Priser på 7970 hos CDON förvirrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Och har du fått någon orderbekräftelse på någon av dina bokningar? Jasså inte? nämen dåså, då kan de ju ändra hur de vill tills det är dags för dig att lägga en riktig beställning och de skickar ut orderbekräftelsen med uppdaterat pris.

Självklart har jag fått orderbekräftelse på båda mina bokningar (ordrar) Det flesta webbshoppar skickar automatiska orderbekräftelser och CDON är inget undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag har haft 5 ärenden från dem (beställning eller support), och 3 gånger har jag fått vänta mer än en månad. Jag kommer inte handla där igen.

De har gjort så otroligt mycket korkat att jag varken har tid eller lust att räkna upp allt här.

Bara en sådan sak som att de inte går att nå dem via telefon (vilket för övrigt är ett krav för att de skall få ha märket "trygg ehandel"). Detta verkar skita fullständigt i och stoltsera med endå.

Försöker inte försvara dem här men företaget har expanderat explosionsartat på hemelektronikmarknaden och är en aktör att räkna med. Detta har gått väldigt fort vilket genererat i att de antagligen inte expanderat personalstyrkan samt deras processer därefter.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jilted82:

Shit du har varit med om enskild händelse, då måste det vara normen för hela företaget, varning!!!!!1111one

Läs hela cdon tråden då. Finns en anledning till det är den butikstråden som har växt allra snabbast här på swec, mest pga. kass support/leverans/info.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Som vanligt i den här branchen så kör dom med lockpriser för att man ska förhandsboka och därmed låsa upp sig hos dom, sen när kortet finns i lager så justeras priset upp, skitfult att göra så här av cdon men dom är tyvärr inte ensamma....ALLA utan undantag kör med detta tjuvknep tyvärr

Jag har alltid, hos cdon och webhallen i alla fall kunnat avbryta förhandsbokning. Man blir inte låst till ett köp. En förhandsbokning är ju i första hand till för de som vill vara säker på att få en första batch vid release.
Alla andra kanske kan få korten till lika bra pris men kan få vänta för att de tagit slut snabbt.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Läs hela cdon tråden då. Finns en anledning till det är den butikstråden som har växt allra snabbast här på swec, mest pga. kass support/leverans/info.

Se mitt tidigare svar.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Jag har haft 5 ärenden från dem (beställning eller support), och 3 gånger har jag fått vänta mer än en månad. Jag kommer inte handla där igen.

De har gjort så otroligt mycket korkat att jag varken har tid eller lust att räkna upp allt här.

Bara en sådan sak som att de inte går att nå dem via telefon (vilket för övrigt är ett krav för att de skall få ha märket "trygg ehandel"). Detta verkar skita fullständigt i och stoltsera med endå.

Du har nog haft maximalt med otur eller gjort något elakt mot cdon. Extremt många är nöjda med deras support. Men helt klart är det dåligt att ingen telesupport finns!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

Jag bokade SWTOR på webhallen i 3 år innan releasen och då hade de redan satt ett pris, vilket var 899:-. Några månader innan release så kom den att ändra sig till 1499:-, men inte enligt min order. Väl i butiken, så behövde jag bara betala 899:-. Hade de sagt att jag skulle betalat 1499:- så hade jag enkelt tackat nej.

Min poäng är att boka det billigare kortet och visar det sig att de vill ha mer deg för det, så är det bara att tacka nej, alternativt returnera.
Kunderna är ju allt, så de kanske låter dig få kortet för det priset för att ha dig som en återkommande kund. Värt att testa säger jag.

---
Och för att slänga in en syl angående smutskastningen mot CDON, så håller jag inte med. Har beställt flera gånger därifrån och CDON har leverat inom några arbetsdagar bara. I gives them the thumbs up!

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Vad Rickard sa. Det var inte så längesedan de hade ett 7970 för runt 4k inkl swecrabatten. Vad jag vet beställde några SweCare och fick minsann kortet för det priset trots att CDON senare gick ut och sa att det var fel. Ett 7970 för 4000kr är oslagbart! Tror priset var aktivt i några timmar så det gäller att var snabb.

Edit - 4170kr var det http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1084998-impulskop...

Skitbra för cdon som får in pengar, ja. Synd för kunderna som lagt ut 4k i e över en månad utan att ha fått något grafikkort.

Permalänk
Skrivet av Rogga67:

skillnad på bokning och betalning, bokningspriset skiljer sig från slutgiltigt pris, du betalar ju knappast när du bokar eller hur?

klart det är skillnad på bokning och betalning... men bokar man OCH betalar vilket man ofta brukar kunna göra, kan de inte ändra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jilted82:

Försöker inte försvara dem här men företaget har expanderat explosionsartat på hemelektronikmarknaden och är en aktör att räkna med. Detta har gått väldigt fort vilket genererat i att de antagligen inte expanderat personalstyrkan samt deras processer därefter.

