CS 1.6 var bokar man de bästa servrarna?

Permalänk
Medlem

CS 1.6 var bokar man de bästa servrarna?

Hej!

Jag har precis börjat spela CS igen efter ett par års uppehåll....

På min tid så var det servrar ifrån "portlane" som gällde men ser att dom inte finns kvar idag...

Så min fråga till er, var bokar man de bästa timservrarna idag?!

Tack på förhand och säg inte e-s för dom suger..

Permalänk
Medlem

www.Swedishhost.se & www.GratisWS.se är de som gäller

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

www.mygame.nu är lätt bäst idag, tror dom står i samma hall som GH har sina servrar i så ska man hyra timserver har mygame lätt bäst ping!

1. mygame
2. madservers
3. e-s
4. Hostbay

Swedishhost och GratisWS är då inget att ha..

Permalänk
Medlem

Brutalcs.nu
games4u och gamez.se

Permalänk

finns så sjukt många sidor att välja mellan men gillar verkligen http://mygame.nu bäst, billiga och riktigt nice hitbox

man kan även se tiden kvar på servern ingame genom att skriva !timeleft samt fylla på med mer tid ingame genom !refill

Vet inte hur många matcher man spelat på smsbokning och helt plötsligt är det 10 minuter kvar på servern

Permalänk

Det som jag rekommenderar är självklart www.swedishHost.se då dom har bäst support och bäst servrar.

Mygame är faktiskt något jag aldrig hört talas om tidigare! och på så vis inte kan uttala mig om det är något att ha.

Min andra rekommendation går till hostbay vilket har funnits ett tag i alla fall och som jag testat.

Då jag kollat upp mygame nu verkar de inte finnas något företag bakom den tjänsten så den skulle jag definitivt inte välja av den enkla anledningen till att jag inte tycker om svarta pengar.

/Razerrazer

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerrazer:

Då jag kollat upp mygame nu verkar de inte finnas något företag bakom den tjänsten så den skulle jag definitivt inte välja av den enkla anledningen till att jag inte tycker om svarta pengar.

/Razerrazer

Väldigt intressant upptäckt, mitt tips är att hålla sig borta från Mygame.nu

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Klart det måste finnas ett företag bakom, hur ska dom annars ha kunnat regga ett konto på sms-tjänsten dom använder?

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Klart det måste finnas ett företag bakom, hur ska dom annars ha kunnat regga ett konto på sms-tjänsten dom använder?

Well .... Det går att skapa ett mosms konto som privatperson så vitt jag vet. Man kanske borde skicka in det på granskning hos skatteverket o se vad dom säger.

/RazerRazer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Portlane bytte väl namn till Excellent-Servers (http://www.e-s.se/)

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerrazer:

Well .... Det går att skapa ett mosms konto som privatperson så vitt jag vet. Man kanske borde skicka in det på granskning hos skatteverket o se vad dom säger.

/RazerRazer

Man kan ju använda mosms som privatperson om jag inte minns fel? Fast då drar dom av skatten vid utbetalning?

Aja vet inte vad mygame är eller inte är, men dom har lätt bäst servrar, kolla själva så ser ni att massa använder dom idag i cuper och gathers!

EDIT:
Ifall dom använder MOSMS, så borde det ju vara lungt:
"Vem kan använda sig av MO-SMS?

MO-SMS används av Svenska företag, föreningar och privatpersoner. Företag och föreningar begär utbetalning via faktura med moms. För privatpersoner utan eget företag finns möjlighet till utbetalning med automatiskt avdrag för moms, löneskatt och sociala avgifter (som betalas in till skattemyndigheten)."

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Man kan ju använda mosms som privatperson om jag inte minns fel? Fast då drar dom av skatten vid utbetalning?

Aja vet inte vad mygame är eller inte är, men dom har lätt bäst servrar, kolla själva så ser ni att massa använder dom idag i cuper och gathers!

yepp

Skrivet av mosms.se:

Vem kan använda sig av MO-SMS?

MO-SMS används av Svenska företag, föreningar och privatpersoner. Företag och föreningar begär utbetalning via faktura med moms. För privatpersoner utan eget företag finns möjlighet till utbetalning med automatiskt avdrag för moms, löneskatt och sociala avgifter (som betalas in till skattemyndigheten).

Permalänk
Skrivet av dwittenx:

Portlane bytte väl namn till Excellent-Servers (http://www.e-s.se/)

Nej Portlane har inget med Excellent att göra, det hyr där emot av Portlane som ISP.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liljeström:

Oavsett företag eller inte borde det ändå vara lagligt antar jag då!

Någon som orkar kan ju maila och fråga dom...

Permalänk
Medlem

MyGame är något jag aldrig hört talas om faktiskt.. Skulle inte lägga mina pengar där, med tanke på att de inte har någon information överhuvudtaget på deras sida..lukten är skum.

Jag personligen kan däremot rekommendera SwedishHost.se som serverleverantör!
En ypperlig bra service och mycket bra hitbox samt en låg ping!

Jag som administrerar i diverse cuper/ligor rekommenderar alltid våra användare att kolla upp Swedishhost.se.
Detta kan låta som "reklam". Men Swedishhost har ALLTID hållt till deras löfte och om något har vart knas så har deras service vara snabb och effektiv! Och även de som deltagit i Ligor/Cuper/Turneringar har vi aldrig fått klagomål från - utan mer tummen upp!

Permalänk
Medlem

Man dunkar upp en egen..

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Oavsett företag eller inte borde det ändå vara lagligt antar jag då!

Någon som orkar kan ju maila och fråga dom...

Kan vara bra att kolla upp saker och ting innan man drar igång en verksamhet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man gör en egen, om man har lina för det förstås ^^

Visa signatur

Stationär: Rysk Super Maskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerrazer:

Nej Portlane har inget med Excellent att göra, det hyr där emot av Portlane som ISP.

Ah okej, tack för infon.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk

Games4u är det som gäller

Permalänk
Sötast

Skumt fenomen...

Man hyr alltså servrarna nuförtiden?

"På min tid" /old / så fanns det nästan inga man hyrde servrar av... skulle tro att en bråkdel av servrarna var till uthyrning medans resterande kördes av privatpersoner själva, klanservrar som stod i källaren etc

Permalänk

Till 1.6 så är det en egen server som gäller, behövs ingen super lina för att dra runt den heller om du ska ha den till PcW osv då det är max 5on5 som gäller. Men jag skulle råda dig till att hosta en egen server så styr du hela tiden över den och kan själv välja vilka du vill ha som ADMINs på servern

MVH

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB