Vi har kommit till Act 4 inferno utan att hoppa över några elitmobs. Frågor?

Permalänk
Medlem

Vi har kommit till Act 4 inferno utan att hoppa över några elitmobs. Frågor?

Har sett i diverse olika trådar att det dyker upp massa frågor om hur man ska klara inferno, så jag tänkte stå till tjänst.

Jag och mina polare har kommit till mitten på Act 4 nu utan att hoppa över ett enda elitpack utan har rensat oss igenom precis så man ska göra, tror det hänt att vi har creatat om gamet två eller tre gånger då vi fått "Reflect damage, extra health" mobs, då våran "döda så snabbt som möjligt genom CD"-taktik inte funkar då. Våran setup ser ut som följer:

Demon Hunter - Runt 50k skada(125k med sharpshooter), glass canon, dör av allt på ett slag.
Monk - Tankar stenhårt, har bara runt 10k dps men skadan sköter vi andra.
Wizard - Runt 40k, kan ta en del stryk på grund av sina cooldowns.
Witch Doctor - Runt 20k dps, kör med alla buffs han har så våran DH och Wizard blir riktigt sjuka.

Jag kan svara på frågor om Demon Hunter speccs, gear och sådär, men de andra får jag skicka vidare så svaren kan dröja.

Så om det är något ni undrar hur vi gjort, t.ex. fått ihop vårat gear eller liknande, fråga på!

/isb

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Hedersmedlem

Hur mycket har ni handlat på AH? AH var ju "infekterat" med bra gear från de akterna av folk som tog sig dit väldigt tidigt (Wizards och DHs, vars skills blev nerfade) och tillgången på loot av den kalibern i de lägre prisklasserna är därför mycket sämre nu.

Vilken vapentyp och specc använder Demon Huntern?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag är rätt nyfiken på munkens stats och gear, jag 2mannar mig genom inferno atm med en glass cannon DH, med mig som tank. Vi har oneshottat varenda boss men jag känner personligen att speciellt champion packs kan bli problematiska för mig, ofta dör jag och sen kitar DHn mobsen tills dom dör. Jag har ca 45k hp, 400 all res (med passive och mantra) samt 7k dps. Kör Crippling strike, blinding flash, serenity, heal, sweeping winds och mantra

Väldigt nyfiken på hur ni farmade gear också, jag känner att jag behöver en del upgrades, speciellt all res-delar så jag kan byta ut min one with everything-passive till något mer passande (kör arcane res nu)

Permalänk
Medlem

Jag sitter med en nybliven lvl. 60 Monk, och jag undrar lite hur man ska specca för att överleva Inferno som tank.

Har dragit upp res. till ~500 + OWE, men sen vet jag inte vad jag ska satsa på för att överleva så bra som möjligt. Vad är det man ska tänka på när man balanserar egenskaperna, och vilka är de viktigaste som Monk Tank? Vilka nivåer är lagom för inferno Act 2 och framåt?

Stats:
STR: 364
DEX: 547
INT: 328
VIT: 523

Armor: 2756
DPS: 4258

Kör två st. ~550DPS 1h-knivar som ger 2.4% Life Steal per hit vardera, och lite crit.ökning.

Mitt skillset ser ut så här:

Primary: Crippling Wave + Concussion
Secondary: Cyclone Strike + Implossion
1: Breath of Heavens + Circle of Life
2: Serenity + Ascension
3: Mantra of Healing + Boon of Protection
4: Sweeping Wind + Inner Storm

P1: Resolve
P2: The Guardians Path
P3: One With Everything

Mina skills fungerar bra, och jag får en hel del beröm när jag väl kan stå och kötta och dra till mig all uppmärksamhet, men såfort det kommer lite för tunga Elites så är det kört. Jag vet att mina specs är ganska dåliga för Inferno, men jag vet inte riktigt vad man ska satsa på för att det ska gå bättre. Sköld? Armor? DEX? VIT?

Är väldigt tacksam för den respons jag får

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Tog mig till Act 4 som Wizzy, är framför Diablo nu.
Solo.
Efter nerf.
Utan problem.

