Undringar om att köpa timecard på battlenet

Permalänk

Undringar om att köpa timecard på battlenet

Köpte nyss nytt timecard via Battlenet. 12,99€ För en månad. Med visa kort. Jag har ALDRIG behövt köpa via battlenet, har alltid köpt Pre-paid. men nu vart det så. men hursomhelst. så har det gått typ 30min sedan jag köpte via battlenet. Det står att accountet är Active. men på Account history står det
"28/07/12 12.99 EUR One-Month Subscription
Pending
28/06/12 12.99 EUR One-Month Subscription
Active
. Så...måste jag activera med en kod? (Har inte fått någon på emailen)
Det står desutom "There was a problem logging in with this account. You may not have a world of warcraft game attached to your account, or you may be logging into a region different from the one you created the account in.
Jag har aldrig haft liknande problem förut så ber om ursäkt om det bara var något simpelt fel jag gjorde.
kan tillägga att det var ett år sen jag använde accountet senast

Permalänk
Medlem

Ring blizzard och förklara det problem, ni lär lösa det på direkten

Verkar som att något har gått korrupt

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Hedersmedlem

Det ser rätt ut tycker jag. När du köper tid på Battle.net signar du alltid upp på en prenumeration. Så vad du ska göra nu är att avregistrera ditt kort igen, annars kommer de dra en ny omgång pengar varje månad tills du säger upp det. Om det inte är det du vill dvs.

Men se nu till att skaffa en Authenticator också!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Ring blizzard och förklara det problem, ni lär lösa det på direkten

Verkar som att något har gått korrupt

Undrar också om man blir bunden eller liknande när man köpt en månad. Stog något om någon premium

Permalänk
Skrivet av giplet:

Det ser rätt ut tycker jag. När du köper tid på Battle.net signar du alltid upp på en prenumeration. Så vad du ska göra nu är att avregistrera ditt kort igen, annars kommer de dra en ny omgång pengar varje månad tills du säger upp det. Om det inte är det du vill dvs.

Men se nu till att skaffa en Authenticator också!

Hmm okeej får ta o ta en titt på det :)Gud!alla snackar om att dom kommer "Sno" ens pengar så man får nästan panik!haha nä, men får alltid rysningar av att använda kortet online
jag blir mest brydd över att de står "Pending" På account history.

Permalänk
Medlem

Kolla dina personliga meddelanden här på sweclockers ifall du behöver ytligare hjälp.

Permalänk
Medlem

Så fort du köper via B.net så aktiveras det direkt på ditt konto, du behöver inte göra något annat att betala.

Rekommenderar att du tar bort din subscription så de inte tar betalt för en till månad utan att du tänker på det. Kan även säga att ekort är underbart att använda, eftersom man oftast får några dagar extra för Blizzard har problem att förstå att det är ekort Spelade en gång 6 dagar efter mitt konto hade gått ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Hmm okeej får ta o ta en titt på det :)Gud!alla snackar om att dom kommer "Sno" ens pengar så man får nästan panik!haha nä, men får alltid rysningar av att använda kortet online
jag blir mest brydd över att de står "Pending" På account history.

Det står pending, men datumet är ju om en månad, vilket betyder att de kommer att dra det beloppet nästa månad om du inte avbryter din prenumeration.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Det står pending, men datumet är ju om en månad, vilket betyder att de kommer att dra det beloppet nästa månad om du inte avbryter din prenumeration.

Aja, så dedär pending. är bara ifall jag vill ha nästa månad?inget om denna?
Så kan det vara något i Wow mappen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snubbenistubben:

Aja, så dedär pending. är bara ifall jag vill ha nästa månad?inget om denna?
Så kan det vara något i Wow mappen?

Vet inte vad du menar med Wow mappen.

Men läs nu svaren ordentligt!
När du köper tid på battle.net så köper du en prenumeration. Den kommer att dra pengar varje månad tills du stoppar den genom att ta bort ditt kortnr.
Tittar du i din log så står det "28/06/12 12.99 EUR One-Month Subscription Active", dvs betalning är gjord idag. Sedan står det "28/07/12 12.99 EUR One-Month Subscription Pending" vilket avser nästa månads betalning som kommer att dras den 28 juli (om du inte tar bort ditt kortnr).

Angående detta med att det är problem med att logga in på ditt konto så ser det ut som att någon från en annan region försökt logga in på ditt konto. Om det inte är du som varit i Asien på resa och spelat WoW därifrån så rekommenderar jag dig starkt att skaffa en Authenticator om du inte redan har en.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Angående detta med att det är problem med att logga in på ditt konto så ser det ut som att någon från en annan region försökt logga in på ditt konto. Om det inte är du som varit i Asien på resa och spelat WoW därifrån så rekommenderar jag dig starkt att skaffa en Authenticator om du inte redan har en.

Hur menar du nu? Beskrivningen betyder / säger att han kanske försöker lågga in på fel regions klient, dvs han har ett EU account och försöker lågga in på t.ex. US.
Inte så att någon annan försöker lågga in på hans EU account från US eller att han låggat in på sitt EU account från TW ?

Min gissning är att han av misstag fått ner US klienten och försöker nu lågga in där med sitt EU account.

Permalänk
Skrivet av Zhacha:

Hur menar du nu? Beskrivningen betyder / säger att han kanske försöker lågga in på fel regions klient, dvs han har ett EU account och försöker lågga in på t.ex. US.
Inte så att någon annan försöker lågga in på hans EU account från US eller att han låggat in på sitt EU account från TW ?

Min gissning är att han av misstag fått ner US klienten och försöker nu lågga in där med sitt EU account.

Jag använder samma World of warcraft mapp/kleint, som för ett år sedan. förutom att jag updaterade den till 4.3.4 för någon timme sedan. Så jag är ganska säker på att det är EU.
nu när jag har avslutat Game Subscription. så står det "Account status Canceled" men att spel tiden går ut den 28juli. Så har jag gjort något mistag?

Permalänk

Felet hittat. en polare testade o de gick fin fint. Så problemet är något med mappen. har läst att man måste /borde installera om wow för att de ska fungera. MEN finns det något annat sätt o fixat på?

Permalänk
Medlem

Testa att flytta WTF och Cache någon annanstans och se om det funkar. Om man har inloggningsproblem så brukar det hjälpa.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

Har testat följande.
tagit bort "WTF, Chache folder, enGB. Sedan tagiit repair->>Launcher. men det fungerade inte