Permalänk
Medlem

Hörrni, tänk att det är mer än ett år kvar tills det släpps om detta stämmer. Gått om tid kvar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hoppas BF4 har snyggare grafik än BF3. Jag menar BF3 har egentligen bra grafik men den känns liksom inte färdigutvecklad utan är liksom på beta-stadiet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Hoppas BF4 har snyggare grafik än BF3. Jag menar BF3 har egentligen bra grafik men den känns liksom inte färdigutvecklad utan är liksom på beta-stadiet.

Ser hellre en bra spel-kärna, med gediget gameplay i alla spelstilar, i stället för jävla förfinade pixlar överallt. Har inge problem att punga ut 600kr för ett bra fps spel år 2014 som ser ut som bf43 gör nu. Det gäller också spel som ser ut som Cod 4 <3

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Tror ju verkligen inte för 5 öre på att BF4 kommer nästa år.
När Medal of Honor 2010 kom, så fick man ju med BF3 beta. Men som där stog, så skulle man få beta access inom ett år.
Så att BF4 betan är redo nu i höst, no way. För alla BF3 expansioner har ju inte änns kommit ut då.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

...och att spelet INTE publiceras av EA...

Med tanke på att EA äger DICE så är det inte speciellt troligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimber:

Spelade Alphan, betan, releasedagen även jag och hade inga som helst problem. Mest var det min processor som flaskade men det hade inget med spelet att göra. Den enda spelreleasen som har varit ospelbar var för mig Call of Duty: Black Ops.

Dock så är det knappt spelbart i dagsläget heller. Bra optimerade spel, sånt gillar vi!

Har 3 polare som jag lirade BF med, ingen kunde lira felfritt förens.... juste fan vi kan fortfarande inte lira felfritt... Vi ha både intel och amd, amd och NVIDIA, i alla dess former. Optimerat tveksamt kolla på vram suget

Permalänk
Inaktiv

Gillar verkligen inte det här... Känns som att EA har bestämt att dom ska skita ut spel nu... Och som många sagt innan Vill vi ju ha ett 2143 istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Tror ju verkligen inte för 5 öre på att BF4 kommer nästa år.
När Medal of Honor 2010 kom, så fick man ju med BF3 beta. Men som där stog, så skulle man få beta access inom ett år.
Så att BF4 betan är redo nu i höst, no way. För alla BF3 expansioner har ju inte änns kommit ut då.

Betan kommer inte i år, inte en chans. EA fokuserar på MOH nu, tidigast nästa år får vi se ett nytt Battlefield. End Game släpps i Mars, 6 månader senare kanske vi ser en BF4 beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Har 3 polare som jag lirade BF med, ingen kunde lira felfritt förens.... juste fan vi kan fortfarande inte lira felfritt... Vi ha både intel och amd, amd och NVIDIA, i alla dess former. Optimerat tveksamt kolla på vram suget

Det jag menade med det där var lite mer ironiskt mot black ops som oavsett specifikationer verkar få ut 1/3 av fpsen man får i andra cod på pc. Jag vet att bf3 inte är "perfekt" optimerat men jag har inte haft några som helst problem med det själv och känner ingen annan som har/haft det heller för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimber:

Det jag menade med det där var lite mer ironiskt mot black ops som oavsett specifikationer verkar få ut 1/3 av fpsen man får i andra cod på pc. Jag vet att bf3 inte är "perfekt" optimerat men jag har inte haft några som helst problem med det själv och känner ingen annan som har/haft det heller för den delen.

Missat alla bug och bugfix trådarna
Jag kan fortfarande inte spela mer än 2-3 matcher utan en crash
Vet att Black ops var sjukt dåligt optimerat och aldrig sagt något annat

Permalänk

Meh, Battlefield serien går bara mer och mer utför...

Permalänk

antagligen kommer det nästa höst om det är sant. 2 år imellan bf spelen har det nästan varit på alla förutom några där det varit 3 år.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wully:

Jag kan fortfarande inte spela mer än 2-3 matcher utan en crash

Det är jag själv drabbad av och det är äckligt men det är fortfarande inte Battlefield 3's fel utan Origin, Origin är ett j*vla skämt...:(
Hade CoD-serien släppts och spelats genom Origin hade det förmodligen varit samma skit...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Själv skulle jag vilja se en återkomst till andra världskriget, med episka symfonier, modern grafik, ljud och fysik. Det var väldigt länge sedan det kom en riktig WW2-shooter. Jag är otroligt trött på alla fiktiva krig i nutid som försöker härma COD4, där man är amerikan som jagar någon random vapensmugglare, "storyn" i BF3 var så dålig att jag nästan kräktes. Det vore mer intressant att satsa på historiska händelser.