Saken är, problemet med folk som klagar på inferno(/monk..) är för att de bokstavligen FACEROLLAR sig igenom Normal - Hell.
"Ajaj, kan icke tanka boss med 30k hp och 10 resistance, INFERNO ÄR OMÖJLIGT!(/min klass är dålig, blizzard suger..)"
Nej, du är inte en super tank.
Nej, du kan inte överleva slag från vanliga mobs med skitgear.
Ja, det ska vara svårt som fan.
Ja, Act 2 ska vara dödligt compared med Act 1.

Jag har approx 25k DPS, 32k HP, 280 i alla resistances.
Nu kommer det viktigaste av mitt gear; 12% movement speed, 2.92 at/s.
Allt handlar om att antingen döda demonerna före de dödar dig (barbarian), eller att de aldrig slår dig (resten av klasserna).
Jag farmade Act 1 i 1½ vecka för att få ihop 4m guld till gear.

Tänk på det som ur ett "WoW-perspektiv";
Du tar dig till 85. Nu är det dags för raid på en gång!
"Vadfan, jag dog av ett slag från en HC boss. Skitspel, det är för svårt!"
Inferno är end-game content, inte late-game.

Sluta klaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Tog mig till Act 4 som Wizzy, är framför Diablo nu.
Solo.
Efter nerf.
Utan problem.

Saken är, problemet med folk som klagar på inferno(/monk..) är för att de bokstavligen FACEROLLAR sig igenom Normal - Hell.
"Ajaj, kan icke tanka boss med 30k hp och 10 resistance, INFERNO ÄR OMÖJLIGT!(/min klass är dålig, blizzard suger..)"
Nej, du är inte en super tank.
Nej, du kan inte överleva slag från vanliga mobs med skitgear.
Ja, det ska vara svårt som fan.
Ja, Act 2 ska vara dödligt compared med Act 1.

Jag har approx 25k DPS, 32k HP, 280 i alla resistances.
Nu kommer det viktigaste av mitt gear; 12% movement speed, 2.92 at/s.
Allt handlar om att antingen döda demonerna före de dödar dig (barbarian), eller att de aldrig slår dig (resten av klasserna).
Jag farmade Act 1 i 1½ vecka för att få ihop 4m guld till gear.

Tänk på det som ur ett "WoW-perspektiv";
Du tar dig till 85. Nu är det dags för raid på en gång!
"Vadfan, jag dog av ett slag från en HC boss. Skitspel, det är för svårt!"
Inferno är end-game content, inte late-game.

Sluta klaga.

Tackar, låter lovande för framtida spelande då jag inte ens kommit igenom Normal ännu!! har en del kvar att njuta av mao,,,

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Jag sitter med en nybliven lvl. 60 Monk, och jag undrar lite hur man ska specca för att överleva Inferno som tank.

Har dragit upp res. till ~500 + OWE, men sen vet jag inte vad jag ska satsa på för att överleva så bra som möjligt. Vad är det man ska tänka på när man balanserar egenskaperna, och vilka är de viktigaste som Monk Tank? Vilka nivåer är lagom för inferno Act 2 och framåt?

Stats:
STR: 364
DEX: 547
INT: 328
VIT: 523

Armor: 2756
DPS: 4258

Kör två st. ~550DPS 1h-knivar som ger 2.4% Life Steal per hit vardera, och lite crit.ökning.

Mitt skillset ser ut så här:

Primary: Crippling Wave + Concussion
Secondary: Cyclone Strike + Implossion
1: Breath of Heavens + Circle of Life
2: Serenity + Ascension
3: Mantra of Healing + Boon of Protection
4: Sweeping Wind + Inner Storm

P1: Resolve
P2: The Guardians Path
P3: One With Everything

Mina skills fungerar bra, och jag får en hel del beröm när jag väl kan stå och kötta och dra till mig all uppmärksamhet, men såfort det kommer lite för tunga Elites så är det kört. Jag vet att mina specs är ganska dåliga för Inferno, men jag vet inte riktigt vad man ska satsa på för att det ska gå bättre. Sköld? Armor? DEX? VIT?

Är väldigt tacksam för den respons jag får

Life steal gör knappt ngt i inferno (-80% effektivitet i inferno) så satsa hellre på life on hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

En massa text

Läs tråden som snubben som soloat diablo på inferno gjort på blizzards officiella EU-forum under munk-delen.

Några snabba saker:
EQ:
1: Ozo har rätt: Life on hit. Helt avgörande. Kolla http://www.youtube.com/watch?v=33UDzGZTHPI
2: % ökning i attack speed, hör ihop med punkt 1.
3: Sköld. Gllöm att köra dual wield (dps:en blir inte mycket sämre, men sjukt mycket bättre överlevnad.

Skills:
1: Använd fists of thunder (första runan, första skillen). Bäst life on hit effekt av den.
2: Tips om du ej gjort: gå in i "elective mode" så att du kan ha alla överlevnads-skills redo. Munken har bara kassa "höger-mus"-skills om du inte går in i elective mode. Bättre att sätta in deadly-reach med sista runan (bonus i dmg).
3: Mantra of healing, sista runan som ger 20% mer resistances
4: Använd de bästa defensiva passiva: Seize the initiative, one with everything och så minns jag inte sista här på jobbet där spel-siter är blockade

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Wizard - Runt 40k, kan ta en del stryk på grund av sina cooldowns.

Jag kan svara på frågor om Demon Hunter speccs, gear och sådär, men de andra får jag skicka vidare så svaren kan dröja.

Printscreen på Wizard build och stats hade varit uppskattat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Hur mycket har ni handlat på AH? AH var ju "infekterat" med bra gear från de akterna av folk som tog sig dit väldigt tidigt (Wizards och DHs, vars skills blev nerfade) och tillgången på loot av den kalibern i de lägre prisklasserna är därför mycket sämre nu.

Vilken vapentyp och specc använder Demon Huntern?

Vi har handlat rätt mycket på AH, det är ju trotts allt så spelet är byggt, att du ska använda AH. Dock skickar vi också runt mycket gear till varandra. Jag på Demon Huntern t.ex. fick min 1100dps crossbow av munken, och jag har gett honom gear osv. På en höft kan jag dra till med att vi kanske har lagt ut mellan 2 miljoner var på AH.

Jag som är DHn använder en Crossbow på 1100dps och en quiver med följande stats(132dex, 15% atkspeed, + hatred, max disc + 42dex gem), båda lootade. Min specc ser ut som följer:

Hungering arrow (devourering arrow)
Elemental arrow (nether tentacles)
Smoke screen (discplacement)
Caltrops (torturous grounds)
Marked for death (contagion)
Rain of Vengance (-)

Marked for death är jag tvungen att använda en sämre runa på, egentligen är ju Grim Reaper den bästa runan men jag får enorma migränanfall av hur den visas runt fienden(sant, fler som har problemet, googla lite så får ni se). Jag byter även ut den rätt ofta om jag vill ha mer survivability i form av Preperation så jag kan använda smoke screen oftare. Rain of Vengance utan runa är utan tvekan min mest användbara spell, den ger en enorm fördel när man ska försöka sänka fiender fort, tyvärr blir den skit om man sätter på en runa.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Jag är rätt nyfiken på munkens stats och gear, jag 2mannar mig genom inferno atm med en glass cannon DH, med mig som tank. Vi har oneshottat varenda boss men jag känner personligen att speciellt champion packs kan bli problematiska för mig, ofta dör jag och sen kitar DHn mobsen tills dom dör. Jag har ca 45k hp, 400 all res (med passive och mantra) samt 7k dps. Kör Crippling strike, blinding flash, serenity, heal, sweeping winds och mantra

Väldigt nyfiken på hur ni farmade gear också, jag känner att jag behöver en del upgrades, speciellt all res-delar så jag kan byta ut min one with everything-passive till något mer passande (kör arcane res nu)

Jag ska be han ta en printscreen på sina stats och sådär. Ärligt talat blir det rätt ofta så för oss också, att han går ner efter en stund, men då har vi redan hunnit få ut så extremt mycket skada så mobsen är nästan döda. Allt vi behöver honom till är att han ska hålla mobsen på plats i kanske 15s så vi kan ösa ut allt vi har på kort tid.

