Mass Effect 3 - tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klerbratt:

I slutet av missionen på raccnoh eller vad planeten heter får du ett alternativ att omprogramera Geth med reaper dna grejs. Efter att du dödat Reaper destroyern har jag för mig.

Då har du ett renegade/paragon alternativ där du kan välja hur du stoppar diskutionen mellan Tali och Legion, då kommer legion offra sig och allt blir bra eller nått. Detta typ gjorde jag och det funka fint.

Dold text

Märkligt, jag fick välja mellan att låta Geth utrota Quarians eller låta Quarians utrota Geth. Körde med min ME2 save där jag omprogramerade Geth i förra spelet

Dold text
Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Märkligt, jag fick välja mellan att låta Geth utrota Quarians eller låta Quarians utrota Geth. Körde med min ME2 save där jag omprogramerade Geth i förra spelet

Dold text

Jag valde att utrota geth i ME2. Kommer ihåg lite mer nu, u måste tvinga dummer generalen i quarian flottan att inte attakera geth skeppen efter att du omprogramerat dem eller nått sånt

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Klerbratt:

Jag valde att utrota geth i ME2. Kommer ihåg lite mer nu, u måste tvinga dummer generalen i quarian flottan att inte attakera geth skeppen efter att du omprogramerat dem eller nått sånt

Dold text

Ajuste, det valet fick man ju innan man ens startade uppdraget, om de skulle attackera eller fly när man disablat Geth styrkan.. får kolla de nu under mina andra playthrough, borde vara vid det stället ganska snart.

Dold text
Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Sammyc51:

Man skiter väl fullständigt i om man dödar lite Geth i mitten medans Reapers går runt å slaktar alla.

Det är själva slutet man vill veta. Hur blir man den första civilisationen som vinner mot dessa Reapers som nästan är oövervinnerliga.

MEN NEJ VI KÖR IN 3 OLIKA FÄRGER I SPELET OCH KALLAR DET SPACE MAGIC.

Dold text

Hur är Biotics och Element Zero mindre space magic än

Teh Crucible?

Dold text
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av Sammyc51:

Haha det e för jävla pinsamt

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Märkligt, jag fick välja mellan att låta Geth utrota Quarians eller låta Quarians utrota Geth. Körde med min ME2 save där jag omprogramerade Geth i förra spelet

Dold text

Samma för mig, man måste uppnå eller göra något som gör att man får dessa paragon/renegade alternativ, jag undrar vad, om det är något från ME2 vilket det verkar vara så suger det, vem orkar installera om ME2 och köra igenom det.

Dold text
Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenknopp:

Samma för mig, man måste uppnå eller göra något som gör att man får dessa paragon/renegade alternativ, jag undrar vad, om det är något från ME2 vilket det verkar vara så suger det, vem orkar installera om ME2 och köra igenom det.

Dold text

Du får bara två val. Låt legion göra sin grej och starta getterna. Under sekvensen kan du "rally the fleet" och med lite paragon poäng fixa så att dom drar tillbaka flottan och slutar skjuta.

Dold text
Permalänk
Dold text

Never forget Marauder Shields

Permalänk

Problem med import av save games

Hej!

Vågar mig in i denna tråden trots alla möjliga spoilers, för jag har nämligen problem med save game importen. Jag har ett save från ME2 som jag vill ha in i ME3.

Jag kan välja vilken "karriär" jag vill fortsätta på:
http://h9.abload.de/img/masseffect3_2012_03_10vyd7.png

Men när jag väljer den på "Select Career" och kommer till importeringsskärmen möts jag av, tja, inget:
http://www.abload.de/img/masseffect3_2012_03_1dv17q.png

Mappen där savet är sparat ser ut som följande:
http://www.abload.de/img/capturecr5og.png

Finns det någon som har någon ide om hur jag ska göra för att importera mitt save, för när jag klickar på import händer absolut ingenting. Jag har provat med andra saves från internet, men utan framgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reavpeals:

Hej!

Vågar mig in i denna tråden trots alla möjliga spoilers, för jag har nämligen problem med save game importen. Jag har ett save från ME2 som jag vill ha in i ME3.

