Permalänk
Medlem

Spel dator till en polare

Hej ska hjälpa en polare plocka ihop en spel dator. Han har redan ett bra grafikkort och nätagg men behöver uppgradera resten av burken

-Låda (får han välja själv sen)
-Processor
-ssd och hdd
-minnen
-moderkort

Eftersom vi bor på Åland så kan vi inte beställa från i-net och komplett så då blir de tyvärr från www.multitronic.fi (sidan går att få på svenska)

http://imageshack.us/f/19/namnlsfq.jpg/

Där ligger de jag har plockat ihop. Är inte helt hundra på mitt val av minnen. vet någon nått om saken skulle vi vara hjärtligt tacksamma ! och om ni har några andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge ett svar angående minnerna?

Permalänk
Medlem

Tjena,
Kör på en i5 processor, jag ångrar starkt mitt köp av i7 då jag aldrig använder mer än 50% av den förrutom vid rendering.
Vengeance är schyssta minnen, kör på 8gb.

http://www.multitronic.fi/showprod.php?prod_id=ST1500DM003&b=...
Den HDDn lär ju vara mer pris-effektiv (billigare och 500gb större)

Se till att du köper ett chassi(låda) med gott om utrymme för sladdar så slipper du krångel.
(tips är att kolla jonas recensioner under chassi-delen av SC)

Jag är inte insatt i SSD-marknaden men har från vänner hört att Intel och Corsair är att rekommendera.

Lycka till med bygget!

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Kör på i5, mest valuta för pengarna, hyperthreading används alltför sällan för att vara värt det. i5 lär ju hålla ett tag till.
Ang. SSD så har ju en del hårddiskar varit lite ostabila, men i nuläget verkar de flesta modellerna med firmware-uppdateringar vara rätt stabila. Samsungs SSD 830 har alltid varit stabil. Själv kör jag Corsairs Force GT, snabb som tusan och borde vara stabil med senaste firmware 1.3.

Permalänk

Kör på i7.
Det skiljer några hundralappar i pris, men du slipper dock ångra dig i efterhand.