Vart kan man hitta 3d filmer att hyra direkt ifrån Samsung TV?

Permalänk
Medlem

Vart kan man hitta 3d filmer att hyra direkt ifrån Samsung TV?

hej, Gick o köpte den senaste samsung smart tvn, 8005 och måste säga att jag är enormt nöjd, nu till min fråga, vart kan jag hitta 3d filmer att titta på? Jag vet att man kan köpa här o där men har bara ett playstation att spela Bluerays i, Funkar det med 3d filmer? finns ingen app som man kan hyra 3d filmer direkt ifrån tvn?

Tack på för hand.

Permalänk
Medlem

Med playstation 3 så kan du spela 3d filmer:)
Annars vet jag bara Telia(finns nog någon mer) som hyr ut 3d filmer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

kan man hyra ifrån Telia även om man ej har Telias kanaler då?

Permalänk
Medlem

Borde man inte kolla upp det innan man köper en medioker tv-apparat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Ge fan i att hacka på folk som köper samsung, du har gjort det i några trådar nu och du är nu anmäld för detta.
så ta och tagga ned på samsunghatet.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Inaktiv

Du har ju SF Appen men det finns inga 3D filmer tror jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Ge fan i att hacka på folk som köper samsung, du har gjort det i några trådar nu och du är nu anmäld för detta.
så ta och tagga ned på samsunghatet.

Fast jag håller mig bara till fakta

Ska man bli tillsagd för det menar du?

För att tillföra något: http://www.digitalversus.com/tv-television/samsung-ue55es8000...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Fast jag håller mig bara till fakta

Ska man bli tillsagd för det menar du?

vadå håller dig till fakta ditt J**la troll.
Det enda du åstadkommer är att visa vilken dålig person du är själv som inte har något annat än skit att säga om vad andra har lagt sina pengar på.
Du fattar förmodligen inte att det enda du åstadkommer är Hat mot dig som person, inget av vad du skrivit i någon tråd har tillfört något, förutom att du har fått ordbajsa ut vad du personligen tycker om Samsung.....
ALLA på swec vet att du inte gillar samsung vid det här laget, men det kunde lika gärna ha varit ASUS eller MAC eller vad som helst.
Saken är den att det är endast dåliga människor som måste nedvärdera andras smak eller val genom att gömma sig bakom "det är bara Fakta".
Din fakta är inte min fakta, det ligger i betraktarens ögon vad man väger in vid köp. om han är nöjd med sin samsung varför ska du skriva att han har gjort ett dåligt val av tv för?...förstår du inte vad dum du verkar?

Visa signatur

#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Det enda du åstadkommer är att visa vilken dålig person du är själv som inte har något annat än skit att säga om vad andra har lagt sina pengar på.
Du fattar förmodligen inte att det enda du åstadkommer är Hat mot dig som person, inget av vad du skrivit i någon tråd har tillfört något, förutom att du har fått ordbajsa ut vad du personligen tycker om Samsung.....
ALLA på swec vet att du inte gillar samsung vid det här laget, men det kunde lika gärna ha varit ASUS eller MAC eller vad som helst.
Saken är den att det är endast dåliga människor som måste nedvärdera andras smak eller val genom att gömma sig bakom "det är bara Fakta".
Din fakta är inte min fakta, det ligger i betraktarens ögon vad man väger in vid köp. om han är nöjd med sin samsung varför ska du skriva att han har gjort ett dåligt val av tv för?...förstår du inte vad dum du verkar?

Du får tycka vad du vill om mig som person. Vi diskuterar tv-apparater här och TS har köpt en Tv-apparat för 3D som det verkar.

Digitalversus, vilket är en sida jag använder som grund i det mesta jag skriver påstår att den är medioker för både 2D och 3D. Vad är problemet? HDTVTest tyckte dock att den var bra, nästan lika bra som Panasonic på 3D.

Fast det här har inget med Samsung att göra. Det har med ogenomtänkta köp att göra, oavsett märke

Vadå din fakta är inte min fakta, står det annat på sidorna jag länkar när du klickar? Vad en genomsnittlig, okunnig, köpare tycker om en tv-apparat ute i butik är ju inte så intressant. Vilket jag sagt en sisådär femhundra ggr vid det här laget.

Klart att man väger in olika saker i sina tv-köp. Bästa möjliga bild för pengarna var här inte ett kriterium

edit: Släpp det här, att du har saker mot mig som person kommer inte få tråden att fortsätta leva.

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt när folk inte kan hålla sig till tråden i sig, att börja skriva dåliga saker om en prudukt man precis köpt är inget som man vill höra, Dreass89, dessutom, tror jag knappast du eller jag för den delen kan skilja på 3d i denna tv och den bästa i världen eftersom vi ej kan så mycket. håll dig till trådämnet är du snäll innan du skriver något.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Dreas89;12482040"]Du får tycka vad du vill om mig som person. Vi diskuterar tv-apparater här och TS har köpt en Tv-apparat för 3D som det verkar.

QUOTE]

Nej...det är just det som tråden INTE handlade om...alltså tv apparater utan om var han kunde hyra 3D film.

Men du kunde inte låta bli att nedvärdera hans val av TV, vad säger det om dig som person?

Jag kommer inte kommentera dig något mer utan jag ska låta dig göra bort dig ändå mer.

Visa signatur

#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusn1:

Tycker det är tråkigt när folk inte kan hålla sig till tråden i sig, att börja skriva dåliga saker om en prudukt man precis köpt är inget som man vill höra, Dreass89, dessutom, tror jag knappast du eller jag för den delen kan skilja på 3d i denna tv och den bästa i världen eftersom vi ej kan så mycket. håll dig till trådämnet är du snäll innan du skriver något.

http://viaplay.se/search/index?query=3D - Verkar vara rekommenderat av flera på google.

Frågan är dock varför du inte först kollade upp hurvida det går att hyra 3D-filmer direkt ifrån tv-apparaten eller inte?

Du har öppet köp, you know what to do

Så "Äsch, jag ser ingen skillnad ändå, så jag lägger ut 15k på den här som verkar okej"?

Skrivet av Rogga67:

Nej...det är just det som tråden INTE handlade om...alltså tv apparater utan om var han kunde hyra 3D film.

Men du kunde inte låta bli att nedvärdera hans val av TV, vad säger det om dig som person?

Jag kommer inte kommentera dig något mer utan jag ska låta dig göra bort dig ändå mer.

Nej, det gjorde den inte. Och jag ställde TS en fråga om han inte borde kolla upp sådant innan han köper en tv-apparat.

Antingen att jag är ett rövhål eller så vill jag få upp TS ögon för att det finns bättre val där ute. Eller både och?

Det låter bra

viaplay.se verkar vara det vettigaste valet där ute idag. Googlar man får man upp fler alternativ, hur okej dom är låter jag vara osagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Du kan väl förstå att folk kan bli irriterade om du skriver det som du gjort här, visst Samsungen kanske är sämre än andra modeller, fast är Linusn1 nöjd räcker det väl. Det är dock bra att du informerar om att det finns bättre apparater, hjälp uppskattas alltid, gäller bara att man skriver det på rätt sätt.

Skrivet av Rogga67:

Han formulerade det ganska dåligt ja, fast i slutändan så har han (nog?) rätt tekniskt sätt. Sedan kan man givetvis tycka olika och åsikter är väldigt subjektiva, man får heller inte underskatta placebo-effekten.

Skrivet av Linusn1:

Har du bara haft 1 upplevelse på 1 tv så kommer du tycka det är jättebra, om du senare byter tv till en annan modell så kommer du antagligen få en annan uppfattning. Fast det du nämner stämmer, skillnaden när det kommer till just 3d på olika tv modeller av toppskiktet är (vad jag tror) då jag inte har några erfarenheter själv ganska små. Det Dreas89 menade med sitt inlägg tror jag är att han är trött på "overpriced-shit" (Nu menar jag inget illa med det) Och att han vet vad som är bättre rent tekniskt sätt. Dock så är det ju som nämnt subjektivt vad man tycket, så du behöver nog inte oroa dig. Är du nöjd så ska du ju inte behöva tänka på det, då grubblar du bara i onödan

Sen så kan jag personligen tycka att man borde skaffa personliga upplevelser på olika modeller för att skapa sig en så bra uppfattning som möjligt för att sedan besluta sig. Man ska inte heller lyssna på allt för mycket av teknik mumbo-jumbot. Dyrt är inte alltid bäst.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Dessutom genom att ha skimmat igenom lite över vad du skrivit i andra trådar, dreass verkar du inte veta ett skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusn1:

Dessutom genom att ha skimmat igenom lite över vad du skrivit i andra trådar, dreass verkar du inte veta ett skit.

Då tror jag du har läst fel.

Jag vet inte vilka trådar du har läst och vad du tycker jag skriver som är fel. Men läs ett varv till, gärna på andra sidor också. Jag har i regel mitt på det torra när det kommer till skärmar och tv-apparater

Jag kan troligen lära dig ett och annat

Vad påstår jag som är felaktigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusn1:

kan man hyra ifrån Telia även om man ej har Telias kanaler då?

Man kan tyvärr inte hyra därifrån om man ej är kund hos Telia

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusn1:

Att sitta och dissa produkter enbart på grund av att han läst så på en internetsida låter som en verklig expert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Att sitta och dissa produkter enbart på grund av att han läst så på en internetsida låter som en verklig expert.

Du menar att en person som utan grundlig erfarenhet av korrekta färger och närmaste referens av tv-apparat är en 4 år gammal sådan är mer att lyssna på? Helst ska personen inte ha kalibrerat tv-apparaten och ha sett den utanför biorum med 53092 ljusrör i taket.

Duger inte Digitalversus? HDTVTest?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Du menar att en person som utan grundlig erfarenhet av korrekta färger och närmaste referens av tv-apparat är en 4 år gammal sådan är mer att lyssna på? Helst ska personen inte ha kalibrerat tv-apparaten och ha sett den utanför biorum med 53092 ljusrör i taket.

Duger inte Digitalversus? HDTVTest?

Nej, en test på internet är inte avgörande för en modells existens.

När du klassar ned Samsung 8005 utan att blinka säger en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Nej, en test på internet är inte avgörande för en modells existens.

När du klassar ned Samsung 8005 utan att blinka säger en hel del.

Ett test från en bra sida som man litar på är väl en bra grund? Vad ska vi annars förlita oss på? Vad folk tycker? Hahaha.

Ja, det säger att jag läst proffsrecensioner som inte hyllar den. Dessa proffs har jag litat på i flera år och har garanterat mer kompetens rörande tv-apparater än vad alla 8005-ägare har tillsammans. Hade de haft kompetens hade de i 9 fall av 10 inte haft en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Ett test från en bra sida som man litar på är väl en bra grund? Vad ska vi annars förlita oss på? Vad folk tycker? Hahaha.

Ja, det säger att jag läst proffsrecensioner som inte hyllar den. Dessa proffs har jag litat på i flera år och har garanterat mer kompetens rörande tv-apparater än vad alla 8005-ägare har tillsammans. Hade de haft kompetens hade de i 9 fall av 10 inte haft en

Wow, du är självutnämnd expert för att du läser "proffsrecensioner".

Skulle aldrig falla mig in att köpa en TV för att någon på internet säger att den är bäst.

Vad jag skall förlita mig på? Mig själv naturligtvis!
Det är jag som skall avgöra vilken bild som passar mig bäst.
Vare sig du köper TV eller säng är det du själv som avgör vad som passar dig själv då andras
åsikter är subjektiva.

Tester kan ge en viss fingervisning så klart. Om 10 tester klassar ner någonting ligger det någon
substans bakom det.

Skall bli spännande att se Samsung KN55ES9000.
Men den är säkert kass enligt dina experter....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Wow, du är självutnämnd expert för att du läser "proffsrecensioner".

Skulle aldrig falla mig in att köpa en TV för att någon på internet säger att den är bäst.