Skrivet av Kent:

Skrivet av Jilted82:

Se mitt tidigare svar.

Visst har det gått fort för cdon men jag anser inte att det är nån ursäkt. Problemet med supporten kvarstår. Chattnötterna kan/får inte lösa nåt, dom hänvisar bara till mejlsupporten. Mejlsupport är bara skit ifall man har ett lite mer komplicerat problem där man måste mejla lite fram och tillbaks. Tar grymt lång tid då cdon ofta tar 24h+ på sig att svara varje mejl (talar av egen erfarenhet, mitt ärende tog 6 dagar innan jag fick ett vettigt svar).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Skitbra för cdon som får in pengar, ja. Synd för kunderna som lagt ut 4k i e över en månad utan att ha fått något grafikkort.

Jag väntade i 2 veckor sen slängde jag iväg ett mejl om att få byta till sapphire kortet istället ( för samma pris, 4170kr). 2 dagar senare hade jag kortet hemma. Vet att det är andra som också har gjort såhär. Så om det är någon som fortfarande sitter och väntar, släng iväg ett mejl till supporten så fixar dem det skulle jag tro.

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 7970 - xonar d1 - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ QPAD 5k - QPAD MK50
Citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emalid:

Jag väntade i 2 veckor sen slängde jag iväg ett mejl om att få byta till sapphire kortet istället ( för samma pris, 4170kr). 2 dagar senare hade jag kortet hemma. Vet att det är andra som också har gjort såhär. Så om det är någon som fortfarande sitter och väntar, släng iväg ett mejl till supporten så fixar dem det skulle jag tro.

Vilken tur du har. Till mig sa dom att det inte gick att göra så. Avbeställde efter fyra veckors väntan

Permalänk
Medlem

Kanske lite off-topic men...

Bokar du en vara och får en orderbekräftelse kan dom inte i efterhand höja priset. Om du betalat eller inte är orelevant. I just CDONs fall har de avgiftsfri faktura som betalningsalternativ så du behöver aldrig ligga ute med några pengar. Om dom innan eller upp till 14 dagar efter att du fått din vara sänker priset har du rätt att "få tillbaka" mellanskillnaden om du påpekar detta. Gnyr dom hänvisar man bara till ångerrätten, lämnar tillbaka varan och köper den sedan på nytt till det lägre priset.

Permalänk
Medlem

Frågan är om man ska ta det på faktura så slipper man slänga upp 4k i förtid? Inte helt fel på det priset men får man vänta tills Kepler kommer ut då priserna sjunker, är det inte lika kul så klart.

EDIT: La en beställning nu, får se vad som händer inom de närmaste dagarna... eller veckor.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Vilken tur du har. Till mig sa dom att det inte gick att göra så. Avbeställde efter fyra veckors väntan

ojdå, kanske beror på vem man snackar med.. Jag mejlade med samma kille som fixade så att mitt paket skickades direkt innan jul när många fick vänta flera veckor.

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 7970 - xonar d1 - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ QPAD 5k - QPAD MK50
Citera!

Permalänk
Medlem

Ni tycks glömma ångerrätten. Du har från leverans 2 veckors ångerrätt om du köpt på distans. Det är lag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Börjar väl vara dags att priserna på HD7970 sjunker ned till den nivå de borde lanserats på så nog stämmer säkert detta pris. Leverans lär dock ske först i april troligtvis. Produktionen av 28nm stoppades också temporärt vilket lett till förseningar: http://semiaccurate.com/2012/03/07/tsmc-suddenly-halts-28nm-p...

Sen så tycker inte jag ~4100:- är så superbilligt ändå. Efter 5% rabatt så kostar detta GTX 580 http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_580_1536mb_... nästan en tusenlapp mindre.

Jag är förbluffad över alla som tyckt att 7970 varit värt ~5000:-.

Permalänk
Medlem

1 st Asus HD7970 CU2 Top beställt 4065 kr, riktigt bra pris måste jag säga. Hoppas de inte ändrar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Börjar väl vara dags att priserna på HD7970 sjunker ned till den nivå de borde lanserats på så nog stämmer säkert detta pris. Leverans lär dock ske först i april troligtvis. Produktionen av 28nm stoppades också temporärt vilket lett till förseningar: http://semiaccurate.com/2012/03/07/tsmc-suddenly-halts-28nm-p...

