Permalänk
Medlem

!Snabb hjälp! Dator startar ej korrekt.

Hejsan alla!

Jag har idag byggt en ny dator då min gamla har börjat bli väldigt seg.
När jag hade byggt klart den och startade den så funkade allting i datorn klockrent, men jag fick ingen kontakt med skärm (har prövat 2 st, samma skärm som jag använder nu och en äldre). Har även prövat både skärmingångarna till grafikkort och den integrerade grafiken på processorn. Får inte heller något bip.

Har lossat och satt dit alla kablar igen men inget händer, inte ens det där bipet som ska komma. Ska tilläggas att Bott_device_led lyser rött hela tiden. Det tror jag beror på att jag inte har någon hårdisk inkopplad.

Kör på asus p8Z77-V, i53750k, corsair vengeance 2 x 4 gb LP, Asus gtx 670 DCll, Corsair AX750.

SKa jag pröva att ta bort något eller lägga till något?

Edit: Leden slocknar när jag kopplar in hårdisken.

Vad är felet och hur åtgärdar jag det?
Är jag dum i huvudet?

Är tacksam för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Inaktiv

Glömt åttapinskontakten till modermodemet?

Permalänk
Medlem

Har du prövat att koppla in och ur grafikkortet?

Visa signatur

[ MSI Z490 ][ Intel Core 10700K@4.7Ghz ][ RTX2070 Super]
[ Crucial M4 128gb + Samsung 970 EVO Plus 250GB ][ 3200Mhz 16GB ][ NZXT 510 Elite ]

Permalänk
Medlem

Alla sladdar är på sin plats, har dubbelkollat flera gånger.

Ska kolla grafikkortet idag!

Tack för svar!

Permalänk
Rekordmedlem

Jag undrar hur du vet att allt fungerar klockrent om du inte får någon bild? Det du vet utan bild är om kylfläktarna roterar eller inte, mera kan du rimligen inte veta eller ? Det kan väl vara fel på vad som helst i det här fallet eller har du verifierat att cpu, moderkort, minnen och nätdel fungerar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Okej, sant, jag vet inte att allt funkar, jag vet bara att fläktarna funkar, iofs alla utom den längst bak, och att snabbstart för alla olika saker börjar.

Permalänk
Rekordmedlem

Om du plockar bort minnena eller grafikkortet, piper den då när du försöker starta?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.