Permalänk
Medlem
Skrivet av Tagert:

http://imgur.com/phxoC

beskriver väl situationen från förra till denna patchen

AHahah fan va jag garvade

Tycker nästan det är lite mycket, ligger och pendlar runt 7- 900 zombies på banorna jag är på, ska man ha någon chans så är det inåt landet man ska (Eller upp i kranarna med ye olde Winchestern och ligga och knäppa survivours

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Tack för svaret :), men hur riktar man genvägen till arma2 ?

Hur menar du? Du högerklockar på Amra_beta eller vad den heter, och skapa genväg. högerklocka på genvägen, Sen lägger du in -mod=@Dayz i slutet på textraden (efter " tecknet på symbolerna före) (Titta på bilden jag länkade så ser du.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Är det mycket bättre nu? Har inte spelat sen 5.6an

Som Tagert skrev:

http://imgur.com/phxoC

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Är det mycket bättre nu? Har inte spelat sen 5.6an

Hrm, tog en bild tidigare..

Permalänk
Medlem

jag har tydligen version 1.60.87580 är det fel det ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

det är den versionen som står under mer info på servrarna.
jag tror det är arma2 versionen.

dayz versionen står i servernamnet, t.ex. 1.5.7

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Vad skönt, jag dog i 5.6 och quittade, nu är jag tillbaka i 5.7 med alla min gamla saker! Ibland är buggar bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Det är en 'gammal' beta. 1.60.9762 är nyaste och även den som de amerikanska servrarna kör

Är rejält sugen på att spela nu, slutar skolan vid 12 så då.blir det hem och snabbt in på en svensk server (såg att det kommit 5 svenska servrar)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Går det på något sätt att testa att lira dayz gratis? vi är 6 pers och ingen är super taggad på att köpa ett spel som vi kanske inte kommer tycka om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Går det på något sätt att testa att lira dayz gratis? vi är 6 pers och ingen är super taggad på att köpa ett spel som vi kanske inte kommer tycka om

nej

ska gå att köra Arma 2 gratisversion med operation arrowhead men det har en del nackdelar med sämre grafik och krångligt att få igång det

Permalänk
Medlem

Hej igen hörni!

Jag blev trött på Server response skärmen, så tänkte försöka ta tag i saken.

Donationer mot en ny server, om det tas väl emot av Rocket och om det faktisk skulle hjälpa.
Kolla in tråden:

http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=2987

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Hej igen hörni!

Jag blev trött på Server response skärmen, så tänkte försöka ta tag i saken.

Donationer mot en ny server, om det tas väl emot av Rocket och om det faktisk skulle hjälpa.
Kolla in tråden:

http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=2987

Om du menar huvudservern så är det ju inte den som är problemet. Förstår att man lätt antar det men det som händer är att de individuella servrarna i praktiken blir DDOSade när 1000 pers spammar join knappen på varje server hela tiden.

Permalänk
Medlem

Inne på dag 2 nu ingame-tid. Är inte bandit och raidade NW-Airfield tidigt imorse. det var sex personer online på servern så jag smög omkring helt själv däruppe.

Fick en M24 med tillhörande 15 skott (inte mycket att hörra över) och lite annat smått och gott.

Modden är jättekul bara man har lite sällskap, det förhöjer hela känslan!

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Om du menar huvudservern så är det ju inte den som är problemet. Förstår att man lätt antar det men det som händer är att de individuella servrarna i praktiken blir DDOSade när 1000 pers spammar join knappen på varje server hela tiden.

Fick detta förklarat för mig innan i tråden, själv kommer jag in varje gång just nu, gäller bara att vänta..

Ska försöka tabort tråden

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Precis köpt arma och det kommer ta några timmar att tanka, men man är ju ledig imorgon
Hoppas det är lika kul som det verkar, Har sett en massa videos om spelet och det verkar väldigt intressant.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

En sak jag undrat är hur många olika vapen det finns. Har hittat en del m249 magasin men aldrig vapnet själv. Finns det någon lista över vilka vapen som spawnar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flygaresset:

En sak jag undrat är hur många olika vapen det finns. Har hittat en del m249 magasin men aldrig vapnet själv. Finns det någon lista över vilka vapen som spawnar?

http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=Weapons

Location(s)

Military Barracks, Chopper Crash Sites

Dold text
Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=Weapons

Location(s)

Military Barracks, Chopper Crash Sites

Dold text

Tack så mycket, fanns en HEL del vapen jag aldrig ens sett i videor. Mycket spännande!

Permalänk
Avstängd

Arma 2 CO är mest sålda spelet på steam förtillfället, undra om den här modden har nått med saken att göra?
Hoppas Bohemia supportar dayz med servrar, det borde dom vara värda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Arma 2 CO är mest sålda spelet på steam förtillfället, undra om den här modden har nått med saken att göra?
Hoppas Bohemia supportar dayz med servrar, det borde dom vara värda.

Hehe, den här mod:en i sitt alpha-stadium kommer fan sälja mer spel åt BIS än Arma2 själv gjorde!

Det lovar gott inför Arma 3, lite extra inkomster kan aldrig skada. Hoppas de används väl

Permalänk
Medlem

Shit, insåg precis att jag inte vet hur man öppnar ryggsäcken, alltså förbi att trycka på "g".

Någon som hade velat berätta hur man gör?

Permalänk
Medlem

Du öppnar som vanligt med G, sen så scrollar du ner till din arma eller den backpack du har, markerar den med vänster musklick, sen ska det finnas en tab på nedre högra delen där det står open backpack.

Permalänk
Inaktiv

Snälla någon som vill spela, är livrädd just nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166065:

Snälla någon som vill spela, är livrädd just nu!

Om folk inte svarar här kan du pröva med Flashback också

Permalänk
Medlem

PCGamer har en mycket läsvärt intervju med "Rocket" för de som är intresserade: http://www.pcgamer.com/2012/05/16/day-z-interview-how-zombies...

Gillar verkligen den här killens inställning gällande spel/spelbranchen.

Det här kan bli skoj om han implementerar det:

Citat:

Also, there’s a thing that I’ve been working on—being able to have a companion, a dog. It’s very useful for hunting food and all the normal things a dog is useful for.

I’m still working on their mechanics, it’s such a new feature that it needs to be very carefully crafted so it fits within the world well. Currently the dogs can be used to benefit the player, mainly for tracking and finding things which depends on the skill of the dog (which increases over time through training). If the dog gets killed you obviously lose the dog, and when you get killed the dog will run away and despawn

Någon som kan hålla en sällskap i mörkret som man faktiskt kan lita på inte sätter en kula i nacken så fort man tittar bort

Permalänk
Medlem

"I wanted to give up on the game in disgust only to come back to it in two days. Anything, you know? If I was going to be spending my time I wanted to feel some emotion out of it. And I think that was the important thing."

Precis så kände jag när jag dog och förlorade allt, en känsla. Det var längesen jag kände något sådant i ett spel.

Permalänk
Medlem

Alltså jag går bananas i mitt tak snart! JAg kommer ju inte in någonstans!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk

http://www.twitch.tv/magganaaowk

Stream börjar sändas nu

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Avstängd

Var inne på en EU server men där var det ju natt så där gick det inte att spela så jag testar US servrar men kommer inte in på nån "Waiting on server respons" på alla

Är det nått som är fel eller är det bara att fortsätta testa servrar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Var inne på en EU server men där var det ju natt så där gick det inte att spela så jag testar US servrar men kommer inte in på nån "Waiting on server respons" på alla

Är det nått som är fel eller är det bara att fortsätta testa servrar?

Var inne på en US precis, jääävlar vad jag laggade dock. Inte när jag gick runt själv, men när det kom zombies eller survivors, då passade det på...