Permalänk

60 GXP problem

HEJ jag har en IBM deskstop 60GXP 60 gig.

Den har börjat krongla, det låter konstigt och en gång har disken inte hittas vid uppstart, då lät den inte bra.

Jag körde IBM:s test program.

Då upptäkte den skade sektorer.

Man kunde välja mellan att tomma hela disken och försåka reparera sektorerna jag valde det senare.

Efter det var klart fick jag detta meddelande.

DRIVE INFORMATION

FAILURE CODE : 0X70 - DEFECTIVE DEVICE

TESTDATE : 20 - 11 - 2002

TECHNICAL RESULT CODE (TRC) 70005057

vad ska man göra med disken. Är det IBM eller datorbutiken.com jag ska kontakta disken är köpt på datorbutiken.com.

När dör den helt, vågar man tom. behålla disken ett tag till.

IBM har mist änu en kund.

Permalänk
Medlem

Har samma problem/hårddisk som du.
Skickade iväg den till Holland idag på reklamation.
Återstår att se vad jag får tillbaka.
Nån som vet om IBM står för de 200kr jag lagt ut på frakt? Knappast eller?

Och precis som du sa:
"IBM har mist ännu en kund."
Har IBM även förlorat mig som kund. Aldrig mer IBM.

Permalänk
Medlem

Har du kvar tid på garantin så är det bara å fylla i formuläret för returförfrågan på datorbutikens hemsida så får du skicka den till dem så undersöker dem disken och avgör om det är ett retufall eller inte.
Troligtvis så är detta ett returfall men det är dem som besätmmer det. Jag skickade tillbaka min 75GXP 45 gb då den krachade februrari detta år. Fick en 75GXP 60 gb tillbaka som kraschade igår så nu får man vl skicka tillbaka igen.

Visa signatur