skulle man kunna ha ett gtx 560/560 ti i alienware x51

Permalänk
Avstängd

skulle man kunna ha ett gtx 560/560 ti i alienware x51

hej som rubriken lyder undrar jag om man kan ha ett gtx 560 ti eller 560 i alienware x51 just nu är det gtx 555. tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

va `??? skojar du eller vad menar du

Permalänk
Medlem
Skrivet av damoloni123:

va `??? skojar du eller vad menar du

Varför skulle jag skoja för? Du får betydligt mer ut av ett 570 jämfört med ett 560Ti och dessutom när det skiljer några småkronor. 43 kr mellan dessa två kort.

KFA2 GTX 560Ti 1GB 1990 kr
Webblager: > 50 st

KFA2 GTX 570 OC 1,25GB 2033 kr
Webblager: 20 st

Edit: Är det verkligen värt att snåla in på de extra procenten som du får med ett 570 för 43 kr mer?
http://www.hwcompare.com/8999/geforce-gtx-560-ti-vs-geforce-g...

Permalänk
Avstängd

det får inte plats i alienware x51 ???

Permalänk
Medlem

Min fråga är hur starkt nätagg din alienware har? För det är nog mer problem än grafikkortets storlek i sig, vilket också är ett problem... Så du har 2 problem tror jag på.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd

hur ser man det ?

Permalänk
Entusiast

Öppna sidan på chassit och läs vad det står på nätagget?

Permalänk
Avstängd

333 watt ?

Permalänk
Avstängd

ja alla det är 333 watt och jag hitta på nvdias hemsida att man kan använda gtx 560 ti eom den använder 210 watt men vart köper man gtx 560 ti eom ?

Permalänk
Skrivet av damoloni123:

det får inte plats i alienware x51 ???

JO DET FÅR PLATS I X51 MEN FRÅGAN ÄR STRÖMMEN!

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk
Avstängd

nättaget är 333 watt

Permalänk
Medlem
Skrivet av damoloni123:

nättaget är 333 watt

http://www.youtube.com/watch?v=-KbiI6dPj6I
dem snackar om grafikkortet 4 minuter in i videon och det är även lite snack om uppgradering.
om det är till någon hjälp!
funderar lite själv på en x51 och om det behövs uppgradera den, eftersom jag är kär i chassit! annars skulle ju man tjäna så sjukt mycket på ett hemma bygge..
och frågan är ju som sagt hur mycket man kan uppgradera.. skulle vara skönt om man kunde trycka in en SSD i den

Permalänk
Medlem
Skrivet av damoloni123:

nättaget är 333 watt

du jag har kollat lite på det och hitta en kille som har lyckats installera in ett 560 kort. http://www.alienwarearena.com/forums/topic/13179/hardware/hid...
men det värkar inte vara en höjdar ide.. eftersom den max ska klara ett 170 watts grafikkort.. men man kan ju alltid hoppas på nya bättre graffikkort i framtiden som håller sig under den gränsen.
sen om du installerar en SSD så får du ju ner strömförbrukningen en aning med

Permalänk
Medlem

Ja, om Alienware x51 skall klara ett 170W kort skulle jag direkt titta på GTX670 då det vid maximal strömförbrukning (enligt Nvidia's egna uppgifter) toppar på just 170W.. däremot rekommenderar dom minimum 500W nätaggregat. Men sånt kan tas med en nypa salt om det är ett bra nätaggregat. (från personlig erfarenhet, kan också vara jag som haft tur)

Permalänk
Avstängd

jag satsar på 560 ti men man kan inte köpa den från nvidias hemsida vill ha orginalet

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt varför man köper Alienware. Har hört från många att kvaliten är riktigt dålig och det är ju inte värt att betala för en när man kan bygga eller hitta andra bättre för samma pris eller billigare.

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Jag fattar inte riktigt varför man köper Alienware. Har hört från många att kvaliten är riktigt dålig och det är ju inte värt att betala för en när man kan bygga eller hitta andra bättre för samma pris eller billigare.

It has LEDs you argument is invalid, därför.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

[QUOTE="hjalmarrr;12314187"]It has LEDs you argument is invalid, därför.

Vem bryr sig om lampor inne i datorn? Ska man inte betala för prestanda? När det gäller gaming så är det totalt bortkastat med pengar om man skaffar en dator som är dyrare för att designen är något snyggare och att den har belysning inuti (vissa fall också utanpå). Om du vill se där inne skaffa en ficklampa. Du kan spara lite på det och skaffa bättre prestanda för pengarna med. Just det ja, your* stavas det, L2Spell

Permalänk

[quote="Waowt;12317938"]

Skrivet av hjalmarrr:

It has LEDs you argument is invalid, därför.

Vem bryr sig om lampor inne i datorn? Ska man inte betala för prestanda? När det gäller gaming så är det totalt bortkastat med pengar om man skaffar en dator som är dyrare för att designen är något snyggare och att den har belysning inuti (vissa fall också utanpå). Om du vill se där inne skaffa en ficklampa. Du kan spara lite på det och skaffa bättre prestanda för pengarna med. Just det ja, your* stavas det, L2Spell

Du kände inte alls av ironin? Rätt uppenbar skulle jag säga men ja de som är dumma nog att köpa skiten gör det väl därför att de tycker de är snygga eller för att dem inte vet bättre?

Och L2spell för en missad bokstav är ju bara pinsamt.

Själv bygger man eget såklart.

Edit : att komma hit helt ny reggad och klaga är bara illa.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Hmmm 330W...

Sen hade de en lustig lösning för att få dit grafikkortet på snedden så där... vågar ärligt talat inte besvara din fråga. Varken gällande mått eller strömförbrukning...

http://www.hardwareheaven.com/reviews/1414/pg4/alienware-x51-...