Framtidssäkert gamingpaket (IB, USB 3.0, Bluetooth, Skärm...) [Pris: 20k]

Permalänk
Medlem

Framtidssäkert gamingpaket (IB, USB 3.0, Bluetooth, Skärm...) [Pris: 20k]

Då är det hög tid att pensionera mitt Intel Core 2 Duo 8400 paket och köpa nytt.

Uppskattar feedback på följande paket:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2002028&view=m

Några funderingar som jag har är...
* Om komponenterna fungerar ihop
* "För maffigt" grafikkort? Har inga planer på att spela på fler skärmar i framtiden.
* Vill ha en fantastisk, underbar skärm! Men det verkar inte finnas? Alla ser ut att ha brister på något område: 120hz har för dåliga färger, svärta & bleeding och IPS hänger inte med lika bra i FPS.

Tacksam för alla tankar och tips som jag kan få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gneiss:

Då är det hög tid att pensionera mitt Intel Core 2 Duo 8400 paket och köpa nytt.

Uppskattar feedback på följande paket:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2002028&view=m

Några funderingar som jag har är...
* Om komponenterna fungerar ihop
* "För maffigt" grafikkort? Har inga planer på att spela på fler skärmar i framtiden.
* Vill ha en fantastisk, underbar skärm! Men det verkar inte finnas? Alla ser ut att ha brister på något område: 120hz har för dåliga färger, svärta & bleeding och IPS hänger inte med lika bra i FPS.

Tacksam för alla tankar och tips som jag kan få.

ser bra ut. 680 är framtidssäkert, jag skulle kört på det.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Då fortsätter jag nog med dessa komponenter!
Ser dock att IB verkar ha en del värmeproblem. Antar att det är problem som man får dras med även om man byter CPU-kylaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gneiss:

Då fortsätter jag nog med dessa komponenter!
Ser dock att IB verkar ha en del värmeproblem. Antar att det är problem som man får dras med även om man byter CPU-kylaren?

beror på om du ska överklocka eller inte. trevlig prolle om du är lite casual. (den går att överklocka, inte så extremt mycket bara) billigare i drift och bättre prestanda.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Det blir nog lite lättare överklockning precis som du säger. Är det ändå värt att sats på en ny kylare eller är det tillräckligt med stock?

Permalänk
Medlem

Intressant tråd! Har tankar på att köpa nytt när jag får mina pengar!
Ska följa denna tråd och se vad du tänker köpa.

Har också tänkt köpa IB men måste se vad som händer med värmeproblemen.

Lycka till iallafall

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Inget ljudkort?!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

När jag köper dator så använder jag det inbyggda ljudkortet xD
Kanske samma för många vem vet!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Intressant tråd! Har tankar på att köpa nytt när jag får mina pengar!
Ska följa denna tråd och se vad du tänker köpa.

Har också tänkt köpa IB men måste se vad som händer med värmeproblemen.

Lycka till iallafall

Tack! Välkommen till tråden!
Kommer säkerligen hinna bli fler ändringar i riggen innan IB lanserats full ut!

Hoppas även på fler åsikter och synvinklar från kunniga SweClockers-medlemmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Inget ljudkort?!

Jag hade nog tänkt att köra på det interna. Ser ut att klara DTS, 5.1 osv osv, vilket räcker för mig.
Har aldrig heller haft några problem med mitt nuvarande som också är från Realtek. Helt ok ljud!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gneiss:

Jag hade nog tänkt att köra på det interna. Ser ut att klara DTS, 5.1 osv osv, vilket räcker för mig.
Har aldrig heller haft några problem med mitt nuvarande som också är från Realtek. Helt ok ljud!

Inbygda ljudkort överlag brukar inte vara tillfredsställande. Men om du inte har hyfsade hörlurar / högtalarsystem så spelar det inte lika stor roll. Märker du att ljudet inte duger så kan du ju för visso alltid köpa ett nytt ljudkort och trycka in bara.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering till tråden och alla som kanske är intresserade av liknande setup.
I förra veckan beställde jag alla komponenter och fick chansen att bygga ihop det i helgen och hittills är jag nöjd!

Det var enkelt att montera i det stora chassit och jag kan egentligen bara kommentera på att "Wifi-go" mojängen på moderkortet måste monteras på innan moderkortet sätts på plats i chassit. Fullständigt omöjligt att göra det efter. Avsaknandet av en fläktkontroller i chassit är även påtaglig; samma hastighet i load som i vila. Vilket har fått mig att investera i en fläktkontroller som förhoppningsvis anländer senare i veckan.

I övrigt, supernöjd!

Permalänk
Medlem

Om man har en maffig förstärkare, behöver man då ett "finare" ljudkort? Kan man inte bara slussa vidare signalen och låta förstärkaren agera ljudkort?

Skickades från m.sweclockers.com