Permalänk

Förstår inte hur det kan ta mer än 2 arbetsdagar att packa ett grafikkort, minne samt ett moderkort... 1-3 dagar i leveranstid känns inte så pålitligt.. Började chatta med en på kundtjänst och fick till svar: "Jag kan inte se mer än att det packas, du måste skicka in ett ärende". Varför ha möjlighet till chat om de inte ens kan svara på en sådan enkel fråga?

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk

Ser att cdon uppdaterar sin hemsida. Är det några stora förändringar tro?

Permalänk

Vad är den nya 5% rabattkoden för juni??
Tänkte beställa idag men jag får inte beställa med SWEC1205 fast det är ny månad...
Behöver svar fort då jag måste lägga beställning idag som om någon vet så skriv!

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Hej!
Som du säger är det ny månad, Juni. Så om nån kod ska funka borde det vara SWEC1206.

Med vänlig hälsning, casuaL

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av casuaL:

Hej!
Som du säger är det ny månad, Juni. Så om nån kod ska funka borde det vara SWEC1206.

Med vänlig hälsning, casuaL

Testade den men det fungerade inte...

EDIT: Funkade nu :). Verkar som dom vaknat.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Härligt!
Kul att hemsidor också kan sova som en annan ^^

Permalänk
Skrivet av tuffejalle:

Testade den men det fungerade inte...

EDIT: Funkade nu :). Verkar som dom vaknat.

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/ finns 15% rabatt på vissa varor också

Permalänk
Medlem

Någon annan som reagerade över att 50% på externa "smarta deals" erbjudandet skulle starta idag kl 11:00 men nu inte ens finns med? :S

EDIT:
Helt förbannat otroligt.. När erbjudandet väl kommer upp så är alla diskar slut :S

Vad håller ni på med CDON?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

någon annan som reagerad över att 50% på externa "smarta deals" erbjudandet skulle starta idag kl 11:00 men nu inte ens finns med? :S

Det att de hade reklam om det, men litar inte på cdons 'smarta deals' sedan deras fail med seagate.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

När kan 'Asus GeForce GTX 680 DirectCU II TOP 2GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe' tänkas komma in i lager tro?

Permalänk
Medlem

Jag beställde 10 komponenter i Söndags från CDON. Sitter fortfarande och väntar på paketet.

I onsdags kväll fick jag en bekräftelse via mail att de har skickat ut produkterna (vilket jag anser vara 2 dagar försent), då man absolut borde tagit tag i detta redan på måndagen. Nu vet jag förvisso inte hur mycket CDON har att göra på sitt lager kontra personalstyrkan, men detta borde absolut kunna lösas snabbare. Om det nu är så att det är för dålig bemanning så borde man helt klart anställa fler till lagret för att påskynda hela processen. 3 dagar för att packa lite komponenter är helt enkelt bedrövligt.

I det mailet som jag nämnde ovan där det bekräftats vilka produkter som har packats ned och skickats, så verkar det dessutom som att man har skickat fel grafikkort till mig. Enligt hemsidan så är grafikkortet jag beställt, slutsålt, och då verkar man ha skickat ett helt annat grafikkort. Enligt CDON's FAQ på deras hemsida så står det;

Citat:

Beställer du en hemelektronikprodukt som finns i lager och en som inte finns i lager kommer du att få varan som finns i lager direkt. Den restnoterade varan skickas omgående då den kommit in i lager igen

Om man nu skall gå efter detta, så innebär det att man borde ha skickat mina 9 av mina 10 komponenter redan på måndagen för att sedan vänta in den sista produkten och skicka den ett par dagar senare när den ankommit till lagret. Men nej, nu skickar man helt sonika med ett annat grafikkort, som dessutom verkar vara enormt mycket sämre.

Kortet som jag beställde från början, MSI Radeon 6970 2GB, är alltså slut på lager och man skickar istället någonting som kallas för "Videocard-PCI-Express-AMD" (mer bokstäver går det tydligen inte att klämma in i mailet, då det bl.a. står "Chassi-Tower Fractal Desi" på chassit jag beställt istället för den fulla texten). När man snabbt söker på hemsidan så kommer det upp ett par grafikkort med just denna text, bl.a. Videocard-PCI-Express-AMD XFX HD6870, Videocard-PCI-Express-AMD Sapphire Radeon HD6850, Videocard-PCI-Express-AMD Sapphire HD7950 3GB (osv....) och det är något av av dessa korten man har skickat istället. Jag antar att man inte har skickat något av de bättre korten som man får upp på sökningen, utan antagligen har man skickat ett 6870 i tron att jag skall tro att det är ett likvärdigt kort som MSI Radeon 6970 som jag beställt tidigare. Nåväl, jag kanske inte ska "klaga" mer då jag faktiskt inte vet hur det ligger till, men jag har svårt att tro att CDON skulle kompensera mig på förhand genom att skicka ett bättre grafikkort än det jag beställt.

Om det nu skulle visa säg att CDON har skickat ett bättre grafikkort än det jag beställt, så får det väl ses som en kompensation (vilket jag som sagt har svårt att tro), men det som jag hittills kan klaga på, rättfärdigat, är helt enkelt den bedrövliga tiden det verkar ta att packa ned lite prylar och skicka iväg dessa. Jag skickade efter en skärm på Inet.se samtidigt som jag skickade efter komponenterna på CDON, dvs i söndags, och skärmen kom fram på posten i tisdags, 2 dagar efter att jag skickat efter den. Efter 3 dagar hade CDON inte ens packat ned mina produkter i en kartong. Ni ser skillnaden va?

Bedrövligt hittills, bedrövligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fweewea:

Kortet som jag beställde från början, MSI Radeon 6970 2GB, är alltså slut på lager och man skickar istället någonting som kallas för "Videocard-PCI-Express-AMD" (mer bokstäver går det tydligen inte att klämma in i mailet, då det bl.a. står "Chassi-Tower Fractal Desi" på chassit jag beställt istället för den fulla texten). När man snabbt söker på hemsidan så kommer det upp ett par grafikkort med just denna text, bl.a. Videocard-PCI-Express-AMD XFX HD6870, Videocard-PCI-Express-AMD Sapphire Radeon HD6850, Videocard-PCI-Express-AMD Sapphire HD7950 3GB (osv....) och det är något av av dessa korten man har skickat istället. Jag antar att man inte har skickat något av de bättre korten som man får upp på sökningen, utan antagligen har man skickat ett 6870 i tron att jag skall tro att det är ett likvärdigt kort som MSI Radeon 6970 som jag beställt tidigare. Nåväl, jag kanske inte ska "klaga" mer då jag faktiskt inte vet hur det ligger till, men jag har svårt att tro att CDON skulle kompensera mig på förhand genom att skicka ett bättre grafikkort än det jag beställt.

Tjo, detta med fel namn på grafikkort har hänt mig också men det var helt korrekt grafikkort som anlände på posten.
Så hoppas att du kan släppa den biten tills de svarar iaf.

Permalänk

När får ni in Anidees i lager? Det har stått "kommande" i flera månader nu.

Visa signatur
Permalänk

Dags för lite rosande. Har precis fört en dialog med cdon's kundtjänst angående en felbeställning jag gjorde av att inte tänka mig för tillräckligt mycket. Har själv haft en negativ inställning tidigare och har sett att flertalet andra på swec haft problem ibland men nu måste jag påpeka att jag nog fått ett av de trevligaste bemötanden någonsin och med mycket hjälp från en kundtjänst över huvudtaget.

Tummen upp för cdon som hela tiden utvecklas till det bättre jämfört med många andra komponent-försäljare i dagsläget

Permalänk
Medlem

Beställde grejor samma dag av Inet & CDON för ett par veckor sedan.
Båda beställningarna kom samtidigt!

Har bara positivt att säga om cdon!

Permalänk

Är det ok att cdon skickar mig ett använt 580 även om jag köpt det som ett nytt? Alltså inte som demo-produkt eller liknande. Utan som en vanlig produkt utan reducerat pris.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

sökte på gigabyte gtx 670. Det finns en köp knapp som inte fungerar att klicka på, om man öppnar länken i nytt fönster så kommer man till en sida som "inte finns". Om man klickar på namnet så kommer man till produkten där det står att den itne finns inne och att man kan bevaka den ist för att köpa.

Finns den inne eller inte? Fick även ett mail för ngn dag sedan om att ni hade fått in den men när jag klickade på länken i mailet så fanns den inte att köpa....

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Är det ok att cdon skickar mig ett använt 580 även om jag köpt det som ett nytt? Alltså inte som demo-produkt eller liknande. Utan som en vanlig produkt utan reducerat pris.

Det skulle jag inte tycka var OK. Borde ju kunna kräva ett nytt när det inte framgår i beskrivningen att det är använt!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Det skulle jag inte tycka var OK. Borde ju kunna kräva ett nytt när det inte framgår i beskrivningen att det är använt!

tog lite kort på hur det såg ut efter att jag tagit ur det ur kartongen. Tog det väldigt försiktigt och höll endast i kylaren när jag plockade ur kortet ur kartongen.

Kan vara svårt att se på bild, men i verkligheten såg man fingeravtryck väldigt noga på baksidan

Var damm på rören till kylaren... Känns ju sådär :/

Fy skäms på er CDON!!!!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av DragonRapide:

sökte på gigabyte gtx 670. Det finns en köp knapp som inte fungerar att klicka på, om man öppnar länken i nytt fönster så kommer man till en sida som "inte finns". Om man klickar på namnet så kommer man till produkten där det står att den itne finns inne och att man kan bevaka den ist för att köpa.

Finns den inne eller inte? Fick även ett mail för ngn dag sedan om att ni hade fått in den men när jag klickade på länken i mailet så fanns den inte att köpa....

De verkar vara slut. Får bara hoppas att de hade 2 kvar när jag beställde mina nyligen :S

*EDIT* Står som postade nu så känns nästan som att jag klapp de 2 sista

Permalänk
Medlem

50kr rabatt som gäller till 2012-06-18 skänkes skicka pm.
Edit:
Borta

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

tog lite kort på hur det såg ut efter att jag tagit ur det ur kartongen. Tog det väldigt försiktigt och höll endast i kylaren när jag plockade ur kortet ur kartongen.

http://i.imgur.com/uQFsS.jpg

Kan vara svårt att se på bild, men i verkligheten såg man fingeravtryck väldigt noga på baksidan

http://i.imgur.com/MpkDR.jpg

Var damm på rören till kylaren... Känns ju sådär :/

Fy skäms på er CDON!!!!

Du borde höra av dig till CDONs kundtjänst, det är inte lagligt att ge dig ett redan använt exemplar när du köpt ett nytt.

Permalänk
Medlem

Hej CDON
Vill först tacka för bra priser och snabb leverans. Men något som jag inte blev så glad över att se var hur mitt paket såg ut när jag hämtade det på posten. Jag vet att posten inte hanterar paketen särkilt bra men paketeringen av mitt paket var faktiskt inget vidare. Det hade lätt kunnat trilla ut t.ex ram minnen ur detta paketet. Ursäkta mobil kameran

Så såg paketet ut i alla 4 hörnen. När man beställer för över 4tusen kr så kan ni väll lägga ner lite mer tid på paketeringen. Se över paketeringen.
Mvh daniel.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Känns som att många gnäller på CDON för gnällandets skull!

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk

Någon som vet när kampanjen med 10% rabatt på datorkomponenter tar slut?

Visa signatur

PC# intel Core i7-3770k @ 4,4ghz | Corsair H60 | Asus Sabertooth z77 | Corsair Vengeance 8gb | Corsair 750w Hx | Cooler Master 690 | HDD Samsung 128Gb 830 Series | Gigabyte Gtx 670 Oc |
Labtop# MacBook Air 13"

Permalänk
Skrivet av Ative00:

Känns som att många gnäller på CDON för gnällandets skull!

Och att man istället för att kontakta deras supporten direkt på telefon skriver om sitt ärende här på sweclockers.

Visst det är bra att lämna omdöme och dela med sig av vad som fungerar dåligt resp bra så man lättare ser vilka butiker som fungerar bra.

Men att ta felanmälningar eller frågor om när man kan tänkas få sin beställning osv via forumet skulle man nog få hjälp snabbare med om man lyfter på telefonen och ringer deras kundtjänst direkt.

Bara köpt småsaker till mitt dator bygge på cdon.se och det har fungerat bra. Dyrare och mer avancerade saker valde jag att köpa från en butik som var dyrare men som jag tror skulle ge bättre support och hjälp den dagen som det skiter sig.

Man får som konsument välja om man vill ha det billigare men att supporten kan vara sämre eller att man betalar lite mer och köper från en butik som har gott rykte och där man vet kommer få bra hjälp om det skiter sig.

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas951:

Och att man istället för att kontakta deras supporten direkt på telefon skriver om sitt ärende här på sweclockers.

Visst det är bra att lämna omdöme och dela med sig av vad som fungerar dåligt resp bra så man lättare ser vilka butiker som fungerar bra.

Men att ta felanmälningar eller frågor om när man kan tänkas få sin beställning osv via forumet skulle man nog få hjälp snabbare med om man lyfter på telefonen och ringer deras kundtjänst direkt.

Bara köpt småsaker till mitt dator bygge på cdon.se och det har fungerat bra. Dyrare och mer avancerade saker valde jag att köpa från en butik som var dyrare men som jag tror skulle ge bättre support och hjälp den dagen som det skiter sig.

Man får som konsument välja om man vill ha det billigare men att supporten kan vara sämre eller att man betalar lite mer och köper från en butik som har gott rykte och där man vet kommer få bra hjälp om det skiter sig.

Det går föresten inte att ringa CDON för deras kundtjänst är outsourcat. Så man får snällt använda chatten eller mailen. Sist jag beställde från CDON fick jag någon annan persons varor, och de ville inte skicka varorna jag egentligen skulle ha förrän jag hade returnerat de felaktiga först. Bedrövligt enligt mig och verkligen inte bra kundtjänst. Jag köper hellre någon annanstans även om det kostar lite mer. Från andra ställen får jag i alla fall det jag har beställt

Visa signatur

NZXT H1 | AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-I | G.Skill 32GB 3600MHz | ASUS RTX 3080 TUF OC 10GB | Corsair Force MP510 1TB SSD | WD Blue 1TB SSD | LG 35WN75C-B 35" UWQHD | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Superlight | Plantronics RIG 800HD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nagel:

Hej CDON
Vill först tacka för bra priser och snabb leverans. Men något som jag inte blev så glad över att se var hur mitt paket såg ut när jag hämtade det på posten. Jag vet att posten inte hanterar paketen särkilt bra men paketeringen av mitt paket var faktiskt inget vidare. Det hade lätt kunnat trilla ut t.ex ram minnen ur detta paketet. Ursäkta mobil kameran

http://img839.imageshack.us/img839/967/dsc00317pd.jpg

Så såg paketet ut i alla 4 hörnen. När man beställer för över 4tusen kr så kan ni väll lägga ner lite mer tid på paketeringen. Se över paketeringen.
Mvh daniel.

Detta borde du ha anmält till posten innan du tog emot paketet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CZ:

Det går föresten inte att ringa CDON för deras kundtjänst är outsourcat. Så man får snällt använda chatten eller mailen. Sist jag beställde från CDON fick jag någon annan persons varor, och de ville inte skicka varorna jag egentligen skulle ha förrän jag hade returnerat de felaktiga först. Bedrövligt enligt mig och verkligen inte bra kundtjänst. Jag köper hellre någon annanstans även om det kostar lite mer. Från andra ställen får jag i alla fall det jag har beställt

Jag googlade och fick fram ett nummer till cdon groups, och därifrån vart jag vidareskickad till deras kundtjänst. Så det går om man vill Har du kvar ett gammalt kvitto från CDON så står deras kundstjänst nummer därpå ocskå

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fille044:

Jag googlade och fick fram ett nummer till cdon groups, och därifrån vart jag vidareskickad till deras kundtjänst. Så det går om man vill Har du kvar ett gammalt kvitto från CDON så står deras kundstjänst nummer därpå ocskå

Är det detta telefonnr? 010 703 20 00? Ser ingen anledning att hemlighålla det, tycker det är förkastligt att inte ha telefonsupport.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...