Beam Physics Engine demonstreras i Cryengine 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Skadorna ser bra ut, men den är lite väl studdsig när dän åker på vägen (c:a 2 min in i filmen), det blev för orealistiskt, tyngden av en bil verkar inte vara inräknad alls

Det beror på de dårliga stötdämparna, de köpte på Biltema som är utslitna vid det här laget *lol* Det är ju en gammal bil som knapt sitter i hop längre de illustrerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maorio:

35.0 kanske, detaljrikedomen finns inte riktigt där som i de mer avancerade FEM programmen.

gillade skarpt hur däcken deformerades när bilarna studsade runt

Öh?
Vad jag såg så var hjulen fortfarande runda....fälgen gav aldrig vika vilket den gör av en del av de smällarna bilen fick........annars såg det rätt realistiskt ut med tanke på hur bilplåt beter sig...

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än applådera!
Har väntat länge på ordentlig skademodell i bilspel.
Flatout (1) är fortfarande king of the hill (enligt mig) och det är hyfsat gammalt nu.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Blev plöstligt sugen på Carmageddon igen...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CoZalon:

Det går nog att ställa in olika bilar att väga olika mycket, dessutom vet du inget om hur kassa stötdämparna var på den där pickupen

Visseligen inte, men den kastades omkring för lätt oavsett

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Visseligen inte, men den kastades omkring för lätt oavsett

Jo det är sant. Men test-version, no worries.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

Sjukt coolt! Tänk er en ny version av Destruction Derby med detta!

Åhåhå, det vore nåt det

Får mig att tänka på gamla Destruction Derby RAW, underbart spel...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk

Det ser mycket trevligt ut.
Förbättringspotentialen finns i att minska penetrationerna tycker jag, de är ganska omfattande i filmen.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Grand Theft Auto med denna fysik i bilarna hade varit... helt sinnessjukt.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Visseligen inte, men den kastades omkring för lätt oavsett

Tittar man på videon på youtube så har de lagt till kommentaren "This part is in slow motion, it's not moon gravity" just vid den sekvensen.

Skrivet av edberg24:

Grand Theft Auto med denna fysik i bilarna hade varit... helt sinnessjukt.

GTA IV har faktiskt hyfsad bilfysik och riktig dynamisk demolering. Blir spännande att se vad de gör i GTA V (förstås med deras egna fysikmotor).

Permalänk
Medlem

Schysst... Nu kan man bara hoppas på att de lägger ner lika mycket energi på att göra spelen "roliga" också. Vilket jag tvivlar på att dom gör. Men vem vet?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

vid 2 minuter så känns det som dem behöver göra lite justeringar lol.

Permalänk
Medlem

Såg ut som de fortfarande behöver förfina att objekt kan gå igenom varandra, men annars såg det bra ut.

Permalänk
Medlem

såg bra ut men jag tyckte att den tryckte ihop sig lite för fort och i allt för låga hastigheter

Permalänk
Medlem

Något som vet vilken låt det är som spelas?

Permalänk
Medlem

Åååh... Fick en smått orgasmisk bild av The Elder Scrolls VI, utvecklat för PC, med Frostbite 2 (3?), Beam physics och CryEngines shaders... Om ändå världen fungerade så...

Permalänk
Medlem

Om ni vill diskutera med utvecklare så kan ni göra det på Reddit i denna tråd: http://www.reddit.com/r/gaming/comments/u9ek6/been_working_on...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur kan folk inte fatta att vissa saker går i slo-mo?

Permalänk
Medlem

Riktigt ballt ! Håller med några ovan att chassit skulle ha varit lite mer styft.

Skrivet av Maorio:

35.0 kanske, detaljrikedomen finns inte riktigt där som i de mer avancerade FEM programmen.

gillade skarpt hur däcken deformerades när bilarna studsade runt

Tänk den dagen då datorerna pallar göra riktigt fina FEM-beräkningar i den där fpsen
:). Då lever nog inte vi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av f0kke:

vid 2 minuter så känns det som dem behöver göra lite justeringar lol.

Skönt att det inte är bara jag som reagerade på det

Skrivet av lorgix:

Hur kan folk inte fatta att vissa saker går i slo-mo?

Även om det går i slowmotion just där så rör sig inte en bil så där lätt, de har en tyngd som håller dem nere, framför allt fram där motorn är, t.ex så skulle den landa med fronten först om du kollar 3:18 in i klippet då motorn drar ner den, fysikmotorn är bra och krascher ser bra ut, men den är långt ifrån fulländad

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Blev aningen besviken när den körde in i hörnet, delar av bilen gick igenom väggen, dessutom känns bilen helt fladdrig :/ Blev inte så värst imponerad tyvärr.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Även om det går i slowmotion just där så rör sig inte en bil så där lätt, de har en tyngd som håller dem nere, framför allt fram där motorn är, t.ex så skulle den landa med fronten först om du kollar 3:18 in i klippet då motorn drar ner den, fysikmotorn är bra och krascher ser bra ut, men den är långt ifrån fulländad

Jovisst, tyngdpunkten borde inte ligga där. Nej, motorn är inte fulländad, men jag tycker att vissa klagar på fel saker.

Ngt som antagligen fixas genom att justera en eller ett par parametrar ser inte jag som en brist i motorn.

T.ex. att texturer kan gå in i varandra är ju en allvarligare brist.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett zombie spel !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornhellgren:

Väldigt häftigt, 2.0 kommer säkert kunna användas av bilindustrin för krocktester, inte som ersättare, men som komplement till ingenjörer. Då de kan krocktesta miljontals gånger gratis.

Nja, det är en bit kvar till t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=ffV3jjsw52g&feature=related

Men det är helt olika användningsområden. En riktigt simulering kan ta dagar, för spel ska allting gå i realtid.

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Pickups är inte direkt kända för att ha styva chassin.

Exakt. För er som tycker att bilen ser lite fladdrig ut, kolla denna video med Mythbusters som kör en pickup med fyrkantiga hjul (=skakigt). Nog tycker jag allt att bilen är lite "flimsy" i verkligheten också.

http://dsc.discovery.com/videos/mythbusters-square-wheels-ang...

Permalänk
Medlem

Fy fan vad coolt, kan tänka mig GTA

Permalänk
Avstängd

Coolt!

Kan inte någon göra ett nytt Destruction Derby spel?
Eller Stunts?

Permalänk
Avstängd

förstår inte varför alla är så imponerade rage motorn erbjuder precis detta kanske inte EXAKT lika bra men den motorn är från 2007 och erbjuder 60-80% av vad den videon visade då allt går i realtime precis som i rage motorn

så jag förstår inte varför detta är så speciellt