Hjälp! Skärm för ca 6k funkar ej...

Permalänk
Medlem

Hjälp! Skärm för ca 6k funkar ej...

Tjenare!
Jag köpte en skärm på elgiganten igår
http://m.samsung.com/se/consumer/computer-peripherals/monitor...
Problemet var att jag inte fick med någon el sladd... Så jag ska hämta den idag. Dock hittade jag hemma en sladd som fungerade, jag tog denna sladden från en datorskärm där det stod 12v/14v, den jag har har bara 14v. Så när jag testade att använda den sladden tills jag fått den korrekta så startar skärmen i 0,5s, sen stängs den av och efter 5s slår den på i 0,5s igen, och repeat, av å på. Är detta på grund av att den sladden jag låna inte ger tillräckligt med ström, eller kan det bero på något annat?

Vad tror ni problemet är? Jag personligen tror att det e sladden som inte ger tillräckligt med ström. Vad tror ni? Jag e dålig på sånt här så er hjälp uppskattas grymt mkt!

Mvh

Adam

Permalänk
Medlem

Köpte du den för 6k? Finns ju online för 4490kr...
http://www.inet.se/produkt/2203347/samsung-tft-27-s27a950d-le...

Sladden som du inte fick med kanske har en adapter på sig? Och därför de inte funkar med bara en sladd

t.ex

Permalänk
Medlem

Jag hittade en sådan sladd som du visa fast va till en 12v/14v skärm, min e enbart 14v. E det d som orsakar allt den stängs av å på? Eller vad kan d vara ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Horph:

Jag hittade en sådan sladd som du visa fast va till en 12v/14v skärm, min e enbart 14v. E det d som orsakar allt den stängs av å på? Eller vad kan d vara ?

Antagligen så lämnar inte din nätadapter tillräckligt med effekt för att driva skärmen. Du behöver en med mer effekt, lämpligen den som ska vara till skärmen.

Men jag måste säga att det låter som du blivit lurad. Dels betala överpris och sen få en skärm som verkar begagnad. :S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

Varför fick du inte med någon sladd? Verkar ju som någon lämnat tillbaka skärmen och sedan har elgiganten sålt den till dig igen? Lämna tillbaka den genast.

Permalänk

Verkar begagnad , lämna tillbaka och köp i annan butik som säljer den till ett lägre pris

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem

Aa jag ska lämna tillbaka den å begära ny med lägsta pris garantin de har. Är det något jag ska kolla på datorn så skärmen funkar på den? Köpte ny dator i helgen för 23k, så hoppas den håller lol

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Horph:

Aa jag ska lämna tillbaka den å begära ny med lägsta pris garantin de har. Är det något jag ska kolla på datorn så skärmen funkar på den? Köpte ny dator i helgen för 23k, så hoppas den håller lol

Satsa på en WHD skärm ist, 2560x1600px

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Horph:

Dator för 23 000 låter som ett kraftigt ÖVERPRIS de också... Så tråkigt med el-giganten att de inte har någon som kan som hjälper kunderna. Vissa kanske tycker att du alltid ska bygga datorn själv, för de är billigast och alltid bäst komponenter. Men kan man inte bygga så kan man inte. Men betyder inte att man ska köpa något extra allt idiot bygge... man bör balansera till behov även där. Men men... inte förvånad.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Dator för 23 000 låter som ett kraftigt ÖVERPRIS de också... Så tråkigt med el-giganten att de inte har någon som kan som hjälper kunderna. Vissa kanske tycker att du alltid ska bygga datorn själv, för de är billigast och alltid bäst komponenter. Men kan man inte bygga så kan man inte. Men betyder inte att man ska köpa något extra allt idiot bygge... man bör balansera till behov även där. Men men... inte förvånad.

Fast datorn innehåller nog minst 16 gb ram!

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Rekordmedlem

Det är bara att reklamera monitorn om den inte var komplett, om du inte köpt den utan nätdel och det angivits före köpet.
Håll inte på att mixtra med andra nätdelar om det gäller nya prylar, för behöver du fråga om det funkar så har du inte de kunskaper som krävs och du riskerar att förstöra något, reklamera direkt i stället.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Horph:

23k för en dator från Elgiganten? Vad fick du för grafikkort med den datorn, ett gts 450 kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

23k för en dator från Elgiganten? Vad fick du för grafikkort med den datorn, ett gts 450 kanske?