Vad jag skall förlita mig på? Mig själv naturligtvis!
Det är jag som skall avgöra vilken bild som passar mig bäst.
Vare sig du köper TV eller säng är det du själv som avgör vad som passar dig själv då andras
åsikter är subjektiva.

Tester kan ge en viss fingervisning så klart. Om 10 tester klassar ner någonting ligger det någon
substans bakom det.

Skall bli spännande att se Samsung KN55ES9000.
Men den är säkert kass enligt dina experter....

Jag är inte en självutnämnd någonting.

Dig själv? Och hur skulle det gå till? Ska du ta med dig en kalibreringsskiva eller hårdvarukalibrator till butik? Vi människor attraheras av överdrivna färger. Speciellt i butik ser det ju sååååå bra ut tycker de flesta. Sen kommer man hem och får mer realistiska förutsättningar. Då blir det något annat. Ja fast nej. Bild ska återge verkligheten så bra som möjligt. Vad ska du ha felaktiga färger för?

Säng och tv-apparat är det skillnad på. Bild skiter man efter ett tag i hur ser ut. Man vänjer sig. Går in och slår på tv-apparaten och sitter ner. Hur många lägger ens ner sig på att kalibrera sina tv-apparater?

Tester väger tyngre än vad användaromdömen gör. Tester är standardiserade. Testare har erfarenhet av betydligt mycket fler tv-apparater än vad en användare har. Enskilda tv-användare är hemskt inkompetenta. Varför skulle jag lyssna på dom? Jag rekommenderar tv-apparater utifrån proffs, du rekommenderar tv-apparater utifrån ditt egna, starkt begränsade tycke där ingen vet om din erfarenhet.

Säger proffs att den är kass så är min rekommendation också att undvika den. Vad ska jag gå på, proffsen eller dig? Hahahaha.

Permalänk

Det är personer som dreas89 som gör att jag ibland undrar vad jag egentligen gör på det här forumet. Fullt med "experter" som förpestar var och varannan tråd med sin smörja. Ändå vet de ofta inte ett dugg. Suck.
Jag lovar att jag kan mer om tv-apparater och tekniken bakom än dreas89 men å andra sidan. Jag läser ju bara recensioner som en vägledning, inte som sanningar eller biblar. Men det är jag det.

Edit: Nu kastar jag in handduken. Kommer inte använda forumet igen. Alla kids kan leka runt här bäst de vill och sprida sin dynga. Själv orkar man inte med det. Blir bara så irriterad.
Tack för den här tiden!
Over and out!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Dig själv? Och hur skulle det gå till? Ska du ta med dig en kalibreringsskiva eller hårdvarukalibrator till butik? Vi människor attraheras av överdrivna färger. Speciellt i butik ser det ju sååååå bra ut tycker de flesta. Sen kommer man hem och får mer realistiska förutsättningar. Då blir det något annat. Ja fast nej. Bild ska återge verkligheten så bra som möjligt. Vad ska du ha felaktiga färger för?

Säng och tv-apparat är det skillnad på. Bild skiter man efter ett tag i hur ser ut. Man vänjer sig. Går in och slår på tv-apparaten och sitter ner. Hur många lägger ens ner sig på att kalibrera sina tv-apparater?

Tester väger tyngre än vad användaromdömen gör. Tester är standardiserade. Testare har erfarenhet av betydligt mycket fler tv-apparater än vad en användare har. Enskilda tv-användare är hemskt inkompetenta. Varför skulle jag lyssna på dom? Jag rekommenderar tv-apparater utifrån proffs, du rekommenderar tv-apparater utifrån ditt egna, starkt begränsade tycke där ingen vet om din erfarenhet.

Säger proffs att den är kass så är min rekommendation också att undvika den. Vad ska jag gå på, proffsen eller dig? Hahahaha.

Vilka proffs? Digital Versus proffs tycker en sak.
HDTVTest och FlatpanelsHD en annan.
Vilket proffs är proffs?

Jag har haft del apparater under åren och skaffar mig en egen uppfattning istället
för att lita för mycket på nätexperter.
Vill inte riskera råd från en expert med 28" tjock-TV.

Sen en annan sak. Vissa föredrar plasma och andra LCD.
Det är en smaksak. Det får även du acceptera.

Permalänk
Avstängd

Har alltid kört på Samsung Tv apparater. Har aldrig varit missnöjd. Köpte mig en Smart tv UE55D8005 förra året och har inget och klaga utöver,medans min far sitter på en dyrare plasma tv som jag tycker är långt ifrån bild kvalitet från min Smart tv när det gäller Klar BILD. Samsung har gjort ett riktigt bra jobb den senaste tiden och snygg design. Men visst dom kan ha Problem med Cloding men inget jag har stört utöver.Att Folk klagar på Samsung kan jag inte förstå om dom har haft rent otur vid köp?? Ska behålla denna tv ett par år tills OLED kommer ut. Och ja jag jämförde mellan Högre plasma tv apparater och mellan denna Smart tv men i min personliga smak så tyckte jag att bilden var klarast på Smart tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reqlol:

Har alltid kört på Samsung Tv apparater. Har aldrig varit missnöjd. Köpte mig en Smart tv UE55D8005 förra året och har inget och klaga utöver,medans min far sitter på en dyrare plasma tv som jag tycker är långt ifrån bild kvalitet från min Smart tv när det gäller Klar BILD. Samsung har gjort ett riktigt bra jobb den senaste tiden och snygg design. Men visst dom kan ha Problem med Cloding men inget jag har stört utöver.Att Folk klagar på Samsung kan jag inte förstå om dom har haft rent otur vid köp?? Ska behålla denna tv ett par år tills OLED kommer ut. Och ja jag jämförde mellan Högre plasma tv apparater och mellan denna Smart tv men i min personliga smak så tyckte jag att bilden var klarast på Smart tv.

Det är det som är grejen. Folk tar ofta sina egna produkter till försvar, oavsett vad vilket gör det svårt för en del att se att det finns bättre alternativ och att "personlig" åsikt inte är allt. Tycker man helt klart ska väga in vissa tester som man finner pålitliga, men att helt gå på personlig åsikt är nåt jag aldrig skulle göra helt och hållet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Kan du lägga ner nu dit jävla kioskmongo!
Du har förvandlat denna tråden till något annat än vad ts frågade om.
Vill du prata paneler så skapa en tråd om det istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Det är personer som dreas89 som gör att jag ibland undrar vad jag egentligen gör på det här forumet. Fullt med "experter" som förpestar var och varannan tråd med sin smörja. Ändå vet de ofta inte ett dugg. Suck.
Jag lovar att jag kan mer om tv-apparater och tekniken bakom än dreas89 men å andra sidan. Jag läser ju bara recensioner som en vägledning, inte som sanningar eller biblar. Men det är jag det.

Edit: Nu kastar jag in handduken. Kommer inte använda forumet igen. Alla kids kan leka runt här bäst de vill och sprida sin dynga. Själv orkar man inte med det. Blir bara så irriterad.
Tack för den här tiden!
Over and out!

Du får veta hur mycket du vill om tekniken. Här inne verkar du ju inte göra någon direkt nytta ändå?

Sprida dynga? Kamma dig tack. Proffsrecensioner är inte dynga.

Skrivet av SUMITOMO:

Vilka proffs? Digital Versus proffs tycker en sak.
HDTVTest och FlatpanelsHD en annan.
Vilket proffs är proffs?

Jag har haft del apparater under åren och skaffar mig en egen uppfattning istället
för att lita för mycket på nätexperter.
Vill inte riskera råd från en expert med 28" tjock-TV.

Sen en annan sak. Vissa föredrar plasma och andra LCD.
Det är en smaksak. Det får även du acceptera.

Jag går alltid på Digitalversus, vilket jag sagt flertalet ggr i många trådar. Det för att få så standardiserade rekommendationer som möjligt.

Sen kan jag läsa HDTVTest och FlatpanelsHD för att se om de håller med om saker. T.ex. FlatpanelsHD håller med om Crosstalk i 3D vilket Digitalversus gav 3/5 för.

Fortsätt du att skaffa dig en egen uppfattning. Jag kommer att fortsätta att rekommendera tv-apparater utifrån proffsrecensioner.

De flesta har ingen aning om vilken teknik som är bäst. De har bara hört att LED är bäst, och full hd ska det vara. Och hög hz... Men finns det någon som seriöst har bra argument för att ta en LCD eller Plasma så är det klart att man lyssnar.

Skrivet av Reqlol:

Har alltid kört på Samsung Tv apparater. Har aldrig varit missnöjd. Köpte mig en Smart tv UE55D8005 förra året och har inget och klaga utöver,medans farsans sitter på en plasma tv som jag tycker är långt ifrån bild kvalitet från min Smart tv när det gäller Klar BILD. Samsung har gjort ett riktigt bra jobb den senaste tiden och snygg design. Men visst dom kan ha Problem med Cloding men inget jag har stört utöver.Att Folk klagar på Samsung kan jag inte förstå om dom har haft rent otur vid köp?? Ska behålla denna tv ett par år tills OLED kommer ut. Och ja jag jämförde mellan Högre plasma tv apparater och mellan denna Smart tv men i min personliga smak så tyckte jag att bilden var klarast på Smart tv.

Faktum kvarstår, hade du gått på andra märken än Samsung genom åren hade du haft en bättre genomsnittlig bild än vad du nu haft. Utseende skiter jag i. Jag kollar på bilden. Och idag är ju de flesta väldigt diskreta, speciellt på en vägg.

Låt mig gissa. Du kalibrerade aldrig tv-apparaten i butik? Du var inte i ett biorum? Du har aldrig sett korrekta färger?

Skrivet av thexps:

Kan du lägga ner nu dit jävla kioskmongo!
Du har förvandlat denna tråden till något annat än vad ts frågade om.
Vill du prata paneler så skapa en tråd om det istället!

Inget kioskmongo, skärp tonen. Vad gör du i tråden? Jag förvandlat? Någon började spinna vidare på min första kommentar lilla du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Tack för den här tiden!
Over and out!

jag vill bara säga att Det är väldigt synd att du bestämmer dig för att lämna forumet på grund av troll som Dreas89.
Dreas89 hoppas att du är stolt över dig själv när du skriver massa skit som bara folk blir less av att läsa. Det borde vara du som lämnar forumet istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreas89:

Du får veta hur mycket du vill om tekniken. Här inne verkar du ju inte göra någon direkt nytta ändå?

Sprida dynga? Kamma dig tack. Proffsrecensioner är inte dynga.

Jag går alltid på Digitalversus, vilket jag sagt flertalet ggr i många trådar. Det för att få så standardiserade rekommendationer som möjligt.

Sen kan jag läsa HDTVTest och FlatpanelsHD för att se om de håller med om saker. T.ex. FlatpanelsHD håller med om Crosstalk i 3D vilket Digitalversus gav 3/5 för.

Fortsätt du att skaffa dig en egen uppfattning. Jag kommer att fortsätta att rekommendera tv-apparater utifrån proffsrecensioner.

De flesta har ingen aning om vilken teknik som är bäst. De har bara hört att LED är bäst, och full hd ska det vara. Och hög hz... Men finns det någon som seriöst har bra argument för att ta en LCD eller Plasma så är det klart att man lyssnar.

Faktum kvarstår, hade du gått på andra märken än Samsung genom åren hade du haft en bättre genomsnittlig bild än vad du nu haft. Utseende skiter jag i. Jag kollar på bilden. Och idag är ju de flesta väldigt diskreta, speciellt på en vägg.

Låt mig gissa. Du kalibrerade aldrig tv-apparaten i butik? Du var inte i ett biorum? Du har aldrig sett korrekta färger?

Inget kioskmongo, skärp tonen. Vad gör du i tråden? Jag förvandlat? Någon började spinna vidare på min första kommentar lilla du.

Klart jag kalibrerade den i butik och även hemma:D Och ja jag har sett Fina färger och korrekta i mitt liv. Att du klagar på att samsung har inte korrekta färger vet jag inte vilken tv du har kikat mot?? Att se klarare färger har jag inte sett på länge än vad jag såg på denna här tvn samt samsungs nya tv apparater.