Permalänk
Medlem

Allt sparas på SSD, vill på Hårddisk!

Tjenare!

allting jag laddar ner hamnar i min SSD automatiskt, hur gör jag min hårddisk till "primär"? vill att jag själv enbart ska välja vad som hamnar i SSDn, inte random skit:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Horph:

Tjenare!

allting jag laddar ner hamnar i min SSD automatiskt, hur gör jag min hårddisk till "primär"? vill att jag själv enbart ska välja vad som hamnar i SSDn, inte random skit:P

Flytta mappen "Hämtade filer" till din hårddisk, och se till att den är vald som nerladdningsdestination i alla dina program.

Permalänk
Medlem

Ska jag bara kopiera över den? Sen vadå? Jag e relativt dålig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Horph:

Du skriver bara in i t.ex. chrome och/eller torrent-program att ladda ned till t.ex. D:\spel eller D:\downloads (om D: nu är din hårddisk).

Permalänk
Medlem

Du kan annars bara högerklicka på de mappar på C-disken som du vill ha på en annan disk och välja "Egenskaper (Properties)" -> "Plats (Location)" -> "Sök Mål (Find Location)" -> välj målmapp och klicka på "Flytta"

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Det hjälper ej :/ Jag laddar ner allt till rätt disk, men sen när jag ska installera sakerna så åker de till SSDn utan att jag kan göra ngt, skype tex

Permalänk
Medlem

ahh
ska testa d sp1k3n

Permalänk
Medlem

Det är ju för att du installerar allting på C: vilket är standard. Bygg en ny mapp på en annan hårddisk och välj den platsen som installationsplats för allting du installerar. Räcker med en mapp exempelvis "hårddisk\program\". Så gör jag med program som är irrelevanta att ha på ssd:n.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Om du ska installera program på en annan HDD så måste du välja det under installationen. Titta noga när du installerar så kommer du se det i något av stegen där du får klicka nästa. T.ex kan det stå "C:\Program Files (x86)\CCleaner" då byter du bara ut "C" mot "D", "E", "F" eller vad nu disken heter

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte "Plats" eller något som ska vara liknande

Permalänk
Medlem

aa men på simpla program så får jag inte upp den, som tex skype...Sorry, jag känner mig dum som fan, ni förklarar bra men jag löser det ej Kan man inte helt enkelt göra min andra disk till den lokala eller spelar d ingen roll?

Permalänk
Medlem

Om det är "Hämtade Filer" eller "Mina Bilder" eller "Mina Dokument" etc. som du ska flytta måste du göra det i mappen med ditt namn på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När du installerar någonting så ska man alltid välja custom install/avancerad installation och inte Express/snabbinstallation. Där kan du välja destinationsmapp och vilken hårddisk installationen ska landa på för vad det än är du vill installera.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Fan va retarded, jag tittade på "mina bilder" den hade "plats" men tex Skype hade fan inte den fliken...
Hur gör man då?

Permalänk
Medlem

Program har inte det valet. Installera om och gör som Xpre S föreslår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

aah jag ger upp. Jag gör om allt, men jag gjorde en grov tabbe nu som måste fixas. Jag la Skrivbordet i min hårddisk, så allting som är på den disken hamnar ute på skrivbordet för de räknas som samma....Hur kan jag göra det som d va förut?

Permalänk
Skrivet av Horph:

I t.ex Chrome, Firefox eller vilken webbläsare du nu använder kan du välja vart filer ska sparas om du går in på inställningar, detsamma gäller torrent-program, så du behöver inte kopiera över "hämtade filer", utan kan bara göra en ny mapp i din HDD och döpa den till Hämtade filer, eller Downloads eller liknande, och sen går du in i din webbläsare och väljer att filerna ska sparas där

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

De är samma målsmapp liksom

Permalänk
Medlem

Klicka på mappen Skrivbord och välj tillbaka ordinarie plats då.

Visa signatur