Permalänk
Medlem

Jag är Iaf väligt nöjd med min Scarab, Glider fint med min g400. Bättre änn min Qxc, Vilket kan bero på att det är en hård plast mot tyg...

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det har Razer varit ett kvalitetsmärke förr i tiden, specifikt då kulmössen regerade, men de har successivt tummat mer och mer på kvalitén och är i dagsläget "plastigt skräp" (särskilt när det gäller tangentborden).

Men det är bara vad jag hört under åren - har aldrig använt en enda Razerprodukt så personligen har jag ingen aning.

Iofs så verkar det rätt vanligt att tillverkare som funnits under lång tid börjat tumma mer och mer; successivt billigare tillverkning med sämre komponenter. Ungefär som pizzabagare som med tiden går från lufttorkad skinka till canned spam, med bibehållet pris.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Har haft mitt razer lycosa 3-4 år och det enda jag har att klaga på nu är att gummi beläggningen på D-knappen har slitits bort

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag har ingen erfarenhet utav Razer över huvud taget så jag kan inte uttala mig om kvalitén på deras produkter.

Däremot så skakar jag lite på huvudet när jag besöker deras webbsida. Den ser ut som en blast from the past med sitt "techiga" förvirrande utséende med 45 graders vinklar lite här och där. Som att deras webbsida ska se frän ut på något sätt men det ser mest fjantigt och dåligt ut. Det kanske tilltallar tonåringar mer dock vad vet jag... produkterna ser väl typ lilkadana ut. Konstigt typsnitt på tangentborden, massa hårda vinklar och sådant.

Så efter bara en snabbkoll på deras webbsida så kan jag konstatera att de lägger väldigt mycket krut på design utav sina produkter. Vilket får en att undra ifall de lägger lika mycket krut på kvalitén.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Gnället mot razer tror jag beror på lite olika saker. Till att börja med har dom haft och har jäkligt bra produkter. Däremot så har dom samtidigt produkter som inte håller måttet. Dom blandar och ger för mycket. Sen kan nog många avskräckas av deras hemsida.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Du kan gärna rabbla upp resten av problemen med dina möss.
Vad kör du med för mus? Moinix?

Razer DA hade jag

Och det var problemen.

Har en Logitech G500 nu vilket fungerar helt okey än så länge. Men den där Free scroll funktionen känns som att den kommer gå sönder.

även där med vikterna känns inte helt genomtänkt...

Mionix är bra vad jag vet! en vän till mig som också skaffade en DA när jag skaffade den butade till en Naos när jag skaffade G500

och hanns är väldigt bra vad jag fått höra

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk

Jag kör razer för de är de enda på marknaden som bryr sig om Vänster hänta gamers. Kör Deathadder Left-handed Edition.
Mina erfarenheter om deras headset är att de går sönder väldigt lätt men de är samma sak med steelseries.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Jag kör razer för de är de enda på marknaden som bryr sig om Vänster hänta gamers. Kör Deathadder Left-handed Edition.
Mina erfarenheter om deras headset är att de går sönder väldigt lätt men de är samma sak med steelseries.

Företagen tänker väl att det knappt finns några som använder musen i vänster hand. Även om man e vänsterhänt så används musen i höger i dom flesta fallen. Känner många vänsterhänta men ingen som använder vänster hand för musen, höger på alla.

Permalänk
Medlem

Har haft en razer copperhead? Det började dubbelklicka och musen la av efter 10 sekunder och började fungera igen. Har haft mitt steelseries siberia v1 i säkert 3-4 år och det fungerar precis som nytt. Har slängt det på golvet kör över det dagligen med stolen och fungerar och inga lösa delar.

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Jag är också vänsterhänt och har alltid behövt köpa vanliga möss, såg förr att deathadder skulle komma i vänsterhänt version men har alltid sett den.

Kollade nu på prisjakten och det verkar inte vara många som säljer den, vart köpte du den ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Har haft en Razer diamondback i över 7 år och en Imperator sen den släpptes och har aldrig haft problem. Så skräp är det inte.
Däremot uppfattar många deras övriga kringutrustning som plastig och för "blingbling".
Då jag själv jobbar med gamingtillbehör så kan jag säga att det märket som klyddar mest är Steelseries, överlägset.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Tror bara att folk tycker att dom gör mycket 'överdrivna' möss som lyser och har sig. Samt är det ett populärt märke vilket också ger mycket hat. Finns en anledning varför folk klagar på dom som vinner tävlingar som idol när så många tycker att 2,3,4 o.s.v. skulle vinna.
Gilllar inte razer så mycket. men har köppt en mamba till min bror och han är sjukt nöjd, samma med min vän som nästan bara ägt razer möss och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Haha så hela Asus G serien är ett skämt!? xD Det är ju avsett för att spela spel, vad fan ska du med bågot avsett flr spel när det ända du gör är kontorsarbete?
Så alla spel för pc ska man hålla sig undan för? (Hurrdidurr)

Hur kom kontorsarbete in i bilden? Och du vet mycket väl vad jag menar med resten såvida du inte är helt bakom flötet.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 4st olika Razer saker 2st Deathadders, 1st Tarantula och en Mantis Control.
Min första DA hade jag i 3 år tills jag råkade smälta sladden, men den fick problem med dubbelklick i ca 1månad sedan försvann det.
Den andra har jag haft i 2½år nu, fick också dubbelklick problem men även dessa försvann efter ca 1månad. Fick lite problem med att scrollklicka då jag var tvungen att klicka rätt hårt men var bara att öppna musen och göra rent från hår och damm.
Tarantulan hade jag i 5år tills dess rubberdomes börja la av på välanvända tangenter.
Mantis Control älskar jag, 4mm tjock tygmatta, är svårt att hitta tjocka musmattor och denna är underbar, har haft den nu i 5år.

Kort och gott, DA är helt klart den mest bekväma mus jag använt dock har jag tänkt öppna upp den och limma fast lite vikter då den är lite för lätt, Tarantulan var Razers första och enda tangentbord som var bra (bortsett från deras dumma plats för "battlelight" och så..), Mantis, sjukt mjuk och go matta och har svårt att hitta en ersättare då denna börjar bli lite sleten (kattklor och lödtenn), så om någon har förslag på tjocka goa musmattor är jag intresserad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne ruffare:

Ingen som kör på A4tech? Har kört med deras möss i 8 år och det finns inget bättre. De brukar ge sig efter något år men med tanke på hur mycket de används och hur lite de kostar så är det förståeligt. XL-750BF har jag nu, kommer aldrig köpa annat.

OMG en till person i detta lilla land som också kör på A4tech. Köpte min A4tech oscar X7 med justerbar DPI, justerbara vikter, triple click och en rätt så utförlig macro editor för drygt 200kr, kanske inte är den bästa gamingmusen men det är nog den bästa ifall man räknar kvalitet/pris

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem

Har egen erfarenhet av razerprodukter två gånger. Aldrig igen. Kan inte säga så om många andra märken. Möjligtvis Creative då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shitpommfrit:

Steelseries är ren skit, håller 2 månar. Razer håller i 2 år minst. Av egen erfarenhet

Inget fel på min Ikari Laser som är runt kanske 3-4 år. Dock har lite färg släppt, men det är ju normalt slitage anser jag.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Verkar skönt att ha små händer, jag måste köra en blanding av palm och claw grip för att mina fingrar inte ska sticka ut en bra bit över knapparna...

Haha precis så för mig, har 46-47 i skor så rediga händer... (handskstorlek vem fan håller reda på sånt...).

On-topic: Har aldrig testat Razer, håller mig till Microsoft-möss, stora/sköna och grym hållbarhet.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Haha precis så för mig, har 46-47 i skor så rediga händer... (handskstorlek vem fan håller reda på sånt...).

On-topic: Har aldrig testat Razer, håller mig till Microsoft-möss, stora/sköna och grym hållbarhet.

Jag själv har också stora händer, men föredrar en liten notebook-mus. Vet inte varför..

Permalänk
Medlem

Min Razer Naga började dubbelklicka vid enkelklick efter drygt ett års användning. Jag tycker inte det är okej. Däremot tycker jag musen har fungerat tillfredsställande i övrigt. Skulle ändå dra mig för att rekommendera någon (jag tycker om) produkter från Razer.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Newklear:

Tror det är ett allmänt hat mot "gamingprodukter" snarare än ett hat mot just Razer...

Jag håller med på den här punkten.
Produkter speciellt inriktade för unga PC-spelare är oftast produkter av standard-kvalitet med en speciell design, vilket kan vara snyggt i en del fall.
Oftast är designen baserad på ett tema, och dem senaste åren har militär och liknande varit en mycket genomslående tema. (En annan har tröttnat på detta ständigt återkommande och överanvända tema)

"Hatet" tror jag kommer från dem, som mig, har tröttnat på ett uttjatat tema, och att målgruppen oftast är yngre spelare som sväljer dem tomma försäljningsargumenten med hull och hår.

Övermättnaden av ett tema är en annan bidragande orsak till "hatet" som långsamt byggs upp.
Många minns säker dem moderkort som är överlöjligt utsmyckade med plastkåpor av militär tema, som i en del fall blockerade mer än det hjälpte kylningen. Man kunde tro att det var småbarn dem riktade sina produkter till.

Man kan nästan tro att "gamingprodukterna" är mer och mer riktade till den yngsta gruppen som precis börjat grundskolan.

Många tänker säkert som mig när det kommer till val av produkter: -"Jag vill inte ha leksaker i eller omkring datorn. Jag vill ha bra kvalitetsprodukter."
Tyvärr faller många "gamingprodukter" under kategorin "leksaker". (Undantag finnes dock)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Har haft 3 st Razer möss och alla har dött inom 3 månader, sen dess har jag hållit mig borta från deras produkter.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk

Har haft min Räääser Naga i 2.5 år nu och den har funkat bra. förutom det kända "dubbelklicket" som uppkom för 3 månader sedan. tog isär musen och kolla vad som gjorde det. Inte är det själva brytarna (som är för övrigt bland de bästa brytarna du kan köpa, Omron's klickbrytare "mini") Och dem klicka fint och bra. utan det är själva "staven" som ska trycka ner brytaren som blir sliten. den är gjord av plast och det blir som en grop mitt på pinnen efter ett tag. jävla idiot konstruktion.

Iaf, fila bort en del av staven och smälte dit lite plast, trädde över en plåtbit som jag limma dit. Funkar som ny!

Visst, komforten på Nagan är SKIT, för liten mus för mig egentligen men det finns ingen annan mus där ute som skulle kunna uppfylla mitt krav. det med fler knappar.

Sedan har jag haft ett Lycosa som touchpaden dog på och fick damp efter 1 år. sluta med att jag skruva isär skitet och döda den med en skruvmejsel. Bygla lysdioderna till matningen genom USB-portarna som sitter i bakkanten. Funka! och gör det än idag!

Permalänk
Medlem

Aldrig tyckt om deras möss men vissa t-bord har varit rätt bra. Håller mig dock helst till logitech, haft mus, headset och tangentbord från de i 3-4 år och allt fungerar.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Skrivet av Tedwallpro:

Visst, komforten på Nagan är SKIT, för liten mus för mig egentligen men det finns ingen annan mus där ute som skulle kunna uppfylla mitt krav. det med fler knappar.

Vill bara påpeka att Razer Naga är sjukt bekväm om man använder Claw eller Finger grip. Smaken är som baken.

Permalänk
Avstängd

Min Deathadder har jag haft i många år utan några problem, fungerar bra med min Goliathus musmatta, samma med mitt lycosa. Utmärkta produkter till gaming

Dags för ett Razer Headset, de ska vara bra på det också.

Permalänk
Medlem

Kör själv med en Razer Naga Epic samt ett Blackwidow tangentbord.

Blackwidow var mitt första mekaniska tangentbord och jag är jätte nöjd.
Även min Naga fungerar perfekt i alla spel jag spelar, alla tolv(eller iallafall 9) knappar används frekvent.

Varför många klankar ner på Razer är nog på grund av som många redan sagt, mycket "p12:igt" samt flashiga färger som får det hela att se ut som att man köper produkterna för utseendet.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shitpommfrit:

Steelseries är ren skit, håller 2 månar. Razer håller i 2 år minst. Av egen erfarenhet

Steelseries sibera V2 är bästa headsetet jag haft..

OnT: använt Razer deathadder 1 år nu och den är fortfarande som ny!

Kan va så att musen dubbelklickar på vissa musmattor? Fungerar dock på min

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av anon160117:

Eftersom många tycker att både Razer och Steelseries är billigt skräp, nämn gärna ett bra märke förutom Logitech (om inte det också är skräp).

Cooler Master
Thermaltake
Corsair

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

har haft mitt lycosa tangentbord och deathadder mus i 2år+ nu utan problem, bytt skatez två gånger, mycket nöjd.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro