Steams support råkade skicka återställningskod till den som stal mitt e-postkonto

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

på mitt egna steam så tappade jag bort lösenordet men det gäller nog bara att formulera sig tydligt då deras support kanske får in 3000 st såna mail varje dag.

fick själv skriva tre gånger i ett långt meddelande och att de gärna får lösa det så snabbt som möjligt då jag planerat köp på bla bla bla på steam när jag väl fått tilbaka kontot och såklart tackade vänligt på slutet av meddelandet då tog det tre och en halv timme bara ^^

Va bra för dig!
När jag tackade på slutet så gjorde de så att jag inte längre kommer åt mitt konto

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk

Men herregud va dum du är, dom skickar det nya lösenordet till mailen som du registrerat ditt STEAM SUPPORT KONTO med. Ändra den bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aSLAPfromJESUS:

Tänk att jobba på Valves/Steams kundtjänst och få hantera personer som dig dagligen, tycker mer synd om dem stackarna än dig.

Det enda du kan göra är att fortsätta vara trevlig mot dem så kan du i alla fall ha någon chans till att få tillbaka ditt konto. Som ett flertal andra nämnt så kommer du få bevisa att du är du, så håll ditt ID kort (eller din farsas ) redo och håll tummarna att dem ens kommer svara dig...

Ja det är jättesynd om den betalda personalen på steam när någon gnäller på supporten för att de har gjort fel. Supporten är till för att hjälpa folk och det är helt bedrövligt att de inte ger någon respons, oavsett vad TS skriver så är det ändå deras jobb, då kan man inte ignorera deras kunder.

Känns ju som att man kan rensa upp lite i den här tråden, mobbning på högnivå. Lätt att vara tuffa bakom datorskärmarna ^_^

Permalänk
Medlem

Snacka med Hotmail så du får tillbaka din mail först och främst?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Sammanfattning av hela tråden:

TS överreagerade när han skrev vissa "hårda" ord till supporten vilket självklart är fel(och lite omoget) dock så har jag full förståelse för att han blev förbannad.
Forumleringen i mailet var inte helt tydligt(upprepa alltid exakt vad du vill i slutet av mailet) för supporten som får X antal meddelanden per dag som säkert till 90% består av att konsumenten har slarvat bort/blivit hackadade och vill ha ett återställt lösen.

Nu slutar vi att diskutera TS ålder och pung! Om man nu ska kritisera hans mail(vilket man kanske borde) så kan man faktiskt göra det utan ta till personliga påhopp

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Men herregud va dum du är, dom skickar det nya lösenordet till mailen som du registrerat ditt STEAM SUPPORT KONTO med. Ändra den bara.

Du skrev precis det första relevanta inlägget, får väl hoppas på att de kan skicka om denna åter-ställning, trodde att Steam och Steam-support var kopplade åtminstone på det sättet att de måste vara samma email för att det ska kunna användas i ärenden för ett account.

Skrivet av Pantsoff:

Snacka med Hotmail så du får tillbaka din mail först och främst?

Redan försökt, med ännu mindre lycka.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?p=12320038
Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

jag råkade ut för samma problem en gång, email hackat och därmed bannat, kunde inte komma åt. De råkade skicka till min mail först men jag förklarade för dem att jag inte alls kunde komma åt dem och de bad mig efter CDkey på mitt half-life och jag skickade in och fick sen välja ny mail.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?p=12320038
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Du bidrar något enormt till diskussionen.

Såhär är det, och det är inte bara för att "klanka ner". Du förtjänar ingen hjälp. Hoppas du lär dig behandla andra människor med respekt, då och inte förrens dess finns det grund för att hjälpa dig via någon diskussion. Och stämma dom? Snälla någon.

Utöver detta så ja, du lämnade rum för missförstånd. Det var INTE kristallklart formulerat.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Kan förstå din frustration men det hjälper inte att vara otrevlig och aggressiv mot folk som försöker hjälpa dig. Han som hjälpte dig uppfatta tydligen vad du ville ha hjälp med så du får du ta och vara mer tydlig eller be om en annan supportperson om den personen du har nu inte förstår vad som är felet.

Om felet uppstår efter ett flertal mail och/eller ett flertal telefon samtal så bör du be om att få tala med någon högre upp om det är möjligt då det är dom personerna supporten kollar med om hur dom ska lösa problem om det inte är ett textbook fel.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?p=12320038
Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Såhär är det, och det är inte bara för att "klanka ner". Du förtjänar ingen hjälp. Hoppas du lär dig behandla andra människor med respekt, då och inte förrens dess finns det grund för att hjälpa dig via någon diskussion. Och stämma dom? Snälla någon.

