Permalänk
Medlem

Undrar en liten sak ja inte riktigt vågar testa ingame. Hur pass nära kan ja krypa bredvid en zombie utan att han märker mig? Kom en bandit o kröp emot oss idag när ja o några kompisar körde. Han måste ha krypit väldigt nära några zombies innan vi sköt han. Skulle va bra med en film på det, men har letat o inte hittat något som gjort något sådant. Har överlevt sen förra helgen så vill inte dö nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Undrar en liten sak ja inte riktigt vågar testa ingame. Hur pass nära kan ja krypa bredvid en zombie utan att han märker mig? Kom en bandit o kröp emot oss idag när ja o några kompisar körde. Han måste ha krypit väldigt nära några zombies innan vi sköt han. Skulle va bra med en film på det, men har letat o inte hittat något som gjort något sådant. Har överlevt sen förra helgen så vill inte dö nu

Glöm inte bort att du kan hålla in shift tangenten när du kryper också. Man kan vara riktigt nära zombies då, skulle gissa på någon meter bara. Men kan inte säga säkert. En rolig grej hände mig en solig dag i Elektro, hade krypit genom nästan hela staden för att möta min kompis på andra sidan. Är verkligen jätteförsiktig och bestämmer mig för att krypa in i en lagerlokal och reka lite, men som säkert många märkt redan så kan din gubbe ställa sig upp om man kryper nära/på stenar/lister/whatever. Så min gubbe ställer sig upp och tar ett steg framåt. Får zombies från typ 2 kvarter efter mig Tur att man hade sin trogna Winchester med sig

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk

Changelog:
* [NEW] Server cleanup system replaced with a more agressive one
* [NEW] Inventory Interaction system (right-click on items in gear screen to bring up interactions)
* [NEW] Temperature System now implemented (effects are limited)
* [NEW] Water can be filled in ponds, all water pumps, wells, but not the sea
* [NEW] Forced disconnection saving for abort and alt+F4
* [NEW] Zombie's will investigate player deaths
* [NEW] Adrenaline rush from panicing causes greately increased hunger for a while
* [NEW] PROTIP: Use Global Chat/VOIP in populated areas
* [FIXED] Helicopter loot despawning too fast
* [FIXED] Climbing a ladder with a pistol will cause you to fall
* [FIXED] Zombies not attracted to Flares and Chemlights
* [FIXED] Panic noises going apeshit all the time

Där har vi changelog hittils för 1.5.8
kan komma att läggas till fler fixar

Skönt det ska bli att kunna klättra upp för stegar utan att behöva oroa sig för att dö

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaggaNaaowK:

Changelog:
* [new] Server cleanup system replaced with a more agressive one
* [new] Inventory Interaction system (right-click on items in gear screen to bring up interactions)
* [new] Temperature System now implemented (effects are limited)
* [new] Water can be filled in ponds, all water pumps, wells, but not the sea
* [new] Forced disconnection saving for abort and alt+F4
* [new] Flares will now attract zombies in the day also
* [new] Zombie's will investigate player deaths
* [fixed] Helicopter loot despawning too fast
* [fixed] Climbing a ladder with a pistol will cause you to fall

Där har vi changelog hittils för 1.5.8
kan komma att läggas till fler fixar

Skönt det ska bli att kunna klättra upp för stegar utan att behöva oroa sig för att dö

Mycket bra ändringar i denna patch:-)
Bra att dom fixade alt+f4 buggen som en del kunde fuska med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

På något sätt ser jag alltid bandits/survivors innan de ser mig. Har totalt dödat 7 st personer. De senaste två offren var idag. Den första, jag spawnade på kusten och ser mig omkring lite hastigt innan jag tänker springa norrut, när jag ser en kille ligga ner vid en buske, en survivor, bara 3 m bort från mig. Innan jag ens hinner fundera på vad jag ska göra, skjuter han mig med sin makarov, jag springer snabbt mot honom och runt honom och skjuter honom med mitt hunting rifle och avslutar honom med revolvern samtidigt som jag nu har brutna ben och ligger ner, men tack vare morphine kan jag ställa mig upp och fortsätta min resa.

Den andra killen var när jag sprang på bergen längst kusten, när jag ser en bandit croucha och kolla fältet med sin Lee Enfield. Det är ett tips, att alltid springa så högt upp som möjligt, det var därför jag såg honom och han inte mig. Iallafall, jag crouchar för att stabilisera geväret och siktar på honom kanske 5-10 sekunder innan jag drar iväg ett skott som far hela 120 m innan det träffar honom och han faller till marken. Drar sedan iväg ett till för att avsluta honom.

Funderade starkt på att byta till Lee Enfield pga hunting riflets ostabila sikte när man har sprungit lite, men gjorde det aldrig.

Ett till tips, när du springer själv, kolla alltid lite extra bakom dig med knappen alt för att se ifall någon följer efter dig eller siktar på dig. Jag följde efter en kille runt 1km pga att han sprang och jag inte kunde stabilisera geväret.

Permalänk
Medlem

Fick tag i en DMR idag tack vare att jag dödade en bandit (och hans polare) uppe vid Stary Sobor. Mycket lyckat.

Survivors dödar jag aldrig. Nu undviker jag dem helt om jag är ensam då jag har rätt bra grejer på mig. Jag undviker även städerna på södra kusten så jag slipper bli dödad av nybakade spelare som tror att de hamnat på en CoD/BF3-server.

Permalänk
Medlem

Vilken är den största/Bästa backpacken?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Alice pack

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Vilken är den största/Bästa backpacken?

Skrivet av MaggaNaaowK:

Alice pack

Coyote är den största på 24 slots. Alice har bara 20.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Skrivet av JacL:

Coyote är den största på 24 slots. Alice har bara 20.

Jasså det finns en sån oxå ?

jaha då fick man lära sig nå nytt

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem

uppdaterad patch notes:

Updated Changelog:
* [NEW] Server cleanup system replaced with a more agressive one
* [NEW] Inventory Interaction system (right-click on items in gear screen to bring up interactions)
* [NEW] Temperature System now implemented (effects are limited)
* [NEW] Chance of catching infection the lower your temperature
* [NEW] Chance of catching infection from already infected players
* [NEW] Water can be filled in ponds, all water pumps, wells, but not the sea
* [NEW] Forced disconnection saving for abort and alt+F4
* [NEW] Zombie's will investigate player deaths
* [NEW] Adrenaline rush from panicing causes greately increased hunger for a while
* [NEW] Bandaging Sound when bandaging yourself/someone
* [NEW] Coughing sound when you have an infection
* [NEW] Camera Shake when temperature drops extremely low
* [NEW] PROTIP: Use Global Chat/VOIP in populated areas
* [NEW] Fire requires wood to keep burning
* [FIXED] Should not be pellets for the Winny
* [FIXED] Helicopter loot despawning too fast
* [FIXED] Fog is way too thick
* [FIXED] Climbing a ladder with a pistol will cause you to fall
* [FIXED] Zombies not attracted to Flares and Chemlights
* [FIXED] Panic noises going apeshit all the time
* [FIXED] Zombie spotted alert far too quiet (increased slightly)

Source ~~
http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=4091&pid=44592#pi...

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Han jobbar på bra!

Ser ut att bli en riktigt intressant patch, ser fram mot den!

Permalänk
Skrivet av Tagert:

* [NEW] Temperature System now implemented (effects are limited)
* [NEW] Chance of catching infection the lower your temperature
* [NEW] Chance of catching infection from already infected players

Winter is coming...

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem

vad innebär denna: ?
* [FIXED] Zombie spotted alert far too quiet (increased slightly)

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Skrivet av Vargaas:

vad innebär denna: ?
* [FIXED] Zombie spotted alert far too quiet (increased slightly)

Att ljudet som spelas när man blir upptäckt av en zombie har höjts.

Permalänk
Medlem

Patchen är ute nu!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Patchen är ute nu!!

Jag upptäckte det också precis! Har hunnit testa några grejer.

*Zombies verkar inte dras till flares (inte testat med chemlights än)

*Vi behöver större ryggsäckar för att bära omkring på allt.. Wood tar upp 2 platser och krävs för att göra upp en eld. (Inget som stör mig dock, man får prioritera om. mest en rolig fundering)

*Tempen på min char verkar bara gå ner hela tiden. ligger på 60 nu, Det borde inte gå ner dagtid tycker man.(var inne på Dallas 12 och där sjönk den bara trots sol och fint väder)

Kan förklara tempen: http://twitter.com/#!/dayzdevteam/status/204714330334298112

EDIT: Nu är en Hotfix ute för att lösa temp problemet (1.5.8.2)

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Hur får man ved?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Hur får man ved?

Gå till en lada och plocka upp "wood".
Inte alltid det spawnar dock

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

det här med ved är nog det dummaste inslaget hitills i moden

hoppas han inser hur dumt det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

det här med ved är nog det dummaste inslaget hitills i moden

hoppas han inser hur dumt det är

Vi får väll se, det är en Alpha. Det är meningen att man ska testa sådant här.

Jag anser dock att det är realistiskt, man behöver inte endast tändstickor för att göra upp en eld

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dammskog:

det här med ved är nog det dummaste inslaget hitills i moden

hoppas han inser hur dumt det är

Med tanke på modens syfte så är det snarare helt i linje med vad som förväntas av den pågående utvecklingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Vi får väll se, det är en Alpha. Det är meningen att man ska testa sådant här.

Jag anser dock att det är realistiskt, man behöver inte endast tändstickor för att göra upp en eld

jovisst är det realistiskt
men vad som är åt helskotta dumt är att man inte kan plocka wood i skogen utan måste bege sig till städer och byar för att plocka wood

rocket kan nog inte se skogen för alla träden...

Permalänk
Medlem

har dom fixat skogen så den inte buggar om man spwanar där ?

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

Han skulle satt limited use på matches istället för att dra in krav på att loota wood tycker jag
Men visst, vi får väl se hur detta spelar ut sig

HOTFIX : 21 MAY 2012
Affected addons:
* dayz_code 1.5.8.2

Changelog:
* [FIXED] Loosing temperature way too fast
* [FIXED] Not enough wood available for spawn
* [FIXED] Matches way too rare
* [FIXED] Reduced impact of infection (coughing amount and blood loss, will only loose 2000 blood)

Jag har fått sämre fps sedan patchen igår. Någon nämnde att rocket fördubblat view range i spelet därav fps loss.
Jag drog ner view range på hälften och startade om. Nu är det rätt okej igen.
Hittar dock inget om view range i patchen så jag vet inte om det stämmer dock

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Tycker också det är ganska dumt med att ved bara finns i städer, det verkar som att han aldrig själv varit ute i skogen, det är väldigt enkelt att fixa en liten fireplace med bara tändstickor och granar etc.

Permalänk

Någon som har fått sämre fps efter senaste patchen?

Permalänk
Medlem

Jag har fått bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Jag har fått bättre.

Samma här. Jag har ökat med cirka 10-15 fps.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Skrivet av Vargaas:

Samma här. Jag har ökat med cirka 10-15 fps.

Det var skumt, visserligen körde jag bara på en server. Får väl ta att testa igen