Permalänk
Medlem

Tror du tänker på rätt men det är inte riktigt rätt namn, vet inte om jag ska ge rätt för det eller inte...

Antar att jag kan ge rätt för det, bara att posta ny bild

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Bara om ni säger vad den heter först, "Flykten från Stenen" ger inga rakt-på-träffar på IMDB
& jag minns inte automatiskt vad det är för film heller .. så?

Permalänk
Medlem

"Escape from Alcatraz"

Kultfilm.

Permalänk
Medlem

Flykten från alcatraz menade jag, alcatraz = the rock = stenen. Satt med iPaden och rättstavningsprogrammet på den vägrade skriva alcatraz så då skrev jag stenen istället. Trodde ni skulle förstå skrev ju clintan

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

"The Rock" är ju en egen film (som handlar om Alcatraz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

"The Rock" är ju en egen film (som handlar om Alcatraz)

Alcatraz kallas för the rock...

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Inte nära nog tycker jag. Kristoffer får fortsätta.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Inte nära nog tycker jag. Kristoffer får fortsätta.

Ok, nu spelar detta mindre roll för mig, men vilken film tror ni jag hänvisade till när jag skriver

Flykten från stenen med clintan?

När filmen heter flykten från alcatraz?

Och reglerna (som du själv postat) säger - Var halvslappa när ni godkänner ett rätt svar. Svarar någon tex "senaste Batman!", är det ett korrekt svar på "The Dark Knight".

Är det att jag skrev "clintan"? Att man inte vet att jag hänvisade till Clint Eastwood som har huvudrollen i filmen som förbryllar eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Jo jag vet.

Jag har egentligen inte några problem med att du ska få fortsätta, jag bara kommenterade att det finns även en film som heter "stenen", dock inte med Clintan.

Jag tycker gott du kan posta en ny bild. Delvis för att det var din rättstavningsmjukvara som var dum, men mest för att jag faktiskt inte hade en aning om att det var den filmen, och endast rättskrev det som du redan hade gissat rätt. Lite pinsamt eftersom jag tror jag sett den filmen säkert 10 gånger

Permalänk
Medlem

Jag var 99% säker och jag har sett filmen säkert 15ggr

Lite kul är att iPaden vill rätta Alcatraz till alcastar, nu kanske rättningen hade gått fortare om jag gått med på det

Nåväl lägger ut bilden jag förberedde igår i väntan på rättning.

EDIT: Manipulerade bilden eftersom om man googlade texten under så fick man veta filmen... :S

Poänglistan:

34p - Naruto
21p - Hammar,
16p - Scienta, Frantic
15p - DrDuke,
13p - Adam901
12p - running_wild
9p - JackeShan, HoBb3
7p - Scripteddie, anton.hj,
6p - Kriistoffer
5p - Kebabhyvlarn
4p -
3p - medlem46, IsseBisse, 4everapple1
2p - Liorcifer, fesen, ParaZide
1p - Tomas_88, Rba, Genesis, turbi, Captain Beyond, KRQKAN

OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!
Ge fan i att posta svar om du inte tänker ge oss en ny bild att gissa vidare på..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Ok, nu spelar detta mindre roll för mig, men vilken film tror ni jag hänvisade till när jag skriver

Flykten från stenen med clintan?

När filmen heter flykten från alcatraz?

Och reglerna (som du själv postat) säger - Var halvslappa när ni godkänner ett rätt svar. Svarar någon tex "senaste Batman!", är det ett korrekt svar på "The Dark Knight".

Är det att jag skrev "clintan"? Att man inte vet att jag hänvisade till Clint Eastwood som har huvudrollen i filmen som förbryllar eller?

Du skrev inte svaret på frågan, vad som försiggår i ditt huvud kan vi förstås inte veta. Jag tycker definitivt inte att det var nära nog att anses vara rätt svar. Du måste ha en rakare väg till association, jag tänkte inte "Flykten från Alcatraz" när jag läste ditt svar. "Halvslappa" innebär inte att man kan skriva vad som helst och sen skylla på rättstavningsprogram och inre tankebanor för att få rätt, det måste ändå vara TYDLIGT vad som avses.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska vi vara överens om att det måste vara mera tydligt än detta, nästa gång?

Jag håller med om att "senaste Batman" är mer korrekt (går absolut inte att misstolka) än "flykten från stenen", dock i detta fall visade just "clintan" mig, att det var filmen ifråga, speciellt eftersom jag sett den flera gånger och tycker det är en bra film, men hade jag inte sett filmen flera gånger så hade jag nog inte heller förstått vilken film det handlar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Du skrev inte svaret på frågan, vad som försiggår i ditt huvud kan vi förstås inte veta. Jag tycker definitivt inte att det var nära nog att anses vara rätt svar. Du måste ha en rakare väg till association, jag tänkte inte "Flykten från Alcatraz" när jag läste ditt svar. "Halvslappa" innebär inte att man kan skriva vad som helst och sen skylla på rättstavningsprogram och inre tankebanor för att få rätt, det måste ändå vara TYDLIGT vad som avses.

Jag trodde det var den som postade bilden som skulle rätta, dvs om han tycker det duger som rätt svar eller inte, sedan om du inte vet vilken jag menade är väl sak samma? Du kanske inte ens har sett filmen eller vet att det finns en film med den titeln.

Om jag förstår dig rätt så menar du att jag inte visste vilken film det var. Jag hade tur när jag skrev att clintan var med i den och att de två första meningarna i min "gissning" är samma som filmen i fråga var ren tur.

EDIT: Såg inte att det postats ytterligare ett svar så jag klipper in det.

Skrivet av Kriistoffer:

Ska vi vara överens om att det måste vara mera tydligt än detta, nästa gång?

Inte jag, jag är den slappaste här inne vid rättning och det tänker jag fortsätta vara för att slippa sirap i tråden. Finns inget "pris" att vinna annat än äran och den är svårtolkad också när det känns som att den som har mest tid att sitta vid datorn har störst chans att "vinna".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Jag trodde det var den som postade bilden som skulle rätta, dvs om han tycker det duger som rätt svar eller inte, sedan om du inte vet vilken jag menade är väl sak samma? Du kanske inte ens har sett filmen eller vet att det finns en film med den titeln.

Om jag förstår dig rätt så menar du att jag inte visste vilken film det var. Jag hade tur när jag skrev att clintan var med i den och att de två första meningarna i min "gissning" är samma som filmen i fråga var ren tur.

Om du visste eller inte visste vilken film det var spelar inte så stor roll, för svaret du skrev förmedlade oavsett inte den eventuella kunskapen. Jag ska inte behöva googla och utföra detektivarbete för att att förstå vilken film du menade. Om du inte skriver det helt korrekta svaret på frågan så ska det i alla fall vara HELT UPPENBART vad du menar, det är vad jag lägger i definitionen "halvslappt", som den står i reglerna. Detta är förstås inget personligt mot dig Frantic, men om slappheten i svarsgodkännandet blir för stor så kommer det att uppstå oklarheter om vem det är som faktiskt svarar rätt. Nu skrev Kristoffer rätt svar, och du skriver "ameneeee, det var ju den filmen jag menade!", och då uppstår frågan om ditt svar faktiskt var tydligt nog för att motivera att ge dig poäng, trots att det var Kristoffer som producerade det korrekta svaret först. I det här fallet tycker jag nej, det var inte tydligt nog, så Kristoffer borde få fortsätta. För den här gången kan det förstås skita desamma, men jag vill att alla ska vara överens om att "halvslappt" INTE betyder att man kan skriva vad som helst och sen försöka motivera sig med någon dunkel tankebana i efterhand.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Om du visste eller inte visste vilken film det var spelar inte så stor roll, för svaret du skrev förmedlade oavsett inte den eventuella kunskapen. Jag ska inte behöva googla och utföra detektivarbete för att att förstå vilken film du menade. Om du inte skriver det helt korrekta svaret på frågan så ska det i alla fall vara HELT UPPENBART vad du menar, det är vad jag lägger i definitionen "halvslappt", som den står i reglerna. Detta är förstås inget personligt mot dig Frantic, men om slappheten i svarsgodkännandet blir för stor så kommer det att uppstå oklarheter om vem det är som faktiskt svarar rätt. Nu skrev Kristoffer rätt svar, och du skriver "ameneeee, det var ju den filmen jag menade!", och då uppstår frågan om ditt svar faktiskt var tydligt nog för att motivera att ge dig poäng, trots att det var Kristoffer som producerade det korrekta svaret först. I det här fallet tycker jag nej, det var inte tydligt nog, så Kristoffer borde få fortsätta. För den här gången kan det förstås skita desamma, men jag vill att alla ska vara överens om att "halvslappt" INTE betyder att man kan skriva vad som helst och sen försöka motivera sig med någon dunkel tankebana i efterhand.

Förstår hur du menar men det är fortfarande inte du som ska rätta eller göra den bedömningen, det är väl ändå den som postat bilden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Förstår hur du menar men det är fortfarande inte du som ska rätta eller göra den bedömningen, det är väl ändå den som postat bilden?

