Grafikkortet funkar ej...

Permalänk

Grafikkortet funkar ej...

Har ett 5670 som tydligen inte vill starta längre, undrar lite vad problemet kan vara. Funkade felfritt för 2 veckor sen men varit bortrest en tid nu och när jag kom tillbaka så funkade det inte alls. Kan starta upp systemet om jag tar ut det externa grafikkortet och startar från det som sitter inbyggt på modekortet. Kan dock inte starta datorn från det inbyggda grafikkortet när det externa sitter i, men det handlar väl om nån prioriteringsordning antar jag, men det är väl skit samma egentligen.

Min enda teori som jag har är helt enkelt att det är paj men fläkten snurrar på som den alltid ha gjort. Brukar kunna klura ut det mesta om det är nåt som krånglar men nu har jag faktiskt inte en aning.

Har testat att starta upp datorn från både hdmi och dvi vilket inte funkar. Hade kunnat testa att stoppa in grafikkoret i en annan dator men har tyvär inte möjlighet till det just nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Garanti kvar på kortet? Annars kan du ju testa att baka det. Finns två trådar om hur man gör detta på forat.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Köpte kortet begagnat för 2 år sen utan kvittot så det loppet är kört tyvär. Baka kortet säger du, känns som att det kanske få bli en sista utväg då helt enkelt om jag inte lyckas med att lösa det på något annat sätt innan veckans slut.