Permalänk
Medlem

550 Paracord - Färg of the day

Hej!
Tänkte köpa in lite paracord från USA som jag planerar ha i framtida byggen.
Tänkte bara kolla med er på Sweclockers vilka färger ni tycker är bäst?
kommer ta in ett antal olika färger och ett färg tema är inte satt på mina byggen, så alla färg-förslag mottages.
Vad jag har hittat så verkar det finnas i alla regnbågens färger, div. camo färger och mycket mer. Så bara att mata på med tips
(vilket även resulterar i inspiration till framtida byggen)

vad tror ni om något i camo stilen? eller kanske skrikande färger?

som sagt, tacksam för tips och förslag.

//RsQ

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vitt / rosa blandat hade ju varit manligt! hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, kan dock få hem tredubbla längden för 30kr mer (om inte mindre) så handlar hellre från egen källa
(10m versionen)

Skrivet av Solding:

Vitt / rosa blandat hade ju varit manligt! hehe

Bra tips! udda färg den där rosa, inte många som använder den av (möjligtvis) manliga skäl.

Kom gärna med mer förslag

//RsQ

lade till "(10m versionen)"
Permalänk

Du skulle inte kunna länka vary du handlar paracord för det priset? OnT gillar verkligen Laines färgval i Purple Haze..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmobbare

Det hade varit roligt att sleeva nätaggregatet i kablarnas färg. Alltid stör det någon.

Permalänk
Medlem

I samma färg som chassit förslagsvis svart då det är svårare att skilja på olika nyanser av just svart:P

Gillar när kablarna smälter in i bakgrunden, då slipper man nästan se dom alls om man nu gillar fönster.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Det hade varit roligt att sleeva nätaggregatet i kablarnas färg. Alltid stör det någon.

Hade jag inte gillat...men det beror väl på om arbetet är bra gjort isf, dock med riktig sleeve

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laine:

Det hade varit roligt att sleeva nätaggregatet i kablarnas färg. Alltid stör det någon.

Borde du göra i nästa bygge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjalmarrr:

Du skulle inte kunna länka vary du handlar paracord för det priset? OnT gillar verkligen Laines färgval i Purple Haze..

Skickades från m.sweclockers.com

Prisskillnad i små kvantiteter är inte så stor (om än lika.)
men som ett gott exempel om man köper en större kvantitet så kan man få 8st 100ft (30m) för 530kr där jag handlar
och på knivbutiken kostar 8st 30m runt 1000lappen.

(50kr/30m exkl. frakt)

hemsidan är: supplycaptain.com
är en amerikansk men de fraktar till sverige. och skulle inte se varför tullen skulle stoppa en paket av ett så litet värde (handlat där förr utan problem)

//RsQ

edit: priset på supplycaptain är med inräknad frakt vid köp av max 4pounds av varor (en 100ft lina är 0.5 pounds)

ändring
Permalänk
Medlem

råkade klicka på citera istället för redigera. ignorera denna post

Permalänk
Skrivet av resqual:

Prisskillnad i små kvantiteter är inte så stor (om än lika.)
men som ett gott exempel om man köper en större kvantitet så kan man få 8st 100ft (30m) för 530kr där jag handlar
och på knivbutiken kostar 8st 30m runt 1000lappen.

(50kr/30m exkl. frakt)

hemsidan är: supplycaptain.com
är en amerikansk men de fraktar till sverige. och skulle inte se varför tullen skulle stoppa en paket av ett så litet värde (handlat där förr utan problem)

//RsQ

edit: priset på supplycaptain är med inräknad frakt vid köp av max 4pounds av varor (en 100ft lina är 0.5 pounds)

Ahja okej, tack så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Räkna med att du får betala moms (25%) samt postens administreringsavgift på 100kr för varje paket som kommer in från icke EU-länder.
Särskilt när paketet är så stort som det tenderar att bli när man handlar paracord.

I det specifika fallet med varor för 530kr inkl. frakt så tillkommer då en moms på 132,50 + administrationsavgift på 100.
De extra 232,50 får man då betala för att få ut paketet från postens utlämningsställe.
Slutsumman blir då 762,50 för 8 buntar paracord.
95kr per bunt med andra ord.

MEN, ibland kan man ha tur och slippa moms+avgift men det gäller oftast mindre paket.
Men räkna inte med tur.......

Permalänk
Medlem

sist jag beställde fick jag paketet till dörren (8st 100ft paracord) utan extra avgifter, moms, etcetera. och jag tjänar gärna cirka 240kr. (även om det är betydligt mindre än 500kr)...

Permalänk

Ibland har man tur, ibland inte.
Jag brukar alltid räkna med att posten sköter sig så då blir det mycket roligare när dom missar.

Jag och en kompis köpte en gång precis likadana gasolbrännare via ebay, de kostade drygt 200kr inkl. frakt.
Jag klarade mig utan avgifter men min kompis åkte på att betala 25% i moms samt 100 för postens avgifter.
Han var inte så glad.........:-)