Sista check! Köpråd Spel dator ca. 7000kr

Permalänk
Skrivet av Skeppner:

Okej först och främst, jag är bara 15 år och har inte en pappa som betalar allt åt mig. Jag vet inte vart ni fick pengarna ifrån till att köpa en dator med grafikkort som kostar 7000kr men det spelar ingen roll. Jag var tvungen att snåla! Jag hade sparat länge och sen tog jag till och med ut min månadspeng 2 månader förtidigt... det betyder att jag måste leva på 400kr 2 månader framåt. Jag köpte paketet och den funkar hur fint som helst! Bf3 high 70-90 Fps och cpu:n ligger på ca. 39c*. Och jag går i skolan och har kompisar, så jag har inte tid att sitta i 10 timmar varje dag!

Sommarjobbar varje år, lite andra grejer. Men dock kan jag säga att jag är lite bortskämd. Men jag jobbar hygligt mycket endå! Målade hela föra sommaren!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Det är klart att han kommer kunna köra bf3 på high, då jag har spelat det en hel del med mitt dåvarande kort hd 5870 som är ett mycket äldre kort än vad han har valt .det flyter på bara fint med en i5 750. 2.67. Med 45-50 fps helt klart spelbart .Så varför skulle inte han kunna köra det med ett nyare kort ?

Eller hur! Tack! Haha det är ju inge konstigt med det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Eh.. Vet du ens vad du pratar om? Ett 5870 är bättre än ett 6770. Spelar ingen roll om 6770 är nyare.

Nu snackar vi multiplayer (64 spelare) Caspiam Border.

Eh... Vet DU vad du snackar om?? Jag har inte ens ett 6770. Varför skulle någon av oss ljuga om hur det funkar? Funkar det bra så gör det väll det!

Gå och hyvla kebab.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasEng:

Fasiken, grabben är 15 år och sparade ihop till en medium end dator, tycker vi ska berömma honom istället. Om ni jobbar fulltid eller har rika föräldrar såklart ni kan köpa det allra bästa på marknaden. Han är nöjd med vad han har köpt, då borde vi andra vara det med.
Skeppner grattis till ett bra köp! Jag väntar fortfarande på min dator så jag kan äntligen köra BF3 med! Ses på Kaspianborder och allt vad det heter!

Ja tack! Alla bara går emot mig... jag ljuger inte direkt och den funkar så bra så! Jag blir faktiskt lite less på att alla ska säga emot en och t.ex. anmäla min kompis för att han blev lite arg. Om jag säger att han kör på high och hög upplösning på ett 6770 så gör han ju det!
Och jag hoppas att jag ser dig på Bf3 Hade bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag gissar på att han inte har ställt in inställningarna utan kör på auto och ser att allting står på high? I så fall så kan jag dela med mig av att det inte stämmer, om man kör på auto så ligger det högst troligt på low, trots att de utgråade inställningarna säger high.

Nej jag är 100% säker på att det inte är auto utan att det är på high!

Permalänk
Medlem

Men satan, är superSverige igång nu igen?
Alla har ju inte råd att köpa datorer och tänka "Haha 7000 spänn n00bs, mina grafkort kostar förfan det tsm.... "
Usch vad jag avskyr sådana attityder.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Sommarjobbar varje år, lite andra grejer. Men dock kan jag säga att jag är lite bortskämd. Men jag jobbar hygligt mycket endå! Målade hela föra sommaren!

Sommarjobb hemma med 500kr i timmen eller??? Jag bryr mig inte direkt om dina grafikkort för 7K! Jag nöjer mig med mitt, det funkar hur bra som helst och jag är så nöjd så.

Permalänk

Ja det är duktigt att man får tjäna sina egna pengar. Det var så jag fick mina pengar till min dator som kosta 12.000
då. Genom att sälja jultidningar ett år det klara bf3 på high med i5 760, GTX460 OC
Duktigt jobbat med erat arbete fortsätt så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ipad 4 16gb|Stationär: Asus P55, MSI GTX560ti, I5 760 2,8GHz, Crosair 4Gb 1600MHz, 1Tb Hdd|Laptop, gammal compac.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk nu på att hålla nivån någorlunda hög i forumet.
*rensad*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Tänk nu på att hålla nivån någorlunda hög i forumet.
*rensad*

Tack.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Men satan, är superSverige igång nu igen?
Alla har ju inte råd att köpa datorer och tänka "Haha 7000 spänn n00bs, mina grafkort kostar förfan det tsm.... "
Usch vad jag avskyr sådana attityder.

Tack! Jag sparade länge tills jag inte kunde vänta mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeppner:

Tack! Jag sparade länge tills jag inte kunde vänta mer

Jag förstår det.
Men det finns inget skönare än att spara ihop till något och sen äntligen få köpa det

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Jag förstår det.
Men det finns inget skönare än att spara ihop till något och sen äntligen få köpa det

Nej jag vet det nu I'm in Love

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeppner:

Okej först och främst, jag är bara 15 år och har inte en pappa som betalar allt åt mig. Jag vet inte vart ni fick pengarna ifrån till att köpa en dator med grafikkort som kostar 7000kr men det spelar ingen roll. Jag var tvungen att snåla! Jag hade sparat länge och sen tog jag till och med ut min månadspeng 2 månader förtidigt... det betyder att jag måste leva på 400kr 2 månader framåt. Jag köpte paketet och den funkar hur fint som helst! Bf3 high 70-90 Fps och cpu:n ligger på ca. 39c*. Och jag går i skolan och har kompisar, så jag har inte tid att sitta i 10 timmar varje dag!

Jag har inte ens fyllt 15 än och har massa kompisar med....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Jag har inte ens fyllt 15 än och har massa kompisar med....

Jag märker det... kanske i wow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Jag har inte ens fyllt 15 än och har massa kompisar med....

Och det är bara ännu mer pinsamt att du skryter om dina grafikkort för över 7000kr.... Ja menar, du är 14år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4jken:

Varför kör du i 1280x1024? Lägger man pengar på en dator så känns det ju som att uppgradera skärmen är ett självklart val?

Jaavisst men killen är 15 år och har sparat med egna pengar , jag tycker har har gjort et bra val , han kan åtminstonde spela sid dator , skärmen kan han ju byta senare

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeppner:

Hej Sweclockers! Jag skulle behöva lite råd om mitt kommande data köp.
Den kommer bli min första spel dator och därför mitt första bygge Mina krav är att den ska klara Bf3 och liknande spel på high, AMD GPU, runt 7k, ganska tyst, och att den ska vara en trogen kompanjon i några år till!

Här är länken till min kundvagn på Inet
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1474847/sista-check

Eller denna!?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1564468/eller-denna

Jag kommer troligen lägga ut ett galleri på bygget sen! Tack i förskott för dom som hjälper mig

Jag tycker du gjort ett bra val , skärmen kan du ju altid uppgradera när du känner att du måste och har råd

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Jaavisst men killen är 15 år och har sparat med egna pengar , jag tycker har har gjort et bra val , han kan åtminstonde spela sid dator , skärmen kan han ju byta senare

Exakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Jag tycker du gjort ett bra val , skärmen kan du ju altid uppgradera när du känner att du måste och har råd

Man tackar! Ja exakt, är lixom helt pank nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeppner:

Jag märker det... kanske i wow?

Hahaha där var du allt rolig va? Du,jag har aldrig ens testat "WOW" och jag kommer aldrig testa det, jag har ett väldigt aktivt liv med en del kompisar faktist, men på helgerna så spelar jag mycket. Och, du...Problem much?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skeppner:

Och det är bara ännu mer pinsamt att du skryter om dina grafikkort för över 7000kr.... Ja menar, du är 14år?

Skröt inte, jag bara nämnde, och du, en sak som du inte tänker på är att man ska aldrig påpeka att nån skryter, man kan tro det men man ska aldrig påpeka, det kan misstolkas som en grym avund, vilket i detta fallet inte är antar jag, men tänk på det till nästa gång.