Grafikkort till äldre burk som ska uppgraderas

Permalänk
Medlem

Grafikkort till äldre burk som ska uppgraderas

Hej sweclockers.

Jag har en äldre burk som jag håller på att uppdatera..

Jag har kommit så långt att jag har flyttat alla delar till ett nytt chassi fractal R3 och ett nytt nätagg fractal Newton 650 w. Jag har även slängt i en ssd 120 gb.

Nu har jag tänkt att köpa ett vettigt grafikkort. Jag har ett max på ca 4000 kr så det lutar åt ett Gtx 670.

Efter grafikkortet är det dags för CPU, MB & RAM. Men det blir i augusti.

Nu till min fråga.

Kan jag trycka i ett Gtx 670 i min nuvarande burk och den funkar ok tills jag även byter de övriga delarna?

Min nuvarande setup är:

MB: Gigabyte GA-965P-DS3, P965, Socket-775,
ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, 1xPCI-Ex16

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket
LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt

PSU: Fractal Design Newton 650 watt.

Chassi: fractal design r3.

Grafik: Sapphire Radeon X1950XTX 512MB GDDR4,
PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I,Full-Retail

Som alltid. Mycket tacksam för svar.

Citera gärna.

/Masse

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk

Om du ska gejma så beror det mycket på vilken upplösning du tänker köra i. Din E6600 är i farozonen för att flaska grafikkortet. Med nytt mobo och exempelvis en i5-3570k så kan du räkna med ~50% fler fps på låga upplösningar och ~10-15% mer på höga upplösningar. Men om din budget är tight så är det ändå bättre att satsa pengarna på en 670.

Men dett bör isf bli ditt sista nya grafikkort till den gamla brädan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

Om du ska gejma så beror det mycket på vilken upplösning du tänker köra i. Din E6600 är i farozonen för att flaska grafikkortet. Med nytt mobo och exempelvis en i5-3570k så kan du räkna med ~50% fler fps på låga upplösningar och ~10-15% mer på höga upplösningar. Men om din budget är tight så är det ändå bättre att satsa pengarna på en 670.

Men dett bör isf bli ditt sista nya grafikkort till den gamla brädan.

Tanken är att Gtx 670 och de äldre grejorna ska sitta ihop i ca 2 månader sen kommer jag köpa ny CPU oc moderkort.

Då kommer jag köpa Ivy kort och CPU. Anledningen är att jag vill sprida ut kostnaderna.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Oaky:

Tanken är att Gtx 670 och de äldre grejorna ska sitta ihop i ca 2 månader sen kommer jag köpa ny CPU oc moderkort.

Då kommer jag köpa Ivy kort och CPU. Anledningen är att jag vill sprida ut kostnaderna.

Ok, nej då ser inte jag några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

Ok, nej då ser inte jag några problem.

Puh och tack. Beställde ett kort idag dock inte 670.

Visa signatur