Sista koll (kliché!) innan beställning; Speldator AMD + Skärm o.dyl: 10730:-

Permalänk

Sista koll (kliché!) innan beställning; Speldator AMD + Skärm o.dyl: 10730:-

Yes, som sagt, en sista koll innan beställning! Hade uppe en tråd i början av månaden, men den är död å bortglömd sedan länge, och nu har jag i princip bestämt mig för att beställa. Slänger troligen iväg beställningen nån gång den här, eller nästa vecka!

Så här ser listan ut:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2095904&view=m

Jag är ingen överklockarkille, men kylpasta ska man väl ha? Brukar sånt följa med? Annars, funkar den här?:
http://www.webhallen.com/hardvara/54002-arctic_cooling_mx-2_k...
Kanske kommer att prova lite lite överklockning.

Beställningen kommer fördelas på Proshop & CDON (+ lite på webhallen).
Så, vad sägs gott folk?

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk

Enligt inet (http://www.inet.se/produkt/6308750/thermalright-hr-02-macho) får man med kylpasta med den kylaren, så det är nog lugnt.

Tycker att det ser bra ut. Finns en risk att minnena inte får plats då de är rätt höga. Om du inte redan har gjort det, googla på moderkortet och se om du kan hitta något om det.

Permalänk
Skrivet av Alexanderchr:

Enligt inet (http://www.inet.se/produkt/6308750/thermalright-hr-02-macho) får man med kylpasta med den kylaren, så det är nog lugnt.

Tycker att det ser bra ut. Finns en risk att minnena inte får plats då de är rätt höga. Om du inte redan har gjort det, googla på moderkortet och se om du kan hitta något om det.

Tack för svar! Kollade på sweclockers recension av chassit å då använde de minnen som var snäppet högre t.o.m., så jag tror jag ska klara mig Googlade moderkortet (tack för tips!) och det verkar som en del fått riktiga rötägg, medans de som fått fungerande verkar supernöjda.
Har tänkt köpa just moderkortet på webhallen 10 min bort, så skulle jag få ett kasst så känner jag inte att det är nåt problem att byta

Men tack så jättemkt! Blir nog att beställa senare ikväll om jag vågar Stort köp ju Annars kanske jag måste andas ut å ta det nästa vecka

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Skrivet av PigPillow:

Tack för svar! Kollade på sweclockers recension av chassit å då använde de minnen som var snäppet högre t.o.m., så jag tror jag ska klara mig Googlade moderkortet (tack för tips!) och det verkar som en del fått riktiga rötägg, medans de som fått fungerande verkar supernöjda.
Har tänkt köpa just moderkortet på webhallen 10 min bort, så skulle jag få ett kasst så känner jag inte att det är nåt problem att byta

Men tack så jättemkt! Blir nog att beställa senare ikväll om jag vågar Stort köp ju Annars kanske jag måste andas ut å ta det nästa vecka

Det är oftast CPU-fläkten/moderkortet som styr om man får in höga minnen och inte chassit. Så det är nog en bra idé att kolla upp det, ganska drygt att inte kunna starta datorn näran byggt ihop den för att minnena är för höga.

Lycka till med bygget!

Permalänk
Skrivet av Alexanderchr:

Det är oftast CPU-fläkten/moderkortet som styr om man får in höga minnen och inte chassit. Så det är nog en bra idé att kolla upp det, ganska drygt att inte kunna starta datorn näran byggt ihop den för att minnena är för höga.

Lycka till med bygget!

Oh, hade just tänkt slänga iväg beställningen! Kan du förklara hur du menar?

Om det blå är moderkortet, röda är minnen och det gröna är processorfläkt. Hur kan moderkortet å processorfläkten störa höga minnen..?

Bifogar ful bild:

(A = "Uppifrån", B = "Från sidan")

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk

Tänkte bara avsluta den här tråden officiellt Beställde grejerna vid midnatt.
Har också förstått hur kylaren kan va i vägen, men hoppas att den inte blir det (beror på om den sitter med bredden eller djupet mot minnena). Blir den i vägen så verkar det enligt moderkortets manual vara så att det inte spelar nån roll vilken slot man använder och slot 3 å 4 är garanterat safe, så jag verkar klara mig

Tack för all hjälp jag fått på vägen! Guld värt! Har räddat mig från många tråkiga misstag

Ha en trevlig kväll allihop!

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses