Vad avgör om jag kan Frapsa/Streama i bra kvalitet?

Permalänk
Medlem

Vad avgör om jag kan Frapsa/Streama i bra kvalitet?

Hej!

Är dags att investera i ny dator som primärt kommer användas till att spela WoW samt Diablo.
Jag är helt grön på datorer och förstår om denna fråga låter dum, men hoppas någon står ut och orkar hjälpa mig!
Jag vill kunna kunna streama dessa spel samt frapsa (spela in, vet inte om något annat program är bättre för det, för att sedan köra detta i 1080 på Youtube).

Med risk för att skämma ut mig så är mina två frågor:
1.) Vad i datorn är det primära och viktigaste komponenterna i datorn för att kunna streama och spela in i bra kvalitet? Är det Grafikkortet som är det viktigaste?
2.) Vad tycker ni man bör räkna med för budget på datorn om man vill kunna streama och spela in WoW samt Diablo i högsta kvalitet?

Alla tankar och inlägg uppskattas!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammpus:

Hej!

Är dags att investera i ny dator som primärt kommer användas till att spela WoW samt Diablo.
Jag är helt grön på datorer och förstår om denna fråga låter dum, men hoppas någon står ut och orkar hjälpa mig!
Jag vill kunna kunna streama dessa spel samt frapsa (spela in, vet inte om något annat program är bättre för det, för att sedan köra detta i 1080 på Youtube).

DxTory är väll ett alternativ som är bättre i vissa tillfällen än vad Fraps är, jag kör på DxTory nu, men förut på Fraps.

Skrivet av Hammpus:

Med risk för att skämma ut mig så är mina två frågor:
1.) Vad i datorn är det primära och viktigaste komponenterna i datorn för att kunna streama och spela in i bra kvalitet? Är det Grafikkortet som är det viktigaste?
2.) Vad tycker ni man bör räkna med för budget på datorn om man vill kunna streama och spela in WoW samt Diablo i högsta kvalitet?

Alla tankar och inlägg uppskattas!

Tack på förhand!

1.) Rätta mig ifall jag har fel men, jag tror att det är så att vissa recorders använder sig av olika saker, men RAM är väll också något att tänka på.
Tror att Fraps använder sig på Grafikkort och DxTory på Processorn.

2.) Hmm, tror nog att 7-10K hade varit ett passande pris för dessa spelen.

Permalänk
Sötast

FRAPS använder HDD & Processor (inte lika mkt som streaming).
Streaming använder Uppkoppling & Processor (Väldigt mkt mer än FRAPS)

Permalänk
99:e percentilen

Du kommer till att börja med att behöva en snabb och stor disk om du ska spela in. Jag spelar in med Fraps till en 640 GB stor RAID 0-volym, och det räcker bara till ca en timmes spelande.

SSD är för dyrt i de storlekarna, så det bästa är som sagt en RAID-volym. Hur som helst är det ganska mycket pengar det handlar om.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers