"App-markets" till noname ICS

Permalänk
Medlem

"App-markets" till noname ICS

Tjo!

Letar efter de smidigaste lösningarna att installera och "underhålla" appar till en noname-platta med ICS som inte officiellt stöder android market/google play.

Vilka inofficiella markets som är installerbara som app rekommenderar ni?

Provat amazon.com. Då klagade den på att jag inte hade ett amerikanskt betalkort (skulle ladda ner en gratis-app). Har jag gjort något fel med registreringen (jag återupplivade ett rätt gammalt konto) eller kan vi svenskar inte använda amazon market? Tyckte den verkade som ett schysst alternativ om den bara kunde funka!

Provat f-droid och den funkar bra, men utbudet är ju inte så imponerande.

Ramlade även på soc.io Mall. Finns ju några appar men, inte heller så imponerande.

Det jag vill åt är tio, tjugo, trettitalet av de "vanligaste" apparna. Typ läsa nyheter, filmupspelning, sociala nätverk, - allt som kan göras i appar för att få en bättre användarupplevelse.

Helst skall man undvika att jaga enskilda .apk med google... Nisse 43 skall kunna installera de vanligaste apparna utan krångel...

Så. Helt enkelt. Vilka inofficiella markets som är installerbara som app rekommenderar ni?

Dock skulle jag även vilja veta om det finns något smidigt sätt att hitta apk-filer utöver google. Finns det någon bra lista någonstans med nedladdningslänkar på de populäraste apparna? Ofta hamnar man på massa sponsrade nedladdningslänkar etc, vilket är frustrerande

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Någon som provat denna lösningen, för Amazon appstore?

http://www.abtevrythng.com/2011/03/how-to-use-amazon-app-stor...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Getjar är ett alternativ och en av de större. Här är en lista med några till
http://danatheteacher.hubpages.com/hub/Top-Android-Market-Alt...

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |