[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem

Blev inte speciellt imponerad, inget speciellt alls med den direkt, ingen 4g heller tyvär ;/ Lite bortskämd med ryktena kanske, då det verkade som den skulle vara något speciellt. Men så blev det ju inte direkt hehe.

Fortfarande ingen kameraknapp, suger.
Hm efter man tittat mer så vettifan vad man tycker om designen, börjar tycka mindre och mindre om den ;O

Blir o vänta på hur iphone "5" blir innan man bestämmer sig.

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett att back-knappen, hem-knappen samt menyknappen hade suttit någon ynka millimeter högre. Jag menar, dom behöver kanske inte vara exakt centrerad mellan bottendelen och skärmen, men ser lite skumt ut då dom sitter så pass långt ner..

Ser dock ut att vara en riktigt läcker färg! Ska bli kul att känna på en såsmåningom.

Permalänk
Medlem

De sa att 4G versionen kommer senare i sommar.
Borde man vänta? Behöver man verkligen 4G inom ramen på, låt oss säga, 3 år?

Permalänk
Medlem

Läcker! Gillar de runda hörnen, skitbra när man skall ha i och ur telefonen när man har den i fickan. Gillar att de fortfarande har de fysiska knapparna. Håller mig dock till min Galaxy Note.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_galaxy_siii_i9300_metall...
Finns även på Halebop om du vill ha med abonnemang.

läs i cdon tråden innan ni bestämmer er för och handla därifrån...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Oj vilken besvikelse. Jag var nästan inställd på att köpa S3an för jag trodde att Samsung skulle göra någonting speciellt.

Den var väldigt ful också och ingenting nytt som lockade. Jag sitter på S2an nu och ser absolut ingen anledning att köpa S3an!

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Skrivet av Janne1:

läs i cdon tråden innan ni bestämmer er för och handla därifrån...

Amen....

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag blev imponerad, hade nog trott att Samsung skulle försöka tänja gränsen lite längre och verkligen sticka ut.

Det är ju definitivt en bra telefon sett till hårdvaran (om än fruktansvärt ful enligt mig) men "bara" en quad-core A9 processor. Då tycker jag S4 (Krait) fortfarande är mer intressant ur CPU perspektiv. Hellre färre och snabbare kärnor.

Den överklockade Mali-400 GPUn är ju dock riktigt schysst om de "läckta" testerna stämmer. Precis som med Tegra 2 blir nVidias Tegra 3 omkörda av konkurrenterna.

Permalänk
Medlem

Då fick man beställt en. Hyffsad uppgradering från den nu otroligt sega 3Gs'en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Kan inte påstå att jag blev imponerad, hade nog trott att Samsung skulle försöka tänja gränsen lite längre och verkligen sticka ut.

Det är ju definitivt en bra telefon sett till hårdvaran (om än fruktansvärt ful enligt mig) men "bara" en quad-core A9 processor. Då tycker jag S4 (Krait) fortfarande är mer intressant ur CPU perspektiv. Hellre färre och snabbare kärnor.

Den överklockade Mali-400 GPUn är ju dock riktigt schysst om de "läckta" testerna stämmer. Precis som med Tegra 2 blir nVidias Tegra 3 omkörda av konkurrenterna.

Man blir aldrig imponerad om man tror på hypen. Men kolla bara på tex 4S, det gick att sälja i stora mängder ändå...
Allt är dock förändrat till det bättre på s3. Designen är positivt då den är relativt unik och visar att de kör sitt eget race.
GPU:n är väl det som är minst imponerande ur skryt synpunkt. Om man behöver mer kraft i verkligheten är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Herregud vad ful. Plastic-fantastic..

Får tyvärr hålla med dig. Hatar den fula silverkanten, fan vad billigt det ser ut. Inte helt övertygad av den rundade formen heller. Designmässigt har HTC lyckats betydligt bättre tycker jag.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Första officiella reklamfilmen

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Är det samma gpu som i galaxy s2?

Ja fast i 400mhz istället för 267.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Man blir aldrig imponerad om man tror på hypen. Men kolla bara på tex 4S, det gick att sälja i stora mängder ändå...
Allt är dock förändrat till det bättre på s3. Designen är positivt då den är relativt unik och visar att de kör sitt eget race.
GPU:n är väl det som är minst imponerande ur skryt synpunkt. Om man behöver mer kraft i verkligheten är en annan sak.

Sant att få produkter lever upp till de högt uppskruvade förväntningarna folk har (till stor del p g a alla teknikbloggar som skriver om minsta ryktet).

Att t ex hoppas få se Cortex A15 baserade CPU:er redan nu i en mobil var ju orealistiskt men som sagt jag tycker Qualcomm CPU-lösning är mer intressant än Samsungs/nVidias som "bara" slänger på fler kärnor (vilket vi vet inte är helt enkelt att utnyttja i många applikationer).

Håller dock inte riktigt med dig om att GPUn skulle vara det minst imponerande. Det må vara samma arkitektur som i S2 men det är en rejäl frekvensökning om 400MHz stämmer.

Och ja, det är bra att Samsung kör sitt eget race vad gäller design men i mina ögon kunde de gjort ett mycket bättre jobb på den punkten. Personligen gillar jag HTC-design klart bäst bland Android-lurarna. Är inte alls förtjust i plastiga telefoner och har mycket hellre lite tyngd så den känns gedigen, det gör inte Samsung eller Sony lurarna enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Sant att få produkter lever upp till de högt uppskruvade förväntningarna folk har (till stor del p g a alla teknikbloggar som skriver om minsta ryktet).

Att t ex hoppas få se Cortex A15 baserade CPU:er redan nu i en mobil var ju orealistiskt men som sagt jag tycker Qualcomm CPU-lösning är mer intressant än Samsungs/nVidias som "bara" slänger på fler kärnor (vilket vi vet inte är helt enkelt att utnyttja i många applikationer).

Håller dock inte riktigt med dig om att GPUn skulle vara det minst imponerande. Det må vara samma arkitektur som i S2 men det är en rejäl frekvensökning om 400MHz stämmer.

Och ja, det är bra att Samsung kör sitt eget race vad gäller design men i mina ögon kunde de gjort ett mycket bättre jobb på den punkten. Personligen gillar jag HTC-design klart bäst bland Android-lurarna. Är inte alls förtjust i plastiga telefoner och har mycket hellre lite tyngd så den känns gedigen, det gör inte Samsung eller Sony lurarna enligt mig.

400mhz stämmer nog.
Voltage control på min sgs2 nedan.

Jag gillar designen. Men den kan ju inte passa alla.
xperia s tycker jag ser rätt bedrövlig ut medans andra bevisligen tycker den är tjusig.

Permalänk
Medlem

Tycker den ser fin ut. Den lär ju ligga fint i fickan (bra om den nu är så stor)?
Dessutom om iPhone 5 blir snyggare så spelar det ingen roll, folk slänger ju ändå på de apfula skydden (varför?).
Tror även att de inte ville bli stämda denna gång av Apple.

Vad tror ni om batteritiden jämfört med HTC One X?
Det är ju ett 2100 mah, men hur är denna processor jämfört mot Tegra 3?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Inaktiv

Tegra 2 fick spö av Exynos 4210. Tegra 3 lär får spö av Exynos 4 Quad. Batteritiden måste bli bättre på S3:an om inte Samsung har tabbat sig rejält. 300mAh mer.

Permalänk
Medlem

Jag tycker LTE versionen är mer intressant då den kör 28nm krait dualcoren istället. Sen är LTE aldrig fel. Får hoppas den dyker upp i Sverige.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att det skulle vara tre app butiker?
Gissa på att det är Google Play, Samsung Hub, är den tredje någon inofficiell affär?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Jag sällar mig till skaran som anser att telefonen ser bra snygg ut. Att materialet är billigt skräp är däremot en annan historia. Min största gripe med telefonen är dock Touchwiz. För oss som äger S2:an är detta i princip inget mer än samma telefon med en större skärm. Att man skulle märka skillnad på S2:ans två kärnor mot S3:ans fyra är tveksamt då Android är kasst rakt igenom på att exekvera flertrådad data. Jag hade räknat med ett köp av denna till sommaren, men nu tror jag faktiskt att jag avstår.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt utseendet är riktigt hett, ser skön ut att hantera.

Dock hungrar fortfarande min Note efter ICS som vi blivit lovade ett tag nu

Permalänk
Avstängd

frågan är om den klarar av att spela upp 1080P video i stadiga 30fps?
S2an sackar ju som fan
vandrar mellan 25-30fps beroende på hur mycket action det är på skärmen.

snygg eller ful?
svårt att säga
jag tror man måste se den live först

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag tycker den var hyffsat snygg faktisk ^^;
Dock stör jag mig löjligt mycket på att dom kör med en 4.8" skärm och dessutom med PEN TILE!? Vad 17 tänkte dom där? någon som vågar svara på det?
Största säljande delen för S2 var ju RGBmatrisen!
Nä nu får jag singla slant om det blir en ny galaxy eller inte :,(

Citat:

Officiella specifikationer för Samsung Galaxy S III

4,8 tum stor Super AMOLED-skärm med 720p-upplösning (PenTile-matris)
Fyrkärnig 1,4GHz-processor: Exynos 4 Quad
1GB RAM
16 eller 32GB internt lagringsutrymme – 64GB-variant kommer senare
Plats för minneskort
8MP-kamera baktill, 1,9MP-kamera på framsidan
Bluetooth 4.0, NFC, GPS, GLONASS
136,6 x 70,6 x 8,6mm
133g
2100mAh-batteri
Övriga funktioner: ”S Beam, Buddy Photo Share, Share Shot, AllShare Play, AllShare Cast, Smart Stay, Social tag, Group Tag, Face Zoom, Face Slide Show”

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Entusiast

Den var grym, gillade designen o allt, tills de sa att det var PENTILE GAAAAAAAAAAAAH !!!!!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Beställd!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

läs i cdon tråden innan ni bestämmer er för och handla därifrån...

Kunde inte sagt det bättre själv! Sker på egen risk ...

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dangerdan:

Beställd!

Står du ut med pentile då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Står du ut med pentile då?

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Kunde inte sagt det bättre själv! Sker på egen risk ...

Något särskillt ni syftar på?
Alla klagomål eller något specifikt.

Har själv inte haft något annat problem med cdon än att dom levererat långsamt och var svåra att få tag i (gammla systemet)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

läs i cdon tråden innan ni bestämmer er för och handla därifrån...

Men lägg ner.
Alla klagade på leveranstid men jag fick då min order på 2 dagar.
Från Malmö till långt upp i västerbotten på den tiden är helt okej tycker jag.

Glömde använda swec rabattkoden och skrev det till deras kundtjänst och då skickade dom tillbaks pengar också, Inte många företag som gör det.

Ontopic:

Besviken och hoppar den här.