Angående blockering av reklam på SweC (adblocker)

Permalänk
Medlem

Angående blockering av reklam på SweC (adblocker)

Tja,

Jag använder mig av adblock plus som tillägg i Firefox. Anledningen är att slippa reklam på youtube och övriga sidor.
Men t.ex. som här på Sweclockers hade jag gärna velat ha lite reklam då det oftast är fina erbjudanden samt självklart bidra till SweC genom denna reklam.

Så min fråga är då finns det något sätt att fixa så man kan få reklam på just specifik sida? Har försökt hitta det men verkar inte gå med adblock plus.

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Klicka på Adblock-plus ikonen och markera följande:

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Om man visar ikonen i tilläggsfältet kan man klicka på den och välja "Disable on sweclockers.com".

Permalänk
Medlem

Tackar för det, har inte ens lagt märke till ikonen. Var inne i tillägg och velade jag...

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk

Blockar all reklam på swec. Anledning? ja senaste alien adware eller vad företaget heter segade ner FF så ohyggligt mycket så det troligen hade gått fortare över uppringt modem.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

har tagit bort blocken för reklam på sidor som jag gillar att besöka, såsom sweclockers. men eftersom ni använder er av flash så blockeras reklamen ändå... trist

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Finns väl samma funktion i flashblock?

Permalänk
Hedersmedlem

Använder i regel flashblock för all flash på Sweclockers dödar några surfmaskiner jag brukar använda.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Kör adblock på alla sidor, alla datorer förutom min i3'a, den klarar t.om. urkass flash-reklam utan att lagga

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Har ingen sådan ikon... hur går man tillväga då?

Verktyg -> Adblock Plus -> "Använd inte på sweclockers.com" eller vad det heter på engelska.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD