Problem med ett ASUS Matrix GTX 580

Permalänk
Avstängd

Problem med ett ASUS Matrix GTX 580

Tjenare

Har ett smärre problem med mitt grafikkort som uppstått de senaste 2 månaderna. Mitt i spel (inget specifikt spel kan hända i alla olika) så blinkar båda mina skärmar till för att sedan få fram bilden någon sekund senare och sedan ett meddelande nere vid klockan som säger: Grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts.

Sen har det hänt mitt i windows också utan att något mega avancerat spel körs, tex bara pokerstars igång så blinkar det till och ändrar utseendet på skrivbordet, hade konstigt nog Afterburner på just då och såg att GPU usage % spikade upp till 99% och höll sig där tills meddelandet "grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts" kom och då drog den ner till 0-10% igen.

Har senaste drivrutinen 296.10 men hade även samma problem med förra drivrutinsversionen.

Grafikkortet är överklockat men det har fungerat i över ett halvår förutom de sista 2 månaderna men tror ni att det kan vara min överklockning av kortet som gör så att det skiter sig? Samt om det kan vara problem med att använda 2 st skärmar?

Grafikkorts spec:

Core Clock(MHz): 930
Core Voltage(mV): 1150
PEX_VDD(mV): 1059
Memory Clock(MHz): 4300

Temperaturerna medans kortet är under full belastning uppgår till 72 grader enligt Afterburner och minimum 50 grader vid noll belastning.

Samt är det en Intel Core i7 2600K som är överklockad till 4.5GHz som driver maskineriet.

Vore tacksam för hjälp om ni vet vad som kan vara felet Börjar nämligen bli rätt störd på skiten när det blinkar till mitt i ett spel.

Permalänk

Kört me 4 Ghz på prollen i nåra månader utan problem! Men fick sänka nu pga krasher i olika aplikationer.
Inga problem nu, så testa å sänk överklockningen å se vad som händer!!

Visa signatur

i7 875K (4.0 Ghz). Corsair H-70 med Akasa Viper. Asus maximus formula III. Dominator GT 2133mhz.
Intel G2 160GB SSD + 1 TB 7200 rpm. Asus GTX 780. Samsung syncmaster 24.
Logitech G19. Logitech G602. Logitech G930. Logitech 2.1 THX + en mediacenter med en rå FX 8350!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pat580GTX:

Kört me 4 Ghz på prollen i nåra månader utan problem! Men fick sänka nu pga krasher i olika aplikationer.
Inga problem nu, så testa å sänk överklockningen å se vad som händer!!

Sänka överklockningen på vad? Antar att du menar att jag ska dra ner lite på Grafikkortets överklockning? Processorns överklockning borde inte vara något problem då inget annat spökar det är just bara grafikkortsdrivrutinerna, skrev bara ner processorns spec för att utesluta flaskhals.