Total War: Rome 2 får ny grafikmotor – lanseras under 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Tro mig, jag är också ett stort TTW fan sen länge, och serien blir otroligt mycket bättre hela tiden.

Håller med fullständigt. Visserligen har de gjort en del snedsteg, som t.ex. för tidig release av Empire men de släppte inte spelet utan fixade till det så det blev riktigt bra till slut.

-----

Videogamer har en bra sammaställning av Rome 2 nyheter:
http://www.videogamer.com/pc/rome_ii_total_war/news/rome_ii_t...

Citat:
  • Shogun 2 was set in narrow geographical areas, with limited sets of units - a comparatively small scale to what's being intended with Rome II. It was designed with a focus on game systems, such as engine polishing and improvements to unit pathing.

  • With that in place, Rome II is going big - it's bigger than Rome 1 in geographical scale.

  • The game's key design vision is in taking players from a macro to micro scale, such as jumping from a campaign map to a single unit.

  • Despite that focus, Rome II is still attempting to make its macro scale bigger - we're guessing the senate will play a large part of that, but Creative Assembly won't say just yet.

  • As you rise through the ranks, your success will attract less-than-favourable responses from some of your friends. You will almost definitely get betrayed. There's "more human-level drama on the campaign map" in Rome II.

  • The bigger campaign map has "hundreds" of regions to move your units around, but the game buckets them into provinces to make management easier. The idea is to have you thinking about armies and legions rather than fiddling around with individual units.

  • Ultimately, the game will allow you to decide whether to favour the republic or become Rome's dictator.

  • The game's cameras have been redesigned. You can now lock the camera to single units. In this mode it functions like a sort of documentary cam, shaking while the unit walks – it's "a soldier's eye view" according to Creative Assembly.

  • The demonstration takes place with a scenario set during the Third Punic War, which took place during 149BC to 146BC. The scenario here is the Siege of Carthage.

  • Rome II: Total War features a new graphics engine, which features particle and deferred lighting.

  • The game can now combine naval and land battles into the same conflict, including naval invasions: in this demo a Roman ship lands on the coast of Carthage.

  • Naval units now have more than one ship per unit.

  • Though expected, we see catapults and ballistae being put to good use.

  • The demo has a big focus on Roman siege towers, and the snap-to unit camera takes the view of the game inside the siege tower itself.

  • Conflicts take place over much bigger environments - much of Carthage has been recreated in the demo. To accommodate this extra scale, the game now features a top-down tactical map.

  • There are multiple ways to capture cities. Walls can be reduced to rubble after they've sustained enough damage, for instance. It's designed to create cat-and-mouse gameplay: "You're not just sitting in the plaza once the walls are breached trying to defend that one area"

  • There's a real oomph when units engage, with walls of shields colliding.

  • The new graphics engine can show some impressive fidelity for a game of this scale. We can clearly see that Cathage's walls have graffiti.

  • Buildings crumble in the background as Carthage deploys its war elephants and the demo ends.

  • The unit camera has been designed so the game feels like it's "almost Saving Private Ryan at the beaches".

  • Each unit has its own facial animations, and leaders bark out a stream of orders throughout. each confrontation.

  • Units react to things, such as their colleagues being slaughtered - the idea is that these aren't idenikit clone armies anymore.

Permalänk
Skrivet av Goransson10:

Jag tog ett glädjeskutt ur stolen när jag såg detta! Har väntat och väntat och väntat på detta!! Fyfan vad jag blev glad nu! Rtw är ju bästa hittils! Nu börjar nedräkningen!

Jag tycker faktiskt också att RTW är roligare och bättre än de andra TWs. Jag kan inte motivera varför men det bara känns så himla mycket bättre att spela det. Empire och Napoleon blir trist i längden jämfört med Rome. Kommer aldrig tröttna på det spelet, har spelat det i kanske 8 år. Då har jag ju givetvis haft längre pauser osv, var väl någon månad sen sist.

Undrar dock hur mycket det kommer att skilja sig från RTW. Jag gillar det dom gjort i Napoleon gällande just tid, ett klick är 2 veckor, i alla andra är det väl 6 månader. Visa saker fixar man innan 6 månader.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Shogun 2 är sjukt tungt, vill inte ens tänka på en strid med 20k soldater och högsta inställningarna i Rome 2, även om de optimerar bra så är det sjukt snygga spel de gör

Tror säkert att de kommer optimera en hel del inför nästa motor. Förhoppningsvis är det endast DX11.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Hur många menar du att tusentals är då? Det går att köra Shogun 2-strider med långt över 10 000 man.

Här är ett par med ~20 000 man;
http://www.youtube.com/watch?v=L0g2ET4fbCw
http://www.youtube.com/watch?v=tiRFoZbkiAk

Jag menar att det ska vara 500 miljarder enheter.

Nej, men man vill kunna ha 20-30 000 enheter och få det att flyta (även om kameran flyter så börjar enheterna lagga) när det är någorlunda inzoomat. Och ja, jag räknar med att man sitter med en kraftfull dator. Jag tycker att klippet du länkade till laggar lite väl mycket, och det ser ut som han sänkt grafik inställningarna en del också. Med å andra sidan så kanske jag begär för mycket.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FribBe:

Tror säkert att de kommer optimera en hel del inför nästa motor. Förhoppningsvis är det endast DX11.

Stöd för 4-6 kärnor och bra drivrutiner från GPU tillverkaren samt bra optimering av CA lär göra att det kommer långt, men det lär fortfarande vara tyngre än Shogun 2.
Iofs kommer vi väl ha Haswell och kanske GTX 800-serien samt HD 9000-serien vid det laget så

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Sen att det bara är att skyffla ut billiga enheter, fattar jag inte alls vad du menar? Körde en battle med 2k mot 4k, jag styrde 2k och vann. Inte fan vann dem, trots att det inte bara var billiga enheter.

Nån vis man har säkert sagt någon gång att även om man vinner slaget, förlorar man kriget. Visst kan 2K vinna mot 4K, men hur många man förlorade du? Dina 1.5K möter 4K IGEN en turn efter, vinner du igen? Dina 1K möter 4K ÅTERIGEN nästa turn... Och förlorar förmodligen. Upkeep för deras 12K var förmodligen lika eller mindre än dina 2K och dom har byggt upp alla sina enheter igen på ett par turns, medan din "elit" 2K armé tar 30+ turns att bygga upp igen. Det är detta jag snackar om. Balansen i Shogun 2 är helt off. Det handlar bara om att zerga strategikartan, individuella slag är mer eller mindre meningslösa.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kogster:

Dumpa DX10 vore ju bara puckat. DX11 är en förlägning av DX10 så bakåtkompatibelt i den mån att det går att köra men man förlorar effekter.

Älskade första Rome. Hoppas de får mer liv i animationerna, tycker totatlwar spelen brukar se väldigt stela ut.

Shogun 2's svärdstrider ser väl ändå inte särskilt stela ut?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av murklor:

Nån vis man har säkert sagt någon gång att även om man vinner slaget, förlorar man kriget. Visst kan 2K vinna mot 4K, men hur många man förlorade du? Dina 1.5K möter 4K IGEN en turn efter, vinner du igen? Dina 1K möter 4K ÅTERIGEN nästa turn... Och förlorar förmodligen. Upkeep för deras 12K var förmodligen lika eller mindre än dina 2K och dom har byggt upp alla sina enheter igen på ett par turns, medan din "elit" 2K armé tar 30+ turns att bygga upp igen. Det är detta jag snackar om. Balansen i Shogun 2 är helt off. Det handlar bara om att zerga strategikartan, individuella slag är mer eller mindre meningslösa.

I Shogun 2 är den helt off ja, speciellt eftersom att desto bättre en enhet var desto färre soldater var det i enheten?
Jättekonstigt, men i Fall Of The Samurai tog de bort det och körde på, vad var det 200 enheter i alla linjeinfanteri enheter?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Shogun 2's svärdstrider ser väl ändå inte särskilt stela ut?

Indeed, shogun 2 har ju riktigt bra stridsanimationer, klår ju t.om Skyrim, o M&B

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Shogun 2's svärdstrider ser väl ändå inte särskilt stela ut?

Skrivet av Blitz86:

Indeed, shogun 2 har ju riktigt bra stridsanimationer, klår ju t.om Skyrim, o M&B

Inte testat Shougun 2 men tänker primärt på miljöerna. Kanske har bättrat på serien sen sist jag spelade

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Nån vis man har säkert sagt någon gång att även om man vinner slaget, förlorar man kriget. Visst kan 2K vinna mot 4K, men hur många man förlorade du? Dina 1.5K möter 4K IGEN en turn efter, vinner du igen? Dina 1K möter 4K ÅTERIGEN nästa turn... Och förlorar förmodligen. Upkeep för deras 12K var förmodligen lika eller mindre än dina 2K och dom har byggt upp alla sina enheter igen på ett par turns, medan din "elit" 2K armé tar 30+ turns att bygga upp igen. Det är detta jag snackar om. Balansen i Shogun 2 är helt off. Det handlar bara om att zerga strategikartan, individuella slag är mer eller mindre meningslösa.

Jag fattar ingenting. Om den ena lyckas producera 2k units per runda och den andra 4k så borde det ju vara 3,5k mot 4k efter första rundan med dina siffror, 5k mot 4k efter andra osv. Klart en nation till slut vinner om deras motståndare inte tillåts producera enheter -.-

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kogster:

Inte testat Shougun 2 men tänker primärt på miljöerna. Kanske har bättrat på serien sen sist jag spelade

Huh? Vilket spel tänker du på? Det första Shogun eller?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Yeah baby yeah!!! Me love u long time. Hoppas på WW2 efter rome2. Den som väntar på något gott....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

alla som Säger Någon Era efter Napoleon Skäms på er, det är inte Total war.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Även om jag är väldigt hypad inför Rome II är det svårt att inte glömma att TW serien gått kräftgång sedan Empire. Mycket snack om hur fantastiskt det är men när man sedan spelar det så blir man bara besviken och frustrerad på alla brister spelen har.

AI:n t.ex. Alla trupper måste stå i exakt ordning innan dem skjuter, spelar ingen roll om ett kavalleri springer mot dem nej, skjut inte med en gång, gör massa dansrörelser med benen det är viktigare än att skjuta mot fienden, och exakt alla måste vara i ledet. Ibland går dom inte dit man säger åt dom att göra som t.ex stå vid muren och försvara och inte flera meter bort.

Jag saknar även möjligheten med stort urval av byggnader som alla kan ha olika posetiva inslag som t.ex tempel som gör folket lyckligare eller kloaker som minskar sjukdomar. Ända sedan Empire har man slopat detta och det är samma I Shogun 2. Där kan man max bygga fem (räknar inte med farmen eller hamnen då varje stad börjar med dom) och då måste man ha byggt Citadel vilket man har enbart råd med att ha i en stad.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Nice, har spelat igenom ALLA Total war och expansioner. Måste säga att jag rankar Shogun 2 längst ner på listan, så väntar spänt på nästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Huh? Vilket spel tänker du på? Det första Shogun eller?

pja byggnaderna och städerna i alla som inte har en tvåa i namnet

*edit* jo, de med en tvåa i namnet också.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kogster:

pja byggnaderna och städerna i alla som inte har en tvåa i namnet

*edit* jo, de med en tvåa i namnet också.

Först säger du att animationerna är stela, sedan är de inte det?
Sedan är miljöerna stela i alla spel? Utveckla gärna vad du menar på båda punkterna.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Först säger du att animationerna är stela, sedan är de inte det?
Sedan är miljöerna stela i alla spel? Utveckla gärna vad du menar på båda punkterna.

nu har jag läst igenom vad jag skrev igen och du har rätt i att det känns osammanhängande. Det jag ville hacka på från början var animationerna i miljöerna. i m2 var den enda animationen i städerna lite rök här och där. Skulle gärna se lite mer civil reaktion på att staden belägras lite liv förutom soldaterna. Så man måste skydda befolkning som försvarare om fienden slår ner porten och att man kan döda några som anfallare. Vill ha levande miljöer. Soldat animationerna har varit snygga sen början tycker jag väll men miljöerna har varit för livlösa.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kogster:

nu har jag läst igenom vad jag skrev igen och du har rätt i att det känns osammanhängande. Det jag ville hacka på från början var animationerna i miljöerna. i m2 var den enda animationen i städerna lite rök här och där. Skulle gärna se lite mer civil reaktion på att staden belägras lite liv förutom soldaterna. Så man måste skydda befolkning som försvarare om fienden slår ner porten och att man kan döda några som anfallare. Vill ha levande miljöer. Soldat animationerna har varit snygga sen början tycker jag väll men miljöerna har varit för livlösa.

Ah, då förstår jag vad du menar.
Jao belägringarna i Shogun 2 är ju snarare sämre, endast fort som man försvarar.
http://www.youtube.com/watch?v=eBq_04CF0qc
http://www.youtube.com/watch?v=2tycIeIDUbw

Där har du lite intressant info om spelet

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ah, då förstår jag vad du menar.
Jao belägringarna i Shogun 2 är ju snarare sämre, endast fort som man försvarar.
http://www.youtube.com/watch?v=eBq_04CF0qc
http://www.youtube.com/watch?v=2tycIeIDUbw

Där har du lite intressant info om spelet

tackar tackar. Beach landings kommer bli awesome för att flanka. Hoppas man kan resten av flottan som understöd vid kusten då också

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Älskar denna nyhet:

"How can Legions be characters too?

Along with making the AI a force that you can understand and predict, Creative Assembly are also aiming their sights squarely on the troops you shuffle around their expanded map, turning them from just a mob of archers, infantry and cavalry into armies, and more specifically, Legions.
It’s another way for Rome 2 to push forward its “Human Face”. It’s a phrase that comes up time and again while talking to Russell.

“What we want the player thinking about is not ‘I’m going to move that archer unit and combine it with those two units of cavalry.’ We want the player to think ‘Where’s the Tenth Legion?’, or ‘The Eighth Legion has been in a battle, it’s weakened, let’s move up the Tenth to support it.’ We want the player thinking about the grand strategy with armies, not fiddling about individual units.” Importantly, this doesn’t mean simplifying the game, but instead bringing about more colour to your manoeuvrings. And it’s there that they’re putting a lot of effort in tying you to these Legions.

Legions will “gain traits and properties that outlive their general”, dependent on how they perform in battle, leaving you with a tracked history that “help unify that idea of Legions being an army. It also creates this institutional memory that isn’t just dependent on one character.” So while your generals will gain their own traits, your Legions will, too, becoming more fearsome, or more cowardly, depending on their victories and losses."

Fyfan vad jag längtat efter detta spel, finns ingen bättre tidsera. Hoppas spelet blir episkt utan motstycke!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Älskar denna nyhet:

"How can Legions be characters too?

Along with making the AI a force that you can understand and predict, Creative Assembly are also aiming their sights squarely on the troops you shuffle around their expanded map, turning them from just a mob of archers, infantry and cavalry into armies, and more specifically, Legions.
It’s another way for Rome 2 to push forward its “Human Face”. It’s a phrase that comes up time and again while talking to Russell.

“What we want the player thinking about is not ‘I’m going to move that archer unit and combine it with those two units of cavalry.’ We want the player to think ‘Where’s the Tenth Legion?’, or ‘The Eighth Legion has been in a battle, it’s weakened, let’s move up the Tenth to support it.’ We want the player thinking about the grand strategy with armies, not fiddling about individual units.” Importantly, this doesn’t mean simplifying the game, but instead bringing about more colour to your manoeuvrings. And it’s there that they’re putting a lot of effort in tying you to these Legions.

Legions will “gain traits and properties that outlive their general”, dependent on how they perform in battle, leaving you with a tracked history that “help unify that idea of Legions being an army. It also creates this institutional memory that isn’t just dependent on one character.” So while your generals will gain their own traits, your Legions will, too, becoming more fearsome, or more cowardly, depending on their victories and losses."

Fyfan vad jag längtat efter detta spel, finns ingen bättre tidsera. Hoppas spelet blir episkt utan motstycke!

att plutoner får xp har ju varit med sen början... fattar inte vad som är nytt med det

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

att plutoner får xp har ju varit med sen början... fattar inte vad som är nytt med det

Som det står så är det inte enheterna som får xp utan hela Legionen. Tänk dig själv om legionen går upp i Germanien och strider i några år, legionen skapar sig ett "rykte"* och erfarenhet och xp'n som kvarstår oavsett vilken general eller enhet som legionen innehåller.

Vilket gör spelet mycket mer realistiskt. Man skickade inte 1000 pilbågsmän 200 mil för att ersätta de skadade enheterna i legionen och skickade hem de 1000 skadade. Man vilade hela legionen! Legionen slåss som en.

När du blev soldat i Romarriket så svor du din trohet till legionen, inte som soldat i en enhet bestående av 120 man.

*legionerna skapade sig rykten och Romarrikets 10'e legion blev extremt kända och avgudade i Rom för alla dess segrar, inte minst under Caesars tid i legionen. Vore kul om någon liknande celebertis kom in i spelet och att senaten kunde rangordna olika legioners framgångar osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karlzooon:

Jag tycker faktiskt också att RTW är roligare och bättre än de andra TWs. Jag kan inte motivera varför men det bara känns så himla mycket bättre att spela det. Empire och Napoleon blir trist i längden jämfört med Rome. Kommer aldrig tröttna på det spelet, har spelat det i kanske 8 år. Då har jag ju givetvis haft längre pauser osv, var väl någon månad sen sist.

Undrar dock hur mycket det kommer att skilja sig från RTW. Jag gillar det dom gjort i Napoleon gällande just tid, ett klick är 2 veckor, i alla andra är det väl 6 månader. Visa saker fixar man innan 6 månader.

I Rome: TW så var ett klick en årstid (ungefär 3 månader).

Skrivet av stn1337:

Som det står så är det inte enheterna som får xp utan hela Legionen. Tänk dig själv om legionen går upp i Germanien och strider i några år, legionen skapar sig ett "rykte"* och erfarenhet och xp'n som kvarstår oavsett vilken general eller enhet som legionen innehåller.

Vilket gör spelet mycket mer realistiskt. Man skickade inte 1000 pilbågsmän 200 mil för att ersätta de skadade enheterna i legionen och skickade hem de 1000 skadade. Man vilade hela legionen! Legionen slåss som en.

När du blev soldat i Romarriket så svor du din trohet till legionen, inte som soldat i en enhet bestående av 120 man.

*legionerna skapade sig rykten och Romarrikets 10'e legion blev extremt kända och avgudade i Rom för alla dess segrar, inte minst under Caesars tid i legionen. Vore kul om någon liknande celebertis kom in i spelet och att senaten kunde rangordna olika legioners framgångar osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Du snarare svor lojalitet mot Generalen än mot staten. Detta var ett problem som Romerska riket fick äta upp gång på gång.. Tex. Så var de tre legionerna som stred i Gallien under Julius Ceasar fruktansvärt lojala mot honom och detta gjorde armen till smått fanatiska och fruktade. Detta är antagligen det CA vill få fram.. Något som vore smått coolt vore om CA förde in att man under belägring kunde bemanna hustak med bågskyttar..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

alla som Säger Någon Era efter Napoleon Skäms på er, det är inte Total war.

Så man skulle inte kunna räkna världskrigen som totalt krig? Tycker gott och väl att man kan göra liknande TW om något av världskrigen, åtminstone om det första för då är verkligen alla nationer i Europa ute efter att breda ut sitt rike än mer.

Skrivet av Tumnus:

I Rome: TW så var ett klick en årstid (ungefär 3 månader).

Är du säker på de?

Vad jag vet så framkom det oftast sommar eller vinter. Varannan turn var sommar eller vinter... Ingen big deal dock så shit the same.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

alla som Säger Någon Era efter Napoleon Skäms på er, det är inte Total war.

Vilket strunt. Jag hade hoppats de skulle tillkännage "Total War: Victoria" som utspelar sig under 1800-talet. Finns ingen bättre tid, detta var imperiernas tid, en tid av giganter till nationer där deras ambitioner var världsomfattande. En tid av ny-imperialism och kolonialism som kulminerade i världshistoriens viktigaste händelse; Första Världskriget. En period som fungerar rent spelmekaniskt också. Men där tar det stopp, Andra världskriget är bara att glömma.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Rome 2 är bästa nyheten det här året helt klart, om man bortser från Diablo III...
Hoppas coop kampanjen fungerar den här gången, så jävla frustrerande i shogun 2 när man spelat massa timmar och sen får de-syncs så att det inte går att slutföra kampanjen!

Permalänk
Skrivet av Nypifisel:

Vilket strunt. Jag hade hoppats de skulle tillkännage "Total War: Victoria" som utspelar sig under 1800-talet. Finns ingen bättre tid, detta var imperiernas tid, en tid av giganter till nationer där deras ambitioner var världsomfattande. En tid av ny-imperialism och kolonialism som kulminerade i världshistoriens viktigaste händelse; Första Världskriget. En period som fungerar rent spelmekaniskt också. Men där tar det stopp, Andra världskriget är bara att glömma.

*gäspar okontrollerat*

Permalänk

enda som kan få rome 2 att bli epic fail är om det utspelar sig efter år noll