Hobbe uttryckte osäkerhet, Hammar skepsis och som trådskapare ville jag göra min åsikt hörd. Fortsätt nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Hobbe uttryckte osäkerhet, Hammar skepsis och som trådskapare ville jag göra min åsikt hörd. Fortsätt nu.

Ny bild ligger uppe redan och om man googlar "flykten från stenen med clintan" så får man träff: flykten flykten från alcatraz...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Ny bild ligger uppe redan och om man googlar "flykten från stenen med clintan" så får man träff: flykten flykten från alcatraz...

Du tycker alltså att vi andra har fel i frågan och tänker fortsätta ge svar som förutsätter att vi googlar dem för att förstå vad du menar. Det är noterat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Du tycker alltså att vi andra har fel i frågan och tänker fortsätta ge svar som förutsätter att vi googlar dem för att förstå vad du menar. Det är noterat.

Då har jag missat något för det som jag ser det är bara du som säger annat.

Hammar visste inte vilken det var, kollade på imdb utan någon direkt träff.
Hobb3 visste jag tänkte rätt men "visste" inte om han kunde ge rätt.
Kriistoffer skrev orginaltiteln. Skrev sedan efter vi börjar argumentera att han tyckte vi skulle komma överens om att till nästa gång kunde man vara tydligare.

Du argumentarar att min gissning skulle varit fel, jag tycker självklart att den duger annars hade jag inte skrivit det och för att styrka det visade jag att google ger oss "rätt" titel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Då har jag missat något för det som jag ser det är bara du som säger annat.

Hammar visste inte vilken det var, kollade på imdb utan någon direkt träff.
Hobb3 visste jag tänkte rätt men "visste" inte om han kunde ge rätt.
Kriistoffer skrev orginaltiteln. Skrev sedan efter vi börjar argumentera att han tyckte vi skulle komma överens om att till nästa gång kunde man vara tydligare.

Du argumentarar att min gissning skulle varit fel, jag tycker självklart att den duger annars hade jag inte skrivit det och för att styrka det visade jag att google ger oss "rätt" titel.

Är vi överens om att det kan vara till fördel att vara tydligare i framtiden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Är vi överens om att det kan vara till fördel att vara tydligare i framtiden?

Ja jag kommer inte skriva annat än orginaltiteln (kan ibland bli den svenska titel) som jag alltid gjort tidigare i de andra 5 MQ trådarna.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Frantic:

Jag var 99% säker och jag har sett filmen säkert 15ggr

Lite kul är att iPaden vill rätta Alcatraz till alcastar, nu kanske rättningen hade gått fortare om jag gått med på det

Nåväl lägger ut bilden jag förberedde igår i väntan på rättning.

http://forumbilder.se/images/9232012121520b24d.jpg

EDIT: Manipulerade bilden eftersom om man googlade texten under så fick man veta filmen... :S

Poänglistan:

34p - Naruto
21p - Hammar,
16p - Scienta, Frantic
15p - DrDuke,
13p - Adam901
12p - running_wild
9p - JackeShan, HoBb3
6p - Kriistoffer
5p - Kebabhyvlarn
4p -

Ge fan i att posta svar om du inte tänker ge oss en ny bild att gissa vidare på..

The Mask

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Najs att bara glida in och klippa den lite snyggt

Permalänk

Gött

Poänglistan:

34p - Naruto
21p - Hammar,
16p - Scienta, Frantic
15p - DrDuke,
13p - Adam901
12p - running_wild
9p - JackeShan, HoBb3
6p - Kriistoffer, Kebabhyvlarn
5p -
4p -

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Gött
http://i46.tinypic.com/2j457ko.jpg

Poänglistan:

34p - Naruto
21p - Hammar,
16p - Scienta, Frantic
15p - DrDuke,
13p - Adam901
12p - running_wild
9p - JackeShan, HoBb3
6p - Kriistoffer, Kebabhyvlarn
5p -
4p -

Zookeeper?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

Zookeeper?

Nope

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ut som Jason Alexander på bilden, men jag har typ sett två filmer med honom så... Gissar på .... Ehum....

North?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är: Hachi, a dogs tale

Hachiko - En vän för livet

Permalänk
Medlem

Poänglistan:

34p - Naruto
21p - Hammar,
16p - Scienta, Frantic
15p - DrDuke,
13p - Adam901
12p - running_wild
9p - JackeShan, HoBb3
7p - Scripteddie, anton.hj, Kriistoffer
6p - Kebabhyvlarn
5p -
4p -