Samlingstråd, 13:37-erbjudanden från Komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Tips 1: till nästa gång är ett kanonpris på minst 24'' skärm.
Det är vanligt med flera skärmar till en dator nuförtiden, kanske ett tre-pack

Tips 2: varför inte fraktfritt till oss, som Inet och Allina mfl.
Lite mycket Inet-fanboys här i forumet tycker jag.
Jag ligger på 80+ laggda ordrar hos Komplett.se, trots frakten

PS. Tyvärr så behövde jag inget chassie denna gång

De flesta ordrar ligger på inet men senast var det komplett för deras frakt priser blivit bättre i allafall. För var dem lite väll höga närmare 400kr för ett chassi om jag inte minns fel.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Frakten på chassin är 99 kr

Då ber jag om ursäkt Hade för mig att det var uppemot 200-lappen för chassin, men då stämmer ju inte detta
Kollade även på prisjakt en snabbis, ni börjar ju faktiskt bättra er rejält vad gäller priser..
Kanske dags att byta webbbutik

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Han hade kanske hoppats på ett fulltower chassi...

Gjorde min dag

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Enligt Prisjakt ligger vi 400 under närmaste konkurrent...

"Så längt lagret räcker" Betyder det att ni har kvar chassina för detta pris ett bra tag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

"Så längt lagret räcker" Betyder det att ni har kvar chassina för detta pris ett bra tag?

Betyder att dom säljer slut på dom chassin dom har i lager skulle jag tro

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Du kan ju alltid beställa från cdon.com för de har väl fraktfritt som bonuskod eller vad det nu är.

Jag gör mig visst inte förstådd.

Just i detta fall är det ett alternativ för samtliga i Sverige. Som jag skrev så ska man givetvis räkna med fraktkostnaden vid en prisjämförelse. PRODUKTENS pris ligger trots allt 400 kr under lägsta pris på Prisjakt och det är 50% rabatt på Kompletts ordinarie pris. Komplett har också ett inköpspris. Allt under detta blir en ren förlust och skulle Komplett stå för frakten så växer denna förlust, alternativt minskad vinst beroende på hur priset för konsument står sig mot inköpspriset.

Trots alla variabler så blir diffen knappt 300 kr mot att köpa varan på annat håll (CDON). För att CDON skulle matcha det skulle de behöva rabattera sin vara med ca 36%. Ingen fantastisk deal, men helt okej för konsument!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ju mer jag läser om detta chassi, ju mer blir jag sugen på att slå till. Det har ju fått lysande kritik.
Skulle det kunna vara en värdig uppföljare till mitt åldrande FD Define R3?

Ingen som kan hjälpa mig välja?
Jag är egentligen ute efter ett lite tystare system men Corsair chassit kanske också är hyfsat tyst?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Jag litar bara Sweclockers recension av chassin. Chassit ser inte vackert ut. Utbuktande sidor = gamer p12,chassi. Tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Jag gör mig visst inte förstådd.

Just i detta fall är det ett alternativ för samtliga i Sverige. Som jag skrev så ska man givetvis räkna med fraktkostnaden vid en prisjämförelse. PRODUKTENS pris ligger trots allt 400 kr under lägsta pris på Prisjakt och det är 50% rabatt på Kompletts ordinarie pris. Komplett har också ett inköpspris. Allt under detta blir en ren förlust och skulle Komplett stå för frakten så växer denna förlust, alternativt minskad vinst beroende på hur priset för konsument står sig mot inköpspriset.

Trots alla variabler så blir diffen knappt 300 kr mot att köpa varan på annat håll (CDON). För att CDON skulle matcha det skulle de behöva rabattera sin vara med ca 36%. Ingen fantastisk deal, men helt okej för konsument!

Jag säger inte att det är dåligt av komplett att ha detta erbjudandet, för att citera mitt första inlägg.

Citat:

I övrigt är det väl bra att komplett kör erbjudanden som dessa, förstår inte varför folk gnäller för det är ju ändå en produkt som säljs till lägre pris än normalt.

Det jag menar är att oavsett vad produkten säljs för så måste man ta frakten i hänsyn eftersom det endast är totalpriset som är intressant.
Som ett exempel, är det en bra deal om chassit säljs för 1kr men frakten ligger på 900kr?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Det jag menar är att oavsett vad produkten säljs för så måste man ta frakten i hänsyn eftersom det endast är totalpriset som är intressant.
Som ett exempel, är det en bra deal om chassit säljs för 1kr men frakten ligger på 900kr?

Håller med dig där till 100%. Givetvis är det så.

Det jag är inne på är hur bra dealen är ur konsumentens synvinkel respektive hur bra återförsäljaren anser att den är utifrån sina förutsättningar med inköpspris, fraktkostnader och allt därtill.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Håller med dig där till 100%. Givetvis är det så.