Sen så tycker inte jag ~4100:- är så superbilligt ändå. Efter 5% rabatt så kostar detta GTX 580 http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_580_1536mb_... nästan en tusenlapp mindre.

Jag är förbluffad över alla som tyckt att 7970 varit värt ~5000:-.

Du får väl ändå jämföra med en 3GB-version, som har legat över 5000:- tills nån vecka sedan. Nu kan man hitta kort utan ref-kylare för nån hundring under 5000:-. Dessutom är 7970 snabbare, klockar mycket högre och drar mindre ström. Och ja, du behöver mer än 1.5gb om du vill lira på högre upplösningar med lite ögongodis.

Permalänk
Cdon.com

Tja

Utan att gå in i det här specifika fallet så brukar det vara så att vid prisfel så är det alltid en balans mellan ett uppenbart fel och ett "fel" som inte avviker ifrån det man kallar marknadspris.
Dvs om någon hade skrivit 399 för en iPad 2 16GB istället för 3990 så räknas det som ett uppenbart fel och där har man som
ÅF rätt att neka, även om kund betalat för en vara. Råkar man däremot skriva 3490 så är det inte så uppenbart för en kund att veta att det är "fel" pris och då är det väldigt svårt att neka någon produkten. I vårt fall så gör vi alltid vårt yttersta för att en kund ska få det han/hon beställt till det priset han/hon beställt det till och i de flesta fallen så är det inga diskussioner, ibland går det inte tyvärr.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk

Nå, någon som fick sitt TOP kort för 4200?

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Du har nog haft maximalt med otur eller gjort något elakt mot cdon. Extremt många är nöjda med deras support. Men helt klart är det dåligt att ingen telesupport finns!

Hahaha, "extremt många är nöjda med deras support".

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta.

Du får nog titta närmre på de nästan 4000 inläggen i CDONs support tråd här på forumet som inte håller med dig öht.

Ett telefonsupport nummer som fungerar är för övrigt så grundläggande att t.om. mindre butiker har det, att CDON saknar ett sådant är bara pinsamt.

Ditt argument fungerar dessutom lika bra åt andra hållet "du har nog haft maximal tur med CDON"....

Det enda jag kan säga som är bra om CDON är att de försöker bli bättre och att deras representant här på Sweclockers har jobbat flitigt och bra. Men resten av supportflödet hos dem ger jag inte mycket för.

Permalänk
Medlem

Någon annan som fått "Varorna packas" på denna beställning just nu? Hade glömt bort beställningen lite och har ett 680 som ligger på posten...

Permalänk
Medlem

Tvivlar på det, stor brist just nu. Avbeställde mitt... avvaktar med mitt 4890 xD. Men priserna lär sjunka nu när kepler kommit ut, bara en tidsfråga :P.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av LtnCharles:

Nå, någon som fick sitt TOP kort för 4200?

Har beställt ett:) Kan skriva igen när jag får reda på mer men det är ganska spridda rapporter för när det börjar säljas, pixmania har satt 28:e och komplett och inwarehouse har att 04-30!!:O medans JME data redan har det inne? Ja framtiden är oviss men jag hör av mig när jag får det.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Tvivlar på det, stor brist just nu. Avbeställde mitt... avvaktar med mitt 4890 xD. Men priserna lär sjunka nu när kepler kommit ut, bara en tidsfråga :P.

Tror knappast att ett DCII TOP kommer att landa under 4064kr på ett bra tag dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Tror knappast att ett DCII TOP kommer att landa under 4064kr på ett bra tag dock.

Näh, lär den nog inte göra, om ens inom några månader. Dock vill jag se vad AMD och Nvidia har att erbjuda inom de närmaste månader, därav min avbeställning ;).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Har beställt ett:) Kan skriva igen när jag får reda på mer men det är ganska spridda rapporter för när det börjar säljas, pixmania har satt 28:e och komplett och inwarehouse har att 04-30!!:O medans JME data redan har det inne? Ja framtiden är oviss men jag hör av mig när jag får det.

Logga in på CDON och kolla din status för ordern. Står det varorna packas är det högst troligt att dom nyss fick in ett parti i lager. Men dom lär inte lägga till köpknappen på ett tag då dom lär ligga inne med en hel del ordrar redan från prismissen.

Permalänk

Mailade CDON i morse och bad de att avbeställa kortet, fick till svar att det redan skickats. Någon som vill ha ett Asus 7970 DCII TOP

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[PBK:

Bolle;12094241']Mailade CDON i morse och bad de att avbeställa kortet, fick till svar att det redan skickats. Någon som vill ha ett Asus 7970 DCII TOP

Då är mitt säkert också på väg då, jobbigt värre.