Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig om en cool sak som jag läste om på guildwars2junkies när en rankade 5 saker som är bra med guild systemet.
Det var den femte saken som var intressant:

"Connect with your guild via your smartphone. The Extended Experience team at ArenaNet is committed to bringing us extensions that operate outside of the game, such as mobile and web apps for the Trading Post. However, they’re also demonstrating that they have the technology to view in game maps, watch your guilds activities, and participate in guild chat all from your smart phone, in real time. This is the epitome of what should be included in a next generation game, and it’s one shining example of how ArenaNet is putting multiplayer back into MMO’s."

Källa: http://www.guildwars2junkies.com/2012/06/25/five-reasons-to-l...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YeZirko:

Tänkte dela med mig om en cool sak som jag läste om på guildwars2junkies när en rankade 5 saker som är bra med guild systemet.
Det var den femte saken som var intressant:

"Connect with your guild via your smartphone. The Extended Experience team at ArenaNet is committed to bringing us extensions that operate outside of the game, such as mobile and web apps for the Trading Post. However, they’re also demonstrating that they have the technology to view in game maps, watch your guilds activities, and participate in guild chat all from your smart phone, in real time. This is the epitome of what should be included in a next generation game, and it’s one shining example of how ArenaNet is putting multiplayer back into MMO’s."

Källa: http://www.guildwars2junkies.com/2012/06/25/five-reasons-to-l...

De har däremot sagt att det kommer först efter release Själv sitter man på en Nokia N9, så det kommer garanterat inga appar till den x)

Permalänk
Medlem

När kör stress-testen igång imon? är det mellan 18-22 eller 19-23 eller när är det?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

När kör stress-testen igång imon? är det mellan 18-22 eller 19-23 eller när är det?

19-23 om jag minns rätt. Måste se till att packa alla kläder till sydafrika innan det så man kan spela hela kvällen

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så började ju både BWE1, BWE2 o stresstested mellan en timme innan "egentlig" tid. Så kanske 18-23... Äh det är ju bara att testa o logga in.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av murklor:

Om jag minns rätt så började ju både BWE1, BWE2 o stresstested mellan en timme innan "egentlig" tid. Så kanske 18-23... Äh det är ju bara att testa o logga in.

Sant, härligt tomt i startområdena en timme innan officiell öppning, passade bra att dra igenom dem då

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Sant, härligt tomt i startområdena en timme innan officiell öppning, passade bra att dra igenom dem då

Fast man vill ju ha mycket folk i zonerna. Det gör både eventen och belöningarna större så om något så vill man ha mer folk med sig i varje zon.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CoralSea:

Fast man vill ju ha mycket folk i zonerna. Det gör både eventen och belöningarna större så om något så vill man ha mer folk med sig i varje zon.

Inte betan-startade-för-5-minuter-sen mycket, den där punkten av betorna när varenda event och renown heart i Queensdale är sönderzergade närmaste timmen...

Permalänk
Medlem

Jäkligt kul slut event, men draken borde ha landat så man kunde slåss mot den. Men jag gillar iden att man kan bli curropted och slåss mot varandra.
Dock så överlevde jag och slapp bli curropted.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Jäkligt kul slut event, men draken borde ha landat så man kunde slåss mot den. Men jag gillar iden att man kan bli curropted och slåss mot varandra.
Dock så överlevde jag och slapp bli curropted.

Corrupted var värdelöst. Man hade jättedåligt skillset och dog för minsta lilla. Man kunde göra typ 40 max dmg medan motståndarna tog 200 på en med sin autoattack och man hade typ 800hp så man dog typ direkt. Ingen downed-state heller.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Förlängde dom stress-testet eller går min klocka fel? kört BG till nu och när jag lämnade blev jag disconnected och kunde inte komma in i spelet igen

Permalänk

Wuut, jag missade eventet trodde man kunde vara med i det i wvwvw också

Permalänk
Medlem

Slut eventet var lika mycket skit som förra gången - förutom att nu lagga det så mycket att branded var helt ospelbart. Man tycker ju dom borde lärt sig nåt, men nej. Exakt samma. Det var helt omöjligt att få full corruption, spelare zonar ut/in för att bli human igen (eftersom det inte gick att köra branded), de sista waypointsen vägra bli korrupta och eir/rytlock insta-killa allt medans dom är odödliga. Jag tror inte NÅGON server lyckades med eventet, iaf inte om man läser GW2guru.

Grymt besviken på Arenanet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Corrupted var värdelöst. Man hade jättedåligt skillset och dog för minsta lilla. Man kunde göra typ 40 max dmg medan motståndarna tog 200 på en med sin autoattack och man hade typ 800hp så man dog typ direkt. Ingen downed-state heller.

Håller med, blev corrupted fort och dog hela tiden.
Vet inte riktigt om jag gillade det eventet men hann inte spela så mycket av det dock.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Slut eventet var lika mycket skit som förra gången - förutom att nu lagga det så mycket att branded var helt ospelbart. Man tycker ju dom borde lärt sig nåt, men nej. Exakt samma. Det var helt omöjligt att få full corruption, spelare zonar ut/in för att bli human igen (eftersom det inte gick att köra branded), de sista waypointsen vägra bli korrupta och eir/rytlock insta-killa allt medans dom är odödliga. Jag tror inte NÅGON server lyckades med eventet, iaf inte om man läser GW2guru.

Grymt besviken på Arenanet.

Håller helt med, men jag är inte besviken på Arenanet. Detta var ett beta stresstest så man får inte ha allt för höga förväntningar. Men vid release, då kommer jag har höga förväntingar och är det lika illa vid release så kommer jag också börja klaga rejält och vara besviken på Arenanet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Eh det var ju ett stresstest? Vet ni att dom körde med alla kluster igång. Om dom testade någon specifik flaskhals? Det är var det är...ett kort stress test för att samla data. Vore nästan besviken om allt flöt som om det vore release, hur kan de då veta vart gränsen går på sina system?

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Eh det var ju ett stresstest? Vet ni att dom körde med alla kluster igång. Om dom testade någon specifik flaskhals? Det är var det är...ett kort stress test för att samla data. Vore nästan besviken om allt flöt som om det vore release, hur kan de då veta vart gränsen går på sina system?

Håller med denna snubbe.

Förstå innebörden av STRESSTEST och en slags uppenbarelse slår in pannbenet på er.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Många verkar missat vad stresstest är.. Kul att folk är besvikna när meningen med ett stresstest är för att Arenanet ska kunna samla data för att få spelet att funka som det ska när det väl släpps.. Det är arenanet som testade spelet vi var bara delaktiga i att belasta deras servrar osv
Hade nästan blivit förvånad om spelet funkade felfritt under ett stresstest.

Citat:

Thanks to all of you for helping our developers gather data during the stress test. You were all a huge help, and we hope you enjoyed it! ~RB2

Permalänk
Medlem

Grafiken flöt på väldigt mycket bättre än de sista betaeventen, gjorde väldigt mycket för spelkänslan!

Lite hackigare i WvW dock...

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Grafiken flöt på väldigt mycket bättre än de sista betaeventen, gjorde väldigt mycket för spelkänslan!

Lite hackigare i WvW dock...

Bättre ja, bra nej.
De har fortfarande en flaskhals i motorn någonstans som gör att den gimpar prestandan något enormt, håller på att ladda upp till youtube för att visa vad jag menar.

välj HD så ni kan se min FPS, load, temp och allt annat på GPU och CPU

FPSen droppar medan CPU och GPU blir flaskade av något annat så pass att när jag går ur vattnet (runt 2min sträcket) ligger jag på 15-20FPS och GPU är nere under 35% load och CPU går aldrig över 45%, inget annat spel vad jag sett som agerar på detta sättet, inte ens med v-sync off och ute vid inloggningsskärmen där inget egentligen ska kunna påverka går GPU över 80%.

För er som undrar så är det på rigg 2 i signaturen som det är inspelat, det är mörkt för att GW2 har gamma fix och jag har slagit av den i MSI Afterburner på inspelningar, det ser inte så mörkt ut när jag spelar :P.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag skulle hoppas att de kan byta till en DX11-renderer till release, men det är väl inte troligt. Inte för att lägga på massa effekter, men för att DX11 prestanda > DX9 prestanda, även delvis CPU-relaterat. De lär säkert dyka upp i framtida patch/expansion i alla fall. Såg att de pratat om att GW2 skulle supporta DX10, men det verkar konstigt. Det är DX9 eller DX11 som gäller idag. Ingen gör något specifikt för DX10 numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Många verkar missat vad stresstest är.. Kul att folk är besvikna när meningen med ett stresstest är för att Arenanet ska kunna samla data för att få spelet att funka som det ska när det väl släpps.. Det är arenanet som testade spelet vi var bara delaktiga i att belasta deras servrar osv
Hade nästan blivit förvånad om spelet funkade felfritt under ett stresstest.

Det är många som missar saker.

Som att många av problemen i sluteventet inte hade någonting att göra med att det var ett stresstest. Lag var helt väntat. Men det var skit designat i BWE2 och det var inte ändrat alls i stresstest #2. Anet kunde ha ändrat allt när dom såg att det inte funkade i BWE2, men det valde dom uppenbarligen inte att göra. Det är det jag är besviken på, inte på stresstestet.

Om dom ville samla data på hur dom gjort den den mest trasiga eventen någonsin och hur spelare psykiskt reagerar när dom tvingas på skit karaktärer, så visst då lyckades dom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av murklor:

Det är många som missar saker.

Som att många av problemen i sluteventet inte hade någonting att göra med att det var ett stresstest. Lag var helt väntat. Men det var skit designat i BWE2 och det var inte ändrat alls i stresstest #2. Anet kunde ha ändrat allt när dom såg att det inte funkade i BWE2, men det valde dom uppenbarligen inte att göra. Det är det jag är besviken på, inte på stresstestet.

Om dom ville samla data på hur dom gjort den den mest trasiga eventen någonsin och hur spelare psykiskt reagerar när dom tvingas på skit karaktärer, så visst då lyckades dom.

Ja, det är många som missar saker. Som att de körde samma build som förra eventet, vilket de hade förvarnat om. Allt gnäll på att det inte var bättre är totalt missriktat, klart det inte är bättre när det är samma build!

Skäms och skärpning på er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Ja, det är många som missar saker. Som att de körde samma build som förra eventet, vilket de hade förvarnat om. Allt gnäll på att det inte var bättre är totalt missriktat, klart det inte är bättre när det är samma build!

Skäms och skärpning på er!

Samma build kan dock betyda olika saker.. Med tanke på att det mellan BWE2 och detta stresstest kommit små patcher på totalt ca 2,5gb ..

För mig var det perfekt performance förra BWE, på stresstestet så va det mycket värre, både på FPS och ms fronten..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hjulstad:

Samma build kan dock betyda olika saker.. Med tanke på att det mellan BWE2 och detta stresstest kommit små patcher på totalt ca 2,5gb ..

För mig var det perfekt performance förra BWE, på stresstestet så va det mycket värre, både på FPS och ms fronten..

Med tanke på att det var ett stresstest och inte något betaevent lär det mest varit uppdateringar som gällde nätverket, så länge vi inte har något ordentligt GPU-stöd så skulle en tungdriven nätverksmodul kunna dra ner både ms och FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Med tanke på att det var ett stresstest och inte något betaevent lär det mest varit uppdateringar som gällde nätverket, så länge vi inte har något ordentligt GPU-stöd så skulle en tungdriven nätverksmodul kunna dra ner både ms och FPS.

Yupp.. Märkte också att jag aldrig kom över 45-50% på varken ram-cpu-gpu usage under hela stresstestet... Detta va bättre på BWE när gpu ibland kom up mot 70-75% och ram och cpu jobbade desto bättre.. Nätverksmodul vet jag inte riktigt vad du menar med men antar att du menar att det är serverside problem som gör att datorn inte får tillräckligt med info att arbeta med..? Är rätt okunnig när det gäller detta

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hjulstad:

Yupp.. Märkte också att jag aldrig kom över 45-50% på varken ram-cpu-gpu usage under hela stresstestet... Detta va bättre på BWE när gpu ibland kom up mot 70-75% och ram och cpu jobbade desto bättre.. Nätverksmodul vet jag inte riktigt vad du menar med men antar att du menar att det är serverside problem som gör att datorn inte får tillräckligt med info att arbeta med..? Är rätt okunnig när det gäller detta

Syftade på den delen av klienten som hanterar uppkopplingen mot servern.

Permalänk
Medlem

Om de kopplat nätverksmodulen som styrande för FPS kommer spelet alltid att flyta dåligt oavsett prestanda på datorn, det tvivlar jag på att det är speciellt som det inte förklarar problemet med under 80% GPU workload på inloggningskärmen med v-sync off (FPS maxar ut mellan 170-185FPS där och det gör ingen skillnad om jag kör bästa settings eller sämsta) , min gissning är att något flan på ArenaNet länkat ljudet och något mer till grafiken för synkning på ett sådant sätt att det flaskar vilket stoppar fysiken och grafiken att jobba fullt ut, kan även vara dålig hantering av trådar men det verkar skumt iom att de bygger på GW motorn som är helt ok på det redan.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tror ni vi får något release datum idag?
Vill minnas att jag såg en bild på deras facebook där det satt 3 st fotbollströjor på väggen.
som bildade datumet 28 juli 2012.
Så lite taggad är man idag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Om de kopplat nätverksmodulen som styrande för FPS kommer spelet alltid att flyta dåligt oavsett prestanda på datorn, det tvivlar jag på att det är speciellt som det inte förklarar problemet med under 80% GPU workload på inloggningskärmen med v-sync off (FPS maxar ut mellan 170-185FPS där och det gör ingen skillnad om jag kör bästa settings eller sämsta) , min gissning är att något flan på ArenaNet länkat ljudet och något mer till grafiken för synkning på ett sådant sätt att det flaskar vilket stoppar fysiken och grafiken att jobba fullt ut, kan även vara dålig hantering av trådar men det verkar skumt iom att de bygger på GW motorn som är helt ok på det redan.

Självklart är inte nätverksmodulen styrande för FPS, det jag menar är att om nätverksmodulen snor massa CPU och renderingen inte kan använda GPUn ordentligt kan den bli lidande för att det inte finns CPU-tid nog. Kollade inte CPU-load igår men nog är det vältrådat iallafall, i en crash-report var threadcount på dryga 1300.