Permalänk
Medlem

Ljudkort

Jag tror att jag kanske har haft sönder mitt ljud kort, jag är inte säker. Jag använder det "Integrerade Ljudkortet" på "Asus p8z68-v PRO". När jag kopplar in headsetet där på fronten utav dator (som är kopplad till nån HD audio till botten utav grafikkortet) så hör jag inte sången när jag lyssnar på musik, eller jag hör den svagt, riktigt svagt, sammtidigt som jag hör "Sub-sången" när det är någon sång i bakrunden. I vanliga fall så brukar det vara att man råkat ställa in tillexempel 5.1 ljud (eller vad det avancerade ljuden nu heter) på sitt headset, och då kan den bara spela upp vissa saker. Så jag kollade på inställningarna i Realtech HD audio drivrutinerna, men den står på headset mode. Efter det så avinstalerade jag drivrutinerna, och gick på nån windows pre-installed ljud drivrutin. Men samma sak kvarstår Kopllar jag in headsetet där bak på datorn (Direkt i moderkortet, så funkar allt som det ska)... En annan sak som jag märkt är att när jag slår till datorn lätt, så hoppar hela ljudet till (som när man slår en CD spelare, fast lite kortare uppehåll). Lite underligt också att precis sammtidigt som det hände så gick min mic sönder. Spelade bf3 med en kommpis, då ljudet helt plötsligt ändrades, och micen sluta fungera.

Så det kan bli, MVH IzEpInK

Visa signatur

"Certainly avoid yourself. He is a newbie and might not realize it. You'll hate his code deeply a few years down the road." - Sortie

Permalänk

Du tror inte att det är utgångarna på framsidan som spökar? Har själv haft glapp i hörlurskontakten på framsidan på mitt gamla chassi.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

sitter ljudkortet riktigt?

Visa signatur

NZXT Switch 810 | Corsair AX 1200W 80+ Gold | GTX 680 4096 mb| i7 2600k 4,4 ghz | Crucial SSD m4 256GB | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASRock Fatal1ty Z77 |

skulle man vilja ha :)