Permalänk
Medlem

Dator som är byggt nyligen i skolan

Vi i bäckadal fick bygga nu i gymnasiet en dator för 9500 kr och jag fick riktigt grymma grejer fast jag steg över budget och fick betala själv men det var värt det...=)

Dator som är byggt nyligen i skolan

Permalänk
Medlem

datorn då?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

bilder på datorn????

Annars röstar jag 1p

Dold text
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Varför byggde ni datorer för 9500kr som skolan betalade för? Är de till skolan eller fick ni de!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Varför byggde ni datorer för 9500kr som skolan betalade för? Är de till skolan eller fick ni de!?

Vi använder dem till utbildningen under gymnasietiden.

Lite bilder på datorn skulle inte skada!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Vafan...jag vill börja på din skola Haha

Lite bilder på själva datorn hade varit trevligt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Vi använder dem till utbildningen under gymnasietiden.

Lite bilder på datorn skulle inte skada!

Speldatorer? Känns som slöseri. Och varför lägga egna pengar förutom det de betalar för att skolan ska få en bättre dator?

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Speldatorer? Känns som slöseri.

Jaa, det finns ju skolor som erbjuder restaurangmat, pengar, körkort och massa andra grejer för att få elever, så varför inte?

Skrivet av Marcusk:

Och varför lägga egna pengar förutom det de betalar för att skolan ska få en bättre dator?

Besvarar inte den frågan sig själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Nej, inte om skolan själva behåller datorerna, vilket jag tolkat det som hittills då inget sagt något annat.

Permalänk
Medlem

brukar va så att man får datorerna när man går ut skolan

Permalänk
Medlem

Skämtar du eller? Inga bilder på datorn!?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Jaa, det finns ju skolor som erbjuder restaurangmat, pengar, körkort och massa andra grejer för att få elever, så varför inte?

Precis, när jag gick i skolan så beräknades hela utbildningen på två år vara värd mellan 70-80k, och då gick jag fordon och fick alla körkort..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

windows 7 benchmark på ett sweclockers forum .

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Speldatorer? Känns som slöseri. Och varför lägga egna pengar förutom det de betalar för att skolan ska få en bättre dator?

Finns som , som någon annan sa, skolor som lägger pengar på sina elever för byggmaterial , matvaror eller verktyg för frisörer. Vårt program lägger pengar på att vi får bygga en egen dator som man använder i en kurs (Persondatorer) där själva byggandet ingår i kursen. Efter kurser har vi programmering , databashantering och andra ämnen på dessa datorer och ja , det kanske är overkill men man måste locka med något i en stad med strid om elever. Vi får köpa ut dem för 2 lökar ungefär efter studenten!

MVH

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag kan säga jag ska snart ta bilder på datorn bara det att jag har jobbat och gått i skolan nu...=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAMFET:

Jag kan säga jag ska snart ta bilder på datorn bara det att jag har jobbat och gått i skolan nu...=)

Ja det är det som är poängen med galleri.