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-...
Please say it ain't so, TS.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Den har iallafall 4 GPUer! X)

Permalänk
Medlem

Oh my effing god, det är inte sant att man har mage att sälja något så ålderstiget för de pengarna. Skäms el-giganten, vinstmarginalen måste vara oskäligt hög på en sådan, fyfan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Utan att veta vad som sitter i datorn så kan du inte påstå att det är krafigt överpris. Vad jämför du med? Att plocka ihop en datorn själv mot att köpa frädig byggt blir ju alltid billiagre. du gör ju jobbet. Samma sak som att bygga huset själv eller anlita någon. Billigare att göra det själv.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Oh my effing god, det är inte sant att man har mage att sälja något så ålderstiget för de pengarna. Skäms el-giganten, vinstmarginalen måste vara oskäligt hög på en sådan, fyfan

Inte så säker på det .. Förmodligen köpte elgiganten in ett lager med dom för ett par år sedan, och har inte lyckats hunnit bli med alla ännu, så de säljer eventuellt till dåtidens inköpspris .. Vem vet ..

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sifear:

Utan att veta vad som sitter i datorn så kan du inte påstå att det är krafigt överpris. Vad jämför du med? Att plocka ihop en datorn själv mot att köpa frädig byggt blir ju alltid billiagre. du gör ju jobbet. Samma sak som att bygga huset själv eller anlita någon. Billigare att göra det själv.

Eller så ger du Inet 700 kr så bygger de skiten åt dig.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

ja fy fan för å köpa dator på el-giganten..jag hade lämnat tillbaka skiten å skrivit en tråd här å be någon stätta ihop en burk inkl montering av Inet om du inte kan bygga ihop de själv..du lär få en jivla mycket bättre dator för samma peng du la på el-gigantens burk

jag mena snabb sök på en färdig burk
http://www.inet.se/produkt/v100051/dator-i-delar-7970-crossfi...
bara den är ju klart mer värd en de 23kkr som el-giganten mög

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

eller så finns det folk på SweClockerrs som kan "hjälpa till" att förklara genomgångarna eller så finns det vissa som VILL göra de

Permalänk

The symaskin strikes back

Permalänk
Medlem

Hmm jo okej det var ju en helt ok rigg om det varit för 3-4 år sedan. CPUn är ju från 2008 helt klart borde TS fått den för halv priset eller så. En liten snabb kolla på inet så hamnde pris lappen på 13 tusen för de komponenterna men ja de är ju väldigt gamla så jag hade inte köpt dem. Om det finns möjlighet försök lämna tillbaka den. är inte värd de pengarna idag. men som sagt för 3-4 år sedan så ja visst.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem

Nästan fyra år gammal processor, omg.

Eller vad sägs om en 2600k med DUBBLA Radeon 6950 för 27000:-?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Var ju lite de jag var inne på finns dock färdiga från fabrik som inte är fyskam och man inte behöver känna sig blåst att köpa. Men i TS fall så nej är den inte värd pengarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av geeken:

Nästan fyra år gammal processor, omg.

Eller vad sägs om en 2600k med DUBBLA Radeon 6950 för 27000:-?

Nu är det dock alienware och det har aldrig varit billigt. jämför med vad asus lyckas slänga ihop för halva pengen:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/147556-asus_ccg8565-c...

Visa signatur

Permalänk

Till Ts
För 10k kan du få en bra dator.
För 15k kan du få en riktigt bra dator, top notch.
Jag anser att man får mest dator för pengarna om man lägger mellan 10-15k. Om du vill ha en ännu bättre dator så får man oftast betala ganska mycket mer för en (förhållandevis) liten prestanda ökning.

Tyvärr så har du betalt 23k för en dator som har gamla komponenter. Två grafikkort som är 2.5 år gammalt, processor som är 3.5 år gammal. Sedan har datorn säkert mycket begränsad uppgraderings möjlighet, pga att det är en Alienware + faktumet att den är gammal.
Sedan så har datorn 4 gpu:er, snacka om vilka kompabilitetsproblem samt microstuttering du kommer få. Sedan så räcker INTE 1GB V-Ram till för att driva 4 gpu:er i moderna spel.

Alla fel som går på denna dator?