Först gjorde vi Warden/Butcher runs i Act 1, efter några dagar där så kunde vi börja cleara act 2, sen gör vi Goblin runs i Act 2, det är hur bra som helst. En standard runda så snittar man minst 1miljon per timme.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Grejen är den att det är DHn som bär upp ert party. Det spelar egentligen ingen större roll vad ni andra gör. Egentligen kan man säga att ni gör det svårare för DHn då mobsen blir tuffare med er närvaro. Jag är själv på Act 4 som barbar, om jag skulle vara där utan min vän DHn? HELL NO.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fetakniven:

Grejen är den att det är DHn som bär upp ert party. Det spelar egentligen ingen större roll vad ni andra gör. Egentligen kan man säga att ni gör det svårare för DHn då mobsen blir tuffare med er närvaro. Jag är själv på Act 4 som barbar, om jag skulle vara där utan min vän DHn? HELL NO.

De andra spelarna håller ju mobsen borta från DHn, så han kan göra dmg. För mig, som också är DH, går det lättare med fler spelare, för jag dör så snabbt annars i tränga situationer. (Fuck yoy Belial!)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Som munk borde du skaffa gear som ger dig 40-50 all stats och 40-50 i något element.
100 resi av varje gear är väldigt bra:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Grejen är den att det är DHn som bär upp ert party. Det spelar egentligen ingen större roll vad ni andra gör. Egentligen kan man säga att ni gör det svårare för DHn då mobsen blir tuffare med er närvaro. Jag är själv på Act 4 som barbar, om jag skulle vara där utan min vän DHn? HELL NO.

Håller med. Melee klasserna är bara en belastning. En grupp är bättre utan dem. En grupp med 4 DH lär förstöra allt utan större problem tex.

Permalänk
Medlem

DH kan leverera solo med 3 lvl 60 till i party.

Har en polare som man nästan skäms av att köra med. Han drar oss igenom akt2-3 helt själv. Vi dör som flugor. Jag kör wiz med 35k dmg, 40k hp, 200% resists osv.

Min polares DH gör 90k dmg. Och cooldown på sin shadow grej på 3-4 sec tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

De andra spelarna håller ju mobsen borta från DHn, så han kan göra dmg. För mig, som också är DH, går det lättare med fler spelare, för jag dör så snabbt annars i tränga situationer. (Fuck yoy Belial!)

Jasså? Den demon hunter jag spelar med är mest med som filantrop (och för att han tycker det är tråkigt med att spela ensam). Han har inga som helst problem med att kitea mobsen när övriga partyt har dött. Tvärtom händer det snarare att vi är i vägen så han inte kan kitea den väg han från början tänkt sig (med adds som resultat).

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk

Alltså 125k dps med "bara" en 1100 2handare, DH är ju sjukt OP. Jag har typ 40k med samma total dps 1h+offhand på min WD.

Permalänk

"Vi har kommit till act 4 inferno utan att hoppa över några elite mobs"

.."tror det hänt att vi har creatat om gamet två eller tre gånger då vi fått "Reflect damage, extra health" mobs"

Pff! Ren tur att det bara var 2-3 gånger då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Håller med. Melee klasserna är bara en belastning. En grupp är bättre utan dem. En grupp med 4 DH lär förstöra allt utan större problem tex.

Method spöade skiten ur athenes party i inferno act1-act4 run
Athenes party hade bättre gear, framförallt Athene själv. Dom hade 3dhs och en barb tror jag.

Method körde 4 olika klasser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Alltså 125k dps med "bara" en 1100 2handare, DH är ju sjukt OP. Jag har typ 40k med samma total dps 1h+offhand på min WD.

Det är inte 125k dps substained.
Det är 1 skott du har den dpsen, sen börjar Sharpshooter räkna om från början och dpsen ökar igen. Inte fören den stackat upp till 100% crit (1 skott) som den är på "max" igen.

Samma idiotiska sätt barbs räknar sin dps med alla cds uppe, typ what.

Borde komma en dps mätare till diablo så folk kan sluta räkna totalt orelevant dps.
Tänk om man räknade så i ett mmo som wow "Med alla trinkets proccade och cd har jag 982398398 dps" sen att substained dps är typ 80% lägre skit i de

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag som är DHn använder en Crossbow på 1100dps och en quiver med följande stats(132dex, 15% atkspeed, + hatred, max disc + 42dex gem), båda lootade. Min specc ser ut som följer:

Hungering arrow (devourering arrow)
Elemental arrow (nether tentacles)
Smoke screen (discplacement)
Caltrops (torturous grounds)
Marked for death (contagion)
Rain of Vengance (-)

Känns som att det inte finns någon alternativ specc än detta, har precis samma förutom att jag kör "Lingering Fog" på Smoke screen.. Extra tid på den.. Däremot är den ju så nerfad nu så den ger bara 1.5sec med den runnan.. 1 sec utan :S
Sen ligger jag efter i gear, tror jag har runt 35k DPS obuffad, men ligger rätt bra i allresistance där jag har 350-400 i alla kategorierna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Method spöade skiten ur athenes party i inferno act1-act4 run
Athenes party hade bättre gear, framförallt Athene själv. Dom hade 3dhs och en barb tror jag.

Method körde 4 olika klasser.

Fast Athene med team vann? Och method fick inte ner /orkade inte fortsätta med diablo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Fast Athene med team vann? Och method fick inte ner /orkade inte fortsätta med diablo?

Jaså, fick hört att dom vann med stor marginal ;O

Kollade bara till act3 tror jag de var och då låg dom så långt före så jag stängde av

Men jo, DH's atm är utan tvekan bästa klassen för att sola inferno diablo, så att dom fastnade på diablo kan jag tänka mig.
Tycker dom borde nerfa SS, sjukt boring skill också.

Hur kul är det liksom att enbart stacka crit dmg och använda sjuk långsam xbow, jag hade den spelstilen direkt när man provade.
Gick tillbaka till båge med IAS, så sjukt mycket roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tycker dom borde nerfa SS, sjukt boring skill också.

Den är ju nästan värdelös redan, håller endast 1 sekund nu, med Lingering fog rune får du 0,5sek längre..
Och du anser att den ska nerfas? o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vendin:

Den är ju nästan värdelös redan, håller endast 1 sekund nu, med Lingering fog rune får du 0,5sek längre..
Och du anser att den ska nerfas? o.O

öööööö va?
Med ss menar jag såklart sharp shooter, vilket det pratades om.
Inte smoke screen lol.

Smoke screen är den roligaste abilitien dhs har, att tima den vid killing blow, tycker det är bra dom nerfade duration, iaf lite skill nu att tima den

Permalänk
Inaktiv

Softcore?

Permalänk
Medlem

Här är obligatoriska tråden för munkar som har det svårt: http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4211086526

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av str0mback:

Tog mig till Act 4 som Wizzy, är framför Diablo nu.
Solo.
Efter nerf.
Utan problem.

Saken är, problemet med folk som klagar på inferno(/monk..) är för att de bokstavligen FACEROLLAR sig igenom Normal - Hell.
"Ajaj, kan icke tanka boss med 30k hp och 10 resistance, INFERNO ÄR OMÖJLIGT!(/min klass är dålig, blizzard suger..)"
Nej, du är inte en super tank.
Nej, du kan inte överleva slag från vanliga mobs med skitgear.
Ja, det ska vara svårt som fan.
Ja, Act 2 ska vara dödligt compared med Act 1.

Jag har approx 25k DPS, 32k HP, 280 i alla resistances.
Nu kommer det viktigaste av mitt gear; 12% movement speed, 2.92 at/s.
Allt handlar om att antingen döda demonerna före de dödar dig (barbarian), eller att de aldrig slår dig (resten av klasserna).
Jag farmade Act 1 i 1½ vecka för att få ihop 4m guld till gear.

Tänk på det som ur ett "WoW-perspektiv";
Du tar dig till 85. Nu är det dags för raid på en gång!
"Vadfan, jag dog av ett slag från en HC boss. Skitspel, det är för svårt!"
Inferno är end-game content, inte late-game.

Sluta klaga.

25k dmg utan buff?
Var har du i vita, str, int och dex?
Dör du inte ganska mycket med 32k hp och 280 all res?
Vad kör du med för skillbuild samt passiva?
Har själv sjukt svårt i act2 solo, men kanske har missat nått så tänkte jämföra med dig lite.

Permalänk
Medlem

ursäkta men vad betyder "kitar"?