Förresten blev jag besviken när jag läste det där med att haka på trender, DICE måste vara mer ambitiösa än så, det är givetvis de själva som ska vara trendsättare! Fegt...

Permalänk
Medlem

Vill ha Battlefield 1944 till PC!

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Kommer det att börja släppas ett nytt BF varje år nu som ser samma ut som föregångaren för att mjölka kunderna på pengar? Med en massa Dyra premium Exclusive skit osv? :S

Hoppas verkligen inte att Battlefield börjar följa Call of dutys spår.

Skrivet av alexbriss:

Själv skulle jag vilja se en återkomst till andra världskriget, med episka symfonier, modern grafik, ljud och fysik. Det var väldigt länge sedan det kom en riktig WW2-shooter.

Håller med helt och hållet. Skulle vara gött med en WW2 Shooter med frostbite 2 grafik. Det var ett tag sedan en WW2 shooter släpptes i både CoD och BF3 scenen.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Battlefield vietnam med frostbite2.. GODDAMN! sjuka senarion, Visst BC2Vietnam finns men Vietnam orginalet i bättre grafik med flygplan och alla klassiska banor med samma gamla goa vapen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

hade heller vilat ha Battlefield 4 under WWII än moderna krig och vapen :S

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Skit i Battlefield 4, jag vill ha Battlefield 2143

Det heter planetside 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Betan kommer inte i år, inte en chans. EA fokuserar på MOH nu, tidigast nästa år får vi se ett nytt Battlefield. End Game släpps i Mars, 6 månader senare kanske vi ser en BF4 beta.

Det dröjer nog längre än så, med tanke på att EA vill ha med konsollerna.

De nuvarande konsollerna klarar ju knappt av BF3 (låg FoV, få spelare i MP etc) kommer de inte att duga till nästa BF-version.
Jag tror att EA vill vänta tills nästa generation spelkonsoller släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Det heter planetside 2

Planetside kommer att bli en allvarliga konkurent till både BF och CoD
* Gratis
* Väldigt många samtida spelare
* Gratis
* Bra grafik
* Gratis
* Mycket lull-lull

Se där, sex bra argument!

Permalänk
Skrivet av Billström:

Meh, Battlefield serien går bara mer och mer utför...

mesta sålda bf spelet någonsin om jag inte har fel, så utför går det nog inte

Permalänk
Medlem

Battlefield 4: Back to Metro

Due to the overwhelming popularity of the Battlefield 3 map Operation Métro, we are glad to announce that this iconic Battlefield™ map will return in the next installment of the series.

All hail telemetry!

Permalänk

Battlefield 4 Officiellt nu http://www.youtube.com/watch?v=aO2DAVQYauQ&list=UU16BeXfcf_aM...

, “The exclusive Battlefield 4 beta will be available in Fall 2013. Additional details regarding Battlefield 4 will be revealed at a later date.”

källa http://mp1st.com/2012/07/17/battlefield-4-beta-confirmed-by-e...

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Dock så blir dom sjukt välgjorda gentemot CoD serien.

Kunde inte spela BF3 de 2 första månaderna, annars rockade det.. efter två månader.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Såg nu ikväll att jag hade fått reklam från cdon.com där det stod att man fick BF4-beta om man köpte MOH xD trodde det va ett joke innan jag forskade lite till. O.O känns som att EA vill pumpa BF serien sorligt..
Har inget imot att det kommer fler spel men det hade väl fått vänta något år till.

Visa signatur

CPU: I7 3930K
CPU Cooler: Phanteks PH-TC14PE Blue Motherboard: Gigabyte X79-UD5
RAM: Corsair Dominator DHX 2GB x 4 GPU: EVGA Geforce GTX780 ACX SC
PSU: Cooler Master Silent Pro M1000 Case: Fractal Design Define XL
SSD: Samsung 830 256Gb HDD: 10.5TB Intern, 2.5TB Extern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Så mellan endgame och BF4 ska det inte ens gå ett halvår, ett år?

EA's girighet börjar bli ett jävligt stort problem och jag som tidigare har skakat huvudet åt deras "worst company ever"-pris när det finns företag som BP etc, börjar få det jävligt svårt att försvara dem.....

Så du vet när spelet släpps förmodar jag? Även om EA trycker DICE i ryggen har de aldrig gjort ett dåligt spel, varför skulle just detta spel bli katastrofalt? Vad skulle bli jävligt svårt att försvara? DICE? EA? Att de har utannonserat att de arbetar på ett spel som antagligen dröjer 1-1.5 år till? Bad Company spelen var en av de spel som jag har haft mest kul med, spelade det varje dag i ett helt år.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0ckeeh:

Kommer det att börja släppas ett nytt BF varje år nu som ser samma ut som föregångaren för att mjölka kunderna på pengar? Med en massa Dyra premium Exclusive skit osv? :S

Hoppas verkligen inte att Battlefield börjar följa Call of dutys spår.

Håller med helt och hållet. Skulle vara gött med en WW2 Shooter med frostbite 2 grafik. Det var ett tag sedan en WW2 shooter släpptes i både CoD och BF3 scenen.

De släpper ett spel vart 2.5:e år var det någon som sa, så vi kommer nog se ett BF4 tills 2013 vinter-2014 vår. Premium är helt valfritt, det kanske är skit för dig men inte för många andra, själv tycker jag det var ett bra val för du får alla expansions med och en massa andra saker.

Sen om vi har tur är de lite dryga och döper det till BF4, men det menas kanske inte att det är vid samma tidsålder. Vi såg detta i Black ops, första spelet under 1970:ish talet och det andra i framtiden. Vem vet, vi kanske får se ett futuristiskt spel eller ett äldre?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Hoppas BF4 har snyggare grafik än BF3. Jag menar BF3 har egentligen bra grafik men den känns liksom inte färdigutvecklad utan är liksom på beta-stadiet.

Eftersom det använder frosbite motorn så kan du ju se att den redan har blivit förbättrad, grafiken ser (mycket enligt mig) bättre ut i MOH warfighter än i BF3, men hoppas de inte puffar upp den för mycket, så vi får se större banor!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Så du vet när spelet släpps förmodar jag? Även om EA trycker DICE i ryggen har de aldrig gjort ett dåligt spel, varför skulle just detta spel bli katastrofalt? Vad skulle bli jävligt svårt att försvara? DICE? EA? Att de har utannonserat att de arbetar på ett spel som antagligen dröjer 1-1.5 år till? Bad Company spelen var en av de spel som jag har haft mest kul med, spelade det varje dag i ett helt år.

Om du läser artikeln så står det att BF4 alltså kommer nästa år, dvs någongång under 2013. Endgame släpps slutet 2012-början av 2013. Alltså kommer det gå max ett år mellan Endgame och BF4. Sen skriver du själv att spelet dröjer 1-1.5 år till, och Endgame dröjer minst ett halvår till. Alltså bekräftar du det jag skrev.

BF3 är inte ens fixat ännu, fullt med buggar fortfarande och en del saker som måste balanseras ut. Man tycker ju att de kunde arbeta lite på det först. Dessutom känns det EXTREMT fult att släppa sista expansionen till ett spel, samma år som man släpper ut nästa del i spelet, och faktiskt planera för detta. Det finns ingen annan anledning att göra detta förutom att mjölka pengar.

Dessutom vet vi alla hur det var i början med BF3, gick knappt att spela de första 1-3 månaderna. Betan var bättre än release. Detta var bara och endast för att EA tryckte på att den skulle släppas, så att DICE inte hann rätta till alla buggar.

Problemet blir alltså att BF3 aldrig kommer bli klart, det kommer aldrig bli av med alla sina buggar och problem som den har, för att EA skiter fullständigt i det, de vill bara fixa ut en BF4 så snabbt som dev. team kan. Ett mönster man har sett nu hos samtliga utvecklare som jobbar under EA, speciellt ME. ME3 hade så mycket mer planerat, och inspelat, till slutet som de aldrig hann med att lägga in, just för att EA tryckte på att de skulle bli klara. Resultatet blev spelhistoriens sämsta slut.

Bara för att du har haft kul med Bad Company så betyder det inte att du ska vara en blind höna som tacksamt tar emot allt EA slänger ur sig.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |