Permalänk
Medlem

Lösenord Hp DV7 notebook.

GRYMT besviken på HP just nu. Ringer dom angående min laptop. haft den i 2,5 år.
Det är absolut inget fel på den. Jag ville bara ha hjälp med en inställning i bios. Något jag är medveten om är att dom har 1 års garanti. men support borde man ha rätt till så länge man har en vara. Jag kunde få hjälp utav deras tekniker mot ett kostnadssamtal på 220 kr. FÖR JÄVLIGT!

Så nu hoppas jag på svar utav någon här.

Har en Hp pavilion DV7-2122oe och saken är den att jag var inne i bios och under fliken security tryckte jag in ett lösenord.
Mest bara för att se hur det fungerade. Det kommer nu upp att den begär lösenord varje gång jag startar datorn.
Jag tycker att jag borde kunna ta bort de genom "load defaults". Men det går inte.

Vad ska jag göra. hur resetar man bios på en laptop ? eller om det finns något annat sätt att ta bort lösenordet.

Mvh Fredrik

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför du är sur på HP, det är ju du som klantat dig.

Har du ens kollat i BIOS, under security kan du ta bort lösenordet igen.
BIOS-lösenordet ligger i så kallad non volatile memory, vilket innebär att du inte nödvändigtvis kan få bort det genom att ta bort batteriet.

Permalänk
Hjälpsam

Om du kommer ihåg lösenorder är det inte värre än att gå in i BIOS och välja bort BIOS Password, alternativt ändra lösenordet till att vara blankt?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Garantiärende och support är ju olika saker. Jag vill ju bara ha hjälp med support med en vara jag har köpt utav dom. vem ska jag annars vända mig till ? om inte dom? Garanti är ju fabriksfel ets...

Det är ju inget fel på produkten. Därför är det dåligt att man inte ens kan få support när garantitiden är ute. Det gör mig arg.

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Om du kommer ihåg lösenorder är det inte värre än att gå in i BIOS och välja bort BIOS Password, alternativt ändra lösenordet till att vara blankt?

Ja lösenordet kommer jag ihåg. Men när jag har knappat in det finns där inget om att ta bort det. bara att jag kan ändra det. :/
Man tycker ju att man ska kunna välja "setup defaults" i bios. men inte ens det funkar.

Hon på hps kundtjänst sa att jag kunde testa installera om windows. vilket jag tvivlar på.

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Medlem

Företag har inga krav att ge folk gratis support och dom nämnde ju att du kan få support mot en kostnad. Vi har ju gett dig tips nu på hur du ska lösa det, något du själv hade kunnat hitta på google på 2 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiddeX:

Ja lösenordet kommer jag ihåg. Men när jag har knappat in det finns där inget om att ta bort det. bara att jag kan ändra det. :/
Man tycker ju att man ska kunna välja "setup defaults" i bios. men inte ens det funkar.

Hon på hps kundtjänst sa att jag kunde testa installera om windows. vilket jag tvivlar på.

Prova att sätta ett nytt blankt lösenord då.
Gillar HP's kundtjänst "Jaha .. biosproblem? Installera om windows!"

I övrigt håller jag med andra i tråden, TS, din supportperiod är slut, du har ingen rätt att klaga.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Prova att sätta ett nytt blankt lösenord då.
Gillar HP's kundtjänst "Jaha .. biosproblem? Installera om windows!"

I övrigt håller jag med andra i tråden, TS, din supportperiod är slut, du har ingen rätt att klaga.

Ja , man undrar ju vad en sån person gör i kundtjänsten.
Är det normalt att supporttiden går ut när garantitiden går ut. Jag trodde personligen att man hade fri support om man köper en produkt utav ett företag. Det är väl hela grejen med support.

Vad skriver jag in om jag vill ha ett blankt lösen. bara "enter" i det tomma fältet ? eller ska där stå "blank"

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Medlem

OMG prova skriv blankt ^^

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiddeX:

Vad skriver jag in om jag vill ha ett blankt lösen. bara "enter" i det tomma fältet ?

Ja, bara enter

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Ja, bara enter

Bara "enter" fungerade kanon nu försvann det. ^^

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTin:

OMG prova skriv blankt ^^

OMG då kommer ju rutan upp att den begär ett lösenord . vilket ska vara "blankt"

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Medlem

"OMG prova skriv blankt ^^" <--- ironisk smiley