Permalänk
Medlem

Sådana här "medvetna" reflexer har inget att säga till om mot instinktiva reflexer.

FPS-Exempel: Du möter en spelare från andra laget runt ett hörn. Det tar inte 200-300ms för en hyfsat van spelare att reagera. Färdiga parametrar i hjärnan identifierar den andra spelaren som ett hot, och skickar en signal till pekfingret att klicka. (Eller om du är ovan/lättskrämd en signal till hela kroppen att rycka till, och du sätter 3 skott i skyboxen innan du dör (been there, done that)).

Skulle gissa att reaktionstiden där ligger nånstans 100-150. Och jag tror inte att den kan bli speciellt mycket snabbare. Däremot kan man nog lära sig att reagera på rätt sätt, och att sikta på rätt ställe när man reagerar.

Notera "gissa".

Edit: Fick runt 280ms i testet btw

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Mjo det stämmer nog kanske att det tar extra tid i det här testet eftersom inte hjärnan är förprogrammerad att göra nått bara för att en låda byter färg och därför måste man fokusera på det, medan det är inpräntat vad man ska göra efter 1000 timmar i ett fps spel.

Att man kan lära sig reagera rätt är jag säker på, När jag spelar så glömmer jag helt bort att jag har ben och andra irrelevanta kroppsdelar xD istället känns det som att jag verkligen är i spelet och att t.ex. dra musen till höger när man hör ett ljud där kommer lika naturligt som att vrida på huvudet irl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Sådana här "medvetna" reflexer har inget att säga till om mot instinktiva reflexer.

FPS-Exempel: Du möter en spelare från andra laget runt ett hörn. Det tar inte 200-300ms för en hyfsat van spelare att reagera. Färdiga parametrar i hjärnan identifierar den andra spelaren som ett hot, och skickar en signal till pekfingret att klicka. (Eller om du är ovan/lättskrämd en signal till hela kroppen att rycka till, och du sätter 3 skott i skyboxen innan du dör (been there, done that)).

Skulle gissa att reaktionstiden där ligger nånstans 100-150. Och jag tror inte att den kan bli speciellt mycket snabbare. Däremot kan man nog lära sig att reagera på rätt sätt, och att sikta på rätt ställe när man reagerar.

Notera "gissa".

Edit: Fick runt 280ms i testet btw

Koncentrerar du dig hårt på rutan så blir det instinktivt, åtminstone för mig. Det är ju knappast så man hinner tänka, ojj där bytte den färg. Om något är din reaktionstid sämre i ett FPS spel än i det här testet.. Du verkar inte inse hur sjukt lite 200ms är i ett spel. Skulle faktiskt chansa på att under 200ms duger att plocka någon på dust2 peaken i cs, dock ser man jävligt sällan att det händer.

Drog Average på 206.33 på 3, med 189 som bästa. Det här enbart på 3 försök.

En annan rolig detalj är att min körskola körde stenhårt på att en människas reaktionstid är mellan en 0.5-1 sekund. Visar bara hur full av skit dem är....Alltså 1(!) sekunds reaktionstid? Det är ju skrattretande att folk faktiskt går på det.

Jag menar, hur många här sitter mellan 500ms-1000ms? Och här måste man ju även räkna in delay, min skärm har ju tex 2 ms. Antar att man tappar minst några ms till också.

Permalänk
Avstängd

Knölar mig in på 29 ms HEHEHEHE.. Nej jag chansa på den kommande gröna haha.

231 annars

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Mental_chronometry

Om vi tittar på det här får jag nog säga att reaktionstider under 100ms är ren bullshit.

Ljudbaserad reaktion är snabbare än visuellt, och ändå så presterar toppatleter på OS endast reaktionstider på drygt 160ms. Att gamers som reagerar främst på visuell input kontinuerligt skulle ligga runt 100ms låter som ren lögn.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Sådana här "medvetna" reflexer har inget att säga till om mot instinktiva reflexer.

FPS-Exempel: Du möter en spelare från andra laget runt ett hörn. Det tar inte 200-300ms för en hyfsat van spelare att reagera. Färdiga parametrar i hjärnan identifierar den andra spelaren som ett hot, och skickar en signal till pekfingret att klicka. (Eller om du är ovan/lättskrämd en signal till hela kroppen att rycka till, och du sätter 3 skott i skyboxen innan du dör (been there, done that)).

Skulle gissa att reaktionstiden där ligger nånstans 100-150. Och jag tror inte att den kan bli speciellt mycket snabbare. Däremot kan man nog lära sig att reagera på rätt sätt, och att sikta på rätt ställe när man reagerar.

Notera "gissa".

Edit: Fick runt 280ms i testet btw

En reflex är inget du kan träna in, de är resultatet av att viss stimuli kopplas om till vissa reaktioner i ryggmärgen istället för att ta "omvägen" runt hjärnan. Detta är medfött och inget du kan kontrollera eller förändra på något sätt.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem

Får väll va ganska nöjd med mitt resultat!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Fick 20ms bättre på min gamerburk än på mor och fars dator (min gamla gamerburk från 2006).

Permalänk

175,1 ligger mitt snitt på! är jag en gamer då??

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busfabriken:

Fick runt 250 vid vartenda försök, provade göra som dig och fick 148 på första försöket.

Sen gjorde några chansklick, då blev det så här
http://i40.tinypic.com/5lnu5w.png

....

Permalänk
Medlem

227... Jag e väll lite sådär på det där... Turnbased for me

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk

Vad tråkigt det blev när alla gjorde om sitt resultat i paint
Själv fick jag runt 230ms

Permalänk
Medlem

Kul sida!

187.4 avg. på 5 försök här!

Permalänk
Medlem

215 snitt, antar att åldern börjar ta ut sin rätt

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av PansarPung:

Vad tråkigt det blev när alla gjorde om sitt resultat i paint
Själv fick jag runt 230ms

jag gjorde då iallafall inte om mitt resultat!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

fick 101 men va nog ganske mycket tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Koncentrerar du dig hårt på rutan så blir det instinktivt, åtminstone för mig. Det är ju knappast så man hinner tänka, ojj där bytte den färg. Om något är din reaktionstid sämre i ett FPS spel än i det här testet.. Du verkar inte inse hur sjukt lite 200ms är i ett spel. Skulle faktiskt chansa på att under 200ms duger att plocka någon på dust2 peaken i cs, dock ser man jävligt sällan att det händer.

Jag antar att du menar att 200ms är mycket? Jag håller inte med om det i fetstil, dels pga av att adrenalinet kickar in när man spelar i högt tempo, och dels pga av att jag tror de undermedvetna reflexerna är snabbare än de medvetna.

Sen höll jag nästan på att somna när jag gjorde testet, klockan var ju 3:30 ffs.

Skrivet av 4.0:

En annan rolig detalj är att min körskola körde stenhårt på att en människas reaktionstid är mellan en 0.5-1 sekund. Visar bara hur full av skit dem är....Alltså 1(!) sekunds reaktionstid? Det är ju skrattretande att folk faktiskt går på det.

Jag menar, hur många här sitter mellan 500ms-1000ms? Och här måste man ju även räkna in delay, min skärm har ju tex 2 ms. Antar att man tappar minst några ms till också.

När du kör bil är det en helt annan sak. Människor har bara 100% fokus på ett område som motsvarar en femkrona på armlängds avstånd. Lägg till att du kör bil, och att verkligheten är lite större än din datorskärm.

Skrivet av conluceo:

En reflex är inget du kan träna in, de är resultatet av att viss stimuli kopplas om till vissa reaktioner i ryggmärgen istället för att ta "omvägen" runt hjärnan. Detta är medfött och inget du kan kontrollera eller förändra på något sätt.

Det var det jag försökte säga (typ). Allteftersom så "lär" man(kroppen) sig reagera på "rätt" sätt.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Jag antar att du menar att 200ms är mycket? Jag håller inte med om det i fetstil, dels pga av att adrenalinet kickar in när man spelar i högt tempo, och dels pga av att jag tror de undermedvetna reflexerna är snabbare än de medvetna.

Sen höll jag nästan på att somna när jag gjorde testet, klockan var ju 3:30 ffs.

När du kör bil är det en helt annan sak. Människor har bara 100% fokus på ett område som motsvarar en femkrona på armlängds avstånd. Lägg till att du kör bil, och att verkligheten är lite större än din datorskärm.

Nej, tvärtom. 200ms är jävligt lite i ett FPS spel, jag känner att mina reaktioner på ca 200ms här är mycket snabbare än vad dem är i FPS spel, och då kan jag garantera att jag är sjukt mycket bättre än 99% av folket här på sweclockers i FPS spel. tycker dina påståenden är lite motsägande, för ett FPS spel är ju mycket mer like bilkörande i det avseendet. Förstår verkligen inte hur någon kan påstå att man har bättre reflexer i ett FPS spel än i det här testet. Här sitter du 100% fokuserad på en liten ruta.

Självklart har man mer att kolla på när man kör bil osv, men jag frågade körskoleläraren och han påstod att EFTER man sett faran tar det ytterligare 500ms-1000ms för att reagera, då måste man vara extremt ofokuserad.