Jag kan välja vilken "karriär" jag vill fortsätta på:
http://h9.abload.de/img/masseffect3_2012_03_10vyd7.png

Men när jag väljer den på "Select Career" och kommer till importeringsskärmen möts jag av, tja, inget:
http://www.abload.de/img/masseffect3_2012_03_1dv17q.png

Mappen där savet är sparat ser ut som följande:
http://www.abload.de/img/capturecr5og.png

Finns det någon som har någon ide om hur jag ska göra för att importera mitt save, för när jag klickar på import händer absolut ingenting. Jag har provat med andra saves från internet, men utan framgång.

Ummmm... mappen i bilden du länka är för Mass effect 3 spar filerna. Om du ska importera från ME2, så är det inte där spar filerna ligger..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Yes, kom på det. Hade inte ME2 installerat, så jag trodde det skulle gå lika bra med ME3 mappen!

Permalänk
Avstängd

LOL, fick en gratis Mass Effect 3 serial nyckel
Gjorde lite erbjudanden i http://earngames.net/ . Efter en vecka beställde jag den gratis och fick den! Är så hyper nu

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Youtube länk om slutet. Spoilervarning.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det för Galaxy of war % att minska efter att man har kört det? Alltså om jag kör upp till 100% kommer den att minska med ex 5% varje dag eller hur ligger det till?

Hittade det själv, det verkar vara 1% om dagen
http://masseffect.wikia.com/wiki/War_Assets

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Youtube länk om slutet. Spoilervarning.

Dold text

Den var riktigt bra, undrar hur rätt han har med den...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av Brekan:

Du får bara två val. Låt legion göra sin grej och starta getterna. Under sekvensen kan du "rally the fleet" och med lite paragon poäng fixa så att dom drar tillbaka flottan och slutar skjuta.

Dold text

Jag får inga paragon/renegade alternativ när Tali vill avbryta Legion, bara avbryt eller forstätta, jag måste ha gjort något fel i ME2

Dold text

Nåja, jag gick igenom spelet ändå och blev lite brydd av slutet som iofs var rörande och fick en att tänka på livet, universum och allt det andra.

stavfel
Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"For Marauder Shields"

ahahahahahha +1

Permalänk
Avstängd

Verkar som att Bioware kommer att Släppa en Epilog som DLC, Ni måste bara host upp ytterligare 200 spänn för det.

Ha så skoj !

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Verkar som att Bioware kommer att Släppa en Epilog som DLC, Ni måste bara host upp ytterligare 200 spänn för det.

Ha så skoj !

Knappast.... Bioware har aldrig tagit mer än 10$ i betalt för en DLC. Och med skatt och så blir det runt 72 kr på Biowares hemsida..

Beroende på storlek i DLCn, så kan det kosta ca 50-75:-, om dom tar betalt för det. T.ex Shadow Broker DLCn i ME2 kostar 72:-. Medans resten av dom är på 15-50:-

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Den var riktigt bra, undrar hur rätt han har med den...

Ny version av videon, rekomenderas!

http://ythY_GkEBck&hd=1

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Ny version av videon, rekomenderas!

ythY_GkEBck&hd=1

Ännu bättre, tänker man i de banorna så är det nog ett av de bästa slutet som jag faktiskt har varit med om, det ända jag hakar upp mig på är att sista sekvensen makes no sense,

Joker flyr och explosionerna är endast olika färger. Iof så sticker reapers med det blåa valet... Men det är inte direkt så mäktigt som man trodde att slutet skulle vara.

Dold text

Om Bioware enbart kan klargöra hur de tänker istället så vore det perfekt

Liten edit:

Hur kan det komma sig att Bioware ändrade sig när det gäller Mass Effect Relay's, hur kommer det sig att solsystemet inte exploderar och alla dör?

Dold text
Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Ännu bättre, tänker man i de banorna så är det nog ett av de bästa slutet som jag faktiskt har varit med om, det ända jag hakar upp mig på är att sista sekvensen makes no sense,

Joker flyr och explosionerna är endast olika färger. Iof så sticker reapers med det blåa valet... Men det är inte direkt så mäktigt som man trodde att slutet skulle vara.

Dold text

Om Bioware enbart kan klargöra hur de tänker istället så vore det perfekt

Bioware har gått ut med tidigare att Sheppard INTE är indoktrinerad men det kan de ju ändra på om de gillar den lösningen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Bioware har gått ut med tidigare att Sheppard INTE är indoktrinerad men det kan de ju ändra på om de gillar den lösningen.

Har de verkligen sagt det?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Bioware har gått ut med tidigare att Sheppard INTE är indoktrinerad men det kan de ju ändra på om de gillar den lösningen.

Spoiler tack, för de som inte klarat spelet än...

... och nej, de har inte gått ut med något sådant. De har gått ut med kryptiska meddelanden om att de ska anpassa efter vad fansen villl ha.

Om det är som jag tror (halvkonspiration) så har de "planterat" denna idé med indoktrinering i huvudet på spelarna under hela spelet. Dock inte framlagt så att man ska märka det jättelätt, men ändå tillräckligt tydligt att det känns glasklart när man kopplar ihop händelserna med en del Lore.

De har därför redan förberett en bra bit på deras planerade slut som släpps snart, som de - genom subtila hintar och ett allldelles uppenbart för kasst slut för att vara sant - manipulerat fansen att vilja ha. Att få fansen längta efter något de tror sig själva ha kommit på. Något som planterades i huvudet på fansen redan i första spelet, när man fick lära sig om indoktrinering. Ju längre tid vi fans har spenderat i spelet, ju mer har vi spenderat tiden i närheten av Reapers, något som bidrar starkt tiill indoktrineringen.

BioWare har alltså fått oss att önska ett slut som de redan förberett. De har influerat oss redan från första stund. De har styrt vår vilja utan att vi är medvetna om att vi blir manipulerade. De har ju sagt att de ska anpassa sig efter fansens val, eller hur?
Vi tror det är vårt egna val, men det är egentliden de som står bakom, och styr våra val.

Vi har blivit ... indoktrinerade. IRL.

Mind = blown om detta är sant.

De har även fått många av oss att - trots att den stora genomgående röda tråden genom spel-serien har varit "Destroy the Reapers" - att ändå välja andra alternativ än just destroy i slutet. Det, om något, borde ses som pure fucking genious om indoktrineringsteorin stämmer.

Och dessutom, språklig definition av ett par grejer:

Cruicible = svårt test, test av tro

Catalyst = något som påskyndar processer (utan att själv konsumeras)

Namnen var nog inte helt slumpmässigt tagna där.

Och nu spekulerar jag helt fritt utan uppbackning, men :
Illusive mans riktiga namn: Jack Harper

Jack Har(binger)(rea)per

Varför blir jag så konspiratorisk så fort jag sovit för lite?

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Ny version av videon, rekomenderas!

ythY_GkEBck&hd=1

Håller med. Om det är vad dom menade (vilket ja inte tror, känns lite för smart), så är det riktigt ballt slut. Men skulle behöva lite mer tydliga bevis och att dem knyter ihop säcken för att jag ska tro på det. Tex. att man sen ser verkligheten i en sekvens, och ser att Jorden går under för att man valde fel, och vad som verkligen hände under tiden shepard krigade inombords.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Håller med. Om det är vad dom menade (vilket ja inte tror, känns lite för smart), så är det riktigt ballt slut. Men skulle behöva lite mer tydliga bevis och att dem knyter ihop säcken för att jag ska tro på det. Tex. att man sen ser verkligheten i en sekvens, och ser att Jorden går under för att man valde fel, och vad som verkligen hände under tiden shepard krigade inombords.

Jo precis, jag kan inte bestämma mig om slutet var slarvigt eller genomtänkt. Men indoktrineringsteorin har många starka punkter, fast det är väl bara Bioware själva som vet hur det ligger till. Men oavsett vilka teorier man än har om slutet så finns det fortfarande många obesvarade frågor. Fast en sak är säker: det lär ju dyka upp ett antal DLC till våren och sommaren.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Lite Guld lir med Kilroy, Cuowe och nåns kompis

Enjoy

Permalänk
Medlem

ÅÅÅhhh!! Jag dör! "For Marauder Shields!" D