och rammer skjuter fort och får många att backa.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan få tag på "addresserna" till stridsvagnarna så man kan byta skin? Jag menar alltså vad mappen ska heta t.ex. G03_PzV_Panther osv.

Edit: svarar på min egen fråga, här: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/95769-list-of-f...

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Kanske dem borde skrota autoloaders och köra vanligt på alla.
Och om man tänker efter vilka har franska high tiers först?
Folk med stor plånbok och folk som är oftast ganska bra spelare.

Fast har inte sett detta på ett tag nu.
"OP ARTY!" Går ju bra att köra 261 nu utan klagomål.

Franska tanks har ganska hårda straff om du missar dock.
Visst en bat chat tar en annan t9 med i 1 burst men om du missar 1 skott är du död.
Och sen 1 on 1...
FRANSKA TANKS LETAR LONE WOLFANDE IDIOTER! Det är det dem lever på.
2 tanks och den franska tanken dör.
Fast om vi tar 4 low hp tanks så är den franska tanken en massmördare.

När jag lonewolfar med min e-50 och is-7 och t-54 har jag inga stora problem med franska tanks...
Bat chats dingar dom 1 skott på min t-54 eller e-50 då vinner jag träffar jag min ram på batchaten med e-50n då har han förlorat 600hp~

Batchat wolfpacks är som alla andra wolfpacks det kan man inte klaga på.

Fast vi har ju fortfarande våra op ryska tanks. :3
KV-2 IS-7 IS-4 etc. Så man kan ju inte klaga om man kör ryskt.

I stadsbanor och även dom öppna banorna är det ju kört om man får en Bat mot sig.
Går man i grupp så åker den runt och tar en tank sen sticker den mot ens bas så man får går tillbaka.
Det löser upp gruppen så motståndarna kan pusha RAKT igenom *gg*.
Går inte att den ska kunna skjuta som den går tycke jag iaf.

Med en bra balans vilket jag tro dom kan lyckas med så kan det blir betydligt bättre så dom inte kan köra och ta ut allt och alla med 80% kvar.

Skrivet av Pope:

KV, KV3 och IS4 är ju ryska tanks

Allt annat nerfas hårt och snabbt av WG.

Btw, är testet nere nu? Hoppas dom buffar M103 och T110 och återställer franska tanksen.
Kommer ge upp franska linjen vid ARL-44/AMX M4 annars.

Har kört mycket IS3 och mött IS4 men aldrig fattat varför folk tycker den är op.
Kört några games med IS4 men föredrar IS3 av någon lustig anledning ännu
Har dock inte den sista kanonen(130mm) om det är det folk stör sig enormt på.

Sen har ju alla ryska tanks den svagheten i mitten där föraren sitter vilket är skit kul om man kommer IS3 vs IS3 ^^
La 4000Gold på armor pen åt IS3 och IS4(122mm BL9) och har sen dess inte haft problem att penetrera vare sig Lorraine eller Tiger P

Edit: En tank jag börjar hata mer och mer är Löwe, på långt håll är det en helvete att möta den.
Svårt som fan att kunna pricka weakspots om den står bakom något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

I stadsbanor och även dom öppna banorna är det ju kört om man får en Bat mot sig.
Går man i grupp så åker den runt och tar en tank sen sticker den mot ens bas så man får går tillbaka.
Det löser upp gruppen så motståndarna kan pusha RAKT igenom *gg*.
Går inte att den ska kunna skjuta som den går tycke jag iaf.

Med en bra balans vilket jag tro dom kan lyckas med så kan det blir betydligt bättre så dom inte kan köra och ta ut allt och alla med 80% kvar.

Har kört mycket IS3 och mött IS4 men aldrig fattat varför folk tycker den är op.
Kört några games med IS4 men föredrar IS3 av någon lustig anledning ännu
Har dock inte den sista kanonen(130mm) om det är det folk stör sig enormt på.

Sen har ju alla ryska tanks den svagheten i mitten där föraren sitter vilket är skit kul om man kommer IS3 vs IS3 ^^
La 4000Gold på armor pen åt IS3 och IS4(122mm BL9) och har sen dess inte haft problem att penetrera vare sig Lorraine eller Tiger P

Edit: En tank jag börjar hata mer och mer är Löwe, på långt håll är det en helvete att möta den.
Svårt som fan att kunna pricka weakspots om den står bakom något

Har du haft problem att penetrera lorraine... Med bl-9s?
Löwen är en stor Exp pinjata som min KV kan penetrera, weakspotten i fronten är ganska stor och träffar du den sätter du ofta eld på löwen.
Det enda som vart bättre än Is-4 hittills i spelet är batchat och e-75(ett tag).
IS-4an är en simpel tank att köra mycket armor i sidorna vilket gör att man kan vinkla sidan mot fienden och få dem att studsa på den, Fronten är ganska klen och ska vinklas bort om så går.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Har du haft problem att penetrera lorraine... Med bl-9s?
Löwen är en stor Exp pinjata som min KV kan penetrera, weakspotten i fronten är ganska stor och träffar du den sätter du ofta eld på löwen.
Det enda som vart bättre än Is-4 hittills i spelet är batchat och e-75(ett tag).
IS-4an är en simpel tank att köra mycket armor i sidorna vilket gör att man kan vinkla sidan mot fienden och få dem att studsa på den, Fronten är ganska klen och ska vinklas bort om så går.

Har aldrig penetrerat Lorraine med vanliga skott och bl-9 nej, blir lika arg varje gång jag kom head to head med den, testat att skjuta på allt men skotten vill fan inte...

Ja om man får sikt på framsidan av Löwe är den sjukt lätt att ta ner men visar den bara turret så campar jag hellre ut den.
IS4 har motorn eller om det är bensinen på sidan som jag alltid skjuter på, sen i mitten av mitten där fram där föraren sitter är lika så att den alltid går igenom(samma på IS3)