Permalänk

Gamla htpc

En ide som inte gick hela vägen, skulle från början bli ett litet trähus med en ssd disk, men under limningen av träbitarna så tänkte jag det finns ju plats för 3 hd på moderkortet (Asus AT3IonT-I Deluxe ), så jag byggde för 3.5 tums hd, med 2 st som skall ligga bredvid varandra och en som ligger ovanpå, så det blev större än jag tänkte. Och sedan så fick jag det inte riktigt att fungera med 3 hårdiskar, när jag kollade runt lite på nätet så såg jag att det antagligen är strömmen som inte orkar driva dem. Ett försök som kunde blivit bra.
Det blev bra tillslut i iallafall, köpte ett ASUS E45M1-I DELUXE, AMD E-450 och satte det i en Fractal Design Array R2 Mini-ITX NAS tillsammans med 5 2tb hårddiskar och gömde den i skänken och kör med fjärrkontroll.
Någon som vet vad jag kan ta för det, ligger på en hylla och samlar damm i nuläget?

Asus AT3IonT-I Deluxe
Corsair F60 ssd

glömde säga att det låter inget

Gamla htpc

Permalänk

Haha vad sött!

Permalänk
Medlem

HAHA, trodde jag var den enda som hade tänket med ett litet hus som HTPC Hållt på med projektet ett tag men det går långsamt framåt Kul att se en annan version, bra jobbat!

Visa signatur

MB: Asus Maximus VII Gene Z97 CPU: Intel core i7 4790k @ 4.4GHz GPU: Zotac Geforce GTX 980 RAM: 4x 4GB Corsair DDR3 1600MHz/CL9/XMS3 PSU:Corsair RM 750 80+ Gold HDD: 1TB WD Caviar Black SSD1: 120GB OCZ Agility 3 SSD2: 120GB Samsung SSD 840-Series Ljudkort: Creative Sound Blaster Z

Permalänk

Om jag gick på det som jag tänkt från början så kunde det blivit bra, men nu vet man till nästa gång.

Permalänk
Permalänk

Men herregud asså... Du glömde fönsterna och dörren...
10/10 klart

Visa signatur

_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_
KarlKisseMisse out. :3
.,|,. d[^_^]b .,|,.