Resultat 3DMark 11 (endast GTX 680)

Permalänk
Medlem

Resultat 3DMark 11 (endast GTX 680)

Hejsan tänkte starta en liten skryttråd där man kan lägga upp sitt "P"-resultat från 3DMark11 i denna tråd!
Enda reglerna är att det ska vara ett (1) GTX 680 (SLI diskvalificeras direkt) och screenshot på resultatet så att vi slipper trycka på en massa länkar.
Skriv tillverkare och om det är referens eller aftermarket-kylning på kortet.
Lägg gärna till klockfrekvenser i din post.
Får ej vara benchat med "Virtu MVP" resultatet blir diskvalificerat av Futuremark.
Jag tar och börjar med mitt:
Gigabyte GV-N680OC-2GD (Windforce)
GPU: 1265 MHz (+130) (med boost: INAKTIVERAD)
MEM: 6868 MHz (+430)
TDP: 111%

Permalänk
Permalänk
Medlem

15,6k? GPU score?

Jag benchar i +140 gpu och +360 mem och får 10,8k gpu score med Zotacs 2GB modell.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

imponerande siffror men det känns som att cpu påverkar "slutresultatet" rätt mkt, GPU-score däremot är väldans vesentligt vilket visas också på screenshotet

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Antingen så är det väl felmätt då eller så är det något fel isf, det är det resultat jag fick iaf.

Skrivet av undrande:

imponerande siffror men det känns som att cpu påverkar "slutresultatet" rätt mkt, GPU-score däremot är väldans vesentligt vilket visas också på screenshotet

Min CPU är endast klockad till 4GHz då den vägrar högre pga temp.

Permalänk

Fick 10439p med min rigg med 1300Mhz @maxboost

Att nå över 13000p då känn en smula overkligt.
Om ni inte din cpu som är aningen bättre än min.
Men du kör 4,0Ghz mot mina 4,7Ghz så det borde inte spela roll...

Permalänk
Medlem

Vet att detta är en tråd för endast 680 men tänkte att man kunde visa vad man får med sitt 670 (inte SLI som i sign) ifall det finns nyfikna

http://3dmark.com/3dm11/4005366

1366mhz GPU som mest och 7ghz på minnet.

För att gå lite på topic så verkar gigabytes kort klocka som en gud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Fick 10439p med min rigg med 1300Mhz @maxboost

Att nå över 13000p då känn en smula overkligt.
Om ni inte din cpu som är aningen bättre än min.
Men du kör 4,0Ghz mot mina 4,7Ghz så det borde inte spela roll...

Min har hyperthreading, och är "3e gen i7" vet inte om det är så mycket mer skillnad på processorerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0ckeeh:

15,6k? GPU score?

Jag benchar i +140 gpu och +360 mem och får 10,8k gpu score med Zotacs 2GB modell.

http://3dmark.com/3dm11/4005852
där har ni proof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Hur i helsike kan du få nästan 5k score mer än mig med nästan samma clocks ?
Kan det ha något att göra med att du kör med Boost inaktiverat?
Detta verkar ju väldigt konstigt!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0ckeeh:

Hur i helsike kan du få nästan 5k score mer än mig med nästan samma clocks ?

Dunno :/
Undrar det själv. Antingen så är det som sagt felmätning, men då borde det väl inte vara ett valid score på 3dmark.com?
Eller så är det rätt score, men då borde alla andra mätningar ligga vid liknande poäng?
Kan det vara för att jag har avaktiverat boosten? Fast iofs det skulle inte kunna ge 5k med score..

I'm clueless..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Dunno :/
Undrar det själv. Antingen så är det som sagt felmätning, men då borde det väl inte vara ett valid score på 3dmark.com?
Eller så är det rätt score, men då borde alla andra mätningar ligga vid liknande poäng?
Kan det vara för att jag har avaktiverat boosten? Fast iofs det skulle inte kunna ge 5k med score..

I'm clueless..

Kanske du har fått ett riktigt guldvärt exemplar Hur inaktiverar man Boosten? Tänker ta och undersöka detta lite mera Jag tvivlar på att det är felmätningar.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0ckeeh:

Kanske du har fått ett riktigt guldvärt exemplar Hur inaktiverar man Boosten? Tänker ta och undersöka detta lite mera Jag tvivlar på att det är felmätningar.

Här finns en guide hur du "inaktiverar boosten" och skapar fixade klockor!
Fördelen är att den inte lollar runt med olika klockor under tiden du har en 3D-applikation igång och verkligen ser till att kortet ligger på 100%
http://www.overclock.net/t/1267918/guide-nvidia-inspector-gtx...

Permalänk
Medlem

Din score blir så hög pga LucidLogix Virtu MVP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Din score blir så hög pga LucidLogix Virtu MVP.

Precis, CPUns grafikdel knuffar till det hela och ger ett värde som inte stämmer med vad man egentligen får ut om det hade kommit enbart ifrån grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här har du min och tänk på att jag kör GTX 670:
http://3dmark.com/3dm11/4006106

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Precis, CPUns grafikdel knuffar till det hela och ger ett värde som inte stämmer med vad man egentligen får ut om det hade kommit enbart ifrån grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha det förklarar ju en hel del. Tyckte att det lät lite väl överdrivet att lite mer överklocking skulle ge 5k score mera.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Din score blir så hög pga LucidLogix Virtu MVP.

Skrivet av j0ckeeh:

Aha det förklarar ju en hel del. Tyckte att det lät lite väl överdrivet att lite mer överklocking skulle ge 5k score mera.

Om du kollar på mitt resultat längst ned på sidan så ser du att det inte är aktivt/installerat.
Jag har försökt installera det men pga att Asus är Asus så kan jag inte installera det från deras site.

"Virtu MVP HyperFormance Active false
Virtu MVP Virtual Vsync Active false"

Skrivet av BiffenL:

Här har du min och tänk på att jag kör GTX 670:
http://3dmark.com/3dm11/4006106

Du har ju Lucid Virtu MVP aktivt. Det är ett diskvalificerat resultat.

Permalänk
Medlem

Haha, kul att man kan få "falska" GPU-värden.

Får ~9500 GPU-score med mitt överklockade referens 670, tyckte väl att nästan 16.000 i GPUscore med ett överklockat GTX 680 lät aningen högt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Om du kollar på mitt resultat längst ned på sidan så ser du att det inte är aktivt/installerat.
Jag har försökt installera det men pga att Asus är Asus så kan jag inte installera det från deras site.

"Virtu MVP HyperFormance Active false
Virtu MVP Virtual Vsync Active false"

Skumt, har aldrig fått den infon oavsett om jag har MVP aktiverat eller ej. Kör du i stretched mode kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Skumt, har aldrig fått den infon oavsett om jag har MVP aktiverat eller ej. Kör du i stretched mode kanske?

Jag kör streched men det ska väl inte spela så stor roll? :s

Skrivet av Minsc S2:

Haha, kul att man kan få "falska" GPU-värden.

Får ~9500 GPU-score med mitt överklockade referens 670, tyckte väl att nästan 16.000 i GPUscore med ett överklockat GTX 680 lät aningen högt.

Håller med om att det låter skevt, men det resultatet får jag, och det är ju godkänt på deras site, så det är väl inte "falsk" så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Jag kör streched men det ska väl inte spela så stor roll? :s

Det är väl bara att byta mode, testa, och se vad du får för GPU-score där isåfall.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Det är väl bara att byta mode, testa, och se vad du får för GPU-score där isåfall.

http://3dmark.com/3dm11/4006332
Den är körd med "Centered" istället för "Streched"
Poängen sjönk lite men det är fortfarande liknande siffror.

Permalänk
Medlem

Jaha, jag tror fortfarande att något är mystiskt, men om inte annat så grattis - du slog precis världsrekordet med nästan 3000p.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jaha, jag tror fortfarande att något är mystiskt, men om inte annat så grattis - du slog precis världsrekordet med nästan 3000p.

Det tror jag också.. Men jag verkar inte vara den enda som får abnormalt höga poäng (se länk).
http://3dmark.com/search?cpuName=&gpuName=680&resultTypeId=23...

De flesta lär dock vara garanterat vara benchade med Virtu MVP igång, och säkerligen benchade innan Futuremark implementerade kollen om Virtu MVP är aktivt eller ej.
Du kan ju kolla länken som skickades upp tidigare med ett 670. Där är det aktivt. Och där är det sinnesjuka siffror.

Permalänk
Avstängd

Någon får JÄTTE-gärna förklara vad LucidLogix Virtu MVP innebär, kan jag som sitter på en ivy bridge 3770k & gtx 670 tjäna något på att skaffa det, kan jag ens skaffa det? Läste lite på internet och tyckte det lät väldigt intressant men förstod inte riktigt hela konceptet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivybridge:

Någon får JÄTTE-gärna förklara vad LucidLogix Virtu MVP innebär, kan jag som sitter på en ivy bridge 3770k & gtx 670 tjäna något på att skaffa det, kan jag ens skaffa det? Läste lite på internet och tyckte det lät väldigt intressant men förstod inte riktigt hela konceptet!

Är inte helt säker på vad det innebär, men vet att det "fuckar upp" 3Dmark11s mätningar av fps.
Din moderkortstillverkare bör ha drivrutiner för det på deras site. Kolla där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Är inte helt säker på vad det innebär, men vet att det "fuckar upp" 3Dmark11s mätningar av fps.
Din moderkortstillverkare bör ha drivrutiner för det på deras site. Kolla där?

Hur får du resultatet att visa "Virtu MVP HyperFormance Active false/true", har bara sett det på ditt resultat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Hur får du resultatet att visa "Virtu MVP HyperFormance Active false/true", har bara sett det på ditt resultat?

Jag kör det bara, jag installerade senaste uppdaten (1.0.3) av 3Dmark11 och Futurmark System info-något-något version 4.9.
Den sa det dock inte i tidigare versioner. Så pass på den frågan. Läste mig till att Futuremark implementerade Virtu-checken i senaste versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Jag kör det bara, jag installerade senaste uppdaten (1.0.3) av 3Dmark11 och Futurmark System info-något-något version 4.9.
Den sa det dock inte i tidigare versioner. Så pass på den frågan. Läste mig till att Futuremark implementerade Virtu-checken i senaste versionen.

Fishy