Vilka kommer att köpa GTX 680?

Permalänk
Skrivet av Acco22:

Hämtar upp mina 4st imorgon. Kolla mitt galleri imorgonkväll för stats

Signaturen: "QUADfire 7970 @ 1200/1750 vattenkylda"

Du gör en miljöpartist väldigt besviken.

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Hämtar upp mina 4st imorgon. Kolla mitt galleri imorgonkväll för stats

Will do!^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mooseslayer:

de blir full rulle i den burken jag våga bara köpa ett...(frugan kommer strypa mig)

Min har redan gjort det då jag köpte delar för 11000 i förrgår och nu ett GTX680..

Skrivet av Acco22:

Hämtar upp mina 4st imorgon. Kolla mitt galleri imorgonkväll för stats

Galet!

Skrivet av LtnCharles:

Signaturen: "QUADfire 7970 @ 1200/1750 vattenkylda"

Du gör en miljöpartist väldigt besviken.

tss, palla miljön när man kan avundas Acco22S dator 8)

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Det blir perfekt

Båda är körda i Performance. Jag tar inget ansvar för låg score, då testerna kördes på en allt annat än ren W7-installation, och ett gäng program i bakgrunden.

3DMark 11:

3DMark Vantage:

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Skrivet av Acco22:

Hämtar upp mina 4st imorgon. Kolla mitt galleri imorgonkväll för stats

Hoppas du för guds skull säljer vidare dem och inte slänger dem.

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mooseslayer:

de blir full rulle i den burken jag våga bara köpa ett...(frugan kommer strypa mig)

Haha, jag har inte vågat säga något till min än

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Om man bara hade pengarna så

Visa signatur

I'm not a psycho

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa antingen ett eller två av GTX 680 nu tror jag. Sedan om 4 veckor så lär det finnas versioner med 4GB minne samt bättre kylare och då byter jag nog upp mig (jag köper korten billigt genom grossist så förlorar inga pengar på det, kanske 100-200 kronor på sin höjd.

Det vägde lite mot 7970 ändå pga att de har 3GB minne och det räcker nog för 2560x1440 som jag spelar i, men eftersom typ alla som köpt det klagar och säger att det vill byta så låter det inte som ett så lockande köp. Drivisarna är nog inte så bra för AMDs 7970 verkar det som, och Nvidia kommer såklart att optimera sina drivrutiner ännu mer också så att om säg 3-4 månader är säkert overall-prestandan 5-10% bättre och ännu större skillnader i vissa spel samt med SLI.

Skrivet av _Merc_:

Håller mig Till Radeon Då Witcher 2 är ett spel som jag inte har spelat klart än. 7970 lär få sig en sänkning med 500-600 nästa vecka.

Har du inte läst testet? Om de sänker 7970 500-600 kronor hamnar det vid samma pris som 7950, så då måste det prissänkas, men då krockar de med 7870 och sen 7850 osv. Och de lägre korten har de redan pumpat ut i butiker som butikerna och grossisterna har betalat det ursprungliga priset för dessa kort. Så de måste sälja slut från butikshyllorna innan de kan börja sänka priser, men det blir nog svårt med dessa förutsättningar med ett riktigt bra kort i GTX 680!

Skrivet av Sjoooberg:

Väntar in Ivy bridge först. Sedan blir det ett stort köp av allt på en gång!

Även jag kommer köpa Ivy Bridge, men jag köper nog grafikkortet på förhand. Det kommer att bli så kul att äntligen få en top-notch dator igen, även om min nuvarande klarar sig hyfsat, maxar tex DiRT 3 i 1920x1080 Ultra, grymt fin grafik blir det

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

jobbar fram till hösten då blir det ett singelkort , antingen CUII eller Twinfrozer beroende på vilken variant som presterar bäst prestanda mässigt!

nån hundring hit eller dit kvittar, bara det är snabbt och svalt!
kommer dock hoppa över IB helt.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritet:

Om man bara hade pengarna så

Eller så har man dom, men tänker ett steg längre och skiter i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Hämtar upp mina 4st imorgon. Kolla mitt galleri imorgonkväll för stats

Snyggt Acco, synd att du har ute dina Dell-skärmar för försäljning.. Hade vart ypperligt att köra nVidia surround ju. Såg att du sålde för att du inte använder dig av det så mycket dock, aja lär ju prestera grymt schysst på en skärm

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Permalänk
Medlem

dyrast på webhallen gj inet säljer billigare

Permalänk

så det godt jeg har råd til det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svartpest:

Nyligen hemkommen från webhallens lilla event med ett nytt färskt GTX 680 kort (ostripead dessutom).

Lutar däremot åt att man kommer sälja vidare!!
SO! De som tänker/ska köpa den från butik kan om inte annat höra av sig till mig för en sånär 3000:- istället

Kommer slänga upp lite bilder mfl. senare då barnen är i säng!

mail: fachtal@hotmail.com

//Kristoffer "Haggis" Hägglöf

du köper ett gtx 680 för att ta lite bilder och sen sälja vidare, och du har då förlorat drygt 1500-2000kr... ??

Permalänk

Sugen på att köpa två stycken faktiskt. Har några frågor, hur står sig mitt Corsair AX 750W? Tror ni att den fortfarande levererar tillräckligt med ström med två GTX 680 i SLI? Tror ni att PCI-e 2.0(?) x8 levererar tillräckligt med bandbredd till de båda korten?

Permalänk
Skrivet av add9400:

du köper ett gtx 680 för att ta lite bilder och sen sälja vidare, och du har då förlorat drygt 1500-2000kr... ??

Glömde visst en rad där (cheers!)
Fick lyckan att vinna kortet av nvidia folket vid deras fråge stund

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svartpest:

Glömde visst en rad där (cheers!)
Fick lyckan att vinna kortet av nvidia folket vid deras fråge stund

Najs men du skickar dig ett PM!

Permalänk
Medlem

Tänk till innan ni spontanköper!
Varför vill man ha sli-setup? För att driva höga upplösningar/flera skärmar antagligen?!
Usel sli skalning överklockat:
http://www.sweclockers.com/recension/15196-geforce-gtx-680-ke...

7970 är billigare och bättre i det fallet. Nu kan det mycket väl vara så att resultatet beror på drivrutinerna. MEN skulle det visa sig att det beror på för lite vram så är man rätt körd med tanke på hur mycket två kort kostar!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tänk till innan ni spontanköper!
Varför vill man ha sli-setup? För att driva höga upplösningar/flera skärmar antagligen?!
Usel sli skalning överklockat:
http://www.sweclockers.com/recension/15196-geforce-gtx-680-ke...

7970 är billigare och bättre i det fallet. Nu kan det mycket väl vara så att resultatet beror på drivrutinerna. MEN skulle det visa sig att det beror på för lite vram så är man rätt körd med tanke på hur mycket två kort kostar!

För att inte tala om med max oc hos båda gör att 7970 ligger lika eller går om i mycket redan på ett kort.

Permalänk
Medlem

kom nyss på att jag har en kusin som jobbar borta i Kanada nån som vet någon bra webbaffär där borta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grollish:

kom nyss på att jag har en kusin som jobbar borta i Kanada nån som vet någon bra webbaffär där borta ?

NCIX

http://ncix.com/

De finns även på internet, där en kunnig grabb snackar om prylarna..

http://www.youtube.com/user/NCIXcom
http://www.youtube.com/user/LinusTechTips

Permalänk
Medlem

tack repzi

Permalänk
Skrivet av add9400:

Lycka till med att lämna tillbaks dom

Haha, tack du, gissar att Proshop kommer sätta sig på tvären :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

blir att vänta och se på vilka modeller som släpps samt få sålt mina evga 570 sc

Permalänk
Medlem

Håller på bygger dator på inet just nu för att få en prisbild! Vad behöver man för PSU för att driva 2x680?
Fyfan vad roligt det är att bygga dator när det finns 680 på inet nu.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Redan köpt!

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen... men har varken pengar eller behov för tillfället! Hoppar nog denna generationen

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Man blir väldigt sugen, men tvingar mig själv att vänta tills asus eller gigabyte kommer med sina kylare! då jag inte vill ha samma oväsen som mitt 480 gör (klart, det kommer väl inte hända, men är för feg)

Permalänk

kör Amd 6990+6970 tänkte faktisk byta till 3st 680 tills jag såg att 680 är mycket sämre i 5760x1080 än 7970cf vs 680 sli

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I