Utöver detta så ja, du lämnade rum för missförstånd. Det var INTE kristallklart formulerat.

My email-account is not available.

Hey,
My Hotmail-account witch is connected to my steam-account is not available.

Allt det här snacket om att jag inte har någon respekt för människor är jäkligt intressant,
Jag som konsument är den som ger dessa människor en arbets-möjlighet och ändå ger dom mig ingen bra service.

Dom får väl lära sig att göra rätt.

Att stämma dem går för övrigt att göra, ett amerikanskt företag går alltid att stämma, inte för att det är relevant och skulle gå att vinna.
Men att reklamera produkterna då de förhindrat åtkomsten till dom är en möjlighet, men det är ju i sådana fall bara om de inte svarar och gör sitt jobb.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Hur skulle du gilla om supporten bemötte dig på samma sätt? Man kommer ingenstans genom att vara otrevlig, jag tror inte dom känner sig särskilt manade att skynda på med ditt ärende med tanke på hur du bemöter dom efter ett missförstånd. Sen hela grejen att du tror att man kan stämma "Steam" finner jag enormt roande.

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå att TS är förbannad att dom skickar hans steam inloggningsuppgifter till ett hackat e-mail konto, det skulle jag nog också vara.
Men vårda språket för helvete!
Tänk själv om du är supporten och du får ett sånt mail, skulle du vara speciellt hjälpsam då? Ta 10 djupa andetag och skriv välformulerat och trevligt.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Hur skulle du gilla om supporten bemötte dig på samma sätt? Man kommer ingenstans genom att vara otrevlig, jag tror inte dom känner sig särskilt manade att skynda på med ditt ärende med tanke på hur du bemöter dom efter ett missförstånd. Sen hela grejen att du tror att man kan stämma "Steam" finner jag enormt roande.

Har försökt ändra topic till valve.

Ett missförstånd förmycket.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

De flesta här verkar precis lika otrevliga, tycker jag i alla fall.

Om jag har rätt så kunde TS redan sitt Steam lösenord men behövde hjälp med Steam Guard och supporten gjorde det ännu krångligare. Det var synd och dumt att du var otrevlig hur som helst men hoppas att det löser sig ändå.

Tycker det är synd att spel på CD inte kunde ha någon unik krypterad nyckel som man kunde använda för att få tillbaka sitt konto om man hade installerat med den. Då har man i alla fall ett fysiskt föremål som är lite svårare att stjäla.

Visa signatur
Permalänk

Är det bara jag som har nån form av sympati för TS? Asså visst ska man väl inte svära, men samtidigt så ska inte supporten göra precis tvärt emot det man ber om. Om nu hackaren hade tillgång till mailen så gav ju steam praktiskt taget bort steamkontot till hackaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Hur skulle du gilla om supporten bemötte dig på samma sätt? Man kommer ingenstans genom att vara otrevlig, jag tror inte dom känner sig särskilt manade att skynda på med ditt ärende med tanke på hur du bemöter dom efter ett missförstånd. Sen hela grejen att du tror att man kan stämma "Steam" finner jag enormt roande.

det har ju onekligen iaf ventilerats lite steam här..

ont. i vilket fall, om nu inte tjuven också ändrat mailen i tid borde det vara lite av ett låst läge i bägge ändar, se det från den ljusa sidan att det ger en frist i att övertyga om vem som är cykelns rättmätiga ägare.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det löser sig. Jag hade med blivit arg om jag hade fått det svaret.

Visa signatur
Permalänk

Hade endå inget och göra nu på kvällen så läste igenom allt iprincip och gud va folk beter sig dåligt mot TS. Han ber om hjälp och allt ni gör är klanka ner på honom och vara allmänt dryga tycker det är ni som ska växa upp. Ja, han har ett temprament men vafan det hade väl alla detta hade säkert ni också gjort på precis samma sätt. Lycka till med att få tillbaka ditt konto har själv haft ett par problem med steam men alla har löst sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

Hade endå inget och göra nu på kvällen så läste igenom allt iprincip och gud va folk beter sig dåligt mot TS. Han ber om hjälp och allt ni gör är klanka ner på honom och vara allmänt dryga tycker det är ni som ska växa upp. Ja, han har ett temprament men vafan det hade väl alla detta hade säkert ni också gjort på precis samma sätt. Lycka till med att få tillbaka ditt konto har själv haft ett par problem med steam men alla har löst sig.

Om tråden kan få TS att nästa gång han känner sig arg och orättvist behandlad att inte gå bärsärkargång i skrift så har den lett till något bra.

Det är inte OK att skriva som han gjorde och det är därför folk reagerar som dom gör.

TS har alla parametrar till att få rätsida på situationen och en liten supportvän till mig säger att det nog kommer att ordna sig tillslut men att man ibland inte prioriterar ärenden där man blir påhoppad, om en vecka ska du se att det ordnat sig.

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem

Jobbigt läge, tyvärr.

Dock så är din attityd nog inte den bästa för att få hjälp, även om det skett ett missförstånd i den initiala kontaktet.

Ditt utspel i uppföljningsmailet är rent utsagt patetiskt, visst man kan bli arg men att kränka en person som försöker/försökt hjälpa dig kommer inte leda någonstans. Istället borde du förklarat missförståndet och ange din "korrekta" mailadress på nytt och kanske be om en kompensation istället.

Permalänk
Skrivet av Nirnaeth:

Om tråden kan få TS att nästa gång han känner sig arg och orättvist behandlad att inte gå bärsärkargång i skrift så har den lett till något bra.

Det är inte OK att skriva som han gjorde och det är därför folk reagerar som dom gör.

TS har alla parametrar till att få rätsida på situationen och en liten supportvän till mig säger att det nog kommer att ordna sig tillslut men att man ibland inte prioriterar ärenden där man blir påhoppad, om en vecka ska du se att det ordnat sig.

Nä, det e sant det är inte okej att agera på det sättet han gjorde. Men jag tror som jag sa att ni andra hade säkert reagerat på samma sätt så jag är faktiskt inte förvårnad då jag själv reagerat på dessa sett förut. Typ som när flera blev hackade på d3 reagerade jag nästan lite såhär men dock inga större svordommar.

Permalänk
Medlem

Har du fortfarande tillgång till supportärendet? Isåfall skadar det inte att skriva till supporten, be om ursäkt, och sedan lugnt och fint förklara problemet och hur du tycker att det ska lösas. Något konstruktivt iallfall..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zketch:

Har du fortfarande tillgång till supportärendet? Isåfall skadar det inte att skriva till supporten, be om ursäkt, och sedan lugnt och fint förklara problemet och hur du tycker att det ska lösas. Något konstruktivt..

Skickades från m.sweclockers.com

Uppskattas, har gjort det.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?p=12320038
Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Jag tror nog TS förstår vilket fel han har gjort efter 5 sidor utav ren jävla mobbning. Så jag tycker nog att om du inte har något att säga som hjälper TS så ska du nog inte skriva överhuvutaget.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Det e inte blizzard.. steam har så jävla dålig support så tycker du ska göra de du kan.

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Förövrigt så såg det ut såhär senast jag var i kontakt med valve..

Hej,

Du ska f�tt ett svar fr�n Gabe Newell och st�nger h�rmed �rendet.

V�nliga h�lsningar,
Kundtj�nst

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Jag tror nog TS förstår vilket fel han har gjort efter 5 sidor utav ren jävla mobbning. Så jag tycker nog att om du inte har något att säga som hjälper TS så ska du nog inte skriva överhuvutaget.

Rätt intressant hur denna tråd ser ut. Slutade läsa efter första sidan.
Blev fan mer upprörd av folk som svarade i tråden än TS mail.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av Lankus:

Det är alltså fullt försåtligt att de inte förstod vad jag menade?

EDIT: Bifogade CD-Keys.

Ja, det är fullt förståeligt eftersom de garanterat får handskas med hundratals liknande fall varje dag med andra ungar som inte kan hantera lösenord ordentligt. Då är det väldigt lätt hänt att man missuppfattar eller läser lite för snabbt. Förmodligen valde supporten ett av standardsvaren som handläggaren trodde skulle lösa ditt problem.

Nu blev det lite fel och då skickar man ett artigt mail till och förklarar det så hjälper dem garanterat dig. Väx upp.

Permalänk
Medlem

Extremt lågt av alla här i tråden. Nätmobbing på hög nivå. Hoppas ni tänker en extra gång eller två innan ni postar något sånt igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Vi kan ju iaf konstatera att det här forumet behöver fler moderatorer. Att den här tråden har fått fortgå i flera timmar, trots gissningsvis mängder med anmälningar, tycker jag är dåligt på en så här stor och seriös sida. Personangrepp till höger och vänster. Flera medlemmar förtjänar både varningar och rejäla avstängningar.

My two cents.