Det jag är inne på är hur bra dealen är ur konsumentens synvinkel respektive hur bra återförsäljaren anser att den är utifrån sina förutsättningar med inköpspris, fraktkostnader och allt därtill.

Ja, precis men det är just därför jag menar att säga att produkten är 400kr billigare än närmsta konkurrent är fel när man egentligen bara är 298kr billigare än närmsta konkurrent.

Men visst är komplett billigast oavsett hur man vänder och vrider på det.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Och, visst, chassit är en bra deal, men varför slänga ut ett som väldigt få köper vanligtvis, och få kommer köpa nu?

För att det är det som är hela poängen med erbjudanden... Att de skall rensa sitt lager på en produkt de har för många av som inte säljer tillräckligt bra till normalt pris?

-_-

Skrivet av Enity:

Ja, precis men det är just därför jag menar att säga att produkten är 400kr billigare än närmsta konkurrent är fel när man egentligen bara är 298kr billigare än närmsta konkurrent.

Men visst är komplett billigast oavsett hur man vänder och vrider på det.

Du får ju jämföra med totalkostnaden. 300kr är trotts allt 60% av 500kr, närmaste konkurrent är alltså nästan 60% dyrare!!!

300kr kanske inte är mycket för folk som vanligtvis köper grafikkort för 4000kr+

MEN i sammanhanget är det rätt mycket.

Permalänk
Medlem

50% rea och folk sitter och klagar...

Skrivet av Enity:

Ja, precis men det är just därför jag menar att säga att produkten är 400kr billigare än närmsta konkurrent är fel när man egentligen bara är 298kr billigare än närmsta konkurrent.

Men visst är komplett billigast oavsett hur man vänder och vrider på det.

Närmsta med frakt är väll cdon, 347kr skillnad (prisjakt)
Utan frakt 393kr mot JME data.

Helt klart grymt erbjudande som alltid med komplett, bästa sidan <3

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Ja, precis men det är just därför jag menar att säga att produkten är 400kr billigare än närmsta konkurrent är fel när man egentligen bara är 298kr billigare än närmsta konkurrent.

Men visst är komplett billigast oavsett hur man vänder och vrider på det.

Produkten är 400 kr billigare än närmsta konkurrent, men totalpriset är det inte. Frakten är trots allt en tjänst du betalar för (eller inte) som ett tillägg på priset du betalar för produkten. Ursäkta, men jag försöker bara få det så korrekt som möjligt! ;P

Nu har jag vridit och vänt på det tillräckligt. I mitt fall var alternativen 541 kr (inkl 99 kr) kontra 839 kr, vilket gör det hela 298 kr billigare, vilket var tillräckligt för mig att slå till.

Skrivet av Ixos:

Du får ju jämföra med totalkostnaden. 300kr är trotts allt 60% av 500kr, närmaste konkurrent är alltså nästan 60% dyrare!!!

Den vinkling gjorde sig bra mycket bättre än att, som jag, babbla om hur mycket CDON måste rabattera sitt pris för att nå ner till samma nivå.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

För att det är det som är hela poängen med erbjudanden... Att de skall rensa sitt lager på en produkt de har för många av som inte säljer tillräckligt bra till normalt pris?

-_-

Tänkte inte tillräckligt långt där, sorry!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjalp:

481 kr kostar det väl totalt om man hämtar ut det själv?
442 + 39 = 481 kr

Sant, tog kompletts pris från prisjakt.
Vilket gör att det blir mer prisvärt (med nya priserna): 839-481=358

Permalänk

Det här var nog det största misslyckandet jag sätt på länge... Med tanke på alla bannrar de köpt på denna sidan så måste det ju ses som en riktig flopp att de fortfarande står på 100+ på lagret. Ni borde satsat pengar på att köra lådorna till skroten, chassiet ser ju ut som en påse skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Det här var nog det största misslyckandet jag sätt på länge... Med tanke på alla bannrar de köpt på denna sidan så måste det ju ses som en riktig flopp att de fortfarande står på 100+ på lagret. Ni borde satsat pengar på att köra lådorna till skroten, chassiet ser ju ut som en påse skit.

Så farligt är det faktiskt inte och det lär finnas fulare chassin därute.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Det här var nog det största misslyckandet jag sätt på länge... Med tanke på alla bannrar de köpt på denna sidan så måste det ju ses som en riktig flopp att de fortfarande står på 100+ på lagret. Ni borde satsat pengar på att köra lådorna till skroten, chassiet ser ju ut som en påse skit.

Varför så sur?...
Jag gillar att Komplett gör dessa erbjudanden, jag gillar däremot inte folk som sitter och klagar för att de inte får som de vill. Tycker bara att era föräldrar kunde kollat den här reklamen: http://www.youtube.com/watch?v=nojWJ6-XmeQ
Angående utseende så är det ju en personlig fråga, så jag accepterar jag att du inte gillar det, men förutom att sidoplåtarna är utstickande så gillar jag utseendet.

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Varför så sur?...
Jag gillar att Komplett gör dessa erbjudanden, jag gillar däremot inte folk som sitter och klagar för att de inte får som de vill. Tycker bara att era föräldrar kunde kollat den här reklamen: http://www.youtube.com/watch?v=nojWJ6-XmeQ
Angående utseende så är det ju en personlig fråga, så jag accepterar jag att du inte gillar det, men förutom att sidoplåtarna är utstickande så gillar jag utseendet.

Sen är ju inte utseendet allt när det gäller chassin utan funktionaliteten med! Lätt att dra kablar i, kvaliteten, ljudnivån och kylning är viktiga faktorer iaf för min egen del.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Tyvärr blev detta nog rätt fail av komplett men kul för dem som behövde ett chassi och ville ha precis det där.

Grejen med dessa erbjudande för att få så många kunder som möjligt måste man satsa på rätt produkter, dvs:

1. Kan ha flera i en dator t.ex diskar,ram,fläktar mm.
2. Nischade produkter som gaming tillbehöver etc.
3. Produkter som folk uppgraderar rätt oftat vilket ger mer köpkraft t.ex grafikkort.

Detta skulle ge komplett mer köp. Chassin är nått som är speciellt/individuellt och många har även kvar dessa efter uppgraderingar, precis som nätagg så jag tror detta var nog lite fel. Men fortfarande skoj för de få som behöver ett nytt chassi!

Hoppas på HD,SSD,Ram eller gaming nästa gång.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Har varit sugen på detta chassit sen det kom och tvekat fram och tillbaka när cdon hade sina kampanjer på 8-900 (då normalpriset låg runt 1100:- ). Hade slutat bry mig om chassibyte nu, men kunde helt enkelt inte låta bli att impuls-köpa det.

Efter att ha läst igenom tråden sen i förmiddags så hoppas jag att jag blir uppbackade av gnällspiks-legionen här om jag svär och skriker över ocker-frakter utan att ha koll på priset nästa gång det dyker upp tex en ssd eller nåt liknande för halva priset, enbart för att JAG inte behöver en sådan?

Går någon av er in i en klädaffär under mellandagsrean och beter er som kryssade emot expediterna där över att de rear ut fel varor till fel pris där med?

Fint jobbat av komplett med detta erbjudandet som så många andra, och tack för att ni sänkt frakten så det börjar kännas lönt att återigen lägga majoriteten av beställningarna hos er

Permalänk
Medlem

Var grymt nära att trycka på "köp"-knappen men ångrade mig i slutändan.
Behöver ett nytt chassi med tanke på mitt Antec 300 som är ganska out of date, men
är mer sugen på 600T.

Men grattis till er som gjorde ett bra köp!

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

jag var lite sen in, men såg nu att det fortfarande fanns kvar.
Men jag var faktiskt i behov av chassi, men hade gärna sett i mini-itx modellen, då jag ska bygga en helt passiv dator:)
Men men, får fortsätta kolla vidare hos er, efter mitt (snart) kära chassi:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Blir fan arg på detta forum ibland. Alla får ha sina åsikter, javisst men detta gnäll om detta erbjudandet är ju sjukligt beteende. 500R har fått bra recensioner och för ca 550:- är det ett ganska bra köp och vissa anser att det är ett bra köp.

Om nu erbjudandet inte är tillräckligt bra så handla ifrån sweclockers marknad så ska ni få se på erbjudanden på begagnat skit.

Bra komplett.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Har inte byttat chassi sen 7-8 år tillbaka. Skulle aldrig heller köpa ett chassi för mer än 1000kr. Detta var helt klockrent erbjudande för min del så jag köpte ett

Tummen upp till komplett som gör super deals! Detta är faktiskt 3dje produkten jag köper via 1337 dealsen

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Nu är dom iallafall slut, det är inte kompletts fel att det var fult, det hade varit bättre med ett helt svart.
Bättre lycka nästa gång

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

När kommer nästa 1337 deal? Sugen på att köpa lite mer onödiga saker från Komplett bara för att jag gillar att köpa dator saker Kan inte köra någon 1337 deal på typ headsett, musmattor, tangentbord och möss?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

När kommer nästa 1337 deal? Sugen på att köpa lite mer onödiga saker från Komplett bara för att jag gillar att köpa dator saker Kan inte köra någon 1337 deal på typ headsett, musmattor, tangentbord och möss?

Dom poppar ju upp bara någon dag innan...

Permalänk
Medlem

Yay, mitt chassi är här och det tog bara 17 dagar!