Göra Battlefield 3 Montage/Film ihop?

Permalänk

Göra Battlefield 3 Montage/Film ihop?

Hej, för några veckor sedan var det en grabb som startade en tråd då han behövde statister till en bf3 film han ville skaka ihop. Jag är en av dom som ställt upp som statist och tänker hjälpa honom med hans projekt, dock så nämnde han att han kommer behöva folk med premium för att göra en film som kommer utspela sig i kartor från Armored Kill. Då Armored Kill inte släpps förens i september så har jag planer på att göra en kort sketch/trailer liknande film (EJ montage), och jag har planer att starta ASAP.

Mitt mål är att kunna släppa en snygg liten film tillsammans med sweclockers medlemmar som kommer ha nånting i stil med detta;

Min främsta uppgift, förutom att leda projektet, är att stå för redigeringen så mycket som möjligt.

Jag behöver folk som vill vara med och medverka i produktionen av detta projekt och det jag söker är folk som...

  • ...vill vara med som statist

  • ...har åtminstone en gnutta erfarenhet av After Effects/Photoshop

  • ...vill medverka i skrivning av manus samt att göra upplägg för olika film scener

ALLA som medverkar och bidrar på något sätt till detta kommer absolut få creds för deras insats.

Än så länge har jag bara lyckats snabbt klistra ihop, vad jag tycker är, "potentiell" låt för projektet samt skapat mig en liten bild av hur jag vill att början ska utspela sig.

Jag har även lyckats bemästra glitchen i bf3 som gör att jag får bort "HUD:en" + Vapnet och som därefter gör att jag får in snygga scener.

Skickar med två klipp så ni kan få en uppfattning av vad för sorts trailer/sketch vi ska göra (som förhoppningsvis kan bli kortfilm sedan)

Första klippet är låten som jag klistrade ihop:

Andra klippet är på lite scenery jag slängt ihop för att visa att jag kan få till acceptabla vinklar

Blir vi tillräckligt många så kommer projektet starta så snart som möjligt.
Hoppas ni är taggade och sugna på att medverka

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Jag har inget annat för mig nu för tiden då jag väntar på jobb, dock så är jag värdelös på redigering av allt slag. Men jag ställer gärna som som statist! Premium har jag.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Ställer upp som statist! dock så jobbar man till 4 om dagarna.

Permalänk
Medlem

Jag kan ställa upp som statist samt upp lägg för olika scener! Dock har jag inte Premium, var det ett måste? I så fall skaffar jag mig det!

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

Hej, för några veckor sedan var det en grabb som startade en tråd då han behövde statister till en bf3 film han ville skaka ihop. Jag är en av dom som ställt upp som statist och tänker hjälpa honom med hans projekt, dock så nämnde han att han kommer behöva folk med premium för att göra en film som kommer utspela sig i kartor från Armored Kill. Då Armored Kill inte släpps förens i september så har jag planer på att göra en kort sketch/trailer liknande film (EJ montage), och jag har planer att starta ASAP.

Mitt mål är att kunna släppa en snygg liten film tillsammans med sweclockers medlemmar som kommer ha nånting i stil med detta;

http://www.youtube.com/watch?v=XVjIcSSTyrI

Min främsta uppgift, förutom att leda projektet, är att stå för redigeringen så mycket som möjligt.

Jag behöver folk som vill vara med och medverka i produktionen av detta projekt och det jag söker är folk som...

  • ...vill vara med som statist

  • ...har åtminstone en gnutta erfarenhet av After Effects/Photoshop

  • ...vill medverka i skrivning av manus samt att göra upplägg för olika film scener

ALLA som medverkar och bidrar på något sätt till detta kommer absolut få creds för deras insats.

Än så länge har jag bara lyckats snabbt klistra ihop, vad jag tycker är, "potentiell" låt för projektet samt skapat mig en liten bild av hur jag vill att början ska utspela sig.

Jag har även lyckats bemästra glitchen i bf3 som gör att jag får bort "HUD:en" + Vapnet och som därefter gör att jag får in snygga scener.

Skickar med två klipp så ni kan få en uppfattning av vad för sorts trailer/sketch vi ska göra (som förhoppningsvis kan bli kortfilm sedan)

Första klippet är låten som jag klistrade ihop:

http://www.youtube.com/watch?v=exVCqKqHfX8

Andra klippet är på lite scenery jag slängt ihop för att visa att jag kan få till acceptabla vinklar

http://www.youtube.com/watch?v=ZzULTSY-74o

Blir vi tillräckligt många så kommer projektet starta så snart som möjligt.
Hoppas ni är taggade och sugna på att medverka

Jag kan vara med! Har bara bf3 och b2k imo dock. Har kunskap inom Vegas. Kan filma lite också.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk

Är gärna med som statist, har premium Antar att endast manusförfattare kommer ha mycket att göra fram tills armored kill släpps?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Jag har inget annat för mig nu för tiden då jag väntar på jobb, dock så är jag värdelös på redigering av allt slag. Men jag ställer gärna som som statist!

Perfect!

Skrivet av Burks:

Ställer upp som statist! dock så jobbar man till 4 om dagarna.

Ingen fara, jag räknar med att folk jobbar och har liv utanför datorn, själv jobbar jag till 4 jag med så det är bara vi kommer överens med alla andra så kan vi hitta dagar att köra igång projektet på

Skrivet av Toxid_Fox:

Jag kan ställa upp som statist samt upp lägg för olika scener! Dock har jag inte Premium, var det ett måste? I så fall skaffar jag mig det!

Nice! Jag ser gärna att alla som är med delar med sig av sina åsikter och idéer
Nej, du behöver inte ha premium. Jag har inte planerat att filma något i CQ. Kommer nog hålla oss till B2k

Skrivet av emilgf:

Jag kan vara med! Har bara bf3 och b2k imo dock. Har kunskap inom Vegas. Kan filma lite också.

Låter skitbra! Jag TROR, inte säker, men jag tror att vi kommer hålla till i Gulf Of Oman/Wake Island.

Skrivet av Lasergurka:

Är gärna med som statist, har premium Antar att endast manusförfattare kommer ha mycket att göra fram tills armored kill släpps?

Inte nödvändigtvist, detta projekt är än så länge än "Beta" så att säga, och jag har inga planer på att filma i Armored Kill då jag inte vet hur dom banorna kommer att se ut. (Armored Kill projektet är inte mitt utan det tillhör Stickyone @Swec)

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Skrivet av jaramillo:

Inte nödvändigtvist, detta projekt är än så länge än "Beta" så att säga, och jag har inga planer på att filma i Armored Kill då jag inte vet hur dom banorna kommer att se ut. (Armored Kill projektet är inte mitt utan det tillhör Stickyone @Swec)

Aha, då hänger jag med

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

vad föredrar ni att snacka över? TS, Skype? Vent?

Själv så har Skype funkar perf för mig i många år, men jag kan skaffa annat program om majoriteten vill de

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk

Jag är på kan va statist och spela in och jag har premium men kommer hem om tre veckor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Inte Core I7-2600 MB: Asus P8Z68-V LX Z68
RAM: 2X Corsair classic DDR3 4GB Pc3-12800 HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
Optisk enhet: Samsung DVDRW 22X Black SATA Chassi: Fractal Design Define R3 Ttanium
PSU:Corsair Power supply 750W TX GPU:Sapphire HD6950 1GB PCI-E Lite retail

Permalänk
Medlem

Jag kan också vara med som statist men åker på semester 29 juni och är borta 4 veckor sedan redo igen

Edit, har premium

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Hedersmedlem

är nyfiken och eventuellt intresserad, men har dock några frågor.

- är det skickliga spelare ni söker?

- hur ska vi sända över eventuella klipp till dig om du vill redigera/sätta ihop, filmen? (fraps i 1080 med 30fps, tar inte lite plats om man säger så) och även efter redigering samt komprimering så tar det fortfarande mycket plats att skicka över.

- vad för photoshop/after effects erfarenheter krävs samt gäller dessa endast för video redigering?

jag kan tyvärr inte säga om jag kan delta eller ej i dagsläget då jag inom kort kommer att flytta. men skriver i tråden inom kort om jag har möjlighet.

För övrigt så länkar jag min profil och drar en kort presentation om mig själv som kanske är intressant för dig jaramillo

Profil (battlelog) : http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/To33e/stats/3543...

kort presentation:

jag heter Tobias, är 20 år gammal har sedan tidigare spelat Battlefield 2 i 3 år (över 800 timmar) och spelat BF3 sedan i december och innehar där över 200 timmars speltid. Gillar att köra som Infantry, i fordon så föredrar jag gunner med kitet enginer.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Ställer mer än gärna upp som statist

Kan grundläggande photoshop om det skulle behövas.

Och nej, jag kommer inte att använda mig av systemet listat nedan om det blir av

Permalänk
Medlem

Snor tråden lite.

Undrar vilket command som gäller för att få bort både vapnet och huden? Svar uppskattas!

Är själv redigerare och bemästrar vegas + adobe after effects, skulle gärna hjälpa till men har tyvärr ingen tid just nu då jag redan håller på med andra projekt.

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med sålänge jag hinner. Har träning ca 5 dagar i veckan men har just slutat gymnasiet så annars har jag nog tid över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sozz:

Snor tråden lite.

Undrar vilket command som gäller för att få bort både vapnet och huden? Svar uppskattas!

Är själv redigerare och bemästrar vegas + adobe after effects, skulle gärna hjälpa till men har tyvärr ingen tid just nu då jag redan håller på med andra projekt.

Det här kanske hjälper dig lite med tricket att dölja vapnet.

http://www.youtube.com/watch?v=d1Pw2NHL2Ag

Permalänk
Medlem

Till ts. Fick tips om att man skulle använda dxtory som rec program

Citat"

"du kan välja vad för codec du vill spela in och vad för kvalitet du vill ha mycket mer frikostigt, du spelar också in din mikrofon och vad du hör på två olika ljudspår så att om du vill klippa bort din röst eller vill ändra balansen mellan din röst och det du hör så är det både möjligt och jätte lätt. programet är lite svårare att ställa in då det finns MASSVIS med olika alternativ men tittar man runt lite så går det ganska snabbt att lista ut hur man ska göra.2

#12339105

Permalänk
Medlem

Om du behöver några tips för musik att använde i filmen, hör av dig till mig! Då jag har 2-4 spotify spellistor med låtar/soundtracks som passar till filmer.

Har vissa kunskaper inom videoredigering, har några vänner som är ett jäkla amazing i videoredigering och om du vill kan jag fråga dem i fall dem kan hjälpa dig, om du vill det * Dem är från USA, så det krävs engelska vid kommunikation

Permalänk
99:e percentilen

Har Premium och ställer gärna upp som statist. Kan även en del Sony Vegas, men absolut inget professionellt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kan vara statist, har premium. Hjälper gärna till!

Permalänk
Medlem

Tror mina skills är för epic för att visas på film =/

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Har inget för mig just nu så jag kan vara statist.

Permalänk

Jag kan vara med, har b2k, men tiderna jag kan är lite varierande...

Är det ett problem att jag inte kan spela varenda kväll?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Kan After Effects och Photoshop ganska hyggligt iaf så kan hjälpa till med sånt och/eller bli pangad på i bf.
Jobbar rätt udda tider i sommar men annars gör jag inte så mycket så kan vara kul med det här ^^

Permalänk
Medlem

Ställer gärna upp som statist och är arbetslös atm så tider ska nog inte vara några större problem^^ Förövrigt är jag en jävel på helikopter ifall nån scen skulle behöva det och kan dessutom en del sony vegas från cs-tiderna, citera om du är intresserad:)

Visa signatur

CPU: 5800X @4,85 | Kylare: Phanteks Glacier One 360 | RAM: 32GB @3800 CL14| Hårddisk: Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 960 Evo 1TB | PSU: Corsair AX860i| GPU: 3080 10GB Chassi: Fractal Design Meshify 2 |

Permalänk
Medlem

Ställer även jag gärna upp som statist (har premium och hela den biten om det är relevant).

Sen så har jag (ytterst) begränsade kunskaper inom After Effects (har väl prövat någon gång) & Photoshop, men kan väl om det krisar sig. Finns säkert många andra här som är mycket bättre på det än mig.

Manus kan jag även försöka hjälpa till med om jag hinner, men fantasin är ju som den är (urusel ), kan väl åtminstone ge input och feedback om det behövs.

Har även hyfsat mycket fritid just nu, troligtvis längre fram också, beroende på hur det ter sig med studier och jobb.

Permalänk

Jag skulle kunna ställa upp om ni behöver hjälp med redegering Kan det mesta men har tyvärr inte bf3 :/

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Ställer gärna upp som statist jag med! After Effects är jag ganska dålig i men photoshop är jag ganska hyfsad i, jag kan även sony vegas men det vet jag inte om det duger, Heter "Alexzpro" i bf3 med!

Permalänk

Kan vara statist och hjälper gärna med manus

EDIT: Har även premium

Permalänk
Skrivet av To33e:

är nyfiken och eventuellt intresserad, men har dock några frågor.

- är det skickliga spelare ni söker?

- hur ska vi sända över eventuella klipp till dig om du vill redigera/sätta ihop, filmen? (fraps i 1080 med 30fps, tar inte lite plats om man säger så) och även efter redigering samt komprimering så tar det fortfarande mycket plats att skicka över.

- vad för photoshop/after effects erfarenheter krävs samt gäller dessa endast för video redigering?

jag kan tyvärr inte säga om jag kan delta eller ej i dagsläget då jag inom kort kommer att flytta. men skriver i tråden inom kort om jag har möjlighet.

För övrigt så länkar jag min profil och drar en kort presentation om mig själv som kanske är intressant för dig jaramillo

Profil (battlelog) : http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/To33e/stats/3543...

kort presentation:

jag heter Tobias, är 20 år gammal har sedan tidigare spelat Battlefield 2 i 3 år (över 800 timmar) och spelat BF3 sedan i december och innehar där över 200 timmars speltid. Gillar att köra som Infantry, i fordon så föredrar jag gunner med kitet enginer.

Hej Tobias, nej din skicklighet i spelet har absolut ingen betydelse då det inte är en frag film som ska göras.

Skrivet av Sozz:

Snor tråden lite.

Undrar vilket command som gäller för att få bort både vapnet och huden? Svar uppskattas!

Är själv redigerare och bemästrar vegas + adobe after effects, skulle gärna hjälpa till men har tyvärr ingen tid just nu då jag redan håller på med andra projekt.

Länken du fick citerad är den som jag tog lärdom av, lycka till

Skrivet av Burks:

Till ts. Fick tips om att man skulle använda dxtory som rec program

Citat"

"du kan välja vad för codec du vill spela in och vad för kvalitet du vill ha mycket mer frikostigt, du spelar också in din mikrofon och vad du hör på två olika ljudspår så att om du vill klippa bort din röst eller vill ändra balansen mellan din röst och det du hör så är det både möjligt och jätte lätt. programet är lite svårare att ställa in då det finns MASSVIS med olika alternativ men tittar man runt lite så går det ganska snabbt att lista ut hur man ska göra.2

#12339105

Tja! tack för tipset, är dock fullmedveten om att jag ska köra med dxtory och vilka inställningar

Skrivet av LarssoN:

Om du behöver några tips för musik att använde i filmen, hör av dig till mig! Då jag har 2-4 spotify spellistor med låtar/soundtracks som passar till filmer.

Har vissa kunskaper inom videoredigering, har några vänner som är ett jäkla amazing i videoredigering och om du vill kan jag fråga dem i fall dem kan hjälpa dig, om du vill det * Dem är från USA, så det krävs engelska vid kommunikation

Absolut, skicka gärna dina playlists

Skrivet av Fronix:

Tror mina skills är för epic för att visas på film =/

Vilken tur att filmen inte har med "skills" att göra

Skrivet av Slaktardej:

Jag kan vara med, har b2k, men tiderna jag kan är lite varierande...

Är det ett problem att jag inte kan spela varenda kväll?

Det är inget problem alls. Nu när jag vet och ser hur många som ska vara med kommer jag göra en platoon på battlelogen som vi kommer använda som "mötesplats"

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]