Permalänk
Medlem

Antec 3X Cleaner Spray -Nån som har testat?

Såg precis reklamen för den och tyckte att den såg intressant ut då min skärm har blivit rätt lortig...
Har nån testat den?
Finns det bättre (/billigare) sätt att gå till väga för att rengöra en skärm?
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/157162-antec_3x_clean...

Permalänk
Medlem

En fuktig trasa ?
Och har du marmeladfingrat på den kan du även köra med lite vanlig fönsterputs (utan ammoniak !)

Permalänk
Medlem

kolla på Clas Ohlson jag köpte ett skärmputsset med microfibertrasa och spray för typ 20kr

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för fuktig mikrofiberduk eller valfri trasa som inte lämnar efter sig för mycket vatten.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Microfiberduken som följde med hemmabion har jag kör på i många år, funkar kalas. Annars finns dom ju att köpa riktigt billigt också hos antingen Classe eller Kjelle.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag kör på microfiberduk och en mix av vatten, T-sprit och Yes, enligt gammalt husmodersrecept på hemmabyggd fönsterputs.

Funkar kanonbra.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Jag kör på microfiberduk och en mix av vatten, T-sprit och Yes, enligt gammalt husmodersrecept på hemmabyggd fönsterputs.

Funkar kanonbra.

får man ta del av balandningen?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Tänk på att vissa skärmar inte klarar någon form av rengöringsmedel utan att ta skada.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av upl8447:

Hembränt, lingondricka och en gnutta 'head & shoulders'.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

En fuktig trasa ?
Och har du marmeladfingrat på den kan du även köra med lite vanlig fönsterputs (utan ammoniak !)

Varför är det så viktigt att den är utan ammoniak? jag använde en fönsterputs som är till bilar som innehöll ammoniak men jag märkte inget vad är det som kan hända?

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Inaktiv

Ammoniak fräter på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Jo visst får man det, men det är ingen direkt exakt vetenskap, går mest på känn. Brukar köra på ungefär 1/4 T-sprit, 3/4 vatten, och ett ganska lätt kläm på Yesflaskan, det behövs inga stora mängder. Blir det för lite Yes så får det sämre effekt, blir det för mycket lämnar det spår på ytan du gör rent. Utgående från det kan du ju prova